Vauvan yöunet tai niiden puute - myös vanhempienkin nukkumiset

ootko kokeillut syysmami sitä vyöhyketerapiaa? Se on myös tehokasta. Meillä on toiminut se myös, tai luulen tuon kapalon ja hoidon yhteistuumin auttaneen. :)
 
Mäkin olisin TerhiJii kiinnostunut sun ylimääräisestä kapalosta, paljonko pyydät? :)
 
Terhijii minkä kokoinen kapalo? Mitähän sininen maksaisi postikuluineen?

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Mä olin vähän myöhässä.. dääm..

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Höh minne minun viesti terhijiille hävisi? Se oli ennen tuitin viestiä? :sad001 mistä niitä valmiskapaloita saa? Olen Mamsi kokeillut, pari kertaa on siellä käyty ja kuten aikaisemmin jo kerroin niin tilanne oli jo parempi mut nyt ollaan taas ajauduttu tähän samaan jamaan..


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Heiii, onhan se minun viesti tuolla mikä oli terhijiille tarkoitettu koskien valmiskapaloita :)


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Minä ostin babystylestä täältä Oulusta, ja maksoi 19,90€. :)

En syysmami muista laisinkaan välillä, että kuka on ja kuka ei (imetysdementtia..). Meille sanottiinkin siellä, että se vaatii useamman käynnin, jotta jäisi vaikutus pysyväksi. Ollaan aamusta menossa kolmatta kertaa, ja saa nähdä raskiinko neljättä enempää käydä, kun käy vähän suolakseksi hinta.. :/
 
Ovat näkäjään 3kkn asti ja sitten suositellaan unipussia. Mutta kyllä oman sai noihi vielä paketoitua ihan lällysti, ovat aika isoja.

Me käytettiin kapaloa vastasyntyneestä johonkin kuukauden ikään asti. Sitten vauva halusi kädet vapaaksi koska vetää peiton päänsä yli, haluaa nukkua sillee peiton alla.. jos ottaa peiton pois naaman päältä niin tulee huuto. Autossa se kaivautuu niin että pipo on silmillä ja kaulahuivi nenän päällä :-)

Syysmami ja tuiti näköjään ehtisivät ensin noihi kapaloihin, kummalle kumpi :-)
 
Meillä vaihtelevat yöt tosi paljon. Toissa yönä mentiin yhdellä syönnillä, mutta viime yönä, tai oikeastaan aamuyöllä, toikkaroitiin vähän väliä. Nyt neiti sitten vetää tyytyväisenä terassilla sikeitä. Itse en vain osaa nukkua tähän aikaan, vaikka kuinka väsyttäisi. Silmät ristissä sitten mennään tämä päivä.

Yöunille vauva alkaa 23-24 välillä. Kun jossain vaiheessa aikaistuisi parilla tunnilla nukahtaminen, niin olisin kiitollinen, sillä meillä päivä alkaa keskimmäisellä lapsella ennen kuutta.
 
Hei mä sainkin kapalon jo muualta, mutta Marsihan taisi olla myös kiinnostunut..? :)
 
Mä keksin miten saan ipanan nukkumaan pidempiä pätkiä päivällä: laitan radion pinnasängyn viereen soimaan hiljaisella, ei oo liian hiljaista nukkua päiväunia :wink Miksen mä aikasemmin keksinyt tätä? Nyt kun itsekkin muistelen niin pienenä sitä heräs aina esim. autossakin kun tuli liian hiljaista :D Pieni taustameteli on ihan jees !
 
Täytyy vielä tulla hehkuttamaan tuota kapaloa! :) Tyttö nukahti eilen klo 23.30, kun edellis viikkoina hän on rauhoittunut vasta klo 1.00-3.00. Nukuttamiseen meni kylläkin tunti, mutta se ei ole mitään verrattuna neljään tuntiin. :D Yö menikin tosi rauhallisesti, kun neiti heräsi syömään klo 4 ja klo 6 laitoin ainoastaan tutin takaisin suuhun (tyypillisesti tyttö on herännyt 2-4 kertaa yössä). Sitten heräsinkin klo 9.30 ENNEN tyttöä joka nukkuin vielä noin vartin. :) Eli suosittelen kapaloa kaikille, jotka haluavat rauhallisempia öitä. :)
 
Apuva. Meillä aletaan yöunille 9-12 aikaan ja ensimmäisen kerran herätään syömään 4-8 aikaan ja nukutaan ainakin vielä 10!! Päikkäreitä ei juuri sisällä nuku sellasia 15min pätkiä ja yleensä käydään vaunuilla ainakin tunti kävelemässä joskus kolmekin ja unta riittää! Nukkuuko meidän poika jotenkin paljon:D
'
 
Meillä nukahdetaan klo 20-21 välisenä aikana, herää sitten 2-3 aikoihin syömään ja seuraavan kerran klo 6. Sitten nukutaan vielä aamu 9-10 asti. :) Yöunia ipana on aina nukkunut hyvin mutta päiväunet onkin haaste erikseen. Kaikkia jippoja ja niksejä kokeiltu. Pitäs kyllä varmaan enemmin alkaa vaunuilemaan ulkona!
 
Joo olen kiinnostunut kapalosta Terhijii! Sinisestä. Otan sen sillä kympillä (niinhän se oli? En jaksa puhelimella ettiä..)

Sent from my GT-I9105P using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä tosiaan nukutaan yöt hyvin, mutta se nukkumaanmeno..Vauva nukkuu koko yön 7 - 9 tuntia ja aamun ekan tankkauksen jälkeen vielä pari tuntia lisää kyllä. Meillä on tietyt rutiinit käytössä iltaisin: yöpuku, syöttö röyhtäytys, unilaulu sylissä ja pupusatu sängyssä. Kaikki sujuu hyvin ja vauva nukahtaa sänkyynsä ja saattaa nukkua vartin - puoli tuntia ja kitinä alkaa ja siellä sit vuorotellwn yritetään rauhoitella pientä useamman tunnin ajan. Tää on pientä tietysti verrattuna mitä osalla teistä.Toivotan kaikille parempia öitä! :)
 
Meillä eilen vauva nukahti yllättävän aikaisin - vähän ennen kymmentä, mutta nyt sitten aamuyö oli ihan mahdoton. Tyttö ei ole kakannut sitten perjantain, joten olisiko se kakka, joka unia häiritsee.
 
Täällä nukahdetaan aika tarkkaan 22.30, syödään 4.00, herätään ja kakataan 7.00, ollaan reilu tunti hereillä, nukutaan klo 10.00. Pitkät päikkärit ulkona vaunuissa 12-15.30. Harvemmin nukkuu nuo pitkät päikyt yhteen putkeen, vaan herää pari-kolme kertaa. Aina kun herää, käyn työntämässä vaunua muutaman minuutin, niin nukahtaa uudelleen:)
 
Takaisin
Top