vauvan vaatteet

Nuu_

Piirimestaruustason postaaja
Elikkä tänne sitten voi pistää kuvia aarteista mitä on löytänyt.
Jutella ja kysellä vaatteista, niiden määristä ja muista.

Mitä nyt ikinä tuleekaan mieleen vaatteisiin liittyen :>
 
Tuli tää mieleen siitä, kun nyt miehen kanssa listattiin oikeen paperille ylös, että mitä vaatetta onkaan ja kuinka monta ja mitä kokoa.
Että sitten tietää mitä kannattaa vielä ostaa ja mitä ei todellakaan tarvitse.

Kyllä mä tiesin että meillä on noita kohtuu paljon, olen ostanut vaatepaketteja käytettyinä, saanu kavereilta ja siskolta ja onhan sinne parit uudetkin eksyny tietysti. Itsehän mietittiin että olen laittanut rahaa vauvan vaatteisiin ehkä n. 150e yhteensä.

Kuitenkin...
Nyt listan ollessa valmis, huomasin että bodejakin on aika kasa.
Jos laskee kaikki bodyt, eli kaiken kokoset ja lyhyt- sekä pitkähiaset, niin niitä on yhteensä 96 kappaletta :D:D:D:D
Hupsista, ainakin riittää :>>
 
Tiedätkö Nuu yritin etsiä tässä kohtaa tykkää-nappia, kunnes tajusin, etten olekaan Facebookissaemoticon 96 kpl! Mä en ole uskaltanut vielä laskea, mutta eri kokoisia vaatteita on jo kokoon 74cm asti. En siis ihmettele, jos täällä yllettäis samoihin lukemiinemoticon Minkäs sille mahtaa, kun ne vaatteet on niiiiiiiiiin suloisia! Pitäis vaan tajuta raaskia ostaa itsellekin sitten uusia vaatteita, kun alusvaate osastokin on kaivannut jo pitkään uudistusta, mutta aina oon ollut sellainen, etten oikeen itselle raaski ostaa - mielummin laitan kotia "ylimääräisellä" ja nyt laitan kotia ja vauvan vaatevarastoaemoticon
 
Me kans ollaan tehty tukkimiehen kirjanpitoa noista eri vaatteista ja kooista. Paitsi nyt ei kyllä varmaan olla enää muistettu merkata, jos jotain ollaan ostettu... Alennusmyynneistä on jotain löytyny, mutta vaan kokoja 68 ja 74, kun taitaa tuota pienempää vaatetta meiltäkin löytyä hieman liikaa... emoticon
 
Me ei olla ostettu, kuin ihan jokunen vaate vauvalle.. Mä koen tosi vaikeaksi vaatteiden ostamisen, kun ei olla selvitetty sukupuolta :) Kauhulla oon meidän hyllyjä katsonut, että kuinka nuiden vaatteiden kans pärjää :D Mut vaikka oon kaupoissa pörrännyt, niin mukaan ei oo lähtenyt kuin muutamat vihreen ja ruskeen sävyset vaatteet pientä kokoa. Anoppi lohduttelikin ja siskot, et kyllä niitä vaatteita sit tulee kun vauva syntyy.. Hyö ainakin ostaa sit vasta meidän vauvalle vaatetta, kun tietävät minkä väristä ostavat :)
Kokojen kans on ollut sama homma.. Ite ollaan ostettu 56cm vaatetta oikeestaan vaan.. Yhdet 50cm käyttämättömät kirpparilta ja sit yhdet 62cm housut kaupasta.. Muuten kokoa 56, koska esim miehen nuorempi lapsi oli syntyessään 54cm :D joten en oo halunnut haamia pieniä kokoja hyllyyn, jos ne ei kertaakaan vauvalle mahdu..
 
No huhhuh. Menihän sinä monta tuntia.....Selvisin voittajana vaate+tarvikeinventaariosta...Auts. Mies teki onneksi tässä välissä maailman mahtavinta makaronilaatikkoa, ah!

Semmoiset 160 vaatekappaletta + muut kamat sain yhteensä.

50 cm: yksittäiskappaleita
54-56 cm: on enemmän, esim. 7 bodya, 3 yökkäriä, 2 hupparia, 5 housut, 2 neuletta....
60-63 cm: mm. 20 bodya, 11 potkupukua, 7 housut jne. On tullut haalittua tuota kokoa näköjään eniten! hups.
63-68 cm: yksittäisiä vaatekappaleita
70-74 cm: joitakin yökkäreitä ja potkiksia ja paitoja ja housuja
80+ cm: Muutamia löytyy sieltäkin

Lisäksi harsoja n. 30 kpl, lakanoita 7 kpl, kestovaippoja 12 kuorta ja 8 imua, ruskovillahousuja 2 kpl jnejne.

Sukkia 12 paria, hattujakin on 15 kpl! Erilaisia- ja kokoisia pipoja ja kypäriä...muutama hellehattukin (mun vanhoja) kesäksi. :)
 
Mäkin olen laittanut ylös, mitä on ja mitä kokoa. Kyllä noista äkkiseltään kertyy iso kasa... isoimmat on kokoa 70, mutta pääasiallisesti olen keskittynyt 50-60 senttisiin (ihan pieniä on vain muutama vaate). Ihania retroja on mun ja miehen pienet vaatteet.

Ja Maizalla ainakin riittää vaatetta...emoticon
 
Jee, kiits Jenskula! Hyvä tietää. Ja 60-68 on kuulemma kans tarpeen, siksi oon tainnut niitä haalia, kun etenkin kai tytöillä saattaa vaippa falskata selkään saakka tuon koon ikävaiheessa. (suunnilleen siis) Ainakin näin olen kokeneemmilta kavereilta kuullut. Eli vaatteen vaihtoa tulee usein. No, katsellaan ja opitaan. Sit vaan kirpparille ja kiertoon taas kun jää pieneksi. emoticon
 
50cm: muutamia kappaleita oon saanut tutuilta&sukulaisilta ja ostanut kirppareilta

56cm: bodeja, housuja, potkareita on jonkinverran näitäkin. En oo laskenu nyt just mut jos näyttää sit ettei riitä nii äkkiähän noita kaupasta lisää saa! :)

62-68: Näitä on myös jonkinverran, oon aatellut sitten ostaa niitä lisää myös enempi kun näkee miten tarvii. [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/s010.gif[/img] 

Ja siitä isompia enimmäkseen on noi pakkauksen vaatteet,
en oo vielä niitä ostanu ite. On sen verta pikkunen kämppä ja vähän tilaa, ettei tee mieli ostaa turhaan nurkkiin pyörii vaikka ne vaatteet
niin sulosia onki!  [img]http://www.cosgan.de/images/smilie/froehlich/e015.gif[/img] 

=)
 
Heips!
En oo hirveesti keskusteluihin osallistunut...seurannut kyllä aika tiiviisti...tosi kiva aiheemoticon
Mulle eräs jonkinaikaa sitten toisen muksun saanut sanoi, kun päivittelin vauvanvaate varastoa (siskoilta lainassa 50-70cm pakattuna tiiviisti lähes kaksi äippäpakkauksellista+ite ostin säkillisen ja jonkin verran oon saanut ja sit vaipat...siis Paljon)
että kyllä sieltä karsiutuu sellaiset joita ei sitten tykkää vauvalla pitää. Tuttavani taas karsi vaatteita, koska mies ei ollut tykännyt pukea joitain vaatteita.
Itse ajattelen, ettei niitä vaatteita voi  ikinä olla liikaa...eipähän tarvitse joka päivä välttämättä olla pesemässä..tai no jos yhtenä päivänä vaatteet, toisena vaipat...saa nähdä miten tuossa sitten käy...
Sitäpaitsi..onhan ne niin ihaniaemoticon
 
Meille on muös vaatetta kertynyt hurjasti, itse jonkun verran ostellut mutta hirmuisesti ollaan saatu läheeisiltä! Ja nyt annoimme jo läheisille vaatteenosto kiellon ennen syntymää, että mielummin ostelee muuta hyödyllistä. Kuten vaippoja ym.
 Mutta ei se niille taida onnistua. :D

Vaatteista on kirjaa pidetty mutta nyt sieltä puuttuu taas tulleita vaatteita... hukutaan kohta pelkkiin vaatteisiin. :-)
 
Meillä taas vauvan vaatteita yllättävän vähän, pesin kaikki ja kirjasin ylös niin kyllä niitä lisää täytyy hankkiaemoticon
Oletteko hankkineet minkälaista vaatetta bodyen lisäksi? Olen koittanut pähkäillä, että minkälaista lämmike kerrosta sitä ostais, housuja ja sukkiksia ainaki, mutta yläosalle? Paitoja vai vetoketjullisia takkeja puseroita? .. Eilen ostin lindexilta housut ja vetoketjullisen puseron, jotka laitan sitte bodyn päälle kun synnytyslaitokselta lähetään.. Ja tietty sukkikset sinne housujen alle.
 
Meillä on muutamia pikkusia paitoja/neuletakkeja/huppareita bodyn päälle. Mutta jotenki oon koko ajan ajatellu, että vauva on tullu meihin, eli on tosi lämminverinen, ja ettei se sisällä tarvii siihen pitkähihasen bodyn päälle paitaa aina... Saa nähä, joudutaanko paitaostoksille vauvan synnyttyä. emoticon Noita tuommosia villa- ja fleecetakkeja on sitte toki muutamia, joita ulkoilun aikana voi käyttää. Ja miksei sisälläkin, jos toisella on kylmä. emoticon

Ja sitte toki on välihaalari, eli sillä arvelin pärjätä esim. synnärimatkan. Fleeceäköhän toi nyt on.
 
Mullaki on vaan muutama päällyspaita bodyjen päälle.. en nyt sit tiedä tarvinko lisää vai en. Ei vaa jaksais tällä hetkellä lähteä enää ainakaa ravaamaan kirppareita läpi..
 
Takaisin
Top