Vauvan tavarat

Quara puki sanoiksi kaikki mun ajatukset tätä kohtaan! [:)][:)]

Etenkin viimeinen lause oli mitä mun piti kans aiemmin sanoa, mutta unohdin!
 
Mulla oli täällä just tänään kaksin kappalein kaksivuotiaita kylässä, ja kyllä voin kertoa että on hiukan hankalaa syödä kun ruokalautanen on pöydällä rinnan korkeudella.
Istuivat siis meidän ruokapöydän ääressä meidän tuoleilla.
Kaksosia kun ovat, on oltava sit molemmille samanlaiset tuolit joten meidän syöttötuolista ei ole paljon apua [:D]
Kotonaan heillä on omat tuolit kun ei ihan oikeasti kaksivuotias pysty syömään normaalituolilla (näistä toinen on vielä pitkä ikäisekseen).
Kolmevuotiaalla menee jo ok, jos on pitkä.
Ja eivät ole koskaan aikuisten tuoleille kotonaankaan halunneet vaikka uhma ja "minä itse" on kovinkin päällä, on siinä sen verran hankala syödä ja tulee paikat kipeäksi, että kiltisti menevät omiin korkeampiin tuoleihin syömään.
Toki heillä on jo "normaalit" tuolit, mutta korkeammat kun aikuisten.
Jostain syystä nämä myös usein tippuilevat noilta meidän tuoleilta kun täällä syövät, ilmeisesti sen verran huono istua että vääntyillään [:D]

Sen mä käsitän ihan täysin että kaikilla ei ole varaa sitä summaa tuoliin laittaa vaikka kuinka sen haluaisi.
Ei mullakaan ole varaa ostaa kaikkea uutena, saati kaikista tavaroista kalleinta mahdollista.
Musta vaan sillon on sanottava, että mulla ei tuohon ole varaa, eikä mollata niitä jotka säästää muista asioista ja hommaa sen.
Edelleen me kaikki arvotetaan hankinnat eri tavalla.
Ja vaikka siihen oliskin varaa, toisenlainen hankinta on toisten tarpeisiin sopivampi.
Tuota syyllistämistä on kyllä todella hirvittävän paljon lastentavaramarkkinoilla kun yritetään myydä sitä kalleinta mahdollista (esim. nimeltä mainitsemattomassa liikkeessä vielä täysin vastakohtaa siitä mitä me haettiin vaunukaupoilla), ja mä toivon sydämestäni etten teksteilläni kenellekään sellaista oloa tehnyt.
 
Mä kyllä luulen, että ison osan ihmisistä mielestä on kurjaa sanoa, että mulla ei ole tuohon varaa. [:@] Ja vaikka täällä ollaankin kasvottomia, niin kyllä me toisemme nimimerkkien takaa silti "tunnetaan". Ja se, ettei ole varaa, on aika lopullinen lause. Jos senkin jälkeen joku vielä kertoo hyviä ja vielä parempia puolia tuotteesta, joka ei periaatteessa ole ulottumattomissa, mutta johon ei vain halua investoida, niin se saattaa vähän harmittaa.

Mä kyllä aina paukautan suoraan lehtimyyjälle, ettei ole varaa. Siihen loppuu myyntipuheet.

Muistuu mieleen joskus, kun mulle rupesi esittelijä myymään täydellistä ja ergonomisesti oikeanlaista satulavyötä, joka jakaa painon tasaisesti eika taatusti purista hevosen vatsalihaksia. ANnoin hänen esitellä, mutta aika nopeasti kysyin, että mitähän tuo ihme maksaa. 600 euroa. [:@] Sanoin, että just, ei ole mun vyöni. Esittelijä jatkoi senkin jälkeen, että kuinka ihmeitä tekevä tuo vyö oli ja loukkaantuneen oloisena sanoi jopa, että tämä on kyllä parasta mitä voit hevosellesi tarjota satulavöistä. Se ärsytti ihan sikana! Jos mulla olisi silloin ollut 600 euroa ylimääräistä käyttää hevoseeni, en olisi taatusti käyttänyt sitä satulavyöhön vaan osana uuteen satulaan.
 
Menee ihan aiheen vierestä, mutta tuli tosta Quaran jutusta mieleen, että oon ikäväkseni huomannu perineeni vähän pihin vikaa isältäni. Muistan vieläkin, kun joskus nuorena pyysin lahjaksi Ladyshaveria, kun olin äitin vanhalla Braunin riiskalla ajellut säärikarvoja ja se jätti hirveen sängen, niin eikös se perhana sentään ostanu sellasen samanlaisen Braunin![:@] Mutta nyt sitten näitä vauvatarvikkeita hankkiessa huomaan, että ei se omena kauheen kauas oo puusta pudonnu[:D]

Mutta ihan vauvantarvikeasiaakin oli. Ootteko ajatellu hankkia jonkinlaista lämpöpussia rattaisiin talveksi? Kun huomasin sellaista "jääkarhupussia" kehutun, kun pyörin netissä, jonka saa viispistevöihin kiinni ja sinne ei sitten tarvitsisi pukea niin paljon lapselle päälle ja kun esim. kauppaan tullaan niin voisi vaan sen pussin avata niin ei tule kuuma. Vai onko tää nyt joku ihan itsestäänselvyysjuttu, mä kun olen välillä vähän pihalla siitä mitä kaikkea vauvoille ja lapsille on kehitelty?[:)]
 
Kipsu ei tosiaan oo itsestään selvyys. Mikä ihmeen jääkarhupussi? [:-]
 
Totta, Quara.
Mä olen itse niin suora etten aina muista että monille raha-asiat on henkilökohtaisia juttuja eikä niistä muille hiiskuta.
 
No tällanen http://www.babyidea.fi/vauvanhoidosta/lampopussi.html

Ihan kätevältä kuulostaa periaatteessa...
 
Ahaa, välissä olikin tullut vielä juttua. No, mä vielä työnnän sormeni juttuun.

Mun mielestä suurin osa kritiikistä oli vain, ettei aio sellasta summaa laittaa syöttötuoliin. Osalla ehkä olisi rahaa osalla ei. Minä en aio myöskään käyttää sellaista rahamäärää ikäpäivänä syöttötuoliin, saatais kyllä rahat kasaan ehkä raapastua vaikka tiukkaa onkin. Mut olen niin epäilevä, et uskon vahvasti et ainakin osa lapsista kyllästyy omaan vauvanakin olleeseen tuoliin ja todennäköisesti se kyllästyvä(etenkin meidän luonteella) asuu sit meillä. [:D] Voi toki olla ettei, mut pessimisti mikä pessimisti. Eikä se lapsi siinä tuolissa niin kauaa istu et niinkun Quara sanoi, sais ittensä jumiin..

Ja vielä, mä ymmärsin varmasti ihan väärin, mut mulla tuli just sellanen olo kirjotuksista et kun joku kirjotti ettei aio maksaa sellasta summaa syöttötuolista ni sit tuli heti perään tekstiä Tripp Trappista just et "no jos et lapsellesi halua parasta!!"(ja EI siis kukaan niin kirjoittanut vaan tuli sellanen olo) Ja siis tää varmasti johtuu siitä mitä jo kahdesti sanoin, et me "vastaan" olevat otetaan puolesta olevin jutut väärin ja taas toisin päin! [:)]
 
Kipsu tuohan oli näppärän näkönen! Kiitos vinkistä! Pitää tosiaan pistää harkintaan! Meillä kun ei meinaa enää mahtua vaunuissakaan kantopussiin ainakaan sit pakkasilla ku pitää tumpata ja taitais mennä vielä ens talvenakin(jollei jopa sitä seuraavana kun siro ipana ainakin vielä on) hienosti?
 
Kirjoitettu sana on siitä huono, että tulee helposti väärinkäsityksiä kun ei näe toisen ilmeitä ja eleitä ja äänensävyjä, mitkä kasvokkain keskustellessa niitä väärinkäsityksiä vähentää.
Jokainen lukee omalla tavallaan, ja varsinkin jos on pieninkään ennakkokäsitys aiheesta, niin näinhän siinä käy.
Sitä kuvittelee lukevansa rivien välistä vaikka mitä.
Mä en edelleenkään pidä omaa valintaani ainoana oikeana vaihtoehtona, ja rehellisesti sanottuna jos haluaa sitä pelkkänä syöttötuolina käyttää ilman jatkotarkoitusta, ei ole mitään järkeä siitä tuota summaa maksaa, tai ainakaan hankkia uutena.
Siitähän tässä kai on enemmänkin keskusteltu, toiset ei halua maksaa niin paljon syöttötuolista, toiset haluaa maksaa siitä että sillä on käyttöä myöhemminkin [:)]
 
Meillä on lämpopussi vaunuissa, onkohan se joku Eisbärchen se merkki :/ Prismasta ostettiin, 40€ maksoi.
Olen kyllä tykännyt, kun ei tartte sitten pukea niin kauhiasti päälle ja silti pysyy mukavasti lämpimänä. Ja jos oikein kylmä talvi tulee niin sitten pitäisi ainakin tareta kun laittaa kunnolla sisään vaatetta.
Ja musta tuo on ollut kätevä siinäkin mielessä, että sen saa rattaisiin kiinni kun siinä on reiät niille rattaiden 5-pistevöille. Ja kun on kävelyn lomassa menty käymään kaupassa, sen saa vetskarilla kätevästi auki eikä tarvitse sitten riisua niin kamalasti niitä vaatteita eikä silti tule kuuma äkkiä [:)]
 
Meilläkin on lämpöpussi, just tuon takia että on kätevämpää vaan avata se kaupassa kuin ottaa päällysvaatteita pois. Itseasiassa se meidän on aika samannäköinen kuin tuo jääkarhupussi, mutta Lodger merkiltään (bunker taita olla nimeltään se pussi). Se on fleeceä, vähän enemmän ehkä "kapalomainen" kuin tuo jääkarhupussi. Tosi helppo avata ja sulkea. Siinä on myös sisällä sellainen erillinen, irrotettava teddy-kangas, jonka voi ottaa pois lämpimämmällä ilmalla.
 
Miiuhoo just tota pussia tarkotin ja se tuli eilen mieleen, kun näin niitä Prismassa[:)] Kai toi Eisbärchen on saksaksi jääkarhu? Oon lukenu Saksaa yläasteella ja lukiossa mutta aika huonolla menestyksellä[:)] Hyvä tietää, että on ollu toimiva, täytyy varmaan harkita
 
Oon kans katsellut tota Eisbärchen -pussia Prismassa [:D]. Meillä on kyllä I'Coon yhdistelmissä lämpöpussi, mut se ei ylety kuin kainaloihin asti. Ja yllätysyllätys pojan jalat ylettyy jo sinne pussin perukoille et kohta se jää pieneks [:)]. Eisbärchen -pussi on varmaan talvella lämpimämpi ku toi meidän vaunujen, joten saattaa tulla hankittua ku ilmat kylmenee.
 
Me tilattiin eilen netin kautta (ihan Suomesta kuitenkin) nyt matkarattaat, joita on tarkoitus pitää jatkuvasti autossa niin ettei tarvitse kuljettaa edes takaisin ja ovat aina saatavilla tarvittaessa. Aikomusta ei siis ole käyttää niitä muuta kuin kauppa- ja ostosreissuilla lähinnä sisätiloissa tällä hetkellä, myöhemmin ehkä kun lähdetään keväällä tytön toiseen kotimaahan lomalle. Yllättävän kalliita nuo vaan tuntui olevan kaikki, halvimmat oli sitten sellaisia joiden selkänojaa ei saa lainkaan säädettyä. Haluttiin kuitenkin sateenvarjorattaiden malliset, koska muut muistuttivat jo melkein liikaa ihan meidän normivaunuja [:-]

Eli tällaiset sieltä on nyt tulossa, tosin siniset:

http://www.chicco.com/ProdottiChicco/SchedaProdotto/tabid/87/art/04060887150000/language/en-US/Default.aspx

Katsotaan miten toimii, hintaa tuli postikulujen kanssa n.120e.
 
Kaikissa ei välttämättä saa. Et mikäli sen mahdollisuuden haluaa niin kannattaa tarkistaa.

Meillä on kans matkarattaat aina auton kontissa. Kertaakaan en oo tytön kans käynyt yhdistelmillä kaupungissa/kaupoilla. Eikä oo tarvinnu olla Gracon rattaat et saa kaukalon siihen rattaiden päälle. Eihän se kiinni naksahda mut sujahtaa sinne "rattaiden sisään".
Nyt tosin muksu tulee nostettua lähes aina pelkkiin rattaisiin ilman kaukaloa.
 
Mieki menin sitte tilaamaan matkarattaat, carenan easyt ja ko halvala sain niin myös matkasängyn mummolaan :).
 
Lme minä olen ainakin ollut ko. rattaisiin kyllä tyytyväinen [:)]
Ja aivan älyttömän helpot kasata!
 
Takaisin
Top