Vauvan sukupuoli

SJ13

Satasella mukana keskusteluissa
Nyt aletaan olla niillä viikoilla, että rakenneultra lähestyy monilla ja sen myötä tulee pohdittua vauvan sukupuolta. Aiheen esiin nostamiseen vaikutti myös tänään etusivulla ollut aihe "halusin pojan mutta odotammekin tyttöä ja olen pettynyt". Tänne siis pohdintoja vauvan sukupuoleen liittyen:
Onko poika- tai tyttöoloja?
Toivotko jompaa kumpaa vai onko sukupuolella väliä?
Haluatteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen?
Ja kaikkia muitakin ajatuksia ja tunteita puolin ja toisin! Lisäksi tänne voi halutessaan käydä paljastamassa rakenneultran jälkeen, kumpi teille on tulossa. :)
 
Voisin itse ensimmäisenä jakaa omia ajatuksiani aiheesta. Olen aina aikaisemmin (eli ennen raskautumista) toivonut tyttöä, mutta lähinnä vain siitä syystä, että en ole varma osaanko hoitaa poikaa. Olen itse hyvin tyttömäinen, minulla ei ole veljiä enkä ole koskaan hoitanut tai ollut lapsenvahtina pojilla - enkä kyllä tytöillekään sen puoleen, mutta minulla on sisko ja omaa kokemusta tyttönä olemisesta. ;) Eli lähinnä ennakkoluulojen (omaa osaamista kohtaan) en koskaan toivonut saavani poikaa.
Nyt kuitenkin raskaana ollessa olen huomannut, että en toivokaan tyttöä. En erityisesti toivo kumpaakaan, eli lapsen sukupuolella ei ole minulle suurta merkitystä. Kunhan vain jompi kumpi tulee! :)
Raskauden aikana minulla on kuitenkin ollut enemmän poika- kuin tyttöolo, minkä huomaa esim. ostamistani vauvanvaatteista. Mitään syytä tähän oloon ei ole, ja odotamme esikoista joten vertailukohtaakaan ei ole. Jostain syystä vain välillä tuntuu siltä että pieni poika tuolla sisällä melskaa ja kasvaa.
Rakenneultra meillä on tulossa 1,5 viikon päästä. Vielä ei olla päätetty halutaanko tietää sukupuoli. Ensin mies halusi ehdottomasti tietää sukupuolen "että osaa valmistautua". Kuitenkin pari viikkoa sitten tarkemmassa keskustelussa, kun valaisin miestä että tuo rakenneultran sukupuoli on vain arvio eikä välttämättä 100% varma, mies alkoi epäröidä. Että jos tulos ei olekaan sata varma, haluaako sitä tietääkään. Ettei henkisesti valmistaudu yhteen, ja jos lopputulos onkin toinen, niin ettei vain pettyisi syystä tai toisesta. Itse en alkuun ollut varma haluanko tietää sukupuolen. Nyt haluaisin tietää, koska uteliaisuus Nyyttiä kohtaan on kasvanut ja haluaisin tietää koko ajan enemmän hänestä, ja osaisin myös suhtautua rakenneultrassa kerrottuun vain arviona. Nyt emme siis ole varmoja, kysytäänkö sukupuolta vai ei ultrassa.
 
Esikoista odottaessa olin varma, että poika tulee. Tunne johtui varmaan siitä, että olin vuosia unissani aina ollut pienen pojan äiti. Mieheni kanssa toivoimme tyttöä. Syytä en osaa oikein selittää tai tiedä itsekään. Poika tuli ja vielä kaikenlisäksi maailman ihanin sellainen emoticon .

Meillä rakenneultra on 19.1. Mieheni haluaisi melko varmasti tietää sukupuolen. Omasta mielipiteestäni en ole vielä selvillä. Tuntuu, että sukupuolen tietäminen tekisi tästä niin todellista ja olenko siihen valmis keskenmenon jälkeen...Tämä on näitä juttuja, että uskon meille vauvan tulevan vasta sitten, kun hän on sylissäni. Hieman pessimistisyyttä ilmassa! Tosin henkisesti on helpottanut paljon, kun on alkanut liikkeet tuntumaan.

No niin ja takaisin aiheeseen eli rehellinen vastaus on, että kyllä me tyttöä toivotaan, kun on tuo ihana poika jo. Tosin lapsi on aina oma persoonansa vaikka samaa sukupuolta olisikin, mutta silti tyttö tilauksessa.

Ja kuten aikaisemmin sanoin/kirjoitin niin ensisijaisesti toivomme lasta ja sitten tervettä lasta ja sitten tyttöä ja jos ei tyttöä niin poikaa. Jokatapauksessa juuri tätä vauvaa mikä nytkin heittää kuperkeikkaa mahassa ja potkii äipän alavatsaan rytmikkäitä potkuja emoticon
 
Kyllä mekin varmaan sukupuoli kysytään, jos ultraaja on yhteistyökykyinen (sekä tietysti ultrattava!)
Eskoisen kohdalla oli. Tosin meillä on vielä ainakin kolme lääkäri/ultrakäyntiä
rakenneultran jälkeen, niin eiköhän noissa sitten näy, jos ei ru.

Meillä esikoinen on poika, ja molempi parempi seuraavan sukupuoleksi.
Itse ehkä vähän kallistun tytön puolelle, mies taas pojan.

Meillä on ru vasta viikoilla 22+0, että päälle 4 viikkoa vielä tässä odotellaan.
 
Meillä keksittiin reilu vuosi sitten kumpaakin miellyttävä nimi, jonka kumpikin voisi lapselle antaa.  Sen jälkeen ollut sillä nimellä koko ajan puheissa ennen kuin pikkuinen ollut edes tuloillaan. Ja koska tuo nimi on tytön, niin jotenkin sitä on tottakai tulokasta alusta alkaen tyttönä kuvitellutkin.

Puolitoista viikkoa ultraan, ja mielellämme kyllä sukupuoliarvion kuulemme siinä yhteydessä mikäli selviää. Voi sitä vähän kumma olo olla alkuun, jos onkin poika :D Mutta tosissaan kumpi vain siellä onkaan, on aivan yhtä tervetullut. Johtuu vain tuosta tytön nimen keksimisestä, että kummastakin tuntuu että tyttöä tässä tottakai odotellaan :)
 
Tänään mulla on ollut tyttöolo. Eilen oli poikaolo emoticon

Mulla on vähän sama tilanne, kun Änillä, toisin päin vaan :)
Mä oon aina haaveillut pojasta ja jotenkin ajatus tyttövauvasta on tuntunut etäiseltä.
Nyt kuitenkin rasaana ollessa, niinku Änikin totes, ei sillä sukupuolella oo ihan oikeesti mitään merkitystä.
Yhtenä päivänä saatan kuvitella ton mahassa mylläävän naperon tytöksi ja toisena päivänä pojaksi.
Ja kumpikin ajatus tuntuu aivan yhtä ihanalta emoticon

Mies on sanonut toivovansa poikaa (niinkun kait aika moni muukin mies toivoo esikoisestaan), mutta ei hänellekkään kuulemma sillä sukupuolella oikeasti mitään merkitystä ole.

Toisaalta tyttö olis kiva siks, että molempien sisaruksilla on pelkästään poikia. Tyttö olisi tän sukupolven ensimmäinen.


Meillä on rakenneultra 25.1 ja mieluusti haluttais tietää sukupuoli. Ihan vaan siks, että ollaan molemmat niin kärsimättömiä! emoticon





 
25.1. on rakenneultra eikä vielä olla varmoja kysytäänkö sukupuoli.
Esikoista odottaessa kysyttiin ja poikahan sieltä tuli, juuri niinkuin kätilö sanoi. Silloin kyllä odottaessa mulla oli ihan poikaolo ja poika toivottiinkin, koska mulla on vain siskoja ja siskoilla vain tyttöjä, joten poika sai sit olla suvun ensimmäinen laatuaan :D

Nyt on oikeastaan ihan sama kumpi tulee. Toisaalta ois kiva saada pojalle "painikaveri" ja toisaalta ois kiva saada tyttö kun eka on poika.

Tyttöolo mulla nyt on, mutta saas nähdä kuin käy ;) 
 
Meillä on kanssa rakenneultra 19.1, eikä millään malttaisi odottaa. Sukupuolta ei aiota kysyä, pidetään yllätyksenä. Mulla on kyllä semmonen aavistus, että poika sieltä tulee. Mies kallistuisi pojan puoleen ja minä tytön, mutta kuten muut onkin edellä sanoneet, niin eipähän sillä sukupuolella niin väliä ole.

Vaikka sukupuolta ei haluakaan etukäteen tietää, niin jotenkin sitä kokoajan miettii ja ounastelee...
 
Näin esikoista kun odotellaan niin sukupuolella ei meille tällä hetkellä ole mitään merkitystä, kunhan olis jompaa kumpaa :)

Mies sanoi jo kauan sitten että hänestä tuntuu että olis tyttö kun kuulemma "säteilen ihan sillai" mutta mulla taas on alusta asti jotenkin tuntunu että poika sieltä tulee.

Mutta joka tapauksessa ihan sama, kunhan on terve pieni palleroinen.

Jos rakenneultrassa selviää niin haluamme tietää sukupuolen etukäteen vaikkei se varmuutta annakkaan. En tiedä edes miksi olis kiva tietää, ehkä se että on niin kiva saada mitä tahansa tietoa meidän kinderistä.
:)
 
Minion: Ilmaisit kyllä tämän asian niin hyvin ja juuri nappiin! Että ehkä siksi tekee eniten mieli tietää tuo sukupuoli, kun haluaisi tietää koko ajan enemmän vauvasta. Kun ei voi itse nähdä tai kuulla, niin kaikki tiedonmuruset ottaisi kyllä ilolla vastaan - vaikka sukupuolen tietäminen ei muuttaisikaan mitään ja kumpi tahansa olisi yhtä ihana saada. :D
Todella kiva kuulla muidenkin ajatuksia. Meillä mies ei ole suostunut ollenkaan leikittelemään näillä ajatuksilla, ei sanomaan kumpaa toivoisi enemmän vai toivooko kumpaakaan sen enempää, eikä edes arvailemaan kumpi sieltä voisi olla tulossa. Se ottaa jotenkin niin vakavasti tämän asian, ja sanoo ettei halua sanoa mitään suuntaan eikä toiseen, ettei itse tai etten minä sitten pettyisi. Eli hän ei haluaisi mitään "ennakkoluuloja" tai ennakko-odotuksia vauvaa kohtaan. Herttaisia ajatuksia, ja hoksaan hänen tausta-ajatuksensa - mutta itsestäni on silti kiva leikkiä näillä ajatuksilla, ja ymmärrän että tuli kumpi tahansa niin yhtä onnellinen tulen olemaan. (Olipas vaikeasti selitetty! :D)
 
Rakenneultra oli eilen ja mahassa melskasi terve poika emoticon
Mulla on ollut koko ajan hyvin vahva olo että poika sieltä tulee (siksi työnimi Touko) eikä siksi että jotenkin erityisesti toivoisin poikaa :)
Näin kyllä että mieskin oli mielissään vaikka autossa selitti jälkeen päin että ei hänelle ollut väliä kumpi sieltä tulee :)

Eilen illalla tuli sitten pieni haikeus että en pääse itse tekemään lapsen kanssa "naistenjuttuja" vaikka olinkin varma että poika tulee. Jotenkin nyt kun sukupuoli oli niin selvä niin piti haudata ne kuvitelmat että "jos sieltä tulee tyttö niin sitten sen kanssa voin tehdä sitä ja tätä... esim. ostaa niitä ekoja meikkejä joskus :)" Toisaalta olen kyllä varsin ihastunut pikku herraani :)

No tyttö sitten seuraavasta vaikka olen aika varma että kuitenkin seuraavakin on poika :)
 
Onneks olkoon NeitiKesäheinä! Mulla on vähän samat fiilikset tosta sukupuolijutusta. Oon aina halunnut pojan ja tytön ja mielellään vielä siinä järjestyksessä (niin isoveli voi sitten suojella pikkusiskoa :) Kuitenkin jos nyt selviää, että sieltä tulee poika, niin tuntuu, et noi samat tyttöhaaveet ehkä jää saavuttamatta mitä säkin tossa mainitsit. Näin kolme keskenmenoa kokeneena, ei kuitenkaan oikeesti enää muuta toivo, kun et sieltä terve lapsi putkahtas maailmaan oli se sitten kumpi vaan!

Mä ajattelin vielä ennen joulua, että en halua tietää sukupuolta etukäteen. Olispahan jotakin jännitettävää. Mies totesi siihen, et eiks täs muka oo tarpeeks vielä ollut jännitettävää :D Samana yönä mietin unessa asiaa ja aamulla olin päättänyt, että kyllä se selvitetään :) Pääseepähän sitten vähän shoppailemaan ja laittamaan vauvanhuonetta valmiiksi :) Nyt sitten jännätään ens kuun rakenneultraa joka on 11.2. Aateltiin mennä myös siihen 4D ultraan, niin siinä viimeistään kertonevat kumpi sieltä on tulossa jos vaan sen haluaa tietää. Ja jos siltä nyt siellä edes pystyy välttymään. Haluun ehdottomasti päästä myös sinne ihan vaan varmistamaan, et masuasukilla on varmasti kaikki kunnossa.
 
Moikka, uskaltauduinpa minäkin liittymään seuraanne :)

Kovasti olen miettinyt kumpahan tuolla massussa asustelee, itsellä jotenkin tyttöolo.. Miehen suvussa kuitenkin poikia ennestään, sekä miehellä poika aikaisemmasta suhteestaan.

Ensimmäistä odotan, rv 20+1, ja eilen tunsin selvät ensiliikkeet, kuin kuplat olisivat puhjenneet, sama toistui illalla ja tänä aamuna taas. mahtava tunne:) Aiemmin on tuntunut jotain mistä en ole ollut aivan varma mitä ne on ollut.

Rakenneultra olisi 25.1, ja olemme ajatelleet ettemme halua tietää sukupuolta etukäteen, vaikka toisaalta..

Äippä epäilee (toivoo) kovasti tyttöä kun minulla on aivan samat "oireet" kuin hänellä aikoinaan odottaessaan minua. Neuvolassa syke on ollut 154-159 eikä massuunkaan ole viirua tullut.
Kyllähän se sitten synnärillä selviää kumpa on, olisipa vain terve vauva. raskaus"oireita" ollut lähinnä alkuajan väsymys ja pissillä ramppaaminen, muuten ollut loistava olo. Mihinkään ei ole tullut mitään suurta himoa paitsi ehkä kirpeät namut ja hedelmät. Sipsejä yms suolaisia en ole syönyt raskautumisen jälkeen laisinkaan vaikka normaalisti maistuisivat. Tässä vähän pitkä stoori ja vähän ohi aiheenkin :)
 
Tutkiskelin tässä miten vauvan sukupuoli määräytyy, ja törmäsin mm. tähän artikkelin pätkään: http://www.terveysinfo.fi/uutiset/artikkeli_lue/879
Tiedä sitten pitääkö paikkansa, mutta tuo vahvistaisi, että poikaa meillä saatetaan odotella. Miehelläni on vain yksi veli, ja heidän isällään on useampi veli ja vain yksi sisko. Itselläni taas on yksi sisko, mutta äidilläni on ollut useampi veli ja isällänikin useampi veli ja vain yksi sisko. Kovin taitaa siis olla miesvoittoista näin pikaisesti tuumien.
Enää alle kaksi viikkoa rakenneultraan, jännitys tiivistyy. :) Olen kyllä melko varma, että meillä joko Nyytti ei suostu näyttämään tai ultraaja ei ole halukas kertomaan sukupuolta. Meidän tuurilla menisi juuri näin, erityisesti koska itseäni asia kiinnostaisi todella paljon. :D
 
^^ Mielenkiintoinen artikkeli Äni :)

Mun tyttöolo saa kyllä kyytiä jos tuossa on perää :D
 Miehellä on kolme veljeä, ja hänen isällään peräti neljä ja siskoista ei tietoakaan emoticon

Itselläkin vain pari veljeä, taipumusta ei noihin tyttölapsiin ole minunkaan suvun puolella.

Viikko vielä rakenneultraan! Mullakin on jotenkin sellanen olo, ettei tyyppi näyttäydy tai ultraaja ole halukas arviota kertomaan... Tärkeintä kuitenkin et kaikki olisi kunnossa.
 
Meillä rakenneultra ylihuomenna ja kovasti jo odotellaan sinne pääsyä. Pieniä ongelmia ja huolia tulokkaasta on ollut ja varsinkin siksi odotan kärsimättömänä ylihuomista. Että saisi tietää, onko kaikki varmasti kunnossa.

Mutta rehellisyyden nimissä on sanottava, että kyllähän se sukupuolikin kiinnostaa ja lisää entisestään sitä intoa mennä rakenneultraan. Esikoista odottaessani toivoin ehdottomasti tyttöä, mies puolestaan puhui koko ajan pojasta. Poikahan sieltä maailmaan lopulta putkahti ja vaikka olin ultrassa sukupuolen selvittyä ollut vähän pettynyt, niin eipä sillä sukupuolella ollut enää mitään väliä, kun lapsen sai lopulta ensimmäisen kerran syliin.

Nyt toisessa raskaudessa olen ajatellut, ettei ole väliä kumpi sieltä tulee. Silti puhun huomaamattani välillä pikkusiskosta. Sukulaisillekin olen välillä sanonut, että meidän poitsu saa pikkusiskon ja hetken päästä korjannut nolona: "tai eihän sitä vielä tiedä" Lisäksi näin eräänä yönä unta, jossa olimme ultrassa ja saimme tietää, että meille tulee punatukkainen tyttö. :D En tiedä, onko tämä nyt sitä "tyttöoloa" vai toivonko kuitenkin alitajuisesti, että nyt tulisi tyttö. Mieheni ei ole tällä kertaa sanonut oikein mitään sukupuoliasiaan. Välillä puhuu tytöstä, välillä pojasta, useimmiten kuitenkin "Siitä Uudesta Tulokkaasta". Ystävät kuitenkin ovat arvailleet, että odotan tällä kertaa tyttöä. Saapa nähdä sitten.

Leikilläni olen monesti sanonut, että saisi poika tulla tälläkin kertaa, koska se olisi paljon käytännöllisempää. Ei esim. tarvitsisi ostaa niin paljon uusia vaatteita, kun veljekset voisivat käyttää samoja sinisiä ja poikamaisia housuja ja puseroita. Meillä kun säilytystilat ovat hirveän rajalliset. ;)

Mutta kuten jo alussa sanoin, niin eipä sillä ole oikeasti mitään väliä. Palaan kuitenkin ylihuomenna kertomaan, suostuiko vaaveli paljastamaan sukupuoltaan vai eletäänkö "jännityksessä" loppuun asti. :)
 
Kysyttäessä sukupuolta lääkäri heitti pyyhkeet mahani päälle ja sanoi, ettei moista edes ajatellut. Joten turhaan pähkäiltiin kysytäänkö sukupuolta, kun sitä ei kerrottu. Rakenneultra oli ohi 10 minuutissa ja kaikki näytti olevan kunnossa.
 
musu: Olipa vähän tylyn kuuloinen lääkäri. :/ Toivottavasti ultrakokemus ei kokonaisuudessaan ollut yhtä ankea, kuin mitä tekstistäsi kuulosti!
 
No paljon 10 minuutissa ehtii tylyä toimintaa harrastaa...Ultraus oli ihan pikajuoksu ja ei kommentoinut mitään muuta kuin, että mitat vastaavat vkoja ja kaikki näyttäs olevan ok + vastasi yhteen mieheni esittämään kyssäriin.

Mietitään nyt josko mentäis yksityiselle niin sais edes kerran tän raskauden aikana kenties kohtelua tulevana äitinä eikä aina vaan diabeetikkona.
 
Takaisin
Top