Vauvan saaminen syksyllä

Esikoinen syntyi 24.8 ja silloin oli kyllä kesää vielä pitkälle. Itse tosin vihasin yli kaiken olla raskaana kesällä, varsinkin loppuaika oli tuskaa kun hikoilutti jo muutenkin.. Nooh, samalla kaavalla melkein tämä seuraavakin, mutta toivottavasti alkukesä on sateinen :wink
 
Ihanaa olla heinäkuu äitiyslomalla ja viettää kesäisiä päiviä esikoisen kanssa ennen pikku sisaruksen tuloa :Heartred Kunhan vain kunto olisi hyvä, että jaksaa touhuta.
 
ImageUploadedByVau Foorumi1451407237.428623.jpg

mun on pakko jakaa teille tää, mulla on siis oikeasti sellaiset tosi "luiset" jalat, eli ei yhtään lihaa luiden päällä jalkapöydällä/nilkoissa. tällaisilla tassuilla kuljin heinä-elokuun vaihteen 2014 :D :D eli kyllä oli tietysti tavallaan tukalaakin kun niin turvoksissa vaikka nautin kuinka, heh.
 
Mulla oli Lilyee tuollaiset jalat ihan muuten vaan loppuraskaudessa vaikka talvella lapseni sainkin. :wink
 
Ihan ekana kun tein positiivisen testin, ajattelin ett oikeesti missaan joulupöydässä ja kalat ja juustot (kaikki arvaa samantien, koska oon niiden suurkuluttaja :D ). Toisena ajatuksena tuli ett voi itku, kuumimpaan aikaan viimesilläni.
Sitten aloin keksimään positiivisia ajatuksia;
-hellemekossa ison masun kanssa, ei nätimpää olekaan!
-tuskin tulee hirveesti kesällä ylimääräsiä kiloja (en kesäsin syö kun salaattia/vesimelonia yleensä ja harvoin grillattuna lihaa)
-ei tartte ahtautua talvivaatteisiin/ostaa mieletöntä kasaa uusia vaatteita
-ei tartte miettiä ihan niin paljoa kuinka paljon toppaa vauvaa ulos mennessä niinku talvella joutuisi
-ei tartte viimesillään yrittää ähertää talvikenkiä jalkaan, vaan voi kulkea hyvällä omallatunnolla vaikka crocseissa jos jalat turpoo ja maha tulee tielle :)
 
Nenna, hyvät perustelut! :) Musta tuo elokuun loppu kuulostaa ihanalta ajalta saada lapsi. Mun ainut huoli tän pitkäksi venyneen yrittämisen aikana oli se, ettei vauva tulis jouluna kun siinä on jo valmiiks niin paljon juhlaa kerrakseen. Vaikka ei joulun lapsissa ole mitään vikaa, sen Nennakin joulun lapsena tietää. :) :) :) Mutta olin äärettömän iloinen kun raskauslaskurit kertoi ajan osuvan elokuulle. :) Mä en näe siinä juuri mitään ikävää. :Heartred :Heartred :Heartred Kun nyt vain kaikki menis sinne asti hyvin.
 
Mä odotan innolla syntymää. Yleensä heinä -elokuun vaihteessa on lämmintä. Saan olla kesän lomalla, ottaa aurinkoa masu paljaana mikäli tulee ees lämmin kesä. Ja kun pikku syntyy niin ei tartte toppaan pukea itseään eikä vauvaa vaan voi sulatella vaunulenkein raskaus kiloja huoletta :D esikko synty 30
.12 sillon oli hirveät Lumituiskut ja kovat pakkaset. Oli hankalaa kun ei päässy ulos lenkittää koiria kun pissalle ja kakalle ihan lähelle vaan. Enemmän mä niitä hyviä keksin ku huonoja :D yleensä en tykkää olla kotona pitkiä aikoja mutta jos siihen taas tottuu :D
 
Tää on hyvä ketju. Aluksi olin vaan kauhuissani, että sitten on kuumaa ja hikistä ja mä olen kaapin kokoinen.. mutta sittemmin olen alkanut keksiä parempiakin puolia ja täältä keksin lisää.

On kivaa, että loppuraskaudesta ei tarvitse niin paljon vaatteita. En ole kauhean innoissani siitä, että pitää kuluttaa rahaa kasaan vaatteita, joita ei kauan käytä ja joista tuskin kauheasti tykkää.

On ihanaa, että lapsen kanssa pääsee heti ulos.

Näillä näkymin olen suunnitellut skipata kesäloman kokonaan ja siirtyä saman tien äitiyslomalle. Ja pitää sitten kesäloman kun vanhempainvapaat loppuu (ollaan miehen kanssa mietitty että pidetään ne suunnilleen puoliksi). Pidempi aika kotona vauvan kanssa ja silti kohtuullisilla tuloilla. Ja kesällä on töissä melko rentoa, voin rauhassa valmistella äitiyslomaa. Mulle tuskin tulee mitään sijaista, koska siinä ei oikein olisi mitään järkeä. Sen sijaan joutunen delegoimaan osan päivittäisistä tehtävistä muille ja niihin pitää sitten tehdä kunnon ohjeistukset yms.

Lapselle on varmaan vanhempana kiva, että synttärit eivät ole keskellä kesää eikä lähellä joulua. Olen myös tyytyväinen, että lapsi ei ole syntynyt ihan loppuvuodesta - pysyy sitten paremmin ikäluokan matkassa kehityksessä.
 
Mulla on kokemusta vain kevätlapsista. Vihasin tunkea itseäni toppavaatteisiin ja talvikenkien sitominen oli lähes mahdotonta. Molempien kohdalla jouduin ennenaikaiselle sairaslomalle, kun sain aina pahoja supistuksia vaaterumban aikana ja työni vaatii pukeutumista monta kertaa päivässä. Nyt olen hyvin iloinen, että säästyn ainakin siltä. Muuten taas synnytys ja vauvan hoito oli ihan huippu helppoa kevään ja kesän ajan.
Huonoina puolina syysvauvoista olen kuullut ainakin sen, että moni ystäväni on sanonut äitiyspakkauksen olleen lähes turha hankinta. Kaikki ns. arvokkaammat vaatteet on jäänyt pitämättä. Toppapuku on aivan liian suuri ensimmäisenä talvena ja seuraavana jo liian pieni. Mutta jokainen voi itse arvioida mitä tykkään pakkauksen muusta tarjonnasta. Tunteeko sen tarpeelliseksi. Itse tykkäsin pakkauksesta tosi paljon ja oli meille esikoisen kohdalla tosi tarpeellinen. Nyt siis joudun puimaan mitä teen.
Mut kun kolmas on tulossa, niin tietää jo kaiken menevän omalla painollaan ja tilanteiden mukaan. Kivaa, kun on odotettavissa jotain uutta kesä/syksy-vauvan kanssa.
 
Mä luulen, että en ota äitiyspakkausta... Tosin mieli voi vielä muuttua kun sitten näkee millainen tämän vuoden pakkaus on. :) Mun lopputalven lapselle ne haalarit oli just täydellisen kokoisia, joten luulen kanssa, että nyt ne on turhia. Tavallaan vaan haluaisin ne saada lapselle talteen. Mutta voi olla että ostan erikseen muutaman vaatteen niistä, että saa molemmille lapsille sitten aikanaan antaa heidän oman äitiyspakkauksensa vaatteita muutaman jos vaikka haluavat omille lapsilleen. Niitä kuitenkin saa ostettua (fb-kirppiksiltä ainakin) ja ne ei maksa niin paljon, että siitä äitiysavustuksesta riittää sitten muuhunkin.

Mulla jäi muuten vaan käyttämättä suurin osa niistä vaatteista kun en oikein tykännyt väreistä ja meidän rimppakintulle esim. potkuhousut oli ihan mahdoton ajatus kun lapsi potkas muutaman kerran ja sai jalkansa kippuraan sinne ylös ja lahkeet lerpattivat ihan yksikseen sitten. Oli pakko siirtyä housut+sukat yhdistelmiin. :wink
 
Eikö viime vuoden toppahaalarissa ollut pussiksi yhdistettävät jalat niin että toimi pienemmälle vauvalle makuupussina? Jospa nytkin tulis sellainen. Mulle tämä on eka lapsi joten varmaan ihan uutuuden viehätyksestä tulee otettua se pakkaus
 
Meillä oli elokuussa syntyneellä pojalla äippäpakkauksen vaatteet käytössä aika pitkään ja toppapukukin meni kaksi talvea :) Tosin poitsu on ollut aina hitusen lyhyempi ja esim. vaatteistakin menee vielä koko 86 (ikää 2v4kk) tosin pyöreyttä sen verran et mahasta kinnaa :)
 
Kävin joulualessa Reiman tehtaanmyymälässä Kankaanpäässä ja siellä oli korissa Tutan äitiyspakkauksen bodyja ja paitoja 1€/kpl. Täällä kanssa harkinnassa tuo pakkaus että jos on superkiva ni otan, mut muutenkin on säilössä noita vaatteita :D
 
Takaisin
Top