Vauvan saaminen syksyllä

bobcat

Vauhtiin päässyt keskustelija
Alkuraskaus ihanan viileaan aikaan, ei makeita kukkaistuoksuja, ei edes mullantuoksua! Jesh!
Vatsa suurimmillaan, raskaana vuoden kuumimmat kuukaudet ja ihan koko kesäkauden läpi? Iik!
Piskuisen vauvan pukeminen syystuuliin? Jaiks!
Pienokaisen kanssa läpi lumituiskun? Ööö...


Mitä teille tulee mieleen?
ja erityisesti, mitä hyviä puolia teille tulee mieleen siitä, että raskautenne ajoittuu joulusta loppukesään/alkusyksyyn?
...tai että vauva syntyy syksyllä?

Itse inhoan syksyä ja talvea...
 
Täälläkin inhoan syksyä ja talvea. Olisipa syksy pitkälle lämmin. ! Ainakin vielä ajattelen, että kiva olla raskaana kesällä ja voi toivottavasti pukea vaan vaikka kesämekon ja sieltä sitten nätisti iso maha näkyy :) Nyt tuntuu huonolle, että alkuraskaus pimeän aikaan. Olen niin väsynyt! Mutta saapa pitemmälle piilotella mahaa kun enemmän vaatetta. Myöhemmin saa sit kevättä kohti paljastaa :wink
 
Kiitos Hetu, tuosta tuli mieleen heti lisää positiivisia asioita
- kesällä ison mahan kanssa helpompi pukeutua kesävaatteisiin, ei tarvitse montaa kerrosta pukea/hankkia
- talvella kasvava maha ja huono olo helpompi piilottaa ekoina raskausviikkoina, kun vaatteet paksuja ja ei olla ihan niin sosiaalisia. Kai. Ainakin osa menee huonon ajokelin piikkiin.
 
Ihanaa olisi jos saisi kesän vaan kulkea hellehameissa pyöristyvän vatsan kanssa. Ja aikasemmin pääsee vauvan kanssa uloskin, kun ei tarvi pakkasta ajatella. Kaks ensimmäistä syntyi lokakuun lopulla ja sillon sai kytätä mittarista koska viitsii lapsen kanssa ulos mennä ensimmäisiä kertoja. Toivottavasti vatsa ei vaan täs talven aikana hirveästi kasva, inhottaa jo pelkkä ajatuskin ahtautua toppavaatteisiin.
 
Miulla ekassa neuvolassa sanottiin, että "teillähän syntyy sitten vauva oikeastaan keskikesällä, kun kesä on aina vain myöhempään!" LA siis 1.8. ☺️
 
meidän esikoinen syntynyt 5.8. ja oli edellinen päivä koko kesän kuumin päivä ollut ja tuo syntymäpäiväkin oli reilusti hellerajan yläpuolella. ihan kesämekko päällä itse lähdin potilashotellista kotiin ja vauvalla kevyet vaatteet ja ohut pipo+tumput. mä miellän ainakin oman LA:n (8.8. nyt) kesäksi vielä :)
 
ja siis mun mielestä oli ihana kun sai kulkea vain mekossa koko kesän, mieluummin olen raskaana kesällä kuin pienen vauvan kanssa, kun se pitää niin hirmuisesti suojata tms. mun mielestä aivan paras kuu synnyttää tää elokuu :Heartred
 
Minä olin ajatellut, että heinä-elokuussa nyt en ainakaan halua synnyttää, mutta niin vain käy.. :D Elokuun alkuhan on kyllä vielä ihan kunnon kesää yleensä, että siinä mielessä kiva ettei vauvaakaan tarvi ihan heti olla pukemassa älyttömästi. Toivon silti suht viileetä loppukesää, ettei oo itselle ihan tuskaa. Muutenkin oon enemmän talvi-ihminen. :)
 
Mulla ensimmäinen syntynyt viikkoa ennen jouluaattoa, joten oon niin onnellinen että tää syntyy melkein kesällä:grin pääsee heti toivottavasti ulos, ei jatkuvasti pimeetä, ei pakkasta, ei hirveetä pukemis rumbaa(varsinkin kun nyt esikoinenkin puettavana):happy:
 
jep helppo pukea itseään ja vauvaa loppukesästä. elokuu on etelä-suomessa täysin kesä kuu nykyään:) syksy on suosikki vuodenaikani, joten ei haittaa "syys"vauvaa maailmaan puskea:D
 
Mäkin oon enimmäkseen vaan hyviä puolia keksinyt elokuusta :) Viime kesänä kattelin niin kateellisena niitä kesämekkomahoja, ja aattelin et oispa mullaki ens kesänä! Oon kyllä oikeen helletyyppi ja palvon aurinkoo, mutta toki vähä hirvittää mitä se kesä ois ison mahan kanssa, saattaa meikäläinenkin vetäytyä vaan varjoihin ja ähistä kun on niin perkeleen kuuma :D Meidän tuurilla varmaan kunnon hellekesä tulossa kun viime kesänä jäi niin vähälle! Miettikää niitä hikisiä kesäöitä ison mahan kanssa, ei varmaan hirveemmin nukuta :D Mutta siis innolla vaan ootan kesää :)
 
No mustaki just tuo vaatteiden vähyys on iso plussa, vaikka esikoisen jälkeen vannoinki, etten enää ikinä oo kesää vasten viimesilläni :D
 
Mulla on ennestään kaksi talvivauvaa ja koen erittäin helpottavaksi sen, ettei tarvi etsiskellä päälle sopivaa talvitakkia ja ulkoiluvaatteita. :)
Elokuu on vielä suht. lämmintä aikaa, joten vauvan kanssa on pitkä tovi hyviä vaunuttelukelejä ihan vastasyntyneenäkin. Eikä tarvi topata vauvaakaan heti alkuun ihan kauheasti pakkasille.
 
Meillä on onneksi ilmalämpöpumppu nyt (ekan vauvan eka kesä oli aivan kaamea kuumassa rivarikämpässä), joten en niin pelkää sitä mahan kanssa kuumaa kesää, mutta hieman hirvittää mikä sairaalassa voi olla kuumuus jos hellejakso osuus siihen kohtaan... Jotenkin epäilen, että sairaalamme ei välttämättä siinäkään ole parhaimmillaan. :wink
Mutta jokaisessa ajankohdassa on hyvät ja huonot puolensa eli sinänsä ei haittaa. Pääseepä tosiaan nopeammin vauvan kanssa ulkoilemaan. :)
 
Näitä oli helpottava lukea, kiitos kaikille!
Jotenkin mulle vaan iski joku syysketutus, kun tajusin vauvan syntymän ajoittuvan syksyyn.
LA siis 30.8. .....1.9.
 
Itse olin raskaana juuri 2014 jolloin oli älyttömän kuuma kesä. Maksimekot oli kovassa käytössä eikä päivällä huvittanut hirveesti mennä paahteeseen kun tuli niin huono olo :S toisaalta oli kyllä hyvä kun hikoili kaikki ylimääräiset nesteet ulos :D
Ihana ajatella kotoutuvansa vauvan kanssa ettei tarvitse juuri kytätä mittaria milloin vauvan kanssa voi lähteä ulos! Ja ettei tarvitse heti ruveta pukemaan vauvaa ihan täyteen toppavaatetta! :)
Myös jos loppuraskaus ja sää sallii olisi ihana taas päästä uimaan masun kanssa järveen. Voi sitä potkujen määrää kun nousi vedestä :D :Heartred
 
Vuosi sitten juttelin ystäväni kanssa raskauden ajankohdasta ja mikä olisi ehdoton ei minulle se oli että en halua missään nimessä olla viimeiselle kolmanneksella kesä-elokuussa.. Noh nyt kuitenkin niin tapahtuu. Olen kuitenkin onnellinen ettei lapsi synny kaamos aikaan vaan elokuussa pystyy vielä nauttimaan ihanista keleistä ja mökkeilystä! :-) ja näistä teidän kirjoituksista ja positiivisuudesta olen vielä iloisempi että on elokuun lapsi, ihan niinkuin itsekkin olen :-)
 
Takaisin
Top