vauvan passi

-Dolly-

Puuhakas puhuja
Tällainen kysymys vielä kun ollaan ennen joulua lähdössä Englannissa käymään. Minulla on sellainen olettamus , että alle yksi vuotiaskin tarvitsee passin, onko totta?

Sit jos näin on, niin miten passikuvassa vauvan edes saisi katsomaan suoraan kameraan.? Miten teillä on kuvien ottaminen sujunu?
 
Kaikki tarvitsevat oman passin. Valokuvan ottamisessa osaavat auttaa ihan valokuvausliikkeessä. Meidän tytölle otettiin passikuva noin 1 kk iässä. Kun vauva osaa jo itse kannatella päätä, kuvan ottaminen on helpompaa. Kannattaa vain miettiä hyvä ajankohta valokuvan otolle. Kun vauva on syönyt ja virkeä, onnistuu kuvankin ottaminen helpommin.

Meillä otettiin ensin alle 10 kuvaa. Katsottiin ruudulta, että eivät olleet kovin hyviä. Minä en osannut kannatella tytön päätä oikein, vaan se kenotti, ja minun sormetkin olivat tiellä. Sitten uudestaan muutama lisää ja hyvin onnistui. On ihan passikuvan näköinen :happy11

Molempien vanhempien pitää olla paikalla passia haettaessa tai sitten poissaolevalta valtuutus. Alle 12v. sormenjälkiä ei oteta ja vasta kun lapsi osaa itse kirjoittaa nimensä, niin passiin tulee allekirjoitus. Voimassa oloaika on se maksimi, eli 5 v.
 
Muokattu viimeksi:
Kiitos sulle vastauksesta :) Jännä miten vauvana otettu kuva, menee vielä 5-vuotiaanakin :D

Tää meidn vauveli on jo 11kk nii ei oo ainakaa pään kannattelusta huolta, mutta mietein miten saan sen olemaan paikallaan ja katsomaan kameraan perusilme päällä, ku se on sellane linssilude että ainaku näkee kameran rupee naurattaan ja hymyilyttään :) no, ne varmaan tosiaan siellä sit osaa käsitellä tuonki ikäisiä :)
 
Mäkin epäilin kun käytiin passikuvassa oliko se nyt 6-7kk iässä et mitenhä onnistuu ku kotona kuvatessa ei sekunttiakaan paikalla..no valokuvausliikkeessä ekalla onnistu..oli kai niin erilainen tilanne ni tyttöki oli ihan hämillää :)
 
Nyt on käyty passikuvissa ja hyvinhän se meni :) Jo ekat otokset onnistuivat hyvin! Turhaan taas jänskäsin tällaistakin asiaa :D Kiitos teille vastauksista :)
 
vauvana otettu passi ei välttämättä käy enää 5 vuotiaana.. vaan laki sanoo että henkilön pitää olla tunnistettavissa passikuvasta! :wink
 
heh, niin vähän mietinki :D Ku miettii, et eihän se voi vaan enää näyttää samalta 5-vuotiaana. Ehkä silmistä tunnistettavissa, mutta eipä sit muuten :D
 
En asu Suomessa, mutta meillä tuo ensimmäinen passi käy ainoastaan kaksivuotiaaksi asti. Näyttäähän se beibi aikalailla erilaiselta silloin, saati sitten 5-vuotiaana :wink
 
Takaisin
Top