vauvan mahavaivat

Jadesiru: Kuinka usein teidän vauva kakkaa? Meillä on kyllä menty tällä tahdilla alusta asti. Itseasiassa synnytys sairaalasta lähdettyä oli 5 pvän kakkatauko. Sillon olin jo huolissani: Neuvolasta sanoivat vaan, että 5-7 pissavaippaa tultava päivittäin. Suosittelivat mallasuutetta. Minä sitten kipittelin sitä hakemaan ja kas juuri sen jälkeen tuli kamala kasa kakkaa ja useampaan otteeseen. (En siis kerinnyt antamaan mallasta vielä). Tuolla se mallas on edelleen jääkaapissa, käyttämättömänä. Pojalle tulee painoa hyvin ja pissaa tulee reippaasti, niin en ole ollut huolissani tästä harvakseltaan kakkaamisesta. :D
 
No nyt se kakka sitten tuli neljän päivän tauon jälkeen ja sitä tulikin sitten PALJON :D uskomatonta miten onnelliseksi voi tulla tällaisesta asiasta ja oon ehtinyt julistaa tätä ilosanomaa jo neljälle henkilöllekin :D niin se elämä on muuttunut. Ennen iloittiin illaistujaisista ja nykyään kakasta! Joo oon lukenut että jotku kakkaa vaan kerran viikossa mutta se huoletti kun ennen kuitenkin kakattiin yhtenä päivänä useaan otteeseen ja yhtäkkiä tuli tällainen muutos. Kai se kaikilla tietty jossain vaiheessa se kakan määrä vähenee.
 
Meillä on myös nyt harventunut kakkavaipat, eilen ei tullut kakkaa ollenkaan. Tänään tuli, muttei mielestäni mitenkään hirmuisesti. Ihan riittävästi kuitenkin! :D
 
Emmy': on kakannut joka päivä ( tai siis yö, aina tähän aikaan puoli neljästä puoli viiteen häistään ja työnnetään kakkaa niin etten kyllä minäkään ikinä nuku ennen kuin kakka on vaipassa.
 
Meilläkin kakkaa n. 1krt/vko ja sillon tuleeki sit täys laidalline :D Kuulemma ihan normaalin rajoissa vielä meijänki neuvolatädin mukaan. Muuten, voiko närästys ns. siirtyä vauvalle? Tarkoitan, et joa oon syöny jotain joka närästää mua ni tarkottaako se sitä, et kohta tota pientäku närästää?
 
Meillä on mallasuute käytössä sekä minulla että vauvalla, molemmilla toimii. Korvikkeiden takia kakan pitäisi tulla meidän vauvalla 1-2 pvän välein, muutaman kerran on pitänyt voidellulla kuumemittarilla avustaa ja sitten sitä on muuten tullut ihan täyslaidallinen!
 
Jadesiru, meillä on kanssa tuo arlan luomu. Kokeiltiin toista merkkiä, jauhetta, ja ei vaan suostunut syömään. Ajateltiin, josko vaihdos ois auttanut nuihin pieruihin... tosin eipä täällä nyt liiemmin olla enää mahanpuruja ees itkeskelty, välillä vähän hankalampi pieru et saa vääntää sitä.

Pakko vaan nyt todeta, et oli kyllä maussa iso ero noiden korvikkeiden välillä. Ei ihme, ettei poika huolinut :P Tänään taas tuli "lava" ostettua arlaa. Oon huomannut senkin, et on aika usein lopussa ko tuote hyllyiltä (jos vertaaa muihin merkkeihin). Prismaankin jätin vaan muutaman tetran muille.

Ja täällä kakka on perus juoksevahkoa vauvakakkaa. Mahoissa siis eroja (:
 
Jadesirun viesti aiheutti pikaisesti lukaistuna huutonaurua! "Emmy' on kakannut joka päivä"
Tyylikkäästi jätin kaksoispisteen lukematta :D
Meillä on Omneoon siirtymisen jälkeen kakittu vähintään kerran päivässä, ilman suurta numeroa :)
 
Se oli muute kauheeta se ummetus! Ihan ko ei olis siin kohtaa ollu tarpeeks kipee muutenki ni sit piti viel tommostaki pient extrakivaa ol :D
 
Meidän tyttö on kyllä kakannut päivittäin. Vaikka onkin kuullut, että vauvalla voi olla viikonkin ummetus olla normaalia, musta tuntuu heti ikävältä, jos ei tyttönen ole kakannut vaikka puoleen vuorokauteen. Onkohan sillä merkitystä, mitä vauva syö ja kuinka usein? Vai onko ne vaan yksilöllisiä suoliston toiminnan ominaisuuksia? Tai voiko sillä olla merkitystä, miten äiti syö, jos siis imettää? Se on kyllä hassua, miten tuota ihan normaaln löysää vauvakakkaakin voi pieni ihminen ahertaa ihan keskittyneenä. :grin
 
Aloin miettiä että vauva alkanu piereskelemään enemmän kun vaihettiin mam mini air tuttiin.. Ei mielestäni kuitenkaan itke enempää niin onko ilmavaivoista haittaa jos ne tulee ulos? Ehdin jo ostaa 6 uutta tuttia :/
 
En mä oo ainakaan edes tajunnut ajatella, että ilmavaivoista haittaa olisi, kunhan tosiaan ei pikkuista haittaa ja ilma tulee ulos helposti. :O
 
Näin mututuntumalla en kyllä usko, että ilmavaivoista on haittaa, vaikka kipeitä ne voivat olla. Ja jos imettää, äidin ruokavalio voi aiheuttaa vatsankipristelyjä vauvalle kehittymättömän suoliston takia. :)
 
Oon antanut pojalle sitä luumuvettä, eli tein niin että ostin luumupilttiä ja laitoin teelusikallisen sosetta 1dl vettä. Annoin jonku 10 - 20 milliä päivittäin, voiko tuota luumuvettä laittaa pakkaseen vai lähteekö luumusta teho? Sitä pilttiä ei voi säilöä kuin 2 päivää ja en ole sitä vettäkään sen pidempään pitänyt jääkaapissa ettei se vain ala käymään.. :eek: eli mulla menee siis yli puolet aina siittä soseesta roskiin, kun ei sitä voi itse syödä tai hyödyntää mitenkään muuten.. nyt joulunpyhien aikaan en saanut sosetta mistään ja eilen poika kakkas niin sielä vaipassa oli semmoinen kovahko vihreä läjä ! Ekaa kertaa pojan kakka oli suht kovaa! :eek: tänään on onneksi kaupat auki niin saa taas sosetta kaupasta!
 
Tipitii osta kuivattuja luumuja ja liota vedessä yön yli niin saat tehtyä siitä sosetta. Ja liottaahan voit vaikka vaan puolikkaankin luumun, kun sitä ei paljoa tarvitse. Luulisi tulevan hieman halvemmaksi kun säilyy hyvin..
 
Jossain luki että kuivattuja luumuja ei saisi antaa vauvalle kun niiden pinnalla on vaikka minkälaisia säilöntäaineita :eek: tai siis niistä tehtyä vettä..en oo niitä uskaltanut antaa kun tuo poika on niin herkkä muutenkin ton mahansa kanssa :/
 
Mä oon kyllä antanu kuivatuista luumuista tehtyä vettä. Kerroin siitä myös lääkärille eikä tullut sanomista...
 
Takaisin
Top