Vauvan liikkeet!

Pari päivää 'kuplinnat' olleet jo tönäisyjä ja muuta outoa ja määrittelemätöntä liikehdintää :) Etenkin makuulla ja hyvin takakenossa istuen tuntuvat
 
Eilen illalla tunsin ekaa kertaa kunnon potut. :D Tönäsin aina kevysti alamahaa ja hetki meni niin monotti takasin. :) <3
 
Moi!

Voisin minäkin pitkästä aikaa kommentoida hieman menoamme. Tosiaan ensimmäinen raskaus nyt menossa ja tunsin ensimmäisen kerran liikkeitä rv 16 eli 15+0 ja siitä eteenpäin. Nyt tosiaan jo menossa rv 19 eli 18+2.

Sillon rv 16 kuulustelin iltasin nukkumaan mennessä vatsaa ja yleensä siellä "puhkeili kuplia". Välillä ne oli vaan ilmavaivoja, ja sit joinakin iltoina taas kun ei ollut ilmavaivasta kyse, päättelin siitä, että se oli se lapsi.

Sit rv 17 ne kuplan puhkeemisen tunteet vahvistu ja siitä tiesin et se on joo se lapsi.

Sit rv 18 ne yhä vahvistu ja alko ihan tuntumaan hennoilta potkuilta.. sen tiiän et on liikkunu tosi ahkerasti siellä aina kun se on hereillä.

Ja nyt rv 19 tuntuu jo et kun on hereillä ja liikkuu siellä ja potkii niin jotku potkut näkys/tuntus jo hyvin läpi vatsastakin.

:) Tää on tosi kivaa aikaa kun matkustajasta on tullut uus kaveri elämään.. aiemmin kun ei ollu oikein raskausoireitakaan, tuntu et onko siellä ees ketään matkassa. 
 
Tänään on rv 22 ja tuntuu että kunnon potkuja on riittänyt jo reilun viikon verran. Yleensä potkiskelee alavatsassa mutta muutaman kerran on tuntunut navan seuduilla ja pari kertaa kyljissä päin. Tänä aamuna kun tein selkäjumppaa lattialla tuli oikein kunnon laajat tökkäykset, miehelle jo huutelin että nyt se työntää jo takapuoltaan ulos mahanahasta =D

Liikkumiset tuntui eka vain kun olin sohvalla tai sängyssä ollut hetken, ja heti ruuan jälkeen. Nyt ollaan liikkeellä jo heti aamusta, mörmeli herää samaan aikaan mun kanssa ja innostuu paljon nopeammin tökkimään syömisen tai jopa juomisen jälkeen.
 
Moi! Kiva lueskella teidän juttuja vauvojen liikkeistä. Itselläni on rv 19+2 ja en ole vielä tuntenut mitään. Kovasti olen kyllä odotellut :) Täytyy vaan pysyä maltillisena ja odotella, kun Hän alkaa ilmoitella itsestään <3 Mukavaa odotusaikaa kaikille!
 
Täällä on nyt tunnettu jonkin aikaa jo liikkeet mahan päällekin asti! Mieskin pääsi jo kädellään tuntemaan pienet töytäisyt! :) Eilen illallakin Piiperö töytäili miun kättä muutamasti ja nyt heti aamulla ilmoitti hereillä olostaan potkaisemalla muutamasti! Eniten ne tuntuu tuolla alamahalla.

Vielä ne töytäisytkin kun on niin hentoja ja ihania!! <3 Loppuraskaudessa kun ne alkaa olla sitä, että työntää jalkaa takaisin päin, kun tuntuu, että maha repeää muuten ja se jalka tulee läpi!! :D Tätä aikaa voi sit muistella taas haikeudella! :P
 
Mulla kans eniten alamahalla ja usein ne kohdistuu tonne virtsarakon tienoille ja se ei oo kiva. :) Nyt tosin masuasukki vietelly taas muutamii päiviä hiljais eloa, ainaki silloin ku ite oon hereillä. Onneks on toi dopleri ni voi tarkistaa et kaikki hyvin. :)
 
tääällä aletaan olla ihan hermorauniona !!! ollu nyt ressiä asiasta sun toisesta ja todella ahdistava olla. yks ilta tossa muistin että en oo tuntenut liikkeitä pitkään aikaan ja sit pötköttelin ja alkoi sitten kyllä jamaileen niin että tuntu ja hyvin! no sen jälkeen nyt sit taas on ollut hiljaista ja niin kiire koko aika ja kaikkea muutakin tässä että en ole tuntenut niitä liikkeitä nyt :( joskus ehkä pieniä töytäisyjä. ehkä, mutta niistäkään en ole varma.. voihan se olla että on hereillä nyt just silloonkun nukun mutta muuten saan oikeen miettiä että tuntuko vaiko ei. ens viikolla tiistaina rakenneultra, siellähän se selviää onko kaikki ok mutta silti jotenkin epävarma olo :((
 
eli siis yksi hyvä syy ostaa suklaata kaappiin ;) kyljelleen kun menee nii kyllä äsken potki mutta sitte selällään ei tunnu mittää :o juu täälläkään ei maltettas oottaa rakenneultraa ja sitä mahdollista tietoa kumpi sieltä tulossa ! :)
 
Täällä mennään rv.22+4 ja vasta viimeisen parin viikon aikana on alkanut tuntua liikkeitä. Ensin tuntui pientä kuplintaa, sitten hipaisuja, mutta nyt ihan kunnon tönäisyjä. Vauveli on yleensä vilkkaimmillaan iltaisin. Ihanaa jatkossakin odotella liikkeitä <3
 
Mahamörmötti on alkanut herättämään mua aamusin. Yölliset pissahädät on harventuneet mutta sitten on tullut tilalle mahdoton tökkiminen ja pyöriminen. Olen yrittänyt jopa viedä mahaa miehen selkää vasten että lapsi saisi potkia isäänsä mutta eihän se ole havahtunut =D

Muutenkin tuntuu tosi vilkas tapaus olevan tulossa tai ainakin tuntuvat tosi selkeästi. Siitä lähtien kun rv 17 alkoi tunnistamaan että on ne liikkeitä, ihan päivittäin ja säännöllisesti on tuntunut tökkimisiä ja möyrintää. Nyt eivät enää ole täysin ruokailusta riippuvaisia vaan mörmelletään ihan miten sattuu. Kivasti mukana kokoajan =)
 
"Perhosia vatsassa" alkoivat tuntumaan 19. viikolla ja lähes joka ilta siitä lähtien. Eivät kuitenkaan tunnu kunnon potkuilta, niitä odotellaan vielä. Mutta on se hassu olo kun vatsassa vaan kutittaa :-) Tuntuu että vauva on aika rauhallinen kun kuuntelen muiden kertomuksia.Rakenneultrassa vauva toki liikkui ja vilkutteli, mutta jalat olivat siinäkin tiukasti ristissä eikä potkinut. 
Nyt ollut muutaman päivän hiljaisempaa vatsassa mutta johtuu varmaan vauvan asennosta. Nyt kun aamulla oli hereillä (jtn ainakin tuntui kuplivan hetken aikaa) ollaan kuuneltu pari tuntia lastenlauluja jospa vauva jo kuuntelisi kanssani, heh. 
 
Hirmu aikaisin joillakin alkaneet liikkeet tuntumaan! :) Itekin kerkesin niitä jo kuulostella jonkun viikon että eikö siellä nyt vois vähän edes mamman mieliksi jumpata, ennen kuin viime viikolla (n. 18+3) ekan kerran tunsin tönäisyn. Se tuli ja meni niin nopeasti etten ollu varma koko asiasta, mut siitä eteenpäin muutaman päivän samanlaisia tönäisyjä tuli joka ilta nukkumaan mennessä - ja nyt kaveri on sitten innostunut kunnolla kun kerran alkuun pääsi, ja hennosti tönii vähän väliä melkein aina kun istun tai makaan paikallani. Mun järkeen ei mahdu miten 20 senttinen kaveri tuolla alavatsassa voi tuntua niin vähän liikkuessaan :D Noh, maha on alkanut jo näkyä aika selvästikin joten eiköhän tyyppi kasva myös ja liikkeiden voimakkuus sitä myötä "turhankin" voimakkaaksi jossain myöhemmässä vaiheessa... heheh.
 
heiii :) 
Kirjottelinkin tossa joviime tai toissavkolla liikkeistä :) no nyt on kyl lapsi menny ihan sekasin, tuntuu että se olis koko ajan hereillä. 
Istuessa tai makoilessa tuntuu parhaiten liikeet, ja nyt ne on täs viikon sisään voimistunu. Tuntuu että tulis läpi tuolta. Aika usein se köllii sillai, että potkut tuntuu vasemmalla puolella parhaiten, nyt se on hoksannut sit, että "täällähän mahtuu liikkumaan", ja vetelee kuperkeikkoja miten sattuu :) Välillä on tuntunu jo ikävältäkin, ku liikkuu niin paljon. Sit kun mies tulee kotiin, niin pikkunen rauhottuu. Voiko olla et sen ääni rauhottaa sitä tai jtn? 
Mukavaa päivää kaikille
 
Stressiä on helpottanu ku nyt liikkeet on joka päivisiä. Pikkunen on ylensä aamupäivisin ja illalla hereillä. :) Masua ku silittelee ni se tökkii sieltä takasin. <3 Töissä oon huoman just aamupäivin ku oon tehny usean vuoron yhen työkaverin kanssa ja sillä on hauska naurua, aina ku se nauraa ni sit alkaa hurjat bileet tuol vatsassa. :p
 
tosiaan ekat liikkeet sillon rv 16, eli 15+0 ja siitä eteenpäin.. ja nyt rv 21, eli 20+6 ja on ihan jo muljahteluja kun vääntää kuperkeikkaa vatsassa ja potkutkin tuntuu et alkaa olla rajamailla sen suhteen alkaako pian koskemaan jos se vielä kovempaa tömäyttelee. Niin ja tosissaan näkyy jo hyvin päälle päin kun kääntyilee/potkii/mahd nyrkkeilee...

Mites, jos joku tietää kertoa, sattuuko ne potkut sit lopulta? Kun oikeesti jos ne jo nyt tuntuu tosi hyvin, niin kaiken järjen mukaan ei voi kovin kivoilta tuntua ainakaan kovimmat "pommit"...
 
En oo muistanu pitkään aikaan kirjotella tänne. 
Nyt oon huomannu vauvan potkut ja osaa muuten pikkunen monottaa ihan kiitettävän kovasti. 
Rak.Ultrassa huomattiin että maha-asukki osaa leikkiä napanuorallaan, joten hauska se on joka ilta alkaa liaanileikkejä napanuoran kanssa ja sitten tuntuu että istuu tuolla. 
Nyrkitkin heiluu sillontällön :)
 
Kyllä: Potkii ja tekee kuperkeikkoja ihan urakalla - jo vissiin viides päivä putkella ja ei tästä loppua taida tulla - osittain toivottavasti, mut vois kyllä välistä vähän levätäkin! 
 
Täällä masuasukki liikkuu jo joka päivä (rv.26), on liikuskellut innokkaasti jo muutaman viikon. Välillä tuntuu kunnon töytäisyjä, välillä pientä kutittelua. Mieskin on jo liikkeitä tuntenut masun ulkopuolelta. Iltaisella yleensä vauveli villiintyy, kun pitäisi nukkumaan menneä. Ihanaa tuntea liikkeitä <3
 
Takaisin
Top