Joitaikin kuvia on laitettu. Kuvat näkyvät vain ystäville ja perheenjäsenille. Tottakai kaikki ladatut kuvat voivat kadota netin syövereihin ja tästä syystä olen tarkka, että millaisia kuvia sinne laitan. Kukaan muu ei saa jakaa kuvia lapsestani tai muuten vaan perheestäni. Lapseni ei ole koskaan kuvissa ilman vaatteita vaan aina puettuna. Viimeisin kuva oli hänestä, kun hän "ajaa" autoa, eli seisoo rattia vasten onnellinen hymy kasvoillaan. Kuvat ovat kaukaisien sukulaisten ja ystävien iloksi.
En näe syytä olla laittamatta kivoja kuvia. Tiedän, että somessa voi avata kuvan ja kopioida sen suoraan koneelleen. On siis äärimmäisen tärkeää, että lapsi ei ole edes puolinakuna ikinä kuvissa. Me nyt liikummekin julkisesti ja kaikkihan meidät tuolla näkee. Yleisötapahtumissa voimme osua toisten valokuviin ja olemmehan me olleet lehdessäkin ja synnytyssairaalassa olimme vieläpä tv-uutisissa mukana. Muutama suloinen kuva kaukana asuvien isovanhempien iloksi ei minusta siis haittaa, mutta kukin tekee toki miten tykkää. Ymmärrän hyvin, ettei kaikki halua laittaa mitään tietoja someen, itsekin pitkään pohdin, ettei mitään tunnistettavaa tule, mutta muutin mieleni sitten. En siis ole niin tiukka asiasta enää, kuin alussa olin. Raskaudestakaan ei kukaan saanut pihahtaakaan somessa mutta kun ihana ja suloinen poikamme kastettiin, niin olihan siitä kiva laittaa kaunis ja koskettava kuva nähtäväksi.
Mulla on niin paljon läheisissä perheitä, jotka tekevät kuin minäkin ja moni bloggaa ja lapset ovat osa sitä blogia.. ehkä tästä syystä omakin kantani pehmeni aikanaan.