Vauvan koti + sisustuskuvia

Ihanasti teillä on kaikki jo valmiina.. Pitää varmaan itsekin aktivoitua, kaikki on vielä yhdessä/useammassa läjässä pitkin kämppää.. Mä en vieläkään tiedä mihin saan vauvan sängyn mahtumaan, Nukutaan itse olohuoneessa jossa alkaa neliöt käydä vähiin. Huoh, pitää varmaan kutsua joku sisustussuunnittelija loihtimaan pari lisäneliötä.
 
Tässäpä kuva toisessa keskustelussa hehkuttamastani kehdosta!! Vaatiihan tuo kunnostusta ihan ehdottomasti, mutta olen ihan rakastunut siihen kuitenkin... Vanhakin tuo lienee, en vaan yhtään osaa mennä sanomaan kuinka vanha, kun ei mulla ollut mitään käsitystä että meidän suvussa voi tuollaista ollakaan!

Kehto.JPG
 
Tosi kaunis kehto! Näyttää hyvin paljon samalta, kuin miehen suvun kehto missä on nukkunut miehen mummi ja kaikki hänen jälkeen syntyneet, mukaan lukien anoppini.. :D Appiukko on jossain vaiheessa kehdon fixannut, kun ennenvanhaan pohjalla on ollut vaan olkia ja kun vaippaa ei oo tunnettu vielä niin kehdon pohja oli pissasta lahonnut.. :)
 
^^ Meidän kehto on siis jostain 1800-luvun lopun ja 1900-luvun alun vaihteesta ja siinä on nukkunut anopin papan kaikki lapset ja sitten sitä on käytetty jatkuvasti.. Ja tuo puaprun kehto näyttää ihan samanlaiselta.. Pitääpä ottaa jossain vaiheessa meidän kehdosta kuva tänne niin saa verrata.. :)
 
Puapru Juttelin just mun anopin kanssa ja se sanoi, että jokaisella maakunnalla Suomessa on ennenvanhaan ollut omanlaisensa kehto. Eli kehdot on aina ollut pitäjässä samanlaisia ja mallisia. Ja kun meidän kehdosta ei ole varmaa tietoa mistä se on tullut ja kuinka vanha se on. Että ensimmäiset varmat tiedot siitä on juurikin 1800 ja 1900-lukujen vaihteesta.. :) Että jos saat tietoa teidän kehdosta lisää niin mulle saa kanssa sitten kertoa.. :D
 
Marsi, miltäs suunnalta miehesi suku on? Mun täytyy varmaan soittaa isän siskolle, ja kysellä vähän jos hän tietää tuosta jotain. Vanhaksi minä sitä tosiaan epäilen, ja hyvinkin voisi olla jostain vuosisadan vaihteesta. Löysin nimittäin myös kuparisen kahvipannun, jonka sisään mummoni oli kirjoittanut lapulle pannun tarinan. Senkään tarkkaa ikää ei tiedätä, mutta ainakin v.1904 se on jo mummolassani ollut, ja ilman kahvaa... Mutta juu, jos saan kehdosta jotain selville niin ehdottomasti jaan tietoa!
 
Mcgonnor: Sama ratkaisu meidän makkarissa, pinnis ja hoitopöytä vaan toisinpäin :) hyvin mahtuu ekat kuukaudet, meilläkin muutto siten suurempaan edessä ensi keväänä.
 
Marsi, miltäs suunnalta miehesi suku on? Mun täytyy varmaan soittaa isän siskolle, ja kysellä vähän jos hän tietää tuosta jotain. Vanhaksi minä sitä tosiaan epäilen, ja hyvinkin voisi olla jostain vuosisadan vaihteesta. Löysin nimittäin myös kuparisen kahvipannun, jonka sisään mummoni oli kirjoittanut lapulle pannun tarinan. Senkään tarkkaa ikää ei tiedätä, mutta ainakin v.1904 se on jo mummolassani ollut, ja ilman kahvaa... Mutta juu, jos saan kehdosta jotain selville niin ehdottomasti jaan tietoa!

Etelä-Pohjanmaalta on suku, että sillä kiinnostus heräsikin, kun etkös sä vaikuta jossain Lahden suunnassa? :D Kurkistin tuolta laskettujen aikojen ketjusta.. :) Anoppi eipäili, että tänne kehto olisi tullut isoisänsä veljen mukana, joka oli kauppias tai sitten isoisoisänsä ostaman valmiiksi kalustetun talon ja maiden mukana.. Mua kiinnostaa muutenkin kamalasti kaikki sukututkimus ja mitä esi-isät on tehny niin kaikki tämmönen kiinnostaa.. :D
 
Voi kun teillä on ihanasti sisustettuja vauvahuoneita :D Oon kateellinen. Meillä kun on oma kaksio ja menee myyntiin ensi vuoden alussa niin ei kehtaa mitään seiniä maalailla täällä enää. :/ Kattelen kyllä kokoajan kaupoilla mitä ostaisi jos saisi vauvahuoneen.. Huoh.
 
Meillä isäntä innostui vissiin ihan yhtä paljon tuosta kehdosta kuin minäkin.. eilen hänellä meni noin 6 tuntia konehallilla ja navetalla, ja tässä on lopputulos!

kehto 002.JPG

Ja Marsi, tämä kehto on savosta haettu, mistä siis isäni suku on jostain 1700-luvulta saakka.
 
Meillä ois ollu miehen suvusta kehto, jonka anoppi möi kun oltiin oltu pari vuotta naimisissa. Silloin jo ajattelin, että miksihän se sen myy, mua ois se voinu tulevaisuutta ajatellen kiinnostaa, mutta miehen äiti on sellainen, että jos oisin sanallakaan vihjannu että mua se vois kiinnostaa, niin vauvapuheista ei ois tullu loppua... :/
 
Takaisin
Top