Vauvan ensimmäiset potkut

Hennamami

Oman äänensä löytänyt
Milloin tunsitte vauvanne ekat potkut? :) Miltä ja missä kohtaa tuntui?

Makoilin eilen illalla vasemmalla kyljellä, ja ihmettelin "elohiirimäistä" tunnetta vasemmalla alavatsassa. Tuntui myös kättä vasten. Mahtoikohan olla vauva joka ilmoitti oloistaan :o

Tällä hetkellä olen rv. 20+5 :)
 
Kyllä se varmasti oli pikkuinen joka siellä koputteli :)

Itse tunsin ekan kerran varmasti viikolla 17 ja nyt on päivittäin tuntunut pieniä potkuja.
Tämä on ensimmäinen raskaus ja olin lukenut että ensimmäiset liikkeet tuntuu kuin olisi perhosia vatsassa tai juuri siltä että olisi elohiiri masussa. Minä en sellaisia tuntenut vaikka miten kuulostelin. Minulla ne tuntui ihan selkeinä pieninä töytäisyinä, vähän kuin kupla puhkeaisi masussa. Ja oma masuasukkini on selkeästi iltavirkku. Aamuisin ja paivisin ei oikeastaan paljoa tunnu, mutta iltaisin varsinkin syönnin jälkeen alkaa tasaisnen tuuppiminen. Parhaiten tuntuu kun makoilee selällään ja tuupimiset tuntuu toisinaan jo ihan kädellä koittaessa. Minulla on istukka takana, joten liikkeet pitäisi tuntuakin paremmin. Se on kyllä ihmeellinen tunne :)
 
Minäkin tunsin ensimmäiset liikkeet 16-17 viikon paikkeilla ja ensiodottaja olen :) Tuntui juurikin semmoiselta pieneltä ilmakuplalta. Mulla myös istukka takaseinässä, joten tuntuu kyllä hyvin. Ja nyt liikkeet on vahvistunut kunnon monotukseksi ja näkyy jo vatsan päältä. :D Ihana tunne kun oma pikkuinen siellä myyryää<3
 
Heippa!

Meille tulossa toinen lapsi..tämän raskauden aikana tunsin potkut viime viikolla,viikoilla 19..
Koska istukkani on ihan tuossa edessä ja se esti potkujen tuntemisen. Sen takia jokainen voi tuntea potkunsa aivan eri aikaan kuin muut.
Nyt niitä tuntuu päivässä aika lailla=)
 
Mulla tuntui tänään ekat liikkeet (joista olin varma).

Pitkään olin kuulostellut tuntikausia hiljaa sängyssä maaten viikosta 17 :D mutta ei. Jotain tuntui välillä, mutta en mennyt vannomaan, oliko se sittenkään mitään. Nyt viikko 18+6 ja tänä aamuna makoilin muuten vaan sängyssä ja selailin neuvolakorttia, enkä edes ajatellut mitään liikkeitä kuulostella. Sitten se tapahtui: tuntui todella hassulta, ihan kuin joku olisi sipaissut sormella vatsan sisältä hellästi. Lopetin heti selailun ja jäin odottamaan jatkoa, sitten tuntui pieniä elohiirimäisiä sykähdyksiä hetken ja sitten tuli taas hiljaista :)

Olin niin onnellinen, monta viikkoa jo jotain tuollaista odotellut! Ja olen ollut viime viikon vielä todella pahasti kipeänä ja todella huolissaan pikkuisen hyvinvoinnista, nyt sitten tuli minulle ilmoittamaan, että täällä ollaan äiti ja voidaan hyvin! Ihanaa! :)
 
Takaisin
Top