Vauvamasu kuvat <3

Aa noni, no mä oonki näistä ihan pihalla :D Mutta ehkä just sen suuruus saa aikaan tommosen ihananan vauvamasun :)
 
napanuora ei näy ultrassa ja ei löydy vertailukuvaa mahasta, mutta huomattavasti pienempi oli ja tuo rengas näkyy myös muissa ultrakuvissa ja istukka ei ole kuvissa näkyny mulla koskaan aikasemmin joten tuskin on se

Kyl napanuora voi näkyä ultrassa. :) Mullakin näkyi viime raskaudessa rv7 ultrassa se tuollai samalla lailla. Lääkäri sanoi sen olevan nimenomaan napanuora. Myöhemmissä ultrissa sitä ei sit enää näkynytkään... Tuosta pallukasta sen päässä en tiedä...
 
jos on 3d/4d niin näkyy normissa ei, kysäsin tänään kaverilta joka on kätilö ja se oli sitä mieltä et se on sikiöpussi ja sekin oli hiukan ulalla tosta kuvasta :D Edellisessä raskaudessa multa katteltii noita napavirtauksia useeseen otteseen ja sillon kyselin siitä et näkyykö se ja sanottiin ettei näy, mutta napavirtaukset jotenkin "näkyi" Toisessa ultrakuvassa joka on tolta samalta käynniltä tuo renkula ympäröi ihan koko vauvan ja napanuora ei edes olis noin pitkä vielä aikoihin :)
 
Mun ultrakuvassa näkyi semmonen pallo, ja ultraaja sanoin sen olevan surkastumassa oleva ruskuaispussi.
 
jos on 3d/4d niin näkyy normissa ei, kysäsin tänään kaverilta joka on kätilö ja se oli sitä mieltä et se on sikiöpussi ja sekin oli hiukan ulalla tosta kuvasta :D Edellisessä raskaudessa multa katteltii noita napavirtauksia useeseen otteseen ja sillon kyselin siitä et näkyykö se ja sanottiin ettei näy, mutta napavirtaukset jotenkin "näkyi" Toisessa ultrakuvassa joka on tolta samalta käynniltä tuo renkula ympäröi ihan koko vauvan ja napanuora ei edes olis noin pitkä vielä aikoihin :)

No mä en tiedä sen enempää kun mitä mulle sanottiin et se on napanuora ja oli ihan normi ultra. Ja 4d ultrassa katottiin multakin napavirtauksia! :)
 
niin siis mulle sanottiin noin naistenkilinikalla edellisessä raskaudessa. Itse en ole ikinä ollu 3 enkä 4d ultrassa et ihan tavallisessa 2d:ssa katottiin virtaukset :)
 
Kyllähän se sikiövesipussilta vaikuttais tuo rinkula vauvan ympärillä - ja kohdussa olisi mukavasti tilaa vaikka toiselle pussukalle! siis loppu musta tila kohdunsisllä olisi vaan tyhjää tilaa. pallukka on varmaan sen lelupallo:p, ruskuaispussin jäänne kelpaisi mulle selitykseksi!
Joskushan sikiö saattaa "syntyä" juuri tuollaisessa pussukassa jos raskaus keskeytyy. ja monisikiöisillä eläimillä nuo pussukat on selviä syntymään asti, joskus jopa syntyvät ehjässä pussissa.
 
napanuora ei näy ultrassa ja ei löydy vertailukuvaa mahasta, mutta huomattavasti pienempi oli ja tuo rengas näkyy myös muissa ultrakuvissa ja istukka ei ole kuvissa näkyny mulla koskaan aikasemmin joten tuskin on se

Aika jännä kun minulle tänään kätilö just näytti napanuoran ultrasta...Se oli tosin sellanen vähän epätasanen "viiva" ja sit näky vielä ruskuiaispussi, joka oli vaan sellanen rinkula.
 
istukka taas on kohdunseinässä, tyyliin puolet kohdunkoosta oleva laaja verkosto tässä vaiheessa, ikäänkun litteä kakku (moderkakan kuvaa aika hyvin..) kohtua myötäillen. (ei siis mitään mikä odeccan ultrakuvassa näkyi)
 
musta se näyttää ku vauvalla ois semmonen peikon häntä :D Mä oon ite tämmönen takkutukkanen äiti ja esikoista on aina kutsuttu peikon poikaseks niin josko tää toinen on päättäny sit ihan tosissaan olla peikonpoikanen ja kasvattanu hännän tupsuineen itelleen :D
 
Mulle kanssa totesi kätilö nt-ultrassa, että "ja napanuora lähtee tosta... eli ihan oikeasta paikasta" - eli kai se sitten jotain nuoraa oli siinä näkevinään o_O

Ite en kyllä osannut oikein koko ultran aikana sanoa missä on pää ja missä häntä, päädyin enimmäkseen luottamaan kätilön kommenttiraitaan :)
 
Tässä mun mahakuva viime lauantailta, kun otin tätä foorumia ajatellen.. En oo vaa "kerenny" lisäämää, enkä nyt jaksanu ottaa uutta kuvaa :D Kuvassa siis viikkoja 12+4. Tuntuu ettei maha ois vielä juuri kasvanu, eikä mittausten perusteella olekaan. Tosin tässä kuvassa näyttää isommalta kun itestä tuntuu! Mut eipä paljon poikkea "normaalista".
 

Liitteet

  • rv12+4laatu.JPG
    rv12+4laatu.JPG
    220.9 KB · Katsottu: 184
ImageUploadedByVau Foorumi1385659877.359937.jpg

Tuossa mun masukuva, pahoittelut siitä että huppari jäi vähän typerästi näkyviin :D Viikkoja siis omien laskujen mukaan 11+6. Kyllä tuo taitaa jo näkyä ulospäin, vaikka itse sitä ei vielä myönnä :D


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Mies meinas eilen, että mun alempi makkara on kasvanu. :D sano, että kyllä kai se kohtu jo työntää sitä pois eestä. ite oon sitä mieltä, että oon vaan lihonu. mutta, neuvolan puntarin mukaan mulla ei oo painoa tullu, joten kaippa mies on sitte oikeesa :D
 
Freyja mulla kans varmaa tommonen. Tuntuu et mahan koko vastaa viikkoja 18 ainaki. Vielä on edellisen raskauden pömppö jäljellä ja sit ku siinä vielä oli turvotusta nii se oli jätävän kokonen. Tuntuu et äiti sitä kattoo välillä jos on tiukempi paita mutta se ei kehtaa kysyä. Pitääkin koittaa muistaa pukeutua löysästi jos ollaan mummulassa. Kyllä äiti parin viikon päästä viimeistään tietää :)
 
Mun ultrakuvassa näkyi semmonen pallo, ja ultraaja sanoin sen olevan surkastumassa oleva ruskuaispussi.

Mulla oli kanssa tuollanen pallo ultrassa (12+1) ja ultraaja sanoi sen juurikin olevan tuo ruskuaispussi. Tosin meillä ei tuota narua näkynyt...

Itse en vielä ole masukuvia ottanut, mutta en ainakaan koe masun kovasti kasvaneen. Samat vanhan housutkin käy, tuntuupi jopa että housut olisivat löysentyneet :D
 
Ite pitäs varmaa alottaa se kuvaaminen. Ois kiva verrata sit viime raskauden kuviin joita on melkee viikottain otettu ja tietsikalle nimettyki viikkojen mukaan. Vois vähä verrata vaikka tietää että tässä raskaudessa on luultavasti isompi maha ku on lähtötilanteessaaki, vaikka lähtöpaino liki sama tai siis lähtöpaino oli nyt 2kg enemmän mut se on laskenu siitä.
 
Joopa joo, olihan se tiedossa, että mulla on todella voimakkaasti eteenpäin kallistunut kohtu ja tota pläskiäkin päällä, mutta ei tää kyllä tän kokonen ollu aikasemmissa raskauksissa näillä viikoilla. Tämä siis tänään otettu menkoista 12+0 menossa.
 
Muokattu viimeksi:
Takaisin
Top