Vauvalle tarvikkeet

Heiiiiiiiiiii, mäkin olen kattellut noita tollasia...

Mä olen vain tälläinen pätkä, joten en ihan satavarma ole onko se aisa mulle liian korkealla, kun mun hermot ei kestä yhtään näitä epäergonomisia asentoja. Kävin niitä kyllä koeajamassa tässä joku kerta, mut mut... katsellaan.
 
Meillä tuli hoitolaukku vaunujen mukana, olisi jokatapauksessa ollut pakko ostaa jos ei olisi tullut vaunujen mukana. Siinä on kätevästi hoitoalustakin mukana.

Huomenna menen ostamaan loput tarvikkeet,vaipat yms. että on sitten kaikki valmiina emoticon
 
Eilen tuli ostettua muutama tarjous body ja yks 50cm kokopotkari, enää ei tartte miettiä hukkuuko vauva kotiutuessa, kun noita 50cm vaatteita ei ole kuin pakkauksessa olleet vaatteet. Hoitolaukkua oon taas surffaillut netistä, jos sitä kävis tällä viikolla ihan oikeesti liikkeessä ihmettelemässä malleja.

Kaukalokin haettiin kyläilyreissulla lainaan, ohjeet luin illalla, mut pitäs vissiin käydä autoon kiinnitystä vielä pariin kertaan testailemassa varmuuden vuoksi, että sit kun on tarvis niin varmasti osaa.
 
Meillä on nyt uusi pinnis varusteineen valmiina makkarissa. Se on tosin täynnä pestyjä vauvanvaatteita, joita en oo vielä jaksanut järjestää kaappiin. Vaatteita on niin hirveästi, että luultavasti vien jo nyt osan uffin laatikkoon. Taas nimittäin tuli laatikollinen vaatteita...56 cm vaatteita ja pari ihan pientä (50-52 cm) vaatetta pitäs vielä hankkia.

Vessaan on tekeillä hoitotaso ja kaikki rasvat, vaipat öljyt, yms. kamat on jo hankittu. Oikeastaan ainoat oleelliset mitä vielä puuttuu on itkuhälytin ja kuumemittari. Ja pitäis laittaa kamat kuntoon ja valmiiksi, sit eikun tulokasta odottelemaan!

Ensimmäisestä lapsenlapsesta hurahtaneet mummo ja pappa kävivät ostamassa "kaupan kalleimmat vaunut" eli Emmaljungan duo edge combit. Kelpaa sitten vauvan körötellä melkein tonnin vaunuissa! Mullehan olisi kelvannut käytetyt, joten vähän kauhuissani kyllä olin kun soittivat vaunukaupasta. Vaunut maksavat enemmän kuin meidän auto aikoinaan! :D :D
 
Me ei ole vieläkään päätetty, että yritetäänkö ehtiä rempata toi kodinhoitohuone ennen vauvan syntymää (suunnittelin hoitotasoa sinne khh:n pöydälle), joten hoitoalusta ja "hoitopöytärojut" (perusvoiteet, pyyhkeet jne.) seilailee tulevassa vauvan huoneessa kun en oikein tiedä mihin alkaisin sitä "hoitopöytää" kasata. Ei sillä, etteikö niitä tavaroita siirtäisi samaan paikkaan puolessatoista minuutissa vauvan syntymän jälkeenkin, mut jotenkin ärsyttää tuo pyörivä tavara jolle ei ole oikeaa paikkaa...

Mutta tulevan vauvanhuoneen (vaikka hän ensin nukkuukin meidän huoneessa) vaatehuone on saatu valmiiksi ja nyt sinne on saanut hyllylle nostella niitä vaatteita, liinavaatteita, harsoliinoja, "pikkutavarakoreja" jne., joten iso osa tavaroista on saatukin suht fiksuille paikoille. Aika hassulta näyttää ne kaikki kolme pienintä bodya viikattuna iiisolle hyllylle toistaiseksi suhteelliseen autioon vaatehuoneeseen :D Mutta vaatehuoneen autious on ihan varmasti hyvin ohimenevä ongelma!

Vaunut ostamatta. Pinnasängyn mies maalasi eilen loppuun (vähän valumia, pikkuisen nukkaa, sopivasti pensselinjälkiä - erittäin rakkaudella tehty! ja vaimoa ei edes päästetty autotalliin projektin aikana maalihuurujen vuoksi) ja tänään tai huomenna sen voisi koota. Sit se varmaan alkaa muuttua todeksi, kun joka aamu herätessä ja joka ilta nukkumaan mennessä siinä meidän sängyn vieressä on vielä jonkun muunkin sänky!!! emoticon
 
minä ostin just pinniksen kaverilta :) tai siis sovittiin siitä äsken. sovittiin että haen sen vasta sitten muuton jälkeen ettei tartte tänne pieneen asuntoon sitä raahaa ja kohta taas uuteen asuntoon. Siskolta saan sellasen hoitoalusta jutun minkä saa siihen pinnasänkyn päälle.. Ja ajattelin myös että pesukoneen päällä varmaan menee aikalailla vaipanvaihdokset ja kylpemiset :)
Vieläkin olis hankkimatta vaikka ja mitä! Sellanen puuvillanen kantoliina mulla on mutta se ei oo ollu kauheen hyvä kun sitä on siskontytön kanssa kokeiltu.. Kantoreppukin on mutta sekin on joku halpis ja tuntus olevan sellanen että sinnekin sitten laittas isomman lapsen vasta.. Siskon lasten kantoliinan ajattelin kysyä lainaan :) ei hän sitä oo just käyttänyt niin saattais siitä väliaikaisesti jopa luopua.. Vaunut on hankkimatta niinkun myös kaikki sellanen pikkusälä.. tutit, vaipat, pullot, pulloharja, korviketta ihan varmuuden vuoksi, puhdistusliinoja, niistäjä ja unohdan varmasti kaikkea tärkeetä listasta mutta eiköhän ne jossain vaiheessa tuu mieleen :) ah ja amme :D Onko kukaan muuten ostanu sellasta tukiteline juttua vauvalle ammeeseen? siis sellasta minkä varassa vauva voi olla että itellä helpompi pestä? en tiiä mikä sen oikee nimitys on

Mulla on VAAN 50-56 kokosia vaatteita nyt kotona ja ihan muutama 62-68 ja tietty ne mitä tuli äitiyspakkauksessa.. Mutta niitä 62 vaatteita tulee sitten mun siskolta ihan kamalasti niin niitäkin nyt aivan turha tänne kantaa.. uuteen kotiin sitten vasta.
 
Miima, juu mulla on tuommoinen ammeeseen laitettava kylvettäjä, sain sen tutulta joka kovin kyllä kehui, sanoi että jättää enemmän vapautta käsille. :)
Katsottiin, että Ikean ammeseen sitä ei niin helposti saa pohjaan kiinni, mutta olikohan Orthexin amme mihin sen hyvin saa.

Jonkunnäköisen kantoliinan minäkin haluisin hommata, kellään vinkkejä mikä merkki tai minkä tyyppinen olisi hyvä?
 
Yona, mä oon kuullu parilta kaverilta et sellanen trikoinen kantoliina ois tosi hyvä. sellasen aattelin ainakin ite hommaa.. tässä linkki siihen millasen jokotai saan siskolta tai ostan sitten, koska tosta oon hyvää kuullu http://www.babylonia.be/product.php?main_id=29&sub_id=33&lang=ENG

Tänää käytii eksän kaa ostoksilla ja mukaan tarttu tuttii, puhdistusliinoja, vauvan topsitikkuja (pumpulipuikkoja, millä nimellä nyt haluaa kutsua), pulloharja ja pari purkkia NAN:ia. Huomenna mennään lääkärin jälkeen ostamaan ne kotiintulo pöksyt ja vaippoja :) Katteltiin prismassa sitä kylvetystukea ja totesin et kyl mä sen haluun :)
 
Mulla ei kantoliinoista ole vielä omaa kokemusta lainkaan, mut mitä oon lukenu, niin trikoinen on monille alussa helpompi harjoitella, sen voi sitoa päälle valmiiksi ja sitten sujauttaa kätevämmin vauvan kyytiin ja ottaa pois esim. kauppareissulla. Mut sit toisaalta trikooliina ei käy kaikkiin sidontoihin ja jotkut sanoo että isompaa lasta on vaikeampi kantaa trikooliinassa (antaa kuitenkin liikaa periksi). Joten ajattelin sitten, ettei harmita, niin en käytä hirveetä summaa kumpaankaan lajikkeeseen: 15 eurolla ostin trikoisen liinan kirpparilta, ja kaksi kudottua sain lainaan kälyltä. Mut luulen, että sillä trikoisella aloitellaan, ilmeisesti se joustavuutensa ansiosta antaa enemmän tilaa ei-niin-taitavan-sitojan pikkuvirheille. Myyjä sanoi käyttäneensä sitä itse heinäkuussa vain rintsikoiden päällä, puserot jäi käyttämättä :D
 
Tänään ostettiin patja vauvan sänkyyn. Ihanaa olis jo pedata se peti valmiiksi, pitsikoristeisine valkoisine pussilakanoineen :D Mutta mutta, eihän niitä petivaatteita sinne laiteta seitsemäksi viikoksi ilmassa leijailevaa huonepölyä keräämään. Aiottako pedata vauvan sängyn valmiiksi, ja jos, niin miten ajoissa? Eihän tuo ole mitään mitä tarvitsisi tehdä valmiiksi, mutta olisi niin ihanaa että juttuja oikeasti valmiiksi! Se näyttäisi se sänky varmaan niiiiiiiinnn söpöltä, söpöä asukkiaan odotellessaan :)
 
Nyt mäkin olen aktivoitunut hankinnoissa. Tänään kauppareissulla otettiin mukaan vaipat ja tuttipulloon varuuksi tutteja ja Semper ja Nan -korviketta varmuuden vuoksi.
Sängyn taidan laittaa sitten lähempä la:ta, kosva vaikka meillä on nyt isompi talo, mutta me ollaan ahtuduttu talon toiseksi pienempään huoneeseen koko porukka nukkumaan,ja tullaan siellä myös nukkumaan kun lapset muuttaa yhdessä viereiseen huoneeseen, niin tuntuu etten halua vielä alkaa konttailemaan sängystä pois.
 
No niin, me ostettiin nyt sit kans sisarusrattaat - Jenni90 kivoine rattaineen sai mutkin vihdoin liikkeelle. :D Saadaan kärryt keskiviikkona. :) Rattaiden hankinnasta huolimatta aattelin ekat kuukaudet kuitenkin kantoliinailla...
 
 Shakira; hienoa nyt on nekin hankittu !

Meillä on nyt IHAN kaikki kunnossa. . . 
ostettiin eilen vaipat ja kosteuspyyhkeet . . . 

 
Viirukhan olipas säkää! 

Meillä käytetään nenä friidaa ja oon siitä ihan " tykänny" ja Turo-Eemilkin sen 
joten kuten siedättää . . . 
Meillä pakko olla, kun joka kerta kun hampaita pukkaa, niin  kauhee räkätauti, keuhkoputkentulehdus ja kuume ! 
Toivon syvästi, että vähemmän käyttöä tulevalle vauvalle.
 
Kantoliinoista tuli mieleen, että meillä on kaverilta saatu tollainen trikoinen kantoliina ja nyt sitten aloin perehtymään siihen enemmän, mm. sidontaan yms. Netistä katsoin jostain kantoliinakanavasta vai mikä lie olikaan niin en ymmärtänyt sidontaohjeista yhtään mitään...Mulla on muutenkin niin lyhyet hermot, että vihaan kaikkia ns. ohjeita yms.. Oisko kellään trikooliinalle mitään helppoa ja yksinkertaista ohjetta, jonka minäkin ehkä ymmärtäisin ilman että tarvii repiä hiuksia päästä?
 
Kare, mä printtasin aikanani koneelta sen ohjekasan ja harjoittelin sen jälkeen...hermo meni monet kerrat, vaikka yleensä ohjeisiin mulla ei käämi ensimmäisenä mene... Eihän ne vaikeita sidoksia ole kun ne osaa....

Me löydettiin eilen meidän vauvalle sänky!!! Se oli sellainen minipinnasängyn kokoinen, jossa on pyörät alla, just sellainen jota olen hakenutkin. Toista pinnasänkyä en halunnut meille, koska uskon vakaasti , että meidän neiti kasvaa joskus siitä vielä pois...vaikka kirppu kokoa onkin .  Toinen syy miksi en halunnu toista pinnaria oli se, että me tosiaan asutaan toiseksi pienimmässä makkarissa ja sen jälkeen mä saisin TAAS kontata sängystä pois ja varoa sitä sun tätä, ja mä en todellakaan ajatellut tekeväni niin emoticon .  Se oli kuulemma tullut heillekkin vasta viime viikolla kauppaan... ja yllätys yllätys, kun kuulemma ilmiset niin paljon kyselee sellaisia. Kuvaa ei vielä ole ko.firman nettisivuilla.

Nyt mun omatunto sai rauhan...on kakkonenkin saanut jotain "omaa" eikä vain ekan vanhoja. Täytyy vielä lukasta läpi mitä mun mielestä välttämätöntä "pitää" olla.
 
Kare kannattaa tosiaan harjoitella noita sidontoja, opettele vaikka yks valmiiksi. Kyllä ne sitten nopsasti oppii, kun on muutamia kertoja treenannut. Mun mielestä paras ihan pienelle vauvalle on se semmonen, missä vauva kasvot sun rintaa vasten ja ns. sammakkoasennossa... En muista sen sidonnan nimeä. Meillä toimi! :)
 
Me käytiin eilen vaunuostoksilla sillä asenteella, että olis voinut vaikka kaupatkin syntyä... vaihtoehdot karsiutui kahteen: Jovi Airit tai Crescent Comfortit. Ja sit tajuttiin, että kummillakaan ei ole mitään toivoa mahtua renkaineen autoon!!! Äh. Saahan ne pyörät molemmista kätevästi irti, mut ei niiden likaisten pyörien näpelöinti mennen tullen ole mikään ihannetilanne, toivoin että oltais löydetty "purkamatta sopivat" vaunut. Brion Joyfuleista oli hyvä tarjous, ja ne äkkisiltään vaikutti sirommilta (ei mittailtu), mutta kovin kankean tuntuinen runko mihinkään muualle kuin sileälle asfaltille? Mut sit on vissii vaihtoehtoina läjä halpoja rempuloita tai valikoima siroja merkkikärryjä merkkihintaan, eli eijei. Palasimme siis lähtöpisteeseen, vatuloimaan mitkä on ne tärkeimmät kriteerit... huokaus.
 
Takaisin
Top