Vauva tulee - vakuutukset ja tulevaan varautuminen

Cattie

Oman äänensä löytänyt
Vauvan tulo mullistaa koko perheen elämän. Varaudutteko tulevaan ottamalla vakuutuksia, ja millaisia vakuutuksia? Jos olette ottaneet esim. vauvavakuutuksen, miksi otitte sen ja mihin hintaan saitte sen neuvoteltua?

Olen pohtinut viime aikoina parihenkivakuutuksen ottamista, vauvavakuutuksesta olen kuullut kahdenlaista mielipidettä. Oletteko ajatelleet turvata perheenne siltä varalta jos "jotain sattuisi" ja jos olette/ette ole, niin miksi?
 
Esikoisen aikaan otettiin vakuutus syntymän jälkeen, joka on ollut hyödyksi oikeastaan vain korvien putkituksessa. Silloin päästiin maksusitoumuksella ja nopsasti korvakeskus Ainoon hoitamaan vaiva.

Uusille tulokkaille ei oteta, julkinen terveydenhuolto toimii tällä seudulla niin hyvin ja mikään raha maailmassa ei korvaisi sitä kaikkein kamalinta.
 
Otettiin vauvavakuutus, koska ei ole kauheasti luottoa julkiseen terveydenhuoltoon. Niin paljon huonoja kokemuksia, ei pelkästään perusterveydenhuollosta, vaan ihan niin sanotussa oikeassakin hätätilanteessa on jouduttu kääntymään yksityisen puoleen, joka sitten lähetti eteenpäin asianmukaisempaan päivystykseen. Ja tuota parihenkivakuutusta haettiin, mutta ei saatu juuri näiden viimeaikaisten terveydentilan muutosten vuoksi :sad001
 
Me otettiin myös vauvavakuutus (johon kuului raskausvakuutus). Lähinnä päivystystilanteita varten ja isompiin juttuihin (korvien putkitus jne). Ollaan molemmat oltu korvatulehdus/poskiontelontulehdus -kierteissä lapsista aikuisiksi ja päätettiin että varaudutaan nyt. Harmi etteivät vakuutukset ole enää yhtä hyviä kuin ennen. Omavastuut on suuria jne.

Tulen varmasti käyttämään myös julkista terveydenhuoltoa, joka täällä toimii ainakin ajoittain.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Hollannissa on pakko olla vakuutus, joten lapsi liitetaan minun vakuutukseeni.

Se, mita pitaa viela selvittaa, on, etta mita tapahtuu omaisuudelle ja lapsen huoltajuudelle, jos kumpikin vanhemmista on kyvyton huoltamaan eika kumpikaan ei ole maan kansalainen. Eli taytyy soittaa lahetystoon ja kysya asiasta, lykkaan vain naita mahdollisimman pitkalle, koska eihan niita kukaan halua miettia.
 
Otettiin vauva ja raskausajan vakuutus heti kun pystyi rakenneultran jälkeen. Lähipiirissä on ollut muutamia ikäviä yllätyksiä joissa vakuutus on ollut ehdoton ja en halunnut ottaa riskiä omalle kohdalle. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu vaikka kaiken pitäisikin olla hyvin. Toivottavasti vakuutus osoittautuu turhaksi! Meidän vakuutus Pohjolassa noin 270e\vuosi ja omavastuu 100e\vakuutuskausi.
 
Fenniasta voi ottaa lapselle vakuutuksen 4 päivän ikäisenä ja toki vauvavakuutuksenkin olisi voinut ottaa. Se ei olisi kuitenkaan korvannut mitään vammaisuudeksi laskettavaa... Erikoista. Että kannattaa ne ehdotkin lukea tarkkaan. Muilta yhtiöiltä ei olla vielä kyseltykään, Ifin hinnat about tiedossa.

Me harkitaan tuota lapsivakuutusta, tosin julkiseen ei ole ainakaan vielä mennyt luottamus ja toisaalta tuolla n. 350 €:lla (joka vakuutusmaksuihin menisi) voi vuodessa käydä aika montaa kertaa yksityisellä omalla rahallakin.

Lähinnä ahdistaa... Jos ei ota vakuutusta niin käykö silloin juuri todennäköisesti jotain... Kop kop. Toivottavasti ei.
 
Meillä on myös vakuutus pienelle Pohjolasta, hintaa tuli noin 250€/vuosi ja omavastuu on 100€/vakuutuskausi. Mielestäni ihan hyvänoloinen ja kattava vakuutus.

Meidän kunnan terveyskeskukseen pääsee kyllä suht hyvin, kun tarvetta on. Mutta ollaan miehen kans molemmat oltu korvatulehduskierteissä ja mulla on jonkin verran allergioita, joten saattaa tulla ihan tarpeeseenkin tuo vakuutus.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me otettiin jo kesällä vauvavakuutus...Ihan jo sen takia, että luotto kunnalliseen ei todellakaan ole mikään hyvä, ja jonot on aina pitkiä kun päivystysaikoihin on vain yksilääkäri joka hoitaa koko terveyskeskuksen ensiapuineen päivineen...Meillä on myös ollut tuo parihenkivakuutus ihan aatamin ajoista asti, jo ihan sen takia, että jos joskus sattuu jotain ikävää toiselle käymään, ei velkataakka jää toiselle kaiken muun surun päälle.

Meillä on molemmilla ollu pienempänä myös korvakierrettä ja lisäksi mulla on astma, joten saattaapi olla että uudellekin tulokkaalle näitä tulee..Ja vaikkei tulisikaan, itse olen hyötynyt jo pienenä otetusta vakuutuksesta, joka on itsellä vielä tälläkin hetkellä ja sehän korvaa sitten kaiken mahdollisen kun on otettu ennen kuin mitään on todettukaan...

Ollaan ajateltu että parempi varman päälle..Ei tarvitse sitten kärvistellä ja miettiä mihin sen kipeän ja apua tarvitsevan lapsensa vie, kun tk:ssa ei asiaan osata sanoa mitään.
 
Me otettiin esikoiselle syntymän jälkeen vakuutus fenniasta. Sen sai voimaan heti eli ei ollut mitään karenssiaikaa. Se on tullut kyllä tarpeeseen, kun esikoisella on ollut allergioita vauvasta saakka, joita ei otettu tosissaan neuvolassa. Yksityiseltä saatiin lähetteet allergiasairaalaan ja hyvä niin.

Nyt syntyvälle otettiin jo tuossa pari kuukautta sitten pohjolasta vakuutus. Vaihdettiin yhtiötä, koska pohjolassa on mielestäni paremmin nuo omavastuut.
 
Otettiin tälle toisellekin lapsellemme vakuutus Tapiolasta, missä meillä on kaikki vakuutukset muutenkin. Eihän tuo halpaa lystiä ole, mutta olen todennut
esikoisen kohdalla varsin hyödylliseksi vakuutuksen, korvatulehdus kierteen, flunssien, vatsatautien ja vauvarokon kanssa on saatu Pikkujätistä/Mehiläisestä nopeasti asiantuntevaa ja ystävällistä palvelua. Voin suositella lapsivakuutusta!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Me otettiin syntymättömän lapsen vakuutus. Lähinnä siksi, että jos jotakin isompaa tulee heti synnytyksessä tai sen jälkeen ilmi, mikä saattaisi vaikuttaa tuleviin vakuutuksiin tai tulisi jotain isompia kuluja. En sinänsä kaipaa mahdollisuutta käyttää yksityisiä lääkäripalveluja, koska luotan aika pitkälle julkiseenkin. Mutta nyt alkuun tuo laaja vakuutus, katsotaan sitten pudotetaanko siitä osia pois tai jätetään koko vakuutus pois jossain vaiheessa. Periaatteessa en yleensä juuri perusta vakuutuksista, niillä maksuillakin jo paljon saisi korvattua kuluja, mutta päädyttiin nyt sitten kuitenkin tähän ratkaisuun.
 
Onkohan meitä kusetettu Pohjolassa, kun meillä syntymättömän lapsen vakuutukselle hinnaksi tuli noin 470€/vuosi? Vastavirrassa ja Hiliputti teillä ainakin vaikutti olevan 200 euroa pienempi.. Mutta teilläkin siis syntymättömän lapsen vakuutus eikö niin?
 
Meillä on kanssa Pohjolan vakuutus hinta noin 350 € vuodessa. Hintaan vaikuttaa paljon muut vakuutukset ja sitten tuon vakuutuksen sisältö voi vaihdella tosi paljon.
 
Meillä kans 395e hinta Pohjalassa, mut kattelinki sit tarkemmin, niin siinä oli joku 4 lisäturvaa... Ehkä turhaa, mutta me poistetaan ne tosta sit pian, jos näyttää et kaikki ok. Sit pitää vaan sen sairas- ja tapaturmavakuutuksen. Pläääh, kallista!!!
 
Mulla on ne kaikki mahdolliset lisäturvat kanssa siinä vakuutuksessa. En tiedä vaikuttaako hintaan kun olen op:n jäsen ja kaikki vakuutukset pohjolassa.. Ja tosiaan syntymättömän vakuutus kyseessä!
 
Meillä myös omistajajäsenyys ja kaikki muutkin vakuutukset pohjolassa. Kaikkia lisäturvia ei taidettu ottaa.
 
Näyttää siis vaihtelevan aika paljon nuo hinnat saman vakuutusyhtiön sisälläkin riippuen monista eri tekijöistä. Ehkä meidän perhe on kakkosluokan asiakkaita tai jotain :grin Nojoo, meilläkään ei ole tarkoitus noin kattavaa (ja hintavaa) vakuutusta pitää kuin max. 1,5 vuotta, joten ei siinä ihan vararikkoon joudu, vaikka kovasti kirpaiseekin.
 
Meilläkin on siis Pohjolaan tuo syntymättömän lapsen vakuutus, n.270€/vuosi. Otettiin se kaikkein laajin aluksi, paitsi että psykoterapiakulut jätin pois heti suosiolla. Saattoi kyllä tulla joku keskittäjän alennus tuohon hintaan, kun siirsin auton vakuutukset samalla tuonne...
 
Takaisin
Top