Vauva kuulumiset

Meillä on myös tuota samaa ongelmaa että tyttö ei nuku päivällä. Ja nukahtaa siis aina vaan tissille, joskus hyvin harvoin nukahtaa kun kanniskellaan. Mutta on päivällä ja varsinkin illalla tosi väsynyt, mistä johtuen myös minä ja mies ollaan tosi väsyneitä ja tuntuu ettei ole enää ikinä yhtään yhteistä aikaa. Nukkumaan on pakko mennä kun vauva vihdoin menee. Hän menee kyllä yleensä säännöllisesti nukkumaan klo 22-23 aikaan, ja herää 1-2 kertaa yössä syömään. Mutta päivällä nukahtelee ainoastaan tissille, eikä saada häntä ikinä vietyä sänkyyn asti. Välillä ollaan yritetty että peitellään kuitenkin sänkyyn, mutta sieltä hän huutaa sitten viimeistään 10 minuutin kuluttua. Ja tuttihan ei tytölle kelpaa. Hän nukkuu omassa sängyssä omassa huoneessa. Olen päivällä yrittänyt että jos nukahtaa tissille niin nukkuisi edes sylissä, mutta siitäkin havahtuu aina hetken päästä. En tiedä mikä neuvoksi? Ehkä täytyy kokeilla vaunuissa nukuttamista seuraavaksi...

Täällä heiluteltiin peittoa viikonloppuna, tuntui kyllä kuin neitsyys olisi mennyt uudelleen. :D Ja limakalvojen kuivuutta täälläkin, eikä se kondomi todellakaan tuntunut kovin kivalta. Toinen vauva olisi ainakin mulla haaveissa joskus. Vaikka ihan samoja tuntemuksia on kuin Käkkiäisellä, tää on yllättävän raskasta. Ja huono äiti tunnen minäkin olevani... Varsinkin kun vauva on valvonut koko päivän ja pakko saada hetki hengähtää. Nytkin vauva tuossa vieressä yrittää seurustella mutta äiti vaan tekee omia juttuja... :sad001 Minkä ikäisenä olette jättäneet tai ajattelette että vauvan voisi jättää muutamaksi tunniksi hoitoon vaikka isovanhemmille?
 
Ninnu, ootko kokeillu nukuttaa vaikka unipussissa tai johki huopaan käärittynä? Unipussissa ainaki meillä omaan sänkyyn siirtäminen käy helpommin. Tosin meillä vauva nukkuu sängyn vieressä nii on lyhyt matka jos on imettäny/ nukuttanu sängyssä.

Se onki melkosta tiedettä kattoa millon pikkunen on tarpeeks syvässä unessa et voi siirtää omaan kehtoon nukkuu :wink

Täällä on oltu tosi kiukkusia kun eilen 8viikon neuvolassa sai rota rokotteen :sad001 mut kaippa se siitä iloksi taas muuttuu..

Sent from my GT-I9505 using Vau Foorumi mobile app
 
Meillä nukutaan yöllä omassa huoneessa ja uni tulee usein jo noin klo 20. Siitä sitten noin 3 tunnin välein herätään tissille ja unet jatkuu kiltisti omassa sängyssä, nukahtaa usein tissille josta siirretään sänkyyn... Yöunilta herää yleensä kuuden aikaan eikä enää nukuta jolloin siirrytään köllimään äitin ja isin väliin pesujen jälkeen. Päivällä poika torkkuu lyhyempiä pätkiä ja suostuu nukahtamaan oikeestaan vaan äitin tai isin mahan päälle vatsallaan :D masuvaivoista vähän kärsii...
 
Täällä on isäntä vietelty :greet015:love7 Vauvakuumeinen serkku vaati saada tytyä hoitoon pariksi tunniksi ja tartuin tilaisuuteen.

Me ollaan viety jo muutaman kerran pariksi -kolmeksi tunniksi isovanhemmille ja käyty mm keilaamassa ja elokuvissa.

En osannut myöskään odottaa, että Tämä vauva-aika on kyllä raskasta ja on tehnyt míeli peruuttaa koko juttu.. Nyt välillä silloin tällöin nähtävissä valon pilkahduksia, joten ei muutakuin katse eteenpäin ..:thumleft

Täällä saatu myös tänään rota-rokote. Odotan kauhulla, millanen yö tulossa, juuri kun nyt on pari päivää mennyt hienosti, tyttö ollut selvästi vähemmön itkuinen!!! Ja se johtuu siitä että on pidetty taukoa dee vitamiinista. Hain vesipohjaisia tippoja seuraavaksi kokeiluun...

Ja mikä ihme siinä on, kun viime yönä tyttö nukkui hienosti putkeen klo 23-06.15, mutta ei, MINÄ herään klo 02, enkä saanut nukuttua enää sen jälkeen ?! Voi turhuus!!

Vähän on lipsunut omaan sänkyyn nukuttaminen..helpompi ottaa meidän väliin, kun nukahtaa nopeammin niin..laiskuus iskenyt ja edestään varmaan löytää, hmm...
 
Muokattu viimeksi:
Meillä kanssa tyttö ollut jo useamman kerran pari-kolme tuntia hoidossa, joko mummulla tai sitten sedän lapsirakkaan tyttöystävän huomassa :) huomennakin tämä äiti lähtee kosmetologille ja mummu tulee katsomaan pikkuista, ihanaa päästä relaamaan kosmetologin tuoliin ^_^

Täällä myös tuntuu ajoittain todella raskaalta :S tuntuu ettei ole yhtään hyvä äiti....
 
En edes muista koska tyttö on omassa sängyssä nukkunut :grin Tää on semmonen läheisyyden kaipunen, että päivät häntä kantelen sylissä ja yöt nukkuu vieressä. Nukahtaa vain tissille iltaisin. Sit hänellä on taipumus nukahtaa ja herätä hetken kuluttua uudelleen. Oon yrittäny siinä vaiheessa antaa tuttia, mutta kamalat raivasit siitä tulee :grin Empä jaksa vielä asiasta murehtia, kaksi muuta ollut myös vieressä nukkujia mutta kyllä ne siitä omaan sänkyyn huomaamatta oppi.. Aika raskasta olla vauvassa kiinni kaikki muu aika paitsi hänen päikkäreitten ajan, mutta oon koittanu ajatella ettei tätä kauaa kestä.
Oon kyllä niin pettyny ton miehen vauvan hoitoon. Eilenkin piti sen aikaa sylissä että sain lapsille annettua iltapalan ja käytyä vessassa. Silläkin aikaa huokaili kovaa ja tuskaili "kun kaikki meijän lapset on tämmösiä kitisiöitä!" Ainiin ja pitihän se pienen hetken sitä ennen, kunnes huusi "apua, tää teki kakat, tule ottaa ennen kuin tulee läpi." Olin sitte keittiössä jotaa tekemässä ja tuumasin että laittaa lattialla olevalle hoitoalustalle. Mies painui suihkuun, eikä vaipassa mitään ollut, kun menin katsomaan. Nii ja etten vähättele, antoi se eilen tokan kerran sille pulloruokaa ennen nukkamaan menoa että sain ite sillä aikaa pestyä hampaat. Näin meillä!
Olin eilen niin kyllästynyt taas sen marinaan vauvan kitinästä, että laitoin isommat lapset nukkumaan vauva sylissä.. (Yleensä mies pitää sen aikaa jotta saan keskittyä vain isompiin mussukoihin.) Eli olen täysin yksi kätinen tällä hetkellä :oops: Eikä siis tietoakaan, että mies olisi vaihtanut vaippaa vauvalle! On kuulemma äitien juttuja.
Ja se että jos mies ei hoida vauvaa, niin ei se kyllä tee yhtään mitään kotitöitäkään! Kerran max kaksi kertaa viikossa tekee jotaa "äijä sapuskaa" töistä tullessaan.
Mä oon jotenki niin raivona ja samalla surullinen sen käytöksestä, että joskus oon aatellu yksinhuoltajankin pääsevän helpommalla, koska lapset ovat joka toinen vkloppu isällään.. (Enkä nyt tarkota että haluaisin erota.)
Olihan se tommonen keskimmäisenkin vauva-ajan, mutta jännästi on sattunut unohtumaan! (Esikoinenhan ei biologisesti hänen ole, vaan olen ollut raskaana ja synnyttänyt yksin. Poika oli 8kk kun tapasin mieheni, joten täysi isi hän sille on :) )
Kiitti ja anteeksi tää valitus oksennus ryöppy. Äitille en kehtaa valittaa ja miehelle kun avaudut samalla tavalla, niin sillä on herne nenässä ja ilmi riita päällä. + ystävillä ei paljoa lapsia ole ja niillä kellä on ovat raskaana tai ihan pieni vauva, joten en halua niillekkä mussuttaa :D
Niin ja kaikille ketkä ajattelevat ettei välttämättä jaksa toista lasta: Ite oon ajatellu kaksi kertaa samalla tavalla varsinkin tokan jälkeen, mutta aika kultaa muistot yllättävän nopeasti! :wink
 
Mä kuulun kans siihen joukkoon jolla oli aikomus nukuttaa lapsi VAIN omassa sängyssä. Joopa joo, onhan meillä päikkäreitä siinä nukuttu, mutta yöt nukkuu meidän välissä. :oops: Alussa se oli vaan NIIN ihanaa ottaa se pikku-nyytti viereen nukkumaan, et niimpä se vannoutuneinkin "omaan sänkyyn nukuttaja" heltyi ja siinähän se nukkuu meidän välissä edelleen. Pitäis alkaa opettaan tyttö sinne omaan sänkyyn, kun öisin unta kuitenkin riittää. Meillä tyttö nukkuu siis yleensä 6-8 tuntia putkeen. Nukahtaa yleensä 23-01välisenä aikana ja herää aamulla 07-09 välillä, riipuen siitä mihin aikaan on nukahtanut. Meilläkin tyttö on kyllä sellanen, et kun on nukahtamassa niin "tarkastaa" kauan aikaa, et onhan se äiti siinä vieressä, et se voi kyllä hankaloittaa tuota omaan sänkyyn siirtymistä. Yöt on meillä siis todella hyviä ja äiti saa kyllä nukkua, kunhan jaksaa päivällä ja illalla vain seurustella ja syöttää. Meillä kun ei päivän aikana tosiaan muuta kuin torkutaan, joka on varmasti osa syy hyviin öihin. Edes ulkona ei nuku pitkään, yleensä siis tunteroisen kerkeän käydä käveleen, kun syöttöväli on tällä hetkellä päiväsaikaan niin lyhyt. Meillä syödään siis 2 tunnin välein, joten päivät menee aika pitkälti kotona, kun ei oikein missään kerkeä käymään syöttöjen välissä, hyvä et ruokakaupassa käy niin, et kerkeää seuraavalle syönnille sit takas kotiin. Saa nähdä millon mulla pää hajoo ja tuun ihan mökkihöperöksi. Oon lohduttautunut sillä, et eihän tätä ikuisuutta kestä, imetystä siis...

Meillä ei olla vielä peittoa heilutettu, mies on kyllä kiinnostusta osottanut jo aika päiviä sitten. Mut mulla on vähän lyöny jarruja päälle se, et heti kun ajattelenkaan mitään sellasia hommia mulla alkaa alapäässä sattua :sad001, en oikein osa edes selittä miltä se niinku tuntuu tai et mihin sattuu, jossain tuolla sisällä se "kiristää" ja vihloo. Ei kellää muulla ole vastaavaa? Tiedä sitten onko nuo sisuskalut edelleenkin palautumatta, vaikka onhan tässä jo se 2 kk synnytyksestä. Ja minähän en mitenkään revenny tai muutenkaan tullu mitään mistä tuo kipu vois johtua, niin sillä olen vähän ihmetelly tota tunnetta. Haluja ois siis itselläkin ollu, mut uskallus on puuttunut :oops:. Ens viikolla mulla on se jälkitarkastus, et joko sitä sen jälkeen sitten...
 
Muokattu viimeksi:
Täällä nukutaan kyllä miten sattuu, yleensä yö aikaan kyllä 4-5 tunnit unet kuitenkin. Päivisin nukutaan aika huonosti, sillasia tunnin tirsoja silloin tällöin. Hän heräilee aina siihen että tulee kakat, elikkä lähes tulkoon joka vaipassa on ihan kunnon kakat, niin ja tietty sitä verta.

Eilen tyttö tuntui jotenki lämpimältä ja mittasin sitten kuumeen ja sitten kun otin kuumemittarin pois niin pyllystä ihan valui verta :/ Ei nyt mitenkään hirveesti mutta kuitenkin.

Täällä vaaveli on unohtanut kokonaan miltä äidinmaito maistuu kun se ei enään kelpaa vaan korvike vie voiton... Mahtaakohan johtua siitä että ensin tulee sitä janojuomaa ja sitten sitä kermaista maitoa ja janojuoma ei enään kelpaa? En tiedä... Mutta samapa tuo, kasvaahan hän korvikkeellakin ihan kunnon kansalaiseksi :D

Mulla oli eilen jälkitarkastus ja kaikki oli hyvin. Sen myötä sitten heiluteltiin eilen peittojakin! Pakko myöntää että tuntui erittäin hyvältä! Jos totta puhun niin paremmalta kuin koskaan :D Tiedä siten johtuuko siitä että viimeks harrastettu seksiä marraskuussa... :D
 
Meillähän tuo vauvan nukkuminen omassa sängyssä on seurausta mun laiskuudesta :D Musta tuntui niin vaikealta herätä tuolta omasta sängystä vauvaa syöttämään ja en edes saanu nukuttua kunnolla jos vauva oli vieressä. Vähemmän ärsyttävältä tuntuu könytä tuolta patjalta vauvaa ruokkimaan. Nyt kun neiti nukkuu pidempiä unia niin otetaan varmaan itkuhälytin käyttöön ja siirryn taas omaan sänkyyn :) Meillähän tyttö ei nuku vaunuissa jos ollaan kotona. Vaunut kelpaa kyllä jos ollaan jossain muualla (esim eilen käytiin pari tuntia yliopistolla vähän sivistymässä).
 
Täällä kanssa vauva ollut hoidossa..tai oikeestaan mummu on tullut tänne meille hoitaa jos ollaan käyty jossain..mut ennemmin otetaan tyttö mukaan ja laitetaan vanhemmat kersat hoitoon vaikka kauppa reissun ajaksi..sehän on melkein sama kun oltas kahestaa kun toi tytteli vaan nukkuu koko kauppa reissun :D mies on hoitanut sitten v-loppusin jos olen halunnut lähteä käymään vaikka shoppailemassa..

parin kuukauden päästä olis tarkotus sit laittaa vauvakin ihan yöhoitoon mummilaan kun lähetään miehen kanssa hieman iltaa istumaan kaupungille...treffit siis tiedossa :wink

Itsellä vieläkin vaivaa tuo baby bluussi..tänään sitten sain neuvolasta psykologin puhelin numeron ja jonki perhetyöntekijän..tämä jälkimmäinen on kuulemma sellainen joka tulis kotiin jutusteleen mun kanssa niin ei tarttis lähtee kovin kauas

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Joo täälä menee tätä menoa varmaan ensi kesään, kunnes pääsen mihinkään ilman pikkuista jos se tosta miehestä on kiinni :oops: Ei sen puoleen, ei tässä ole tarveskaan :) Toi aina piristää kun äiti pyytää noita isompia lapsia heille yökylään. Se on aina yhtä luksusta, kun ei tarvi keskittyä kuin vauvaan :)
 
Hei.

Saakohan tänne tulla mukaan:smiley-angry026 En ole siis aijemmin ollut mukana vaan kirjoitellut toisella palstalla mutta tämä vaikuttaa paljon kivemmalta ja aktiivisemmalta:)
Meillä siis tyttö syntynyt 05.12. suunnitellulla sektiolla. 18.01. oli ristiäiset ja tyttö sai nimekseen Oona Maria.
Ennestään meillä jöötä pitää isoveikat Aleksi(22.02.08) ja Eetu(05.08.10).
Oona on tyytyväinen ja tasainen tytteli, todella helppoa ollut hänen kanssaan, tietysti varmaan sekin vaikuttaa kun jo kolmas kyseessä. Korvikkeella mennään, ikinä en ole imettänyt.
 
Meillä on tytteli ollut kerran mummilla hoidossa kolmisen tuntia ja sit pari kertaa viikossa on isin kanssa kun mie lähen lenkille ihan yksin:happy093
Yökyläilystä en viellä tiedä, pojat on olleet siinä 2kk ikäsenä ekaa kertaa.

Mulla taas mennyt niinpäin et olin jo valmistaunut siihen et tytteli nukkuu miun kans, mut ei ole kun kaks kertaa ollu päiväunilla mun vieressä kun olen sen itse viekkuun halunnu:rolleyes: Muutes nukkuu siis meidän sängyn vieressä tollasessa vaavisängyssä joka netistä vuokrattiin.

Yöllä herää 1-2 kertaa syömään. Nukkumaan menee noin 21 ja ylös noustaan noin 7. Päivällä nukkuu parit pidemmät päikyt ja lyhyitä jokusen. Tietysti nuokin vaihtelee et toisinaan nukkkuu vaan lyhyitä ja toisinaan nukkuu melkee koko päivän....
 
KatV tervetuloa vain, kyllähän meitä tänne mahtuu :)
Teillä kuulostaa siltä, että sielä asustaa todella positiivinen tytsy!! :) kiva kiva, täälä näitä masu-vaivasia tuntuu riittävän :grin Omakin kunnon nitinä-natina masunsa kanssa..
 
Tervetuloa KatV!!

Täällä pikku akka nukku viime yönä aika hyvin taasen..nukahti ennen kymppiä...söi kaheltatoista ja sit puol viis herättii syömään ja pari tuntia siihen unta vielä..nyt nukkuu päikkyjä :D:wink ei huono ollenkaan

Piti tuosta baby bluussista eilen kirjoittaa vähän enempi..mut se sit vähän jäi kun mulla oli ollut jo kaksi päivää aivan törkeä hammas särky viisurussa niin piti sit lähteä poistattaan se :sad001 ja mulla kun on sitä hammaslääkäri pelkoa tai siis ne toimenpiteet on pelottavia..

Mutta siis..mulla ei oo mitään negatiivisia tunteita äitinä oloa kohtaan eikä lapsia kohtaan..mulla on nii huono sosiaalinen tilanne..se hajottaa kun ei oo niitä kavereita kaikki on miltein kadonnut kun lapsia tullut ja nekin ketä nyt on niin ne syyttää mua tästä tilanteesta...en oo hyvä kaveri kun en voi lähteä lyhyellä varo ajalla mihinkään ja sitä rataa..oon kauhee syyllistään itseäni jos joku antaa siihen siemenen vaikka vika ei oliskaan mussa..mulla kaatuu seinät päälle monta kertaa viikossa kun pohdiskelen sitä että olenko oikeesti huono ihminen..tuntuu että mä en kelpaa kun joillekkin kotikutsuille..en mihinkään muuhun..muulloin ei äiti kaverit piä yhteyttä..sillon vaan ku pitäs rahaa tuhlata

On vaan niin paha mieli itsellä koko ajan kun ei oo ketään jolle puhua lapsista ja sit ihan muustakin..siks oon lapsillekki niin kiukkunen koko ajan ku on paha mieli ja niiden syy se ei ole todellakaan

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Voi ei :sad001 kuulostaa osittain tutulta, vähän kavereita mutta ei sentäs ole syytelly.. :oops: Mä kokeilin ihan sitä, että otan itteäni niskasta kiinni ja lähetän kortin kun on nimpparit/synttärit. Myös sen voi lähettää muutenvain :) Siitä tulee itelle hyvä mieli kun tuntee tehneensä jotain pientä toisen muistamiseksi :) Myös kortin saaja varmasti on iloinen, sillä kortteja lähetetään nykyään niin harvoin.. Mutta en kyllä niille syytteliöille niitä lähettäisi:confused: Toi on niin ärsyttävän surullista, kun jotkut ei ymmärrä pienten lasten äitien elämää.. Voimia :love2
 
Tosi ikävä kuulla marzi, että ei löydy ymmärrystä kaveripiiristä. Löytyisikö paikkakunnalta jotain perhekahvilaa tai jos joku palstalainen olisi samoilta suunnilta :) Ehkäpä mieltä piristäisi, jos löytyisi uusi tuttavuus jolla sama elämäntilanne. Joka tapauksessa tsemppiä sinne. Meillä on täällä käynnissä mojova yhteenotto tuo miekkosen kanssa. Menin ehdottamaan, että hän ottaisi enemmän vastuuta noista yöheräämisistä. Sen sijaan, että mun väsymykselle ois löytynyt ymmärrystä niin hän otti hirmuisen puolustuskannan ja siinähän sitten jo äänet sai tiukempaa sävyä puolin ja toisin ja mukaan vedettiin kaikki mahdolliset vastuualueet ja niiden reilu jako. Nyt sitten väsyneenä ja nälkäsenä oon vienyt tän kiukuttelun ihan uudelle tasolle, mutta en voi nyt enää perääntyäkään :D
 
Eiköhän tästä selvitä vaikka ei vielä siltä tunnu...viehän tää voimia kaikesta muusta..ja vaikuttaa tää äitinä olemiseenkin vaikka muuta sanoin..harmittaa lasten puolesta kun ne näkee päivisin kun itken..ovat huolissaan että onko äiti kunnossa..ei kaks vuotiaan kuulu kysyä äidiltä onko sulla paha mieli :sad001

Olen kyllä yrittäny aina selittää että ei ole heidän vika...piilossakaan ei voi itkeä kun ei noilta lapsilta pääse piiloon..kumpa mä saisin itseni kasaan ja rohkeutta soittaa sinne psykologille..se on oma kynnyksensä vaikka olen sen kokenut ekassa raskaudessa jo..kiesus kun on tyhmä ja nolo olo

Sent from my GT-I9100 using Vau Foorumi mobile app
 
Tervetuloa KatV :)

Marzi tsemppiä, soita vaan rohkeasti sinne, tiedän miltä tuntuu kun joutuu romahtamaan jollekin ulkopuoliselle, mutta se kyllä auttaa. Toivottavasti et ymmärrä väärin kommentointiani, tarkoitus ei ole missään nimessä loukata.

Annushka, toivottavasti saat jatkossa jeesii syöttöihin..

Meillä vauveli on nukkunut jo viikon verran pitkiä unia 8-10 h yhdellä syötöllä, herättelen viimeistään kasin aikaan aamulla :)
8.2 on ristiäiset ja 9.2 2 kk päivä :) nimi pitäisi vielä lyödä lukkoon ....
Masuvaivat helpottaneet hurjasti, vaihdettiin tuohon baby semp- korvikkeeseen

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Takaisin
Top