Vauva ja karvavauvat(lemmikit)

Superpipsa;

Ihan kotimäykkyjä. Kk normi uros Iiro joka juuri täytti 11v.
Sit on pitkis kääpiö Ruska joka 8v. Ruskalla ei viettiä ole ollenkaan.
Iirolla oli ajovietti mutta kun leikattiin reilu vuosi sitten niin katosi kaikki jahtihalut.
Paljon pääsevät miehen kanssa metsälle. Jänistä tykkäsi ajaa nuorena. Luolaan Iiro on aina ollut liian iso.
Mun profiilikuvassa Iiro :-)
 
Meillä 6v koira kans. Aina rakastanut lapsia yli kaiken. "omii" kaikki vieraatkin lapset eli kulkee perässä ja on vakuuttunut ettei kukaan muu kun minä osaa hoitaa lasta. Eli saa siis hepuli jos lapsi itkee jonkun muun sylissä kun mun ja muutenkin kulkee perässä sillee hieman huolestuneena että osaahan tuo nyt varmasti. Vähän jännittää siis miten oman vauvan kanssa käy tai että uskaltaako koiraa jättää kenenkään muun ja vauvan kanssa hetkeksikään. Mutta josko se siitä tasottuisi.

Meillä koira ollut nyt pari viikkoa paljon mun lähellä. Epäilin alkuun että koira olisi kipeä ja sen takia lähellä (kipeänä aina mun lähellä 24/7), mutta koirasta ei mitään vikaa löydy niin en sitten tiedä reaktio noin raskauteen.
 
Täällä löytyy myös kaksi koiraa. Havannankoira ja sekarotuinen tyttönen ja ne ovat alkaneet heti nyt plussattuani seurata minua joka paikkaan. Tunkevat lähelle, haistelevat ja "paimentavat". Välillä tympiikin, mutta onhan se uskomatonta ja hellyyttävää, miten ne aistivat tilanteen heti. Sama juttu oli nykyistä kuopusta odottaessani. :)
 
Meillä on 6-vuotias rescue, jossa on sekoituksena varmasti jotakin laumista ja paimenta. Laumanvartijamaisesti itsenäinen vahvalla suojeluvietillä (joka vahvistui esikoisen syntymän myötä paljon) ja paimenmaisesti miellyttämishaluinen. Omanlaisensa herkkis, jonka kanssa lapset eivät ole samassa tilassa ilman aikuista, vaikka koira osaakin häippästä vähin äänin toisaalle. Esikoinen ei hurtasta niin välitä, mutta kuopus olisi kova komentamaan! Meillä on portit jokaisessa mahdollisessa kohdassa ja näin koira voi olla porukoissa mukana ilman että joutuu keskelle pyörremyrskyä. On tässä haasteita ollut, mutta niistä on selvitty ja selvitään varmasti jatkossakin.

Meillä on myös 6 kanaa, niitä ei varmaan edelleenkään kiinnosta mikään muu kuin ruoka :grin
 
Meillä kaksi kissaa jotka nukkuvat yöt meidän vieressä :D eli ne ois totuteltava pois sieltä. Vähän hirvittää etteivät mee sit vauvan nukkuessa päälle tms. Pitäis kehittää joku kehikko siihen :/ mietityttää kyllä miten suhtautuvat,ovat kyllä tottuneet lapsiin ja ääniin kun kaksi lasta ennestään. Kissoja ei ollut kyllä vielä vauva aikoina.
 
Meillä on kaksi kissaa ja eka vauva tuli heille taloon marraskuussa - 16. Mies oli eka et joo, verkot ja kaikki pinnasänkyyn, varsinkin kun meän Burma tulee aina tosi iholle nukkuu. No, valtasivat kumpikin vuorollaan pinnasänkyä ennen kuin vauva syntyi mutta kun kotiin tultiin ei kumpikaan enää mennyt ees pinnasänkyyn. Elli, siis meän burma tulee viereen vaikka vauva nukkuu vieressä, mutta mä en usko koskaan et kissa menis yhdenkään vauvan naaman päälle nukkumaan. Kissat etsii lämpöä ja vauvat on lämpöisiä, meillä esikoisen aikana kissa nukkui vauvan jaloissa mutta jos vauva heräs, niin kissa läks.

Aika rauhassa on kyllä tämä vauva saanut kissoilta olla, päin vastoin nyt vauvasta tuli taapero, kissat juoksee vauvaa karkuun kun tyyppi huitoo leluilla niitä :D
 
Ainiin, ja meillä on rakennettu kissoille tosi paljon piilopaikkoja katon rajaan. Eli siis telineitä ja petejä, vitriinin päällä on kori jne, ne on kissojen turvapaikkoja. Tehtiin paljon sellaisia paikkoja jossa ne tuntee olevan turvassa. Esim jos vauva huusi niin sinne ne meni, myös kun taapero ajattaa niin siellä saa olla rauhassa :) Kissat oppi nopeesti et ne ei oo uhattuina vaikka uus äänekäs tulokas tuli :)
 
Itseäni vähän mietityttää miten tuo meittin kissa suhtautuu tulokkaaseen. On siis todella kiltti kissa etten sitä pelkää että tekisi mitään vauvalle. Kun nuo pojat oli kuitenki jo vähän isompia kun otettiin kissa että ihan pienistä vauvoista ei ole kissalla kokemusta. Ja kun hän on tottunut olemaan mun "vauva". Aina mun sylissä tai kyljessä kiinni ni saas nähä alkaako jotenkin sitten osoittaan mieltään :D
 
Meilläkin on kaksi kissaa ja koira. En usko että kissat mitenkään ihmeellisesti suhtautuvat tulokkaaseen, mutta eniten huolettaa tuo koira. On nyt 6 vuotias ja aina ollut "huomion keskipiste" ja kissat on välillä ihan ok, muuten ei oikein niistä välitä ja välillä jahtaa niitä. :angelic: Vieraita kohtaan on epäluuloinen ja kovasti haukkuu, mutta kun huomaa että onkin ihan ok niin sitten voisikin vaan pusutella. Pieniä lapsia ei juurikaan ole nähnyt saati tottunut niihin, voisin kuvitella että ahistelee niitä jos huomaa että pelkää. Sama koskee kyllä siis ihan aikuisia ja isompia lapsiakin. Koira on ollut muutaman kerran hoidossa tätini luona ja siellä on kuulemma osannut olla ihan nätisti vaikka on hänen nuorimmaisen lapsen kavereitakin käynyt, ei ollut juurikaan välittänyt eikä antanut silittää itseään. Ja tuo hurtta neiti on miusta vähän mustasukkainenkin. Noh, aika näyttää miten käy Koira oli muuten ennen plussaa ihan hassu: kanteli leluaan ja hoivasi sitä ja oli jotenkin alakuloinen. Ajattelin että josko valeraskautta sillä mutta sekään näin jälkikäteen ajateltuna ei ollut mahdollista kun liian pitkä aika edellisistä juoksuista.. :D
 
Meillä samoin kuin Twistedillä. Kaksi kissaa ja ennen syntymää valloittivat pinnasängyn mutta vauvan tulon jälkeen eivät ole sinne menneet. Muutenkin hyvin ottaneet vastaan, toinen pitää etäisyyttä nykyiseen taaperoon mutta toista taapero saa ihan silitellä. Ikinä ei ole mitään kissojen ja lapsen kanssa sattunut, sulassa sovussa elävät :) kissoille täytyy vaan antaa riittävästi lepopaikkoja mihin saa mennä ilman pelkoa taaperon käsistä.
 
Meillä on kaksi kissaa, jotka ovat hyvin koiran luonteisia :) Toinen pitää lapsista (tai no kaikista) todella paljon ja sietää miehen siskojen villejä lapsiakin hyvin eikä ole kertaakaan raapinut. Aina puskee ja kehrää kaikille, nukkuu aina miehen sylissä sohvalla ja sängyssä mun jaloissa. Juttelee paljon. Ennen meille tuloa oli ollut lapsiperheessä. Toinen kissa taas on oikea mammantyttö :D Tulee heti sohvalle kainaloon ja sitä pitää oikein rutistaa lähelle, tuo mulle leluja, ymmärtää muutaman sanan, tulee aina jollekin pöydälle tai tasolle silitettäväksi ja puskee. Hän ei siedä yhtään lapsia vaan juoksee heti piiloon, eikä pidä kaikista aikuisistakaan. Anopistani ja miehen kaverista pitää. Tämän kissan kanssa eniten jännittää, mitä mieltä on, jos lapsi saadaan kotia asti. Ei ole myöskään ollenkaan vihainen päin vastoin aivan taikinaa, mutta ei pidä hälinästä. Se on alkanut nukkua yöt mun vieressä ja väitän, että on aistinut raskauden.Toinen on niin tonttu ettei tajua :D Kumpikin seuraa varsinkin mua koko ajan huoneesta toiseen, vessaan tullaan mukaan, ruokaa laitetaan yhdessä jne. lapsirakas ei malta juurikaan nukkua, jos teen jotakin vaan vahtii vieressä koko ajan. On myös mustis, kun jutellaan miehen kanssa ja maukuu kovaan ääneen jaloissa koko ajan.
 
Aistiikohan tuo minun kissani että olen raskaana. Kun itselläni tuo toinen erityislapsi on hiukan haastava ja välillä menee painimiseksi jolloin yleensä kissa luikkii pakoon siinä tilanteessa niin yksi päivä ku oli matsi alkamassa ni kissa kävi nappaseen jätkää jalasta :D Oikein syöksyi jostain tilanteeseen ja alkoi tassuillaan nippaileen toista jalkaan :D
 
Aistiikohan tuo minun kissani että olen raskaana. Kun itselläni tuo toinen erityislapsi on hiukan haastava ja välillä menee painimiseksi jolloin yleensä kissa luikkii pakoon siinä tilanteessa niin yksi päivä ku oli matsi alkamassa ni kissa kävi nappaseen jätkää jalasta :D Oikein syöksyi jostain tilanteeseen ja alkoi tassuillaan nippaileen toista jalkaan :D

Mä oon kans miettinyt samaa meidän kissan kohdalla. Meillä siis kolme Maine Coonia joista yks on muuttunut ihan mahdottomaksi mammanpojaksi. Se ei päästä mua mihinkään yksin, edes vessaan. Nukkuu hyvä ettei samalla tyynyllä ja koko ajan kauhea kehräys käynnissä. Pohdittiin miehen kans, et ehkä se aistii jotain. Ei se normaalisti oo tommone :grin
Eikä sitä kiinnosta, missä mies on. Tänään,kun mies lähti töihin ja jäin hetkeksi nukkumaan niin tää valtas sen paikan ja kuono kiinni mun poskeen. Ihan mahdoton
 
Takaisin
Top