Vaunut ja turvakaukalo

Meillä ainakin alkoi vaunu vaihto ehdot rajautua paremmin kun käytiin viime lauantaina pyörimässä 4 lastentarvikeliikettä läpi ympäri Tamperetta. Ja sai ihan toisella tapaa infoa eri vaunuista. Ekan liikkeen myyjä lupasi laittaa päät pyörälle. Sen esittelyn jälkeen kyllä totesin että teki juuri sen minkä lupasi. Huh huh.
Meillä tuli esim. oma pituus selvästi ratkaisevaksi tekijäksi. Itsellä vielä vähän selkä jumissa kun liikkeissä pyörittiin niin korkeat vaunut tuntui paremmalta ajatukselta kun kumartuu lasta nostamaan.
 
Meillä oli kahdella ekalla lapsella Brio Happyt ja oli tosi hyvät ja kestävät. Voin suositella ainakin jos on tiedossa epätasaisia maastoja yms. Ehdin kuitenkin myydä ne kun ajattelin että lapset oli siinä :) Nyt sitten uusien vaunujen osto edessä. Tällä kertaa ajattelin hankkia vaan jotkut kivan näköiset vaunut siis mustat :) mutta kestävyys ei niin tärkeä kun tämä todella on viimeinen vaavi tähän perheeseen.
 
Ihmetyttää toi väite, että Brioissa olisi pienet tavaratilat. On tietty eroja mallien välillä, mutta kyllä meidän happyihin sai neljä kauppakassia tungettua, jos ei niitä nyt ihan täyteen ollut ahdettu. :D
 
Ihmetyttää toi väite, että Brioissa olisi pienet tavaratilat. On tietty eroja mallien välillä, mutta kyllä meidän happyihin sai neljä kauppakassia tungettua, jos ei niitä nyt ihan täyteen ollut ahdettu. :D
Tässä ainakin lehutaan Next-mallin tavarakorin kokoa...tosin livenä pitäis nähdä. Vähän tylsät värit tossa Nextissä ( tosi tärkeä kriteeri roi väri...:laughing002 ) ja sit tänä vuonna on tulossa kai nuo Go Next Big.. Ja mitä kaikkea...https://lastenturva.wordpress.com/2015/09/14/britax-2016/

Tässä myös miettii sitä, että näin ekan lapsen suhteen on into hankkia kaikkea ihanaa ja kivaa ja laadukasta... Mutta miettiikö sitä sitten reilun puolen vuoden päästä että oisha tuota vähemmälläki pärjännyt. Hehe. Hösötyttää vaan...:dance018
 
Itse tilasin esikoiselle eilen Brio Primo-turvakaukalon ja jalustan, toivottavasti olis hyvät :) Itsellä ei oikeastaan sen kummempia vaatimuksia kaukalolta ollut muuta kuin että halusin irrotettavan jalustan. Vaunuja ei vielä oo, luultavasti päädyn valkonahkaisiin Emmaljungiin jotka saisin nyt tutun kautta hyvään hintaan :happy: Pieni kutina olis ostaa ihan uudet vaunut mutta olen sen verran vaativa ettei olisi halvimmasta päästä ja on niin paljon muutakin ostettavaa vielä :joyful:
 
Heh. Eikös noihin lastentarvikkeisiin saa tuhlattua ihan mielinmäärin. Ja kun tuote suunnataan lapsille niin senhän voi tuplata sen hinnan. :wink
 
Me aateltiin ru.n jälkeen mennä kattelee vaunuja ekan kerran. Merkki on tod.näk. tiedossa jo (Hartan) mut saa nähä ku menee kattelee. Aiotaan tilaa Saksasta kii sit pitäis uskaltaa suht nopee tilaakki että ehtivät ajoissa. Toimitusaika on jotain 8-12vkon välillä ja ollaan reissussa huhtikuun puoleen väliin asti. Ehkä ne ehtii tilaa reissun jälkeenki sit hmm :rolleyes: Kuhan oisivat heinäkuun alussa varmuudeks. Matkarattaita ei aiota ostaa ainakaa näillä näkymin.
 
Meillä on kestänyt pian kuusi vuotta Oran yhdistelmävaunut. Eivätköhän mene vielä yhden vauvan verran :)
Matkarattaita ollaan käytetty lapsilla vasta n.vuoden ikäisestä lähtien. Ne on sitten auton perässä vakiovarusteena.
Turvakaukalo pitää ostaa, sitten sen jälkeen periikin sisaruksilta turvaistuimet.

Kaiveltiin lasten kanssa heidän vauvavaatteita ja valittiin sieltä pikku tytölle sopivat jutut :Heartred niin ihanaa saada taas tyttö. Kaikki ne pienen pienet mekot... :D mutta perusvaatetta vauvalle pitää hankkia paljon, kun melkein kaiken olin jo pois laittanut.
 
Hartan oli meillä toinen vaihtoehto, mut sit babystylessä oli liian hyvä myyjä :D Ajateltiin muutenkin keskittää ostokset sinne, koska hinnat on yllättävän OK ja bonusjärjestelmä tosi reilu. Halutaan Suomi-kankaat, siks ei tilata Saksasta.
 
Meillä esikoinen tulossa ja ollaan nyt jo varattu meille vaunut ja päädyttiin emmaljungan duo edge malliin classic chrome rungolla, tuntui hyvältä vaihtoehdoilta meidän tarpeisiin toivotaan että oli hyvä valinta :) kun asutaan pienellä paikkakunnalla niin ei tarvii olla soveliaat esimerkiksi julkisilla matkustamiseen mihin luulen että ne olis varmaan liian kömpelöt. Ollaan kyllä sit harkittu että hankittaisiin myös matkarattaat, semmoiset mitkä sopii yhteen turvakaukalon kanssa ja kaukalovaiheen jälkeen toimis sit normaaleina matkarattaina. Ei olla vielä merkkejä mietitty mutta oisko kellään kokemusta tai suosituksia semmoisista? :)
 
Meillä esikoinen tulossa ja ollaan nyt jo varattu meille vaunut ja päädyttiin emmaljungan duo edge malliin classic chrome rungolla, tuntui hyvältä vaihtoehdoilta meidän tarpeisiin toivotaan että oli hyvä valinta :) kun asutaan pienellä paikkakunnalla niin ei tarvii olla soveliaat esimerkiksi julkisilla matkustamiseen mihin luulen että ne olis varmaan liian kömpelöt. Ollaan kyllä sit harkittu että hankittaisiin myös matkarattaat, semmoiset mitkä sopii yhteen turvakaukalon kanssa ja kaukalovaiheen jälkeen toimis sit normaaleina matkarattaina. Ei olla vielä merkkejä mietitty mutta oisko kellään kokemusta tai suosituksia semmoisista? :)
Minkä kuosin bella90 valitsitte? Meillä on täysin samat vaunut white leatherette-kuosilla. Hyvät on kyllä ollut.
Matkarattaina meillä on gracot, ja samoin kaukalo on gracon, sen saa kiinni myös matkarattaisiin. Voin kyllä suositella tuota kombinaatiota.
 
Minkä kuosin bella90 valitsitte? Meillä on täysin samat vaunut white leatherette-kuosilla. Hyvät on kyllä ollut.
Matkarattaina meillä on gracot, ja samoin kaukalo on gracon, sen saa kiinni myös matkarattaisiin. Voin kyllä suositella tuota kombinaatiota.

Me otettiin finlandia kuosilla, se oli joku erikoiserä joka myynnissä vain suomessa, semmoinen tummanharmaa nahkayksityiskohdilla :) joo olen sukulaiselta saanut kans suosituksen tuosta gracon kombinaatiosta, eli harkinnassa on. Itse olimme ensin ajatellut maxi cosin kaukaloa mutta en ole vielä tarkistanut onko niillä valikoimassa matkarattaat.
 
Me ostettiin Maxi Cosin turvakaukalo, mutta muuta isompaa ei ole vielä hankittu. Vaunuja oon kyllä katellut tosi paljon ja lueskellut erilaisista vaihtoehdoista. Täytyy tehdä tossa keväällä sit visiittejä eri liikkeisiin ja käydä testailemassa vaunuja. Meillä täytyy ainakin olla hyvin tilaa alhaalla että pääsen vauvan kanssa myös itekseni kauppaan kun mulla ei ole ajokorttia. Yks mikä askarruttaa on just noi renkaat kun monissa tosi kivan oloisissa ne eturenkaat on tosi pienet, mutta arvostelujen perusteella kyllä silti tosi kätevät. Ehkä se koko vaan hämää! Onko muuten kokemuksia näistä vaunuista missä on vaan yks rengas edessä, onko ne teidän mielestä millasia käytössä? :)
 
Täälläkin shoppailtiin jälleen., ja vaunuiksi ostettiin Britax Go Nextit ja kaukalokin Britaxin kun kävi niin näppärästi runkoon. Ehkä nyt hetkeksi Bebeostokset rauhoittuu.
 
Mä en oo vieläkää oikein "uskaltanu" hankkia mitään(paitsi sen sängyn ku halval sai).... 1,5vk rakenneultraan, ehkä sitten jo helpottaa... :) Sit tarttee penkoo vanhat vaatelaatikot kun jotain on pojilta säästetty!
 
Kannattaa kyllä myös malttaa mielensä ja seurata liikkeiden tarjouspäiviä. 2014 esikoiselle sain juuri ne vaunut ja juuri sillä kankaalla kuin halusin, mutta säästin 300€, kun satuin huomaan tarjousviikonlopun. Oli jotain maaliskuun loppua kun kesäkuun vauvalle ostettiin. Liittykää siis liikkeiden postituslistoille/ seuratkaa fb sivuja.

Tosta kalliista hankinnoista. Mä luulen että joka tuotteesta löytyy kalliista halpaan vaihtoehdot. Oma maku ja vaatimukset sit määrää meneekö rahaa paljon vai vähän.
 
Takaisin
Top