Vaunuostoksilla

Hyvä kysymys! Selvitän sen!
Monissa lukee aina mikä takuu mut sitten kun katsoo jotain niin sitä tulee niin sokeaksi...

Rauha
 
Kysyitkö sähköpostitse asiaa? Minä kyselin sieltä kanssa Hauckin vaunuista ja tuli vastaus tosi nopeaan! [:)]
 
Kyllä ovat edullisia noi Akjaxin vaunut muihin verrattuina! Näyttävät olevan Puolasta.
Minkä perusteella te muut valitsette noi vaunut? Mä kun aloin uteliaisuuttani tutkimaan asiaa jo nyt niin tuntui että hukuin valtavaan vaunuvaltamereen ja niiden miljooniin erilaisiin ominaisuuksiin ja nyt mulla ei taida olla hajuakaan millaset ite valitsisin [:D]

Muoks:
Hupsista! Tunginkin tekstini huomaamattani toukokuisten puolelle! Anteeksi jos oli häiriöksi [;)]
 
Jep, se on Jasmiini sellanen suo että.. [:D] Meille nyt toivottavasti saadaan Saksan maalta pikkuserkun avustuksella Gessleinit, ovat sitä kautta 300e halvemmat. Muuten olisin varmaan juuri tuolta sivuilta tilannut Hauckin vaunut. Tai muut tuollaiset tuntemattomat merkit kuten tuo Rauhan mainitsema, en ala maksamaan merkistä.
[:D] Meille toivottavasti saapuvia Gessleineja en ole päässyt koetyöntämään, mutta muita malleja liikkeessä kyllä. Toivottavasti ovat hyvät. Sillä mä noita nettitilauksia ja noita tuntemattomampia merkkejä pähkäilin, kun niitä ei pääse koetyöntämään. Jotenkin sen kuitenkin tahtoisi.
Ja minä siis tahdoin vaunut, jossa makuutilaa on isosti. Kun toukokuussa vauva syntyy, se tahtoo olla toppauksineen jo ens talvena sellanen paketti ettei mihinkään pieniin koppiin mahdu. Ja näin ollen pehmeällä kantokopalla olevat on suurimmaksi osaksi isoimpia joten sellaiseen päädyttiin. Ja mielestäni ne on kivemman näkösiäkin kun "laatikko" kovakopat. Tämähän on täysin makuasia. Joku kritisoi pehmeää siitä, että se on kesällä kuuma, mutta ei mun varmaankaan tartte muksulle työntää pirusti sinne vaatetta ja pitää koppaa visusti kiinni kokoajan! [:)] Eipä nuo liikkeiden myyjätkään tuota ongelmana pitänyt. Varjossahan sä muutenkin sitä muksua varmasti nukutat joten miksipä sitä koppaa olisi tungettava kiinni että muksu pakahtuu? Tietty työnnät varmasti joskus auringossakin, ei tule vain varjokohtia metsästettyä [;)], mutta ehkä enemmän se niissä nukkuu(eli varjossa)?? Ensikertalaisena mietteet nämä. Joku kokeneempi voi tyrmätä täysin. [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Quara
Päräytettiin tänään ostamaan miehen kanssa lastenvaunut! Käytin jo lauantaina huviksemme katselemassa ja kyselemässä. Mieheni oli jo etukäteen katsonut pari vaunumallia valmiiksi. Meillä kun on aika paljon pituuseroa, niin piti saada sellaiset, joissa on riittävästi säätövaraa työntöaisassa. Tässä kisassa jäljelle jäi Emmaljungat ja Teutoniat.


Tuossa oli oikeastaan meidän peruste. Mies teki valinnan ja vertailut. Emmaljungiin päädyttiin, koska siinä säätövaraa oli enemmän.

Me taas emme olisi ostaneet merkittömiä, koska merkki on yhdenlainen laadun tae. Enkä rehellisesti kyllä usko, että lastenvaunuissakaan halvalla saa hyvää. Tietysti tuuri voi aina käydä, ja joskus edullinen on tosi hyvää, mutta liian useasti jouduin opiskeluaikana huomaamaan, että ostaessani halpaa, ostin sitten pian uutta hajonneen tilalle. Ja siihen sitä rahaa vasta palaakin.

Vaunuissa jätin kyllä miehelleni kaiken valitsemisen ja testaamisen ilon, kunhan olivat sellaiset, että minäkin jaksan ja pystyn niitä liikuttelemaan. Annan mieluusti hänen hoitaa meidän perheen nelipyöräisiä koskevat asiat. [:D]
 
Tää merkki/hinta/laatu asia on niin jokaisen oma makuasia. Mun mielestä ja kuulleista kokemuksista Emmaljunga on yks pahin esimerkki missä maksaa ylimääräistä juuri merkki. [:)] Mutta jokainen ostakoon merkin mikä hyvälle tuntuu! Eli en tahdo Quaran päätöstä mollata, nämä on vain mun omia mietteitä! [:)] Ja vastaavasti muissakin asioissa luotan halvempiin merkkeihin ja mulla ei kyllä ole ollut oikein ikinä valittamista. Tuuristahan nämäkin on kiinni, kuten Quara sanoi. Ja mun käsittääkseni nämä Akjaxit, Firkot sun muut halpismerkit on aika uusia Suomen markkinoilla(korjatkaa joku jos olen ihan väärässä, koska faktaa en ole selvittänyt tarkemmin) joten ehkäpä näissä vielä hinta on siksi alhainen, ettei ole juuri tunnettavuutta?
Pohdin myös tuota Gesslein merkkiä. Ne samat vaunut mitkä olen netistä katsonut, maksaa Saksassa 349e, täällä 635e. Mä en ihan usko että jokaista vaunua kohden tulee kuluja niin kamalasti ettei tuossa hintaerossa härskin suuri osa olisi katetta ja ilmaa! Ja siksi olen vetänyt omat päätöseni merkkivaunuista, etten Suomessa niistä niin paljon ylimääräistä maksa! [:)]
Onneksi jokaiselle on tarjolla omia vaateita vastaavia vaunuja, koska niitä tosiaan on niin paljon ja joka lähtöön. Ja Quara on kyllä hyvässä tilanteessa mun mielestä, kun isäntä noin tahtoo vaunuostoksiin osallistua! [:)] Meillä kävi yhdessä liikkeessä ja totesi sen jälkeen että antaa mun hoitaa. [:D]
 
Kuten kirjoitin, tuo aisan säätövara oli se, minkä perusteella valinta tehtiin ja se, että mahtuivat autoon ja olivat tukevat. Tuo merkkiasia nyt oli sellainen, että on helppo ostaa tunnettua merkkiä, johon sitten saa halutessaan kaikki varaosat.
 
Tuosta hinnakkuudesta: opiskeluaikana hoin aina mottona, että "köyhän ei kannata ostaa halpaa". Kun seitsemän vuotta sitten opiskelijana ostin talvikengiksi Camelit, ne tuntuivat maksavan mansikoita. Viime talvena heitin ne roskiin, kun vuorikin oli jo puhki. Eipä ole toiset talvikengät kestäneet samaa.
 
Mä olen aivan valtavan huono ottamaan riskejä ja kokeilemaan uutta, oli sitten kysymys uudesta meikkivoiteesta, kasvorasvasta. Meillä on aina kotona ostettu (äiti sanojen mukaan) "kunnollista, niin ei tartte heti ostaa uutta tilalle".
 
Ja tiedän, että tällä periaatteella maksan varmaan joskus jostain ylimääräistä, mutta minkäs teet. Olen ymmärtänyt, että vaunut maksimissaan kestävät kahden mukulan vauvavaiheet. Se riittää meille. [:D]
 
Jasmiini
Kyselit millä perusteella aiotaan vaunuja hankkia, joten tässäpä meitin tarina.

Me halutaan mahdollisemman pitkäkestoset vaunut, jotka menee koko käyttöiän (eli sinne 3-4vuotiaaksi asti). Ekalle lapsellemme ostettiin edukkaammat kevyehköt yhdistelmävaunut, joissa oli kantokassi ratasosan päällä. Nätiti ne oli ja aluksi tuntukin ihan hyviltä, mut sinne ei kyl kauaa mahtunu ja sit pitkin seuraavana vuonna ostaa jo erilliset rattaat, mikä vähä harmitti.

Nyt päätettiin ostaa kunnon isot yhdistelmävaunut mis ei o erillistä kantokassia ollenkaan, vaan oikeen makuuvaunu ja erillinen ratasosa, jonka voi vaihtaa sit ku vauva kasvaa isommaks. Emmaljungan vaunuja ollaan käyty pariinkin kertaan kattelemassa, viimeksi viime lauantaina. Oli siellä niitä halvempiakin merkkejä, mut ne ei tällä kertaa miellyttäny ja tuntunu meille sopivalta.

Emmaljungan Edge duot, taasen vastas täydellisesti sitä mitä ollaan etsitty. Ne on tilavat, mahtuu talvihaalareineen ja makuupussineen koko ens talvenkin sinne. Sit ne on tehty pohjoismaiset kelit huomioiden. Eli kestää tuulta, pakkasta jne. Ettei tartte pelätä vauvan vilustumista..[;)] Niis oli myös kunnon renkaat, joilla työntää lumisohjonkin keskellä. Kehto-ominaisuus on hyvä, ni ei tartte erillistä matkasänkyä ku menee mummulaan. Voi nukkua kopassaan.
Työntöaisa oli säädettävissä meille molemmille sopivaksi. Mies kun on jonkun verran mua pidempi. Hyttys- ja sadesuojat oli kans. Kunnon lämmin patja jne..

Nää miellytti heti silmää. Hintakin oli laskenu satasen viime joulusta. 789€ ja luulis siinäkin olevan vielä tinkivaraa..

Et siinä vähän syitä miks me otetaan nyt vähän paremmat ku viime kerralla. Voisko sanoo että edellisiin verrattuna, nää tuntu paremmilta ja hintansa väärteiltä.[;)]

Toki edukkaasti voi hyviäkin löytyy ja taatusti löytyykin, ku vaa ettii. Mut me nyt päädyttiin näihin.
 
Jep, ymmärrän Quara teidän päätöksen eikä tosiaan ollut tarkoitus pahalla sanoa! [:o]

Ja kuten vauvelikin mainitsi, sen verran mitä olen noita kovia ja pehmeitä koppia vertaillut, on Emmaljungassa kyllä kovaksi kopaksi tosi iso se koppa!

Meillä ei oo tuota aisansäätö ongelmaa, niinkun useimmilla tuntuu olevan. Mies kun on jopa sentin kaks lyhyempi kun minä. Mutta siis samanpituiset ollaan joten meillä se ei ole niin tiukka kriteeri. Uskon aikalailla kaikkien soveltuvan siinä mielessä meille!

Vauveli siis oliko teillä pehmeä koppa ratasosan päällä(vai taitaa niitä joissan olla kovakin ratasosan päällä??)? Ja silti ei kauan mahtunut? [:-] Kun brion pehmeää koppaa myyjä esitteli, siitä sai kovikkeet poistamalla ja päädyn avaamalla sellasella nauhakiristimellä(mikä se on??) aivan törkeen ison! Mun silmään ei mikään kova koppa ois vetänyt sille vertoja? Ja jos teillä tosiaan sellanen pehmeä koppa oli niin lässähtikö se vai pysyikö se kuosissa? Meille kai nyt on toisaalta tulossa puolipehmeä, että siitä en sitten tiedä millasen lämpöpussin tms siitä saa..
 
ALKUPERÄINEN: Lyydia~

Jep, ymmärrän Quara teidän päätöksen eikä tosiaan ollut tarkoitus pahalla sanoa! [:o]


Sori, ei ollut minunkaan tarkoitus vastata kärkkäästi. [&o]

Mutta siis se noissa Emmaljungissa on kyllä totta, että se kova koppa on tosi iso ja aika painavakin. Ei siinä lasta kepoisesti siälle kanneta. Olin alkuun enemmän pehmeän kopan kannalla, koska siinä lasta on helppo liikutella. Olisin varmasti pitänyt siitä kiinni, jos asuisimme vauvan syntyessä vielä kerrostalossa. Olemme kuitenkin muuttamassa nyt rivitaloon, joten mukulan voi jättää vaunuissa pihalle jatkamaan uniaan, jos niikseen tulee. Tavallaan helposti siirreltävää koppaa ei tarvita.

Kerrostaloeläjille pehmeä kantokoppa on kyllä valinta no 1. Nuo kehtotoiminnot ja muut, mistä vauveli mainitsi, on toki tosi hyvät. Kysyin kyllä, että olisiko Sport- runkoa saanut pehmeällä kopalla, niin ei saanut. Siis niin, että ei olisi ottanut sitä kovaa koppaa ollenkaan, vain ratasosan ja siihen pehmeän kantokopan. Tai no saisihan sen pehmeän kopan ostettua lisävarusteena.

Sitten joskus tuohon saa hankittua sisaristuimen tai seisomalaudan. Sisareni esimerkistä ostamme varmasti sen sisaristuimen, jos sen aika joskus tulee: Sisareni istutti aikoinaan parivuotiasta lastaan siinä rattaiden päällä, kun vauva oli vaunuissa. Ei kestäneet Emmaljungatkaan, vaan vääntyivät yhden talven aikana! [:D]
 
Quara, et mun mielestä mitenkään ylikärkkäästi vastannut. Näistä on varmaan vaan niin monta mielipidettä kun lykkijää! [:)]
Tuo on totta tuosta Emmaljungan kopasta. Mutta niiden koko on siinä sit taas selkee plussa, et yleensä tuntuu kovat kopat olevan pienempiä joten tuo menisi pidempään. Ja just tuo varasänky mahdollisuus, tosin matkasänkykin olisi käyttämättömänä kaverilta tuloillaan, joten siihen ei kovaa tarvita.. Nää on niin kinkkisiä asioita, että johan tässä ensikertalaisella räjähtää pää! [:D] Ja kun meillä täällä ei ole kun kolme liikettä, kaikki aika pienissä tiloissa(ei mitään tollasta niinku Martinassa ja Eskossa tänään, et Lastentarvikkeen iiiiso myymälä, täällä on tasan muutamat mallit esillä) joten ei ees nää kovin monia vaihtoehtoja. Ja täällä ei yksikään myy mitään tuntemattomampaa merkkiä, mitä on kai etelämpään alkanut tulla liikkeisiinkin.. [&o]  Koita tässä sitten vertailla. Ja kun mallit on joko Emma n. 250e tai noi kalliimmat merkit 700-800e. Välissä ainoostaan Briot. Jospa ens viikolla käydään etelässä reissussa sukuloimassa niin tulee ehkä piipahdettua vähän isommassa liikkeessä vielä, vaikka valinta periaatteessa onkin tehty.. [:)] Mutta onhan siellä muutakin kun vaunut!
 
Kurjaa tietysti, jos ei pääse vertailemaan. Itse asutaan päkaupunkiseudulla, joten täällä on enemmänkin valinnanvaikeus. Me päätettiin etukäteen, että käydään vain parissa kaupassa, koska muuten saataisiin kulumaan ihan loputtomasti aikaa ja bensaa suhailemalla ympäriinsä.
 
Toinen niistä kaupoista (Vantaalla) jäi heti laskuista, kun hissukkamyyjä vastasi kysymykseen värivalikoimasta: "ne näkee netistä". Oltiin,  että kiitos vaan, ihan kun ei oltaisi käyty niitä sieltä katsomassa.
 
Espoon Lastentarvikkeen myyjä oli niin huippu, että sinne mennään jatkossakin. Täällä on tietysti se hyvä puoli, että huonoa palvelua ei tarvitse kestää, koska aina löytyy se toinen paikka, josta voi saada hyvää. Voi ihan surutta äänestää jaloillaan.
 
Sillä tavalla me valittiin meidän keittiöfirmakin.  Ei varmaan ollut halvin, mutta meille jäi tosi hyvä mieli ja olemme suositelleet Espoon Puustellia muillekin, koska siellä meitä kuunneltiin eikä yritetty tyrkyttää mitään sellaista, mistä olimme jo heti alkuun ilmoittaneet, että emme halua. Paras tilanne muuten oli, kun käytiin katselemassa mallikeittiöitä erässä isossa keittiöfirmassa, joka möi useita keittiökalustemerkkejä. Myyjä tuli toinen käsi taskussa ja kahvia juoden paikalle, kysyi voiko palvella ja kun sanoimme, että haluaisimme varata suunnitteluajan, hän sanoi, että sen voi tehdä netissä... [:@]
 
kyl se oli sellanen kuomullinen kovanpuoleinen kantokassi. siis sellanen perinteinen. Ei siitä ois mitään pohjaa saanu irti. siitä toki aikaa on sellaset 12vuotta, et nykysistä malleista saattaa saada pohjan irtikin halutessaan. mallit kun kehittyy niin nopsaan. muistaakseni oli Brion-merkkiset yhdistelmät.

sit kun otti kopan kokonaan pois niin sai ratasosaan vielä sellasen jatkopalan ja siihen pussukan tuulta pitämään. mutta siis se ite kantokassi oli tosi pieni. max 6kk ehkä meni..
 
Me uskaltauduimme viimein eilen tilaamaan ne vaunut. Päädyttiin lopulta Firkon classic deluxe mallisiin  vaunuihin vaunula.fi sivuilta. Niisstä on erillinen kova vaunuosa ja sitten ratasosa kun niihin siirrytään. Kokoa tuolla kopalla on saman verran kun Emmaljungan duo edge-vaunuissa. Piti saada vähän vertailukohtaa kun ei päästy niitä "koeajamaan". Sattui vielä niinkin sopivasti että niissä vaunuissa oli -10% kaikista lopuista varastoväreistä ja meidän toivomaamme väriäkin vielä oli [:)] Hinnaksi jäi 350e, katsotaan mitä kestävät ja miten toimivat! Hyvässä lykyssä ne on jo tänään täällä kun matkahuollon kautta sanoivat tänään aamulla pistävänsä matkaan [:)]
 
Mulle äiskä eilen soitteli,että tarviinko vaunuja (Kun aika paljon näitä isompia tavaroita saadaan muilta,että onko tiedossa jo) Niin menen tänään kattomaan,kun ne ovat äidin miesystävän 6 vuotiian pojan entiset niin saataisiin ne..
 
Kysyisin pääkaupungin seudun asujilta, että mistä kannattaisi käydä katsomassa vaunuja jos sinne päin on tulossa muutenkin? Asumme sellaisella paikkakunnalla missä ei hirveästi ole valinnan mahdollisuutta. Haaveenamme olisi ostaa Emmaljungan duo edget tai duo edge sportit. Onko siellä paljon hintaeroa tai muuten vain valikoimissa eroa? Olisimme siis innokkaita tietäään mihin ja missäpäin on sellainen kauppa on mihin kannattaa mennä käymään?
 
ALKUPERÄINEN: Chipa
Haaveenamme olisi ostaa Emmaljungan duo edget tai duo edge sportit. Onko siellä paljon hintaeroa tai muuten vain valikoimissa eroa? Olisimme siis innokkaita tietäään mihin ja missäpäin on sellainen kauppa on mihin kannattaa mennä käymään?


Mä nyt suosittelen edelleen tuota Espoon Niittykummun Lastentarviketta, josta mainitsemasi vaunut meille ostettiin. Hyvä palvelu. Hinta-asioista on vaikea sanoa. Tuolla ihan tämän keskustelun alussa on pidemmät selitykset juuri näiden meidän vaunujen ominaisuuksista. Emmaljungat on vissiin kaikkialla arvokkaat eikä tuo Lastentarvike ole vissiin halvin ostopaikka. [&o] Mutta palvelu oli tosin hyvä.
 
Quara se on kyllä ihan totta että se myyjien palvelualttius vaikuttaa ihan hirveesti siihen millä mielellä sieltä tavaraa ostaa. [:)] Tänään just olin siskon ja meijän isän kanssa kaupungilla kattelemassa siskolle uusia huonekaluja (osti just uuden kämpän ja haluaa sinne melkeen kaiken uutena) ja tietysti mä kattelin kaikkea vauvatavaraa. [;)] No yhessä liikkeessä mua rupes ärsyttämää ihan kauheesti kun se myyjä selitti vaan meijän isälle kaikkea patjojen "teknisiä ominaisuuksia" yms ja piti siskoa ihan ilmana vaikka ihan selvästi oltiin sanottu että SISKO kaipais uutta sänkyä ja sohvaa. Kun päästiin ulos sieltä kaupasta ni sisko puuskahti ihan samasta asiasta ja meijän isäkii sano että "meinasin jo sanoa sille että toi tyttö tienaa myyntipäälikkönä melkee tuplasti enemmän ku minä että turhaan sä mun lompakkoa havittelet...". [:D] Se myyjä teki kyllä ihan hyvän tarjouksen mutta oli vaan niin ärsyttävä kun luuli ettei alle 30v nainen voi ostaa ite mitään... [:@]
Tää nyt ei taas liittyny näihin lastentarvikkeisiin mitenkään... [:D] 
Mut joo, mä varmaan noista vaunuista päädyn joko emmaljungiin tai gessleinin vaunuihin. En oo vaan vieläkään päässy koeajamaan niitä gessleinin vaunuja kun se liike on aina kiinni kun kaupunkiin meen. Mua niissä Gessleineissä kiehtois se että ne on aika pienet kasattuina (varsinkii jos niissä on ne vaihtopyörät). Jos emmaljungat otan ni haluun matkarattaat lisäksi autokäyttöön ku muuten meijän sirkus ei mahu kyytiin. Tai täytyy vielä käydä kattomassa että onko ne gessleinit oikeesti niin pienet ku vaikuttaa. [;)]
 
Takaisin
Top