Vaunukeskustelua

Ja syntyyhän noita keskosiakin, tai itse voi joutua petipotilaaksi lopussa tms. Parempi kun ei ihan viime tippaan jätä juttuja. Eiköhän tässä uskalla jo hiljalleen hankkia, kun jotain sopivaa tulee vastaan. :)
 
Kyllä mä alesta ostaisin, jos mieluinen löytyisi. Toinen on, et mihin se mahtuu säilytykseen. Pitää tehdä varaston suursiivous heti, kun ulkona tarkenee.
 
Tsekkailin noita Hartaneita myös ja vaikuttavat hyvältä kokonaisuudelta.
Onko kukaan tilaillu näitä saksasta? Onko hyviä nettikauppoja tiedossa kellään?
 
Meillä jäi esikoisen kohdalla vaunuostokset viimeselle viikolle ennen laskettua aikaa... Taidettiin lähes kaikki tärkeät asiat hankkia vasta äitiysloman alettua... En edes ajatellut, että asioilla olisi kiire. Ei silloin tullut edes mieleen, että voihan se vauva tosiaan syntyä jo aikaisemminkin :)
 
Täällä on moni puhunut, et saksasta sais edullisemmin vaunuja yms. Jos verkkokauppoja on tiedossa, niin saa vinkata kyllä, mua kiinnostaa myös :wink
 
Tuo on kyllä hyvä muistaa, että saattaa tosiaan tulla etuaikaankin pieni maailmaan.. Ei voi ihan vikoille hetkille jättää :)
 
Kyllä mäkin ostaisin jo nyt jotain isompia juttuja, jos ne olis tarjouksessa ja just mieleiset.

Mut ei tosiaan olla kyllä puhuttu eikä mietitty hankintoja yhtään...! Mä kun oletin serkulta saavani kaikenlaista, mutta kun hänkin on yllättäen raskaana. Miehen pihiltä serkulta nyt ei mitään saa irti eikä ainakaan halvalla, vaikka heilläkin lapset sen ikäsiä etteivät enää esim. vaunuja tarvi.
 
Me ollaan ajateltu isommat hankinnat jättää tuonne puolen välin paremmalle puolelle. Mut hyvät tarjoukset menis ehdottomasti edelle, jos nyt sattuis jotain pakko saada- juttuja tulemaan hyvään aleen :)
Voi olla, et saadaan jotain sukulaisilta hyvään hintaan käytettyinäkin, jos eivät oo ehtineet jo myydä omilta lapsilta jääneitä juttuja..
 
hmm.. Me ollaan miehen kanssa paljon nyt mietitty vaunuja ja jotain tiettyjä "vaatimuksia" on selvinnyt, mutta ei tunnu löytyvän meille sopivia :confused:

Parhaiten meille sopisi ilmakumirenkailla varustetut kuomurattaat, joihin saa hankittua kantopussin jotta käyvät ihan syntymästä asti. Ei kääntyviä renkaita. Lenkillä käydään noin 6xviikossa, asvaltoiduilla kävelyteillä (talvella auraamiset meinaa vaan unohtua kunnalta). Autolla liikutaan, julkisia ei käytetä ollenkaan.

Nämä olisivat meidän käyttöön passelit mutta ei ilmeisesti saa kantopussia sopimaan ja selkänoja ei mene alas asti https://www.lastentarvike.fi/verkkokauppa/Lastenvaunut/Rattaat/Emmaljunga-Scooter-AIR,-Apple.html
Mutta tuon tyyliset olisi hakusessa, vinkkejä? :)
 
Meillä on Teutonia Prestige jossa on nuo ominaisuudet ja tavallaan vähän saman tyyliset ulkonäöltään mutta hinta on kyllä huomattavasti suolaisempi.. Mutta jos hinta ei ratkaise niin suosittelen tilaamaan kombon netistä jolloin ne tehdään tilauksen mukaan ja toimitusaika on kymmenisen viikkoa, mutta saa itse valita värin ja ratasosan ominaisuudet ja millaisen kopan haluaa jne! Saa kasattua just semmosen setin ku tarvii :) Niin ja muistelen jossain sun laittaneen että olisit tai olisitte pitkiä? Niin mun mies on kans pitkä ja saa näiden vaunujen aisan säädettyä hyvälle työntökorkeudelle helposti.
 
Juu minä olen 178cm ja mies melkein päätä pidempi :) Pitääkin tutustua noihin paremmin, kiitos!
 
Me ostettiin esikoiselle Brion kombit yhdistelmärattaat.. tosin näitä ei taida enää saada,
vastaavanlaiset on brion happy yhdistelmät. Ollaan tykätty.
Nää on kevyet työntää, ratasosan saa käännettyä, menee makuuasentoon ja kantokoppa tuli mukaan, työntöaisaa saa säädettyä ja ilmakumirenkaat on parhaat suosittelen.
Näillä pääsee lumisohjossakin menemään.
Meillä yks kriteeri vaunuille oli et pääsee kulkemaan myös hiekkateitä ja talvella lumisohjossakin liikkuu hyvin. Suosittelen myös yhdistelmärattaita.
Pelkät vaunut ei mee kovin kauaa, kun sit muksu haluukin jo istua :)
 
Me otettiin näihin erillinen vaunukoppa ja sit ratasistuin ku vaunukoppa makso suunnilleen saman mitä ratasosan päälle laitettava pehmeä tai kova koppa. Vaunukoppa oli isompi niin mahtu talvella toppavaatteissa hyvin ja kesälläki pitkään (tai OLIS mahtunu, ellei olis ollu totaalinen syliäinen ja liinalapsi :grin.. mut kyllä siinä jotain päiväunentynkää nukku.) Vaunukopan sai sitte kasaan noin 5cm korkeeks joten meni pieneen tilaan kuitenkin varastossa. Ratasosaan otettii semmonen lähinnä tuulta pitävä kesäpussi ja sit lampaantaljalla talvipussi niin nyt ku nukkuu ulkopäikkäreitä yli vuoden ikäsenä ni hyvin on tarennu kovemmillaki pakkasilla, noi on kyllä tosi käteviä noi rataslämpöpussit! Äp pussia tuli käytertyä lähinnä siel vaunukopassa.
 
hmm.. Taas meillä pohditaan vaunua asiaa.. Saisimme tutuiltamme ilmaiseksi Firkonin käyttämättömät viime vuoden lopussa hankitut yhdistelmä vaunut, värikin on mieleinen mutta laatu mietityttää :confused:
Kestävätkö ollenkaan, kulkevatko lumessa? Yhdistelmä vaunuja tulemme tarvitsemaan max. vuoden joten olisi suotavaa että sen ajan ainakin kestäisivät :grin
 
Kyllä mä ottaisin jos ilmaiseksi saisin. Jos osoittautuu huonoiksi niin sithän voi kattoo jos ostaa uudet :)
 
Samaa mieltä hemskun kanssa. Ei ne niin huonot voi olla, ettei niillä tarvittaessa vaunukauppaan asti pääsis :)
 
Mun mies on mieltynyt veljelleni 80-luvulla hankittuihin vaaleansiniharmaisiiin emmaljungiin.. :banghead:

Huoh! Noh, onhan ne aika retrot. Taidetaan kuskata pikkusta eri vaunuilla :)
 
Takaisin
Top