Vaunuista

UskoToivo

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei! Oon nyt miettinyt emmaljungan city crossin ja edge duon välillä. Tarvin tukevat vaunut hiekkateille ja muutenkin monenlaiseen maastoon. Edget olisi muuten hyvät mutta tuntuu vievän niin paljon tilaa autossa. Minkälaiset vaunut te muut ootte hommanneet ja millaiseen käyttöön.
 
Me ostettiin vähän vanhemmat teutoniat kun oli tosi halvat, lähes ilmaset mut tosi siistit ja hyvän tuntuset. Ei näyttäny mitenkään vanhoilta tai kuluneilta ja oli kaikkia ominaisuuksiakin, kuten heittoaisa ja korkeudensäätö ja tietenkin yhdistelmävaunut on, kovalla kopalla. Isot ja tukevat pyörät on kuulemma testattu kulkevan hyvin kelissä ku kelissä.
 
Vinkiksi niille, jotka ovat hankkimassa vaunuja ja tarkoitus on kuljettaa niitä myös autossa. Mitatkaa ensin auton tavaratilan täyttöaukko, koska jotkin vaunut vievät tosi ison tilan. Ja varsinkin, jos vaunut saa kyytiin irroittamatta pyöriä, on se mielestäni plussaa. Varsinkin vesisateessa ja räntätuiskussa... Halvemmaksi tulee ostaa toisenlaiset vaunut, kuin vaihtaa autoa. ;-)
 
meillä on nyt tarkoitus hankkia tuplayhdistelmät.en muuten pääse oikein liikkuun kun meitin pienokaisilla tulee oleen ikäeroa vain1,5v.haikeena sit myyn yhdistelmävaunut pois kun ei ole tarvetta.nekin vaan vuoden vanhat.hassua kun voi kiintyä vaunuihin.tippa silmässä muistelen niitä ekoja kävelyitä kun tyttö oli vastasyntynyt..sniif...taitaa nää hormoonitkin tehdä osansa näille mun tunnetiloille emoticon
 
Mä alan kallistumaan kyllä emmaljungan edge duo sporttiin, mikäli vain löydän hyvät käytetyt. Uudet on liian kalliit..Toinen vaihtoehto, johon uutenakin riittäisi budjetti, olis vaunula.fi:ssä myttävät firkon f7-yhdistelmät, joita pari tuttua on kehunut. Toisaalta tuntuu että luottais enemmän nuihin emmaljungiin laatunsa puolesta, mut uusissa aina se että saa värit ja muut ominaisuudet valita itse mieluisat. Vaikeita valintoja! :)
 
Täälläkin vaunu ostos edessä. Edelliset oli emman duo edget. Nyt niitä city mallia kanssa miettiny kun ne mahtuis autoon hyvin kuulemma. Muitakin suosituksia otetaan vastaan ;).
 
Duo edget saa Kemistä yli 100 euroa halvemmalla kuin esim Seinäjoelta. Nyt kun vaan saisin onnistuun kyydin, onneksi appivanhemmat on tulossa Kemin kautta piakkoin, eli saattaa jopa onnistua. 
 
Mie olin kanssa vielä eilen emmaljungan duo edge sport kannalla, tänään se luultavasti muuttui lopullisesti :) Huomenna olisi näillä näkymillä tarkoitus mennä miehen kanssa vaunu kaupoille katsomaan mitä mieltä hän on brio swing vaunuista. Käytännön syistä siis luovuin ajatuksesta, notta meille ei tule emmaljungia, ensinnäkin ne eivät mahdu autoon sekä asumme kerrostalossa, jossa ei ole hissiä ja vaunut olisi kannettava joko kotiin tai kellariin ja kumpaankin on 1 kerroksen rappuset ja luulen etten jaksa, kun ovat melko raskaat.
 
me ostettiin esikolle viime vuonna emmaljungan edge duo sportit ja ollaan kyllä tykätty paljon, käytetty vaativimmissaki olosuhteissa moitteitta.(isi varsinkin tykänny crossailla pitkin mettiä..) Lisäksi meillä on myös city käytössä olleet gracon guattro sportit ja hyvin ollaan pärjätty. Nyt on tosikko tulossa ja ikäeroksi 1,4kk, mutta emmaljungan vaunuja en laita mihkään vaan ostan lisäistuimen sillä tuskinpa nämä lapsoset koskaan nukkuvat päiväuniaan yhtäaikaa ja esikko nukkuu muutenkin sisällä. sekä meinaan myydä gracot pois ja hommata phil & teds rattaat tilalle  jotta voin käyttää niitä joko pelkästään esikolle taikka sitten sen lisäistuimen kera molemmille (kantokoppaa phileihin en hommaa sillä vaunut ajavat sen asian) ja philit tulevat toiminaan matkarattaina kuten gracot tähän asti.
 
mä tarttisin hiukan vinkkejä et millaset tuplat kannattais hankkia ? et mitkä merkit on hyviä jne ?
 
Itselle tulee emmaljungan edge duo combit ja halusin ehdottomasti classic-rungolla.

Tuttuni on töissä lastentarvikeliikkeessä ja sanoi ettei kannata ottaa sport-runkoa. Niiden kanssa kun on ollut ongelmia, aisansäätö menee kuulemma rikki ja akselit kieroon. Kun taas tässä toisessa rungossa ei kuulemma ole ollut mitään ongelmia.

Päätökseeni vaikutti tietysti tämä tuttuni ja se, että olimme jo hankkineet britaxin jalustallisen turvakaukalon ja saamme sen adaptereilla kiinnittymään vaunujen runkoon.

Nyt vain odotamme vaunujamme saapuviksi, muuten alkaakin kaikki olla hankittuna. Tavoitteena on, että kun jään äippälomalle, niin keskityn vaan tavaroiden paikoilleen laittamiseen ja vaatteiden pesuun yms. mutta ettei tartte sitten enää juosta ostoksilla muha pystyssä... :)
 
Moikka
Me ostettiii hartanin yhdistelmävaunut ja ovat todella ihanat ja hyvät työntää isot pyörät, että pääsee vaikeassakin maastossa hyvin kulkemaan, kun on toi koira kuitenkin joka vaatii lenkkeilyä. =) Hartan vastaa aika lailla emmaljungaa.
 
me ostettiin nuo emmaljungan duo edget sillä sport-rungolla:) kyllä on hyvän tuntuiset työntää ja mä tykkään siitä aisasta:) ja täällä päin ainakin toimii tosi hyvin toi huolto lastentarvikkeen kanssa ( jos nyt juuri noissa mun vaunuissa tulisi jokin vika olemaan) että kaikki saa kuntoon ja menee siihen takuun piikkiin. Ainahan jonkun mielestä joku tietty vaunu, tai runko yms. on jotenkin huono. Monen mielestä koko emmaljunga on ihan paska ja kaikki menee vaan rikki:D mut oon kyllä itse tykännyt tosta ( saa nähdä mitäs sitten kun vaunuja ruvetaan kunnolla käyttämään) ja meillä on tohon sopiva emmaljungan turvakaukalo adapterilla:) sitä vielä että sen takia valitsin sport-rungon kun asutaan maalla ja se tuntuii tukevammalta kun noi muut, ja sitten jos tarvitsee vaihtaa sitä työntösuuntaa niin ei tartte ruveta irrottelemaan ja kääntelemään sitä koppaa/istuinosaa vauva kainalossa:D mutta niille jotka vaunuja on hankkimassa niin ainakin mä tykkään noista duo edgeistä kun ovat käytännölliset ja mun mielestä kauneimmat vaunut noin yleensä muodoltaan. ne on ihanan ryhdikkäät ja korkeat.
 
joo eli niistä sai alennusta 10% kun ne olivat vika kappale ja semmoinen erikois väri mitä ei enään saa niin ne jäi maksamaan 969 euroa ( siis pelkät vaunut + otettiin siihen se duolift makuupussi kun maksoi vain 15€ (ovh.85€), turvakaukalo systeemi maksoi sit erikseen) en tiedä mitä ne muut värit maksaa jos esim. ostaa perus mustan tai jonkun tumman sinisen niin ne eivät välttämättä ole yhtä kalliit?
 
Meillä on kans duo edge sport, silver check värillä. Tilattiin kaukaa Kemistä. Sai nopeesti  ja 100 euroa halvemmalla, kotiovelle saakka tuotuna. Otin lisäksi lämpösen jalkapeitteen ja hoitolaukun ja hinta oli yhteensä 940 euroa. T:re ja s:joki sanoi että tilauksessa menee sellanen reilu kuukausi ja Kemistä sain viikossa. Suosittelen jos emmaljungan haluaa niin kysymään tarjous(puhelimitse) Kemistä...
 
ainiin olihan mullakin mukana tossa hoitolaukku=) siis koko systeemi maksoi 969€ paitsi turvakaukalojuttu erikseen:) ja jos jotain kiinnostaa niin väri on silver stitch!
 
Auts, tonnin tikki on mulle kyl liikaa. Käytettyjä siis kyttäillä täytyy edelleen.. Mistä Kemistä tarkkaan ottaen? Siis lasentarvikkeesta vai joku erikoismyymälä? Saakohan ruotsin puolelta (haaparannalta) edullisemmin..
 
Huutiksessa on kyllä ollut myynnissä tosi siistejäkin ja alle vuoden vanhoja vaunuja monia satasia halvemmalla kuin uudet:)
 
Takaisin
Top