Vatsan mitat.

Herranjumala vauveli nyt vasta tajusin,että kuinka vähän sulla on päiviä enää jäljellä! [:-][:D] 38 jestas. [:D] Toi oma ei näytä miltään oikeestaan..ehkä sitten kolahtaa kun itselläni saman verran jäljellä [;)]

Mäkin olen vessassa seuraillu,ettei housuissa ole mitään verta tai semmosta. Just in case [;)] tietäähän sen mitä kipua tuo viittailee,kun koskee..
 
Nyt selvisi syy tän äipän 3 aijemman päivän menkkamaisiin kipuihin..
Vatsanympärys on selvästi kasvanut..tai sitten mulla alkaa tulla supistuksia..voiko noita kipuja sanoa suppareiksi? Ei ne silleen oo sattunut,mutta on kuitenkin sillee menkkamaisesti tosi kovasti.
Alkoi eilen koskea selästä ja sitten meni alavatsaan..äiskäkin eilen jo että "Ethän nyt kuitenkaan vielä synnytä?[:-]" kun voivottelin siinä että "ai...auu,aiaiai..[&:]" Kaipa tuo valmistelee sitten siihen koitokseen.
Vatsanympäryksestä kuitenkin..nyt rv 33 on 103-103,5cm.
 
Oi luoja näitä menkkamaisia kipuja...ne alkoi taas [:(] Ja jalkojakin taas särkee.. Kyllä on tosi epämukava olo..[&:] Neljäs päivä kun nämä kivut on tullut. Onks teillä muilla näitä menkkakipuja selässä,vatsassa tai jaloissa? ;< Vai olenko poikkeus..onhan tää vissiin normaalia,mutta..kun näin monta päivää jo tullut. [X(] auuu..
 
Mulla ei mittään tuommosta, kovasti on vain supistellu (harkkareita) eilisen ja tän päivän, makaaminen vaan helpottaa.. Ei satu, mutta tuntuuhan se, ko maha kovettuu. Istuminen koneella on vähä vaikeaa, mutta pakko istuaki välistä, ko opparia on väännettävä..
 
Tiiaa: on välillä menkkamaisia kipuja, mutta ei päivittäin. Selkä mulla muutenkin vaivaa niin en sitten osaa sanoa että liittyykö mahakipuihin. Mulla on välillä oikeassa kyljessä ihme kipukohtaus [:(] Mistä lie johtuu.

Täällä on harkkareita ollu jostain viikosta 25 päivittäin ja useita. Mutta kivuliaita ei oo ollu onneksi.
 
Inxu: mulla kans samaa, eli oikeaan kylkeen sattuu :(. Ei kovinkaan kivaa. Toivottavasti tämä tulis kuiten ees lasketun ajan lähellä ulos, ettei ole vielä yheksää viikkoa tämän mahan kanssa, lähtee järki. Raskaana olo oli kivointa joskus tammi-helmikuussa, kun maha ei ollu vielä hirmu iso :).
 
Ne on vaan järkyttäviä kuukautiskiputuntemuksia alavatsassa,alaselässä ja reisissä [&o] Mun täti on sairaanhoitaja niin se soitti mulle,kun äippä oli sanonut että olin eileen valittanut kipuja. Sitten nämä mitkä tänään tuli niin laitoin äitille viestiä,että taas alkoi menkkajomotukset ja äiskä kysyi sitten että onko samanlaisia kun eilen vai kovempia. --samanlaisia kun eilenkin,mutta on kuitenkin..sitten täti soittikin ja kysyi kivuista ja käski lepäämään nytten kun on viimeisiä viikkoja tässä niin sanoi,että en sais tehdä mitään kotitöitä,kun on 4 päivää putkeen tullut näitä..[&:] Kysyin häneltä,että voiko näitä kutsua supistuksiksi,ja se sanoi,että kyllähän ne siihen viittaa kun se vartalo alkaa valmistautua siihen ja ajan myötä ne voimistuu vaan kun synnytys lähenee.. Kehotti monta kertaa,että jos oikein alkaa polttaa niin soittaa päivystykseen tai jos alkaa kunnolla sattuu niin ambulanssi sitten.."Älä yhtään epäröi soittaa jos tuntuu pahalta" [8|]

Pitää nyt seurailla näitä tuntemuksia,että muuttuuko kipu niissä.
 
Mulla on välillä ollu sellaisia "nipistyksiä" alavatsassa ja sit tuntuu et alavatsaa kiristää. Mut niitä tulee sillon tällön vaan, en oo osannu huolestuu kun menevät ihan hetkessä ohi.
 
Katotaan miten tulevan mamman käy; lähdetään maanantaina Tallinnaan päiväristeilylle [:D] Noh, matkavakuutus on kunnossa eikä niitä suppareita ole näkynyt niin ajattelin uskaltautua Tallinnan kevätilmoista nauttimaan.
 
Mulla on nimenomaan ollu sellasta menkkamaista kipua alavattalla tässä useemman päivän ajan. Sen lisäks on kyl supistellukkin ihan kamalasti. Viime yönä ne oikeen sattu ja luulin et nyt tulee lähtö, mut sit ne loppukin neljän maissa yöllä ja nukahdin. [:D] Eli ei vielä..
 
Mä en oikee osaa sanoa millaset ne supistukset on..en tiedosta niitä..[&:] Olis kiva tietää millasii ne on,että jos alkaa tuntuu,mutta eikö noi menkkamaiset kivutkin ole jonkunlaisia suppareita..? [8|] Koska niitä tulee tai siis on tullut nyt päivittäin..tämä ja 3 aijempaa päivää lukien. Ja aijemmin tän raskauden aikana ei ole tollee tullut...kun ehkä muutaman kerran tosi harvaksee..[:-] Oon pihalla.
 
Suppareit on ehkä vähän vaikee selittää..[:-]

Mut mull menee vatta ihan kovaks, siis alhaalta ylös asti (nyt muuten taas tulee paraikaa yks). Kestää sellaset 30-90 sekunttia. Ja jos on ihan kivuton ni ei kummempaa, mut välil sattuu sit oikeen sillee menkkamaisesti ja vihloo alavattalta tai jostai sielt sisältä.. [8|] no, en tie osaanks selittää nii et ymmärrät, mut ainakin se vatta on iha kova. Ja on sellanen epämiellyttävä tunne, et ei tee mieli kävellä. Jos on pystyssä, ni melkeinpä tulee nojattua johonkin seinään käsillä ja odottaa kunnes helpottaa ennen ku jatkaa matkaa. Tai istuessa koitan hengitellä syvään jotta vähä helpottais..

Ja just sellanen tunne niiko alkais menkat.. Sekin tietty voi eri immeisillä vaihdella, mut ite oon aina kipee pari päivää menkkojen alussa.
No, toivottavasti sait jotai irti..[:D]
 
Nii ja jotkut kuvailee sitä sillee, et se tuntuu vähän niinkö kuminauhal kiristäis vattan ympäri. Epämiellyttävän kiree tunne. [&:]
 
vauveli kyllä mie tosta jotain selvää sain :) Kiitos vain. [:)] Ja pitää tässä katsella,jos muuttuuko mun m.kivut jotenkii kivuliaammaksi. ;s
Harkkareita ei ihme kyllä ole ollut...[:-] vatsa on mennyt kovaksi vaan jos pirpana puskee ulospäin,mutta ei niitä toisia ole ollut sitten rv 26 lääkärikäynnin jälkeen.

rv 36 lääkärikäynnillähän sitten tietää onko pieni raivannut tietä jo ulos..[8|][;)] jos tämmösiikin tulee jo..who knows. [8|]
 
Oivoi mä voin tuntea kuinka alkaa taas särkeä jalkoja,vatsaa ja selkää...[X(] taas.

Sori kun voivottelen näitä vaivoja,mutta johonkii täytyy purkaa..[&o]
 
30.3.                                9.4.

rv 35+2                             rv 36+5

Sf 29cm                            31cm

Masunympärys 100cm          105cm
 
10.12.09       19+4      20cm
08.01.10       23+5      21cm
04.02.10       27+4      26cm
25.02.10       30+4      29cm
10.03.10       32+3      31cm
31.03.10       35+3      32cm (ite olin vähän erimieltä)
07.04.10       36+3      36cm (pompsahti)
09.04.10       36+5      ei mitattu kun edellisestä vaan pari päivää
 
Neuvola 33+6 ja siellä sf-mitta 33,5cm (on se tarkkaa) [:D]
Ja 34+0 massun ympärys 98cm [8|] OHHOH!! Kylläpäs se onkin kasvanut [:D] Viimeksi mittasin 95cm. Ilmankos se onkin näyttänyt vähän isommalta [:)] Taitaapi töröttää enempi eteenpäin, kuin aiemmin.
 
Mä varmaa joka kerralla onnistun mittaamaan jollain tavalla eri kohdasta kun aina melkein saman lukeman saan.. siis jonku ainakin kuukauden ollu mahanympärykseksi 107-108cm o.O kait sen nyt on pitäny edes vähän kasvaa eteenkin päin? sf mitta kuitenkin kasvaa
 
Mulla ympärys nyt rv 33+6 104cm. Tuskin siinä huomenna on mitään eroa tän päivän mitan kanssa,jotenka mittasin tuon nyt.
Hirveet menkkakivut on kuitenkin,mutta ei ole tuon enempää kasvanut.
 
Tänään kun tuli tuo RV tasan 35 niin mittasin masua sen kunniaksi, ja nyt on se maaginen metrin mitta ylittynyt ja mennään mitassa 102 cm.
 
Takaisin
Top