Vastasyntyneen tuki ja lämpöpussi turvakaukaloon

vesipisara

Vauhtiin päässyt keskustelija
Helmikuiset 2024
Helmikuussa olis laskettuaika ja lämpöpussin ajattelin turvakaukaloon hankkia, nyt kun turvakaukalo saapui mietityttää miten vauva mahtuu kaukaloon vastasyntyneen tuen ja lämpöpussin kanssa? Laitanko ensin lämpöpussin ja sen sisään vastasyntyneentuki vai lämpöpussi tuen päälle, tuntuu kyllä että silloin ei jää vauvalle yhtään tilaa 😅 vai otanko vastasyntyneen tuesta paksun pehmusteen pois? Vinkkejä kaipaisin ja lämpöpussisuosituksia talvivauvalle 🌸
 

Liitteet

  • IMG_1052.jpeg
    IMG_1052.jpeg
    2.2 MB · Katsottu: 74
Minulla sama asia oli pohdinnassa, eri näköinen turvakaukalo vain. Meidän turvakaukalossa sai vastasyntyneen pienentimestä pois pään ympärillä olevan pehmukkeen. Jäi jäljelle sellainen alapuolelle jäävä pienennin. (Onpa vaikea selittää..) meillä vauvan pää ei olisi mahtunut untuvapussin ja ympärillä olevan pehmukkeen kanssa.
Saako tuosta teidän mallista osan pehmukkeista pois, vai pitääkö ottaa kerralla koko pienennin?
 
Googlettamalla löytyi kaukalon päälle sujautettava lämpöpussi, jossa ei selkäosaa. Et ainakin sellainen vaihtoehto meille sopisi 😅 mutta lisää vinkkejä saa jakaa!
 
tuntuu kyllä että silloin ei jää vauvalle yhtään tilaa 😅

Meillä syntyi helmikuussa ja hyvin meni vastasyntyneen tuki kaukalopussin kanssa koko sen ajan kun vastasyntyneentukea tarvi. Oli kuitenkin 3690g syntyessään eli ei edes hirveän pieni ☺️
 
Meillä myös melkein 4kg maaliskuun alussa syntynyt mahtui hyvin vauvatuen ja kaukalopussin kanssa sen aikaa kun tarvitsi. Toki eri merkin kaukalo, mutta samanlaiselta systeemiltä vaikuttaisi.
 
Meillä syntyi helmikuussa ja hyvin meni vastasyntyneen tuki kaukalopussin kanssa koko sen ajan kun vastasyntyneentukea tarvi. Oli kuitenkin 3690g syntyessään eli ei edes hirveän pieni ☺️
Kiitos kommentistasi!
Pakko vielä kommentoida sun viestiin, että meidän esikoinen painoi täsmälleen saman verran syntyessään 😅
 
Helmikuussa olis laskettuaika ja lämpöpussin ajattelin turvakaukaloon hankkia, nyt kun turvakaukalo saapui mietityttää miten vauva mahtuu kaukaloon vastasyntyneen tuen ja lämpöpussin kanssa? Laitanko ensin lämpöpussin ja sen sisään vastasyntyneentuki vai lämpöpussi tuen päälle, tuntuu kyllä että silloin ei jää vauvalle yhtään tilaa 😅 vai otanko vastasyntyneen tuesta paksun pehmusteen pois? Vinkkejä kaipaisin ja lämpöpussisuosituksia talvivauvalle 🌸
Missä olet ajatellut kaukaloa käyttää? Minulla oli tammikuun lopussa syntyneen vauvalla autoon siirryttäessä kaukalon päällä rattaiden untuvapussi ylösalaisin kaukalon päälle pujotettuna tuulen/ sateen ja pakkasen suojana. Vauva kaukalossa puettuna toppapukuun, joka riitti vaikkei auto aina ajoon lähdettäessä lämmin ollutkaan.
Samaa yhdistelmää käytettiin myös vaunuissa, toki vauva oli rataspussissa oikeinpäin. Meillä vaunuissa iso koppa.
Mulla vauva ns kuumakalle, tosin ekaviikoilla nukkui sisällä ohut myssy päässä, jos ei ollut vieressä.
 
Minä mieltäisin kaukalopussin ideaksi sen, ettei tarvitse laittaa kaukaloon vauvalle toppavaatteita. Helpompi, nopeampi ja turvallisempi (turvavyöt saa helpommin tarpeeksi kireälle). Ainakin meidän lapsilla on kovillakin pakkasilla riittänyt autolla matkustaessa kaukalopussi (+pipo, lapaset ja villasukat).
 
Mulla ei vielä ole kaukaloa hankittuna, mutta oon tuskaillut saman asian kanssa. Ostin yhden pussin netistä, mutta se on niin järkyttävän iso, että veikkaan ettei sitä voi käyttää kaukalossa vaan on pelkästään vaunuihin.😅
Äp haalaria on varmaan turha edes kuvitella pukevansa helmikuiselle ennen kuin seuraavana syksynä/talvena. Kaapissa on myös yksi 62cm haalari, mutta sekin näyttää niin isolta että vauvan jalat ei varmaan edes ylety lahkeisiin.🙄 En oikein tiedä ostanko toisen pussin minkä saisi kaukaloon, vai 50/56cm haalarin.🤔
 
Mulla ei vielä ole kaukaloa hankittuna, mutta oon tuskaillut saman asian kanssa. Ostin yhden pussin netistä, mutta se on niin järkyttävän iso, että veikkaan ettei sitä voi käyttää kaukalossa vaan on pelkästään vaunuihin.😅
Äp haalaria on varmaan turha edes kuvitella pukevansa helmikuiselle ennen kuin seuraavana syksynä/talvena. Kaapissa on myös yksi 62cm haalari, mutta sekin näyttää niin isolta että vauvan jalat ei varmaan edes ylety lahkeisiin.🙄 En oikein tiedä ostanko toisen pussin minkä saisi kaukaloon, vai 50/56cm haalarin.🤔
Haalarissa on se ongelma, että turvavöitä ei saa kunnolla kiristettyä ja jos vauvalle tulee kuuma sitä ei niin helposti saa pois kesken matkan.
 
Mulla ei vielä ole kaukaloa hankittuna, mutta oon tuskaillut saman asian kanssa. Ostin yhden pussin netistä, mutta se on niin järkyttävän iso, että veikkaan ettei sitä voi käyttää kaukalossa vaan on pelkästään vaunuihin.😅
Äp haalaria on varmaan turha edes kuvitella pukevansa helmikuiselle ennen kuin seuraavana syksynä/talvena. Kaapissa on myös yksi 62cm haalari, mutta sekin näyttää niin isolta että vauvan jalat ei varmaan edes ylety lahkeisiin.🙄 En oikein tiedä ostanko toisen pussin minkä saisi kaukaloon, vai 50/56cm haalarin.🤔
Kaukalossa, etenkin auton sisällä riittää yllättävän vähäinen vaatetus! Riippuen tietenkin siitä millaisella "kylmäkaapilla" liikutte, tosin esim mun henkilökuljetin ei lyhyillä matkoilla ainakaan liian lämmin ole.
Kaukalot eristää altapäin tosi hyvin, joidenkin mielestä liiankin hyvin... Kaukalon vöiden päälle esim pehmyt froteepyyhe käy peitoksi. Pehmyt, helposti riisuttava myssy kypärähupun lisäksi on kätevä.
Mä käytin isoa lämpöpussia kaukalon päällä "huppuna" ylösalaisin eli
lämpöpussin jalkaosa kantokahvan alta kaukalon yläreunan yli vedettynä sitä autoon tai autosta sisälle kantaessa. Suojasi hyvin tuulelta, lumelta ja viimalta, sekä kirkkailta pieniä silmiä häiritsiviltä valoilta. Happikin hyvin siellä alla lyhyet kantomatkat riitti.

ÄP haalari on liian iso, kuten arvelitkin... Mulla oli pojalla ohut toppahaalari, jonka vetoketjuja jouduin usein aukomaan.
Jos lähelläsi on lasten kirppiksiä niin suosittelen käymään hypistelemässä eri vaihtoehtoja, auttaa huomattavasti valintojen hahmottamista.
 
Takaisin
Top