Varhaisultra

Että ehkä @Mangusti_ sinun pitää mennä suoraan lääkärille. En tiiä voiko ne tyhjennyslääkkeet hakea itse reseptillä apteekista? Luulis että voi. Kotonahan se ”operaatio” tehdään muutenkin näin alussa.
Noh, tähän itse asiassa lopulta tänään päädyttiin, ja saatiin lähete parin vk päähän tsekkaukseen+tarvittaviin jatkotoimiin. Eka kokeilin soittaa neuvolaan, sieltä suositeltiin soittaa Naikkarille, sieltä taas ohjeistettiin pyytää eilisestä ultrapaikasta (Perhe-Arte) lähete heille.

En halunnut enää PerheArteen olla yhteydessä kun eilisestä jäi huono kokemus (kätilö vaikutti vain haluavan sälyttää vastuun huonojen uutisten kertomisesta jonnekin toisaalle, ja kruunuksi lähtiessä onnitteli meitä, mikä tuntui hieman tahdittomalta huomioiden tilanne). Varattiin siis Mehiläisen gyneltä aika, vaikka lompakkoa särki.

Gyne kommentoi heti kun kuuli eilisen ultrapaikan, että ei ihme, että jäi asiat vaiheeseen ja epävarmuutta tuloksissa, oli niiiin vahvasti kyseistä paikkaa vastaan. Selkeästi ei oltu ekoja potilaita, jotka hädissään hänelle tulleet PerheArtelta. 😝

Mutta siis siellä ultrassa tänään näkyi edelleen sykkeellinen alkio koko vastaten 6+2 eli täsmäisi eiliseen, mutta kasvanut pikkasen kuiteski? Gyne jopa ihanasti kuunteli, kun sanottiin, ettei myöhäisempi hedelmöitys oo mahdollinen, pohti, että siittiöt voi elää jopa 6 päivää yhdynnän jälkeen, mutta silti ois pieni koko tuolla ajatuksella. Laittoi siis lähetteen Naikkarille, että 2 vk päästä katsottais siellä kontrolli ja jatkot. Paljon turvallisempi olo tuosta, kun eilen oli ohjeena vain "menkää normaalisti neuvolaan"..
 
Noh, tähän itse asiassa lopulta tänään päädyttiin, ja saatiin lähete parin vk päähän tsekkaukseen+tarvittaviin jatkotoimiin. Eka kokeilin soittaa neuvolaan, sieltä suositeltiin soittaa Naikkarille, sieltä taas ohjeistettiin pyytää eilisestä ultrapaikasta (Perhe-Arte) lähete heille.

En halunnut enää PerheArteen olla yhteydessä kun eilisestä jäi huono kokemus (kätilö vaikutti vain haluavan sälyttää vastuun huonojen uutisten kertomisesta jonnekin toisaalle, ja kruunuksi lähtiessä onnitteli meitä, mikä tuntui hieman tahdittomalta huomioiden tilanne). Varattiin siis Mehiläisen gyneltä aika, vaikka lompakkoa särki.

Gyne kommentoi heti kun kuuli eilisen ultrapaikan, että ei ihme, että jäi asiat vaiheeseen ja epävarmuutta tuloksissa, oli niiiin vahvasti kyseistä paikkaa vastaan. Selkeästi ei oltu ekoja potilaita, jotka hädissään hänelle tulleet PerheArtelta. 😝

Mutta siis siellä ultrassa tänään näkyi edelleen sykkeellinen alkio koko vastaten 6+2 eli täsmäisi eiliseen, mutta kasvanut pikkasen kuiteski? Gyne jopa ihanasti kuunteli, kun sanottiin, ettei myöhäisempi hedelmöitys oo mahdollinen, pohti, että siittiöt voi elää jopa 6 päivää yhdynnän jälkeen, mutta silti ois pieni koko tuolla ajatuksella. Laittoi siis lähetteen Naikkarille, että 2 vk päästä katsottais siellä kontrolli ja jatkot. Paljon turvallisempi olo tuosta, kun eilen oli ohjeena vain "menkää normaalisti neuvolaan"..

Mä taisin tästä samasta jo sanoakin mutta juuri tän takia mulle sanottiin aikoinaan Naikkarilta, että mun ei kannata mun taustalla (kun on ollut paljon keskenmenoja) mennä näille yksityisille kätilöille, koska ne ei millään meinaa kirjoittaa lähetettä eteenpäin, jos jokin onkin huonosti. Onneksi joku taisi kommentoida, että on kyllä saanut näistäkin lähetteen eteenpäin. Niin sen pitäisi mennäkin.
Mun mielestä on siis vaan tosi hyvä, että on tällaisia paikkoja, joissa voi käydä suht edullisesti ultrassa, mutta kyllä mun mielestä niissäkin pitäisi ottaa huomioon se, että mitä tehdään jos kaikki ei ole hyvin, eikä vain jätetä yksin kamalassa tilanteessa soittelemaan ympäriinsä 🥺

Hyvä että te menitte lääkärille ❤️ Mä pidän vielä peukkuja, että kaikki olisikin hyvin! 🌈
 
Minun kohdalla molemmissa keskenmeno tapauksissa km ja keskeytynyt km perhe artelta hoidettiin homma hienosti! Välittömästä lähete vielä kiireellisenä Tayssiin ja soitettiin perään miten asiat mennyt ja kuului hintaan. En voi kun kehua.
 
Minun kohdalla molemmissa keskenmeno tapauksissa km ja keskeytynyt km perhe artelta hoidettiin homma hienosti! Välittömästä lähete vielä kiireellisenä Tayssiin ja soitettiin perään miten asiat mennyt ja kuului hintaan. En voi kun kehua.

Hyvä kuulla, että jossain on hoidettu näin hyvin!
 
@Mangusti_ minustakin oli paljon kivempi käydä läpi kaikki vaihtoehdot asiallisesti pahimman kautta. Joku olis varmaan tykännyt huonoa siitä ”täältä saat sitten suoraan tyhjennyslääkkeet” lohdutuksesta😏 Minua se helpotti. Ja sisko jolla on ollut kans keskeytynyt keskenmeno kommentoi että ”Onneksi sulla on niitä opiiaatteja ja panacodia kotona, (käsileikkausen jälkeen) jos joutuu siihe tyhjennykseen 😞”, kommentoin että No jep! Ja pyydän lisää 😈😈😈
Ei turhaa optimismia mulle kiitos.
 
Minun kohdalla molemmissa keskenmeno tapauksissa km ja keskeytynyt km perhe artelta hoidettiin homma hienosti! Välittömästä lähete vielä kiireellisenä Tayssiin ja soitettiin perään miten asiat mennyt ja kuului hintaan. En voi kun kehua.
Joo mulla on siskolla sama kokemus, mutta näissä kaikissa tilanne kyllä jo ollut se että tilanne on jo ihan selkeä eikä sikiöllä sykettä. Tuommoisissa epämääräisissä tapauksissa taas sitten varmaan erilainen tilanne.
 
Miulla ois maanantaina käynti yksityisellä gynellä työtapaturman takia (ei neuvola tai työterveyslääkäri osannu vastata tapaturman vaikutuksesta raskauteen niin lähetti yksityiselle)..
Pelko edelleen järjetön ja koko aika vaan ajattelen että tyhjä kohtu.. ettei vaan pety sitten jos oikeasti on tuulimuna tai keskeytynyt keskenmeno... Yhdestä kkm onkin kokemusta.. ja varhaisaikuisuudessa on kokemusta varhaisesta keskenmenostakin niin ei vaan osaa luottaa...
 
Minäkin kävin tänään "mielenrauhaultrassa". Nyt on 8+6 ja alkio vastasi 8+5. Tuo päivän heitto oli jo aiemmassa ultrassa viikolla 7+0 eli on kasvanut siitä ihan oikeaan tahtiin. Nyt on taas hieman luottavaisempi fiilis tähän raskauden jatkumiseen. En tosin tiedä, montako päivää se fiilis kestää. Mutta tällä hetkellä kaikki hyvin :Revolving Hearts:
 
Voimia @Mangusti_ toivotaan vielä viimeiseen saakka, että tilanne kääntyisi parhain päin.

Täällä ei enää löytynyt sykettä ja kehitys oli pysähtynyt viikolle 9, joten odottelen yhteydenottoa naistenklinikalta. Tuntuu tyhjälle, mutta eteenpäin on mentävä.

Tsemppiä kaikille loppuraskauksiin! ❤️❤️ Poistun täältä takavasemmalle.
 
Voimia @Mangusti_ toivotaan vielä viimeiseen saakka, että tilanne kääntyisi parhain päin.

Täällä ei enää löytynyt sykettä ja kehitys oli pysähtynyt viikolle 9, joten odottelen yhteydenottoa naistenklinikalta. Tuntuu tyhjälle, mutta eteenpäin on mentävä.

Tsemppiä kaikille loppuraskauksiin! ❤️❤️ Poistun täältä takavasemmalle.
Voi ei, voimia sinne! ❤️
 
Voimia @Mangusti_ toivotaan vielä viimeiseen saakka, että tilanne kääntyisi parhain päin.

Täällä ei enää löytynyt sykettä ja kehitys oli pysähtynyt viikolle 9, joten odottelen yhteydenottoa naistenklinikalta. Tuntuu tyhjälle, mutta eteenpäin on mentävä.

Tsemppiä kaikille loppuraskauksiin! ❤️❤️ Poistun täältä takavasemmalle.
Voi ei, voimia 💫
 
Voimia @Mangusti_ toivotaan vielä viimeiseen saakka, että tilanne kääntyisi parhain päin.

Täällä ei enää löytynyt sykettä ja kehitys oli pysähtynyt viikolle 9, joten odottelen yhteydenottoa naistenklinikalta. Tuntuu tyhjälle, mutta eteenpäin on mentävä.

Tsemppiä kaikille loppuraskauksiin! ❤️❤️ Poistun täältä takavasemmalle.
Voi , tiedän miltä tuo tuntuu. Sama täällä.
 
Täällä kanssa mielenrauhaultrassa käyty tänään 6+2 ja vahva syke löytyi. Omien laskujen mukaan olisi ollut 6+3, mutta eipä tuo kai niin päivän päälle tässä vaiheessa ole. On kuitenkin niin vähän viikkoja vasta kasassa, etten tiedä maltanko olla menemättä uudestaan muutaman viikon kuluttua. Perhe-Artella oli saamani palvelu tosi ihanaa ja hintakin oikein maltillinen.
 
Voimia @Mangusti_ toivotaan vielä viimeiseen saakka, että tilanne kääntyisi parhain päin.

Täällä ei enää löytynyt sykettä ja kehitys oli pysähtynyt viikolle 9, joten odottelen yhteydenottoa naistenklinikalta. Tuntuu tyhjälle, mutta eteenpäin on mentävä.

Tsemppiä kaikille loppuraskauksiin! ❤️❤️ Poistun täältä takavasemmalle.
Oon pahoillani:Broken Heart:
 
Kesken oli mennyt, ei enää sykettä ja koko pienempikin kuin viikko sitten. Raskausoireetkin monta päivää olleet hiipumaan päin ja tänään rusehtavaa pikkuvuotoa. Sain siellä pehmennyslääkkeen ja ylihuomenna otettavaksi tyhjennyslääkkeet.

4/5 nyt siis mennyt kesken raskauksista, mitään tukia/apuja/tutkimuksia ei saa, jos ei oo ollu 3 km peräjälkeen, ja semmoisia, mitkä noikin hyväksyy km eikä vain kemiallisiksi. Tällä hetkellä jo ehtinyt sopeutua keskenmenoon, mutta tulevaisuus ahdistaa aivan kamalasti.

Mutta poistun täältä valittamasta nyt. Kaikille tsemppiä ja onnea odotuksiin! :Heartred
 
Takaisin
Top