Varhaisultra

Täällä toinen ultra varattu 16.12. Meillä se eka ultra oli vahingossa niin aikaisin,että eihän sitä itse pysty uskomaan viikkojen tuplaantuessa kaiken pysyvän hyvin jos ei itse näe. Ja haluttaa ennen joulua tietää mikä tilanne kun ei oo kerrottu vielä läheisille raskaudesta,niin sen jälkeen toivottavasti uskaltais :)
 
Tuttuja tunteita. Eiköhän kaikki mene siulla hyvin, kerran niin on ollutkin tähän mennessä :)
Onneks oma kohtalo selviää huomenna, selviää heti mihin suuntaan menossa . Tänään huomasin että nyt alkaa tunnit näköjään matelemaan ja jännitys tuntumaan vatsassa 🥴

Ompa täällä harmittavan monella paljon huonoja kokemuksia terveydenhuollon vähättelyä vuoteluja yms. kohtaan. 😕

Itselläkin oli eräässä kauan aikaa sitten tapahtuneessa myöhäisessä keskenmenossa voimistuvaa tuhrua raskausviikolta 19 alkaen ja neuvolaa ei kiinnostanut lainkaan (itse vähän epäilin jo että voisko olla km). Yritin tk:n kautta sit päästä tutkimuksiin mut vasta parin viikon päästä vuodon alkamisesta sain lähetteen ultraan, jossa sitten todettiinkin kkm. Tosin silloin neuvolan asenne mun hyperemeesiä kohtaankin oli ihan "what evö, sellasta se raskauspahoinvointi on", vaikka kävin tipassa keskussairaalassa monet kerrat useita viikkoja putkeen ja paino tipahti parikyt kg. Jos ei se raskaus onnistunut niin ei kyllä sen seurantakaan millään mittapuulla. Tässäkin oon jo huomannut vähän sellaista vähättelyä omiin huoliin. 🙄
Virossa saa hetii lääkkeitä, että raskaus jäisi pysymään. Minun kavereilla aika monella on ollut veristä vuotoa alkusraskaudessa ja on sanottu, että keskenmenoa. Siellä annettaan Duphastonia ja kaikilla jäi raskaus pysymään ja terveet lapset syntyivät.
Täällä Suomessa vain katsottaan, että luonto tekee omat ratkaisut.
 
Virossa saa hetii lääkkeitä, että raskaus jäisi pysymään. Minun kavereilla aika monella on ollut veristä vuotoa alkusraskaudessa ja on sanottu, että keskenmenoa. Siellä annettaan Duphastonia ja kaikilla jäi raskaus pysymään ja terveet lapset syntyivät.
Täällä Suomessa vain katsottaan, että luonto tekee omat ratkaisut.
Kyllähän noita eroja terveydenhuollossakin aina maittain on, mutta ei taida mikään keskeytyneissä toimia. Mullakin on ollut aina keskeytyneet keskenmenot, jolloin se vuotokin tulee vasta joskus kun jaksaa ja omassa tapauksessakin vasta viikkojen päästä, vaikka sikiö kuollut aikapäiviä sitten. Ja eihän näistä keskeytyneiden menehtymisistä tiedä etukäteen. Tai en ainakaan minä ole tiennyt.
 
Hän oli oikeasti hän ja ihan oikeassa paikassa. Sydän löi niin että kaikui huoneessa asti, mutta koko (crl vaihteli 7.5-8mm) vastasi 6+5 (nyt 8+1 menkoista). Kyseessä myöhäinen kiinnittyjä joten sinänsä ei ole koosta huolta, mutta raskautta jäädään nyt seuraamaan mikä oli mulle henkisesti valtava helpotus. 👌
 
Hän oli oikeasti hän ja ihan oikeassa paikassa. Sydän löi niin että kaikui huoneessa asti, mutta koko (crl vaihteli 7.5-8mm) vastasi 6+5 (nyt 8+1 menkoista). Kyseessä myöhäinen kiinnittyjä joten sinänsä ei ole koosta huolta, mutta raskautta jäädään nyt seuraamaan mikä oli mulle henkisesti valtava helpotus. 👌
Voi että! Ihana kuulla nämä uutiset! Ja hyvä, jos saat kuitenkin nyt hieman ekstraseurantaa!
 
Hän oli oikeasti hän ja ihan oikeassa paikassa. Sydän löi niin että kaikui huoneessa asti, mutta koko (crl vaihteli 7.5-8mm) vastasi 6+5 (nyt 8+1 menkoista). Kyseessä myöhäinen kiinnittyjä joten sinänsä ei ole koosta huolta, mutta raskautta jäädään nyt seuraamaan mikä oli mulle henkisesti valtava helpotus. 👌
Ihanaa! 😍 Oot ollut kovasti kyllä mielessä. Milloin pääset seuraavaan ultraan? Nyt vaan yritä nauttia raskaudesta, täällä kaikki tsempataan ja pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin! 😍🧡
 
Ihanaa! 😍 Oot ollut kovasti kyllä mielessä. Milloin pääset seuraavaan ultraan? Nyt vaan yritä nauttia raskaudesta, täällä kaikki tsempataan ja pidetään peukkuja että kaikki menee hyvin! 😍🧡
2 viikon päästä. Ja ens viikolla ois jo neuvola vanhan laskukaavan mukaan varattuna eli 9+3 (nyt en osaa laskea paljon se sit ois kun tuli takapakkia, rv 8 ehkä?). Siellä jos pääsis kuuntelee ja vielä kuulisi sydänäänet niin antais lisäuskoa tulevaan 🤗
 
Mulla oli vielä neuvolan kautta varhaisultra tänään ja hyvin on kasvanut, vastaa menkoista laskettuja viikkoja eli 8+0. Viimeksi vielä koko laahas pari päivää jäljessä. Syke kuului vahvana ja muutenkin kaikki hyvin. Viimeksi tosiaan ultrassa 19.11. koko vajaa 4mm nyt 15,3mm :smiling face with heart-eyes:
 
Takaisin
Top