Varhaisultra

Sammie

Sanavalmis juttuseppä
Marrasäidit 2020
Kesäkuiset 2022
Onko varhaisultra kuinka monella suunnitelmissa? Onko rauhoittanut mieltä? Millä viikoilla olet suunnitellut meneväsi? Niin, vai onko ihan turha juttu? Hinnat ainakin taitavat vaihdella paljon eri paikoissa.
 
Itse en ole koskaan käynyt, nyt pääsen julkisen kautta 7+4. Olisin päässyt jo 6+4, mutta halusin mieluummin pelata varmaan päälle. On kyllä ihana päästä näkemään pieni. En voi kuvitellakaan onnea, että pääsisi näkemään sykkeen :Heartred
 
Meillä kun on hoitoalkuinen raskaus (kuten edellinenkin) niin päästään varhaisultraan. Se aika saatiin vasta rv8+1. Sitä ennen meillä on sukutapaaminen, jossa raskautta on mahdoton salata. Sen vuoksi varattiin omakustanteinen ultra jo rv 6+4 niin päästään kertomaan raskaudesta jos kaikki on ultrassa kohdillaan :) Löysin sellaisen paikan, jossa kätilö tekee ultran niin hintaa tulee vaan n. 80€.
 
Mä varasin varhaisultran. Haluan varmistua että tuolla oikeesti on joku kasvamassa. 7+2 kohdalla aika. Oma kustanteinen, mutta jos saan sillä varmuuden että oon raskaana ja sikiön sydän lyö niin on sen arvoinen. 70€ oulussa merioulun neuvolassa.
 
Mä meen kans yksityiselle. Täällä Helsingissä saa kans alle 80e varhaisultran. Ajankohtaa mietin vielä. Aikaisintaan 7+ viikolla, mut mietin odottaisinko jopa 8+ asti. Kattelin tällaista taulukkoa ja mietin, että mitenköhän tossa menee noi viikot. https://www.raskauskiekko.fi/wp-content/uploads/2013/12/kmViikot.jpg
Siis että onks toi rv8 7+ vai 8+. Haluaisin toisaalta venyttää sen tohon asti, että keskenmenoriski olis sen jälkeen enää 1.5%.

Tuokin on niin sekava, kun rv8 ja 8.rv on ihan eri asia ja ei voi aina olla ihan varma kumpaa nyt missäkin tarkoitetaan, kun molempia näkee. :grin
 
Mä meen kans yksityiselle. Täällä Helsingissä saa kans alle 80e varhaisultran. Ajankohtaa mietin vielä. Aikaisintaan 7+ viikolla, mut mietin odottaisinko jopa 8+ asti. Kattelin tällaista taulukkoa ja mietin, että mitenköhän tossa menee noi viikot. https://www.raskauskiekko.fi/wp-content/uploads/2013/12/kmViikot.jpg
Siis että onks toi rv8 7+ vai 8+. Haluaisin toisaalta venyttää sen tohon asti, että keskenmenoriski olis sen jälkeen enää 1.5%.

Tuokin on niin sekava, kun rv8 ja 8.rv on ihan eri asia ja ei voi aina olla ihan varma kumpaa nyt missäkin tarkoitetaan, kun molempia näkee. :grin


Mä täällä oon nyt muuten vaan stalkkaillut kun en oo vielä testiäkään tehnyt..
Jos huomenna jo uskaltaisi..

Mutta siis rv8 on aikaväli 7+0-7+6, myös ilmaisu 8.raskausviikko on aikaväli 7+0-7+6. Eli siis 8+ on rv9.
 
Mä täällä oon nyt muuten vaan stalkkaillut kun en oo vielä testiäkään tehnyt..
Jos huomenna jo uskaltaisi..

Mutta siis rv8 on aikaväli 7+0-7+6, myös ilmaisu 8.raskausviikko on aikaväli 7+0-7+6. Eli siis 8+ on rv9.
Monessa paikassa käytetään kuitenkin rv8 kun tarkoitetaan 8+0 - 8+6. Ja sit taas 8.rv on just tuo 7+0 - 7+6. Ei voi aina olla ihan varma kumpaa tarkoitetaan. No eipä sillä tässä tapauksessa suurta eroa ees oo, mut tuli vaan mieleen kun tossa taulukossa oli nimenomaan rvX eikä X.rv. :grin
 
Monessa paikassa käytetään kuitenkin rv8 kun tarkoitetaan 8+0 - 8+6. Ja sit taas 8.rv on just tuo 7+0 - 7+6. Ei voi aina olla ihan varma kumpaa tarkoitetaan. No eipä sillä tässä tapauksessa suurta eroa ees oo, mut tuli vaan mieleen kun tossa taulukossa oli nimenomaan rvX eikä X.rv. :grin


Itsellä ei ole tullut vastaan ongelmaa näissä/epäselvää. Viranomais/virallisissa tietolähteissä kuitenkin aina rv8 ollut 7+0-7+6.. Ja tämä tietysti vain minun huomio :) Eli en väitä että näin ei jossain Olisi :) Tietty minullekin joskus joku yksityishenkilö saattanut puhua raskaudesta eri viikkoina kun on.
 
Itsellä ei ole tullut vastaan ongelmaa näissä/epäselvää. Viranomais/virallisissa tietolähteissä kuitenkin aina rv8 ollut 7+0-7+6.. Ja tämä tietysti vain minun huomio :) Eli en väitä että näin ei jossain Olisi :) Tietty minullekin joskus joku yksityishenkilö saattanut puhua raskaudesta eri viikkoina kun on.
Joo no se voi olla, että oon törmännyt tähän väärään ilmaisuun ainoastaan muiden kuin virallisten tietolähteiden kohdalla. :)
 
Mulle sanottiin TAYSissa varhaisultraa varatessa et sitä ei saa ennen rv7 ja mieluummin pitäis olla viel pari päivää yli. Ja sit katsoi kalenterista ja antoi mulle päiväksi sellaisen et mulla on viikkoja rv 8+1. Yritin viel kinuta päivää aiemmaksi, mut ei onnistunut. Luulenpa siis että tässä tapauksessa ”rv7” tarkoitti nimenomaan 7+0-7+6 koska sain ton ajan noin myöhään. Vaikka minustakin se rv7 on 6+0-6+6 ja olisinkin just halunnut tuolle viikolle ultran. Eli kyllä noita ilmaisuja käytetään sekaisin ihan ”virallisissakin” paikoissa.
 
Noissaha menee vielä sekasi itekki, varsinkin kun eka raskaus. Mulla varhaisultra siis 7+2 niin sehä ois niiku vk8?
 
Mä varasin ajan 2.4. Sillon siis 8+1. Tuntuu kyllä niiiin kaukaiselta tuo ajankohta just nyt. :nailbiting:
 
Mä varasin ajan 2.4. Sillon siis 8+1. Tuntuu kyllä niiiin kaukaiselta tuo ajankohta just nyt. :nailbiting:

Tietää ainakin, että silloin näkee kaiken, mitä tarvitseekin :)

Ja yllättävän äkkiä se aika kuluu. Meillä 2 vkoa ja 2pvää varhaisultraan, jolloin 7+4.
 
12päivää varhaisultraan, jännä miten oottaaki niin kovasti. Välillä tuntuu iha unelta koko raskaus eikä oikee usko tätä. Harmittaa ettei saanu ens viikolle sopimaan mitään vaoaana olevista ajoista, kun en halua työaikana mennä, jottei tarvi vielä kertoa. Mutta ehkä vk 8 näkyykin jo enemmä ku 7viikolla :)
 
Kuullaanko me varhaisultrien ekat kuulumiset milloin? :)
 
Oiskohan meillä eka, kun on ensi viikon to. Kovin paljon aiemmin kenenkään tuskin kannattaa mennäkään... Meillä tuon ultran tekee kätilö ja halutaan vaan nähdä et on syke ja raskaus oikeassa paikassa. Sit hoitojen puolesta lääkärin ultra 23.3.
 
Eli siis meillä on jopa kaksi varhaisultraa :grin Jos kaikki hyvin ekassa ultrassa niin sit saa suku heti tietää raskaudesta viikon päästä vkl.
 
Aika kiva tilanne, bluebe! :)

Taidat olla eka, minä ja Viivi sitten perjantaina :)
 
Takaisin
Top