Varhaisultra

Milloin sydänääniä on ylipäätään mahdollisuus kuulla kotidoblerilla eli kuinka tarkkoja ne on?

Mulla on eka neuvola 8+0, toivottavasti siellä sais kuuluun äänet. Ehkä sitte vois mennä ultraan jos ei ääniä saa kuulumaan. Epistä ku jossain on neuvoloissa ultrat :D

Maanantaina ois mulla varhaisultra yksityisellä :) just soitin ja tarkistin, kun olin laittanyt toiseen kalenteriin maanantaille ja toiseen tiistaille :D
Mulla on kuulunut kotidoplerilla 9+. Kai se riippuu laitteestakin ja missä istukka jne. Aika paljon sai noilla viikoilla etsiä, eikä pidä huolestua, jos ei löydy vielä.

Riippuu kyllä vartalon muodoista ja istukan paikasta miten aikasin sen voi kotona löytää. Itse silloisena suht hoikkana ja istukka takaseinämässä löysin kans 9+, mutta meijän neuvolassa nihkeästi suhtautuvat pyyntöihin kovin paljoa ennen ekan kolmanneksen loppua. Ekalla neuvolakäynnillä pari päivää aiemmin yritettiin mun pyynnöstä (kun lupasin olla pettymättä jos ja kun ei kuulu), ja eihän se jaksanu niin kauaa penkoa kun mie sit kotona. Tiesin että istukka takana kun olin käynu ultrassa jo :)

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Meillä neuvolassa kuunneltiin vasta np ultran jälkeen just sen takia ettei paniikki iske jos ei saa kuuluviin.

Meilläkin neuvolassa oli sääntö, ettei kuunnella ennen nt-ultraa, koska jos kuunnellaan, niin sitten se pitää löytyä tai selvittää, miksi ei löydy. Minulla neuvolassa etsittiin sydänääniä nt-ultraa seuraavalla viikolla, eikä niitä meinannut millään löytyä. Minä olin jo kotona tuntikausien metsästyksen jälkeen todennut, ettei sykettä vain löydy vielä näin aikaisin, ja yritin sitä neuvolassakin sanoa, että antaa olla ja palataan kuukauden päästä asiaan, mutta se ei käynyt päinsä. Onneksi syke lopulta löytyi neuvolassakin kahden terveydenhoitajan ja yhden kätilön, kahden dopplerin ja yli tunnin etsimisen jälkeen. Muuten olisi pitänyt mennä uudestaan seuraavana päivänä.

Meillä taas ekaa odottaessa ensimmäsessä neuvolassa terkka ehdotti itse että voi koittaa löytää sydänäänet, mutta ei voi luvata löytävänsä, vaikka kaikki ois hyvin. Itse en halunnut silloin että edes yrittää, ihan oman mielenrauhan vuoksi.

Milloin sydänääniä on ylipäätään mahdollisuus kuulla kotidoblerilla eli kuinka tarkkoja ne on?
Mä sain kotidopplerilla viime raskaudesta kuulumaan viikolla 8+. Oli kyllä melkoisen etsinnän tulos, ja ihan häpyluun tuntumaan piti laittaa se anturi. Nyt viikkoja 6+3 ja jo eilen malttamattomana koitin doppleria. No ei kuulunut, yllätys :joyful:

Varasin ajan ens viikolle, pitäisi olla sillon 6+6. Eilen kävin lääkärillä, kun taas alkoi pieni tuhruvuoto, joka samanlaista kuin kesällä ennen elokuussa tapahtunutta keskenmenoa. Ärsyttää todella vastaukset "seuraa tilannetta". En halua seurata vaan päästä ultraan ja nähdä onko mitään kasvamassa enää. Elokuussa pääsin ultraan rv 9+4 ja huomattiin sillon, ettei sikiö ollut kehittynyt lähes ollenkaan. Joten oman mielenrauhan takia varasin ajan yksityiselle

Tsempit Xanther! Alkuraskauden vuotohan voi olla ihan harmitontakin, mutta ei ihme jos epäilyttää!

Mihinkän kohti sitä osais varaa ultraa.. Marraskuun alkuun niin ois 7+ vaikka heittäis muutamalla päivällä.. Oiskohan se hyvä? :bored:

Tsemppiä Huvitutti8 huomiseen! Pidetään peukkuja että uutiset on hyviä :)

Huvitutti, noin aikaisilla viikoilla ei välttämättä vielä näy syke, mutta se ei tarkoita, että mitään vikaa olisi. Joten jos sykettä ei löydy, joudut vain käymään uudestaan myöhemmin. Se klinikka, jolla minä olin esikoisen varhaisultrassa, ei edes suostu ultraamaan ennen kuin vasta 7+.

Tsemppiä Huvitutti! Toivottavasti syke jo näkyy, mut jos heittää parikaan päivää pienempään mitat niin sitten tuskin ainakaan näkyy vielä :/

Mulla ois ylihuomenna, sillon on oviksesta 6+5 ja menkoista 7+2. Aaapuva.

Aika moni täällä kertoo noista tuhruvuodoista alkuraskauden aikana. Itsekin kärsin samasta ekassa raskaudessa, mutta se saatiin kuriin lugesteronilisän avulla (vaikka keltarauhasarvot oli verikokeen mukaan ihan rajoissa). Gyne kirjoitti sitä minimiannostuksen, ja sillä mentiin mun muistaakseni 10 viikolle saakka. Koitin jättää pois jo 8 viikolla, mutta vuotelu palasi. Eihän se raskaus olisi välttämättä edes mennyt kesken ilman lääkettä, mutta ainakin itsellä oli paljon helpompi olla kun ei koko ajan vuodellut.

Takaisin