Varhaisajan ultra

Motto78: ultrassa käyty ja kyllä oli säikäyttävä kokemus.. Aluksi lääkäri sanoi että näyttää huolestuttavalta, mutta tutkittuaan tarkemmin ja keskusteltuamme lääkäri totesi että sikiö on ultran mukaan vasta 2mm pituinen joka vastaa viikkoja 5+ jotain, joten sykettä ei vielä näkynyt. Varattiin kontrolliultra parin viikon päähän, toivotaan että silloin kuuluisi ja näkyisi sykkeet. Oikeassa paikassa kuitenkin kasvaa ja se on pääasia.
Hui, aikamoista! Toivottavasti seuraavalla kerralla sykekin jo näkyy, mahtavaa että alkio on oikeassa paikassa. :)

Meillä kävi elämäni ekassa varhaisultrassa (muistaakseni 6+5, eli sykkeen olisi pitänyt näkyä) niin, että lääkäri totesi mittojen vastaavan viikkoja, ja oli sitten pitkään hiljaa kunnes aloitti sanomaan "Ei täällä nyt kyllä valitettavasti näy sykett... Eikun anteeksi! Onhan se täällä! Kaveri oli näköjään ensin huonossa kulmassa! Kaikki hyvin!"

Yllättävän paljon sitä ehtii panikoida kahdessa sekunnissa. :dead: :hilarious:
 
Kiva kuulla teidän ultrakokemuksista :happy: Itse en ole menossa varhaisultraan, mutta ymmärrän kyllä hyvin halun mennä sinne. Ilmeisesti mun hormonit rauhoittaa mua kun ajattelen vaan että kaikki on hyvin ja ultra on sitten aikanaan. Saa nähdä muuttuuko mieli, varmasti jos raskausoireet menevät tauolle tai alkaa isompi vuoto niin menen sitten. Toistaiseksi optimismi on ottanut vallan :)
 
Satuliini: tuo on kyl piinaavaa odottaa. Toivottavasti kaikki kuitenkin on hyvin, ainakin lupaavaa et on oikeassa paikassa.

Mulla oli kans jotenkin pieni tuo alkio ja vaikea mitata pituutta. Oli ihan kiinni kohdun takaseinämässä ja ei meinannut löytää sopivaa kuvakulmaa mittaukseen. Toisaalta mulla esikoinenkin on ollu pienikokoinen ja vaikea mitata (ei myöhemmin pysynyt paikoillaan :D )
 
Motto78: Toivon todella kanssa että ensi kerralla syke näkyisi, nyt kun vaan osaisi olla asiaa stressaamatta ja miettimättä. Kyllä sitä pienessä hetkessä ehtii tuntea aikamoisia tunteita

Freyja86: No on kyllä piinaavaa, täytyy vaan malttaa rauhassa odotella. Ihmetyttää kuinka voi viikot sit heitellä kuitenkin niin paljon viimesimmästä kuukautisten vuotopäivästä laskettuna pitäis olla kuitenkin 7+4 ja sit ultran mukaan olisi 5+ jotai ‍♀️
 
Satuliini: tsemppiä teille ja toivottavasti parin viikon päästä löytyy syke❤ oliskohan sulla ollu ovulaatio ollu hieman myöhässä
 
Täällä nyt miehen kanssa pohdittu ja päädyttiin varamaan alkuraskauden ultra 7.6 jolloin viikkoja 6+6
 
Me jouduttiin vähän muokkaamaan omaa varhaisultra aikaa niin mennäänkin nyt 10.6 ja silloin omien laskujen mukaan viikkoja 7+0
 
Varhais ultrassa käyty aamulla! Pikkunen löytyi ja sydän sykki ja koko vastasi hyvin viikkoja :Heartred:love7
Kyllä itku pääsi :Heartred Vuosi sitten saatiin kuulla että omin keinoin lasta ei tule tulemaan ja sen jälkeen saatiin tietää että asia on vielä sitäkin haastavampi. En tiennyt edes voidaanko saada biologisesti yhteistä lasta mutta nyt mun mahassa kasvaa meidän pikkuinen :love017 uskomatonta!
Niin onnellinen ja kiitollinen :Heartred oon ollut "pikkusen" liikuttunut tänään :joyful::)
 
Minäpä kerron täälläkin oman kokemuksen nyt kun sen sain. Eilen kävin aamupäivästä kaupungin neuvolassa varhaisultrassa. Kuvittelin että siellä kestäisi kauemminkin aikaa, mutta olin vartissa ulos sieltä. Neuvolan täti oli oikein mukava. Ultrattiin masun päältä, kun hän uskoi alkion löytyvän sieltäkin kun olen 7+4. Ja sieltähän se pikkuinen löytyi:Heartred minua jännitti ihan kamalasti ja tunteet purkautui heti kun näin sen sykkeen, parasta koskaan! Vaikka vuotoa välillä vieläkin tulee, niin olen nyt paljon rauhallisemmalla mielellä nyt, kun olen nähnyt, että joku oikeasti kasvaa sisälläni :Heartred
 
Täälläkin alkio ja syke löydetty, laskettua aikaa ei vielä annettu - mittaus oli hiukka haastavaa tyypin piileskellessä ihan kohdun ylänurkassa. Ovulaatiosta 7+1, mittojen mukaan 6+4. :Heartred

Toivottavasti kaikki jatkuu hyvin, tän perusteella voin jo varailla Naistenklinikalta aikaa seuraavaan ultraan ja NIPTiin. :)
 
Mullahan oli kaksi viikkoa sitten raskauden keston määritys ultra ja kun silloin ei ollut sykettä (eikä ollut vielä oikein mitattavaa kokoluokkaa), niin sain ajan kahden viikon päähän - eli tälle päivälle.

Heti kun kuva tuli näkyviin, näkyi myös syke :Heartred Tai siis, mä en tajunnut siitä kuvasta yhtään mitään, ennen kuin sitä taas vähän mulle tulkattiin, mutta oli aika huojentavaa kuulla heti, että syke näkyy. Viikkojen arvioksi tuli 7+4.
 
Onnea tuhannesti teille kaikille!

Minä kävin varhaisultrassa ja todettiin kesken menneen alkio. Nyt odotetaan viikko, jos vuoto alkaisi itsessään. Jos ei niin sit se on tyhjennys edessä.... Aina ei elämä ole reilua... ❤️
 
Onnea tuhannesti teille kaikille!

Minä kävin varhaisultrassa ja todettiin kesken menneen alkio. Nyt odotetaan viikko, jos vuoto alkaisi itsessään. Jos ei niin sit se on tyhjennys edessä.... Aina ei elämä ole reilua... ❤️
Voi ei, pahoittelut! :sorry: Mulle kävi sama puolisen vuotta sitten. Toivottavasti vuoto alkaisi ja pääsisit aloittelemaan toipumista mahdollisimman pian. :Heartred Elämä on joskus niin syvältä.
 
Takaisin
Top