Varhainen raskaustestillä testaaminen

Oletko testannut ennen kuin kuukautiset ovat olleet myöhässä?

  • Kyllä

    Äänet: 92 89.3%
  • Ei

    Äänet: 11 10.7%

  • Kaikki äänestäjät
    103

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletteko kuumeillessanne testailleet raskautta jo ennen kuukautisten oletettua alkamispäivää? Millaisella testillä ja milloin?
 
Olen testaillut noilla Raskauskeijun one stepeillä. Riskihän siinä aina on että, positiivisesta testistä innostuu ja se voikin olla negatiivinen kemiallisen raskauden vuoksi.
 
Ekan tein 9. päivänä ovulaatiosta/inseminaatiosta. Oli negatiivinen. 11. päivänä oli jo hyvin heikko positiivinen ja siitä se sitten lähti vahvistumaan. Eli periaatteessa jos laskee että menkkojen pitäis alkaa n. 14 päivän päästä ovulaatiosta, niin -3 päivää oli positiivinen herkällä testillä. Käytin kotitestistä tilattuja Sofi ultimate puikkotestejä.

Tästä sivustosta tykkäsin kun näkee tilastoa päiväkohtaisesti:

https://www.countdowntopregnancy.com/pregnancy-test/results-by-day-past-ovulation.php

Edit. Testasin ajoissa jo ihan senkin takia että vaikka olisi ollut kemiallinen, se olisi ollut osoitus jonkinlaisesta "onnistumisesta".
 
Minä tein rsfu:n herkällä testillä ("testaa 6 päivää ennen kuukautisia" ). Testasin kolme tai neljä päivää ennen menkkoja ja tuli negatiivinen tulos. Oltiin yritetty jo puolisen vuotta, joten olin tosi pettynyt ja asennoidun, että ei se nytkään tärpännyt, piti olla varman päälle testattu ja tulos on oikea. Mutta kun menkkoja ei kuulunutkaan, testasin reilun viikon kuluttua uudestaan ja tuli positiivinen tulos! Myöhemmin ultrassa selvisi, että alkio oli viikon nuorempi kuin laskennallisesti, joten ei ihme, että tulos oli virheellinen silloin, kun se kalenterin mukaan jo piti olla varma tulos. Ajattelen, että liian aikaisin testaaminen aiheuttaa turhaa pettymystä, aion jatkossa mahdollisten seuraavien raskauksien kohdalla odottaa ainakin siihen menkkojen alkamispäivään. En kyllä moiti ketään, joka innoissaan testaa aiemmin, mutta siinä on mahdollista tulla väärä negatiivinen tulos, kun hormoonia ei ole vielä tarpeeksi. Itse testasin siksi, että mahdollisen migreenin iskiessä ei tarvitsisi arpoa, ottaako lääkettä vai ei.
 
Minä kans testasin tuolla Rfsu:n herkällä testillä kolme päivää ennen oletettua kuukautisten alkamispäivää ja tuli selvä negatiivinen tulos. Neljän päivän päästä, kuukautisten ollessa päivän myöhässä, tein Clearbluen ja selvä plussa tuli. En siis todellakaan voi suositella tuota Rfsu:n herkkää testiä, jonka piti tosiaan soveltua testaamiseen jopa 6 päivää ennen kuukautisia.
 
No minä testasin myös tuolla samaisella rfsu testillä 4päivää ennen oletettujen kuukautisten alkua ja sain positiivisen tuloksen. Testasin siitä aina kahden päivän välein ja joka kerta oli edellistä vahvempi tulos. Nyt menossa rv 15+. Minun kohdallani testi toimi moitteetta. Tässä raskaudessa on kyllä kaikki oireet olleet todella voimakkaat ja hormonitasot korkeat.
 
Joitain testejä olen varmaan ekaa kuumeillessa tehnyt malttamattomasti ennen kuin kuukautiset alkoi. Varmaan sitten kun pettyi kuukaudesta toiseen rupesin tekemään testejä vasta jos kuukautiset on myöhässä. Toisen kohdalla tuskin teen testiä ajoissa.
 
Hoidoissa tein kerran päivässä raskaustestin samalla merkillä ja erällä, jotta näin kun ensin viiva vaaleni negaksi, ja sitten joko lähti uudestaan tummumaan tai pysyi negana. Tuolla tavalla ei luullut viivanpaikkaa plussaksi, koska oli saanut esimerkit plussasta ja varmasta negasta, joihin tikkua pystyi vertaamaan. Ja kun hoitokierto maksoi 500-4000 €/kierto, ei se kymmenen liuskaa (= 10 €) per kierto tuntunut rahallisesti missään.
Pregcheckin halvimmilla liuskoilla testasin, ja esikoisen plussa näkyi 6 päivää ennen kuukautisten alkua ja tämä toinen 7 päivää pakastealkionsiirron jälkeen.
 
Muokattu viimeksi:
Testasin esikoisen odotuksessa muistaakseni dpo 10 ekan kerran ja sain haamun. Sen jälkeen varmistin testillä tai parilla.
Viime raskaus oli kohdunulkoinen ja siinä hcg vahvistui todella hitaasti. Huolestuin jo siitä, mutta kaikkialta vakuuteltiin, että se on ihan normaalia. Viikon 7 ultrassa ei löytynyt alkiota ja ”todettiin” keskenmenoksi muutaman ultran jälkeen. Viikolla 9 tein lääkkeellisen tyhjennyksen. Lopulta tästä parin viikon päästä kohdunulkoinen räjähti, jolloin jouduinkin kiireesti leikkaukseen. Tästä kaikesta jäi aikamoiset traumat ja olen testaillut liikaakin ihan oman mielenrauhan vuoksi aina, kun raskaus on ollut mahdollinen.
Nyt pas-alkuisessa raskaudessa sain ekan haamun one stepin herkkään testiin jo pp4. Se oli kyllä vielä tosi haalea, mutta siitä se pikku hiljaa vahvistui.
 
Kyllä, ja testailen edelleen koska itselläni on hyvin epä säännöllinen kierto. Voi siis olla kaikkea 21-126pv välillä. Edellinen raskaus tuli positiivinen tulos kierto päivänä 70, edellisistä menkoista. Ja ultrassa näkyny mitään vielä varhaisen vaiheessa. Hyppäsin useammat verikokeet hormoni lukujen takia ja lopuks todettiin et oli vaan vähän myöhemmin napannu mitä aluksi olettivat.
 
Testailin aikaisintaan kuukautisten oletettuna alkamispäivänä tai myöhemmin, kun negatiivisen testit ja vuoto aiheutti tuplapettymykset.
 
Hei. Kertokaa kokemuksia one stepin puikkotestistä (10 vahvuus), että näkyykö herkästi viivanpaikka?
 
Kävin tänään ostamassa clearbluen raskaustestin viikkonäytöllä ja sen testin teen huomenna. Saa nähdä mitä se näyttää sit.

Olen kuullut että halvat testin näyttää negaa vaikka olisi raskaana 1-3 viikolla. Tuo digitaalinen näyttäisi paremmin ja helpommin. Onko näin? Mua jännittää ja pelottaa tehdä huomenna testi. Toivoisin että näyttäisi positiivista.

Menkat 17pv myöhässä. 14.3 olisi pitänyt näkyä. Viime viikon ke ja la halvat raskaustestit näytti negaa.
 
Olen kuullut että halvat testin näyttää negaa vaikka olisi raskaana 1-3 viikolla. Tuo digitaalinen näyttäisi paremmin ja helpommin. Onko näin? Mua jännittää ja pelottaa tehdä huomenna testi. Toivoisin että näyttäisi positiivista.
No ainakin RFSU 25 ml liuskatestit ovat näyttäneet useammallekin viivoja, vaikka raskaana ei ole ollutkaan ja monen mielestä PregCheckin liuskat näyttävät plussan ensimmäisenä. Tai tämä oli ainakin vuosi pari sitten, sen jälkeen on joku saanut PregCheckilläkin vääriä plussia.

Ja noista raskausviikoista. Raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten alusta, joten ensimmäiset kaksi viikkoa ovat jo ennen ovulaatiota, ja plussan voi yleensä saada aikaisintaan viikolla 3 tai 4. Clearbluen digitestissä on hassut merkinnät, siinä näkyy viikkoja aina kaksi liian vähän.
 
No ainakin RFSU 25 ml liuskatestit ovat näyttäneet useammallekin viivoja, vaikka raskaana ei ole ollutkaan ja monen mielestä PregCheckin liuskat näyttävät plussan ensimmäisenä. Tai tämä oli ainakin vuosi pari sitten, sen jälkeen on joku saanut PregCheckilläkin vääriä plussia.

Ja noista raskausviikoista. Raskausviikot lasketaan viimeisten kuukautisten alusta, joten ensimmäiset kaksi viikkoa ovat jo ennen ovulaatiota, ja plussan voi yleensä saada aikaisintaan viikolla 3 tai 4. Clearbluen digitestissä on hassut merkinnät, siinä näkyy viikkoja aina kaksi liian vähän.


On mulla lääke joka tasaa kiertoa. Lääke otetaan kierron 5-9 päivinä. Lääke on LETROZOL RATIOPHARM 2,5mg. Tuon avulla kierto ollut 28-31.
 

Liitteet

  • IMG_20200331_095004.jpg
    IMG_20200331_095004.jpg
    22.3 KB · Katsottu: 1,006
On mulla lääke joka tasaa kiertoa. Lääke otetaan kierron 5-9 päivinä. Lääke on LETROZOL RATIOPHARM 2,5mg. Tuon avulla kierto ollut 28-31.
Jos kuukautiset ovat edelleen noin epäsäännölliset, kannattaa ottaa uudestaan lääkäriin yhteyttä, että pitääkö lääkitystä muuttaa vai miten edetä.
 
Takaisin
Top