Vaatevinkkejä

Mansikkainen

Vauhtiin päässyt keskustelija
Hei!

Kerätäänkö tänne hyviä vaatevinkkejä meille kesäkuisille odottajille? Jos olet tehnyt löydön tai havainnut jotain hyväksi, niin laitathan hyvän kiertämään ja kerrot siitä muille?
Mansikkainen
 
Moikka!

Juuri kokeilin eräästä verkkokaupasta tilaamiani vaatteita, jotka sopii loistavasti!

Lisään linkkejä viikonloppuna, nyt täytyy kiiruhtaa - olen lähdössä klo 11 karaoketaxilla Helsingistä Tahkolle 8 ihanan ystävän seurassa erääseen tapahtumaan. Hauska päivä / viikonloppu siis tiedossa; jännittää vaan vessapysähtymisten suuri määrä - onneksi ystävät ymmärtää...

emoticon
 
Vero Modan perustrikoot on ihanan pitkiä ja joustavia, että niihin mahtuu isompikin vatsa. Eikä tarvi mitään XXL kokoa ostaa, mulla ainakin oli M ja L ihan sopivia (jopa hieman reiluja) vaikka vatsaa jo löytyy :)
 
Olen käynyt Stockalla katselemassa äitiysvaatteita, ja siellä Mamalicious-mallistossa on mielestäni aika kivoja :) Ostin sieltä jo pari toppia ja mustan neuletunikan, josta olen tykännyt tosi paljon!
 
Mamaliciousia myy myös Bebes (myymälä Helsingin Kampissa ja netissä bebes.fi). Myös esim. linuslotta.com (tai nelly.com) myy tätä merkkiä, ja heillä näyttää olevan laajempikin valikoima. Itse en ole netistä näitä kyllä uskaltanut tilailla, kun koot näyttävät siellä pieniltä. Livenä Bebesissä kokeilin jotain sieltä löytyviä malleja, ja oli melko suurta eroa, minkä kokolapun mukainen vaate istui itselleni.
Olen itse ostanut sekä Mamaliciousin että H&M:n äitiysfarkut, ja kyllä Mamalicious vetää voiton kotiin 100-0!
 
Ja minä voin puolestani suositella Gina Tricotin perustoppeja (pitempää mallia). Sopivat hyvin aluspaidoiksi tai neuletakin alle ja palautuvat pesussa aina normaaliin kokoon. Ja maksavat alle kympin kappale.
 

HM tavalliset farkkulegginssit on ihanan joustavia jollei tykkää kiskoa vyötäröä yli navan :)

Ostin HM Maman kevät mallistosta nettikaupasta collegehousut jotka on aivan ihanat! eli kannattaa satsata hyviin kotihousuihin ja nämä menee raskauden jälkeenkin kun taittaa resorin alas lantiolle :)

Mamalicioukselta mulla on kans takki, mustat housut ja harmaa mekko ja tykkään niistä kaikista :) uusina noita vaatteita saa nelly.comista.

ja espritin verkkokaupasta saa myös ihania äitiysvaatteita! tänään sinne oli tullut jo vaikka mitä uutta, esim kivan näköinen kevättakki :) kaupassa ei ole ollenkaan postikuluja eli uskaltaa tilata vaatteita vaan ns. sovitukseen eli mitään ei häviä vaikka ei vaatteita pitäisikään :)
 
Moi,
minä bongasin kans espritin nettikaupasta aivan ihania vaatteita! ja kaikki oli vielä alennuksessa. monesti kun netistä tilaa, niin vaatteet ovatkin olleet ihan erinäköisiä livenä, mutta ne vaatteet mitä sieltä espritiltä sain, niin olivat kaikki just oikeen kokosia ja ihan täydellisiä!! vielä olis hyvät farkut hakusessa...vaikka entiset kyllä menee vielä, mutta pikkasen on vaikeeta kyykistellä töissä, mielummin olisin pelkissä sukkahousuissa! :)
 
Minä voisin vinkata myös hyvistä alushousuista raskausaikaan. Itseäni ainakin alkoi ärsyttää, kun normaalit alushousut rullautuu vatsan alle painamaan. Ja en raaski ostaa kalliita äitiysalushousuja. Myös ostamani H&M Mama histerit olivat omalla kohdallani täysi huti. Mutta KappAhlin normaalit alushosut toimii! Eivät rullaanu vatsan alle vaan pysyvät hyvin ylhäällä, vaikka nousevatkin osittain vatsakummulle. Nuo on niitä "osta 3, maksa 2" alushousuja, niistä sellaisia mustia ja valkoisia joissa on vähän pitsiä kuminauhavyötäröllä. Toimii kuin unelma ainakin tälleen vähän isommalle (44/46). Ostin samaa kokoa kuin ennen raskauttakin käytän, ja ovat juuri sopivat.

Testattu on myös yllös vinkattu Gina Tricot perustrikoopaidat ja toimii loistavasti! Niitä saa myös pitkähihaisina, alle 15€.
 
Mulle tuli tänään asos.com:lta kolme mekkoa ja ne oli kaikki ihan loistavia. Nyt vaan sais kevät tulla, että vois mekossa liihotella menemään pitkin katuja :)

Mulla on H&M mama hipstereistä just päinvastaisia kokemuksia kuin Änillä. Musta ne on just hyviä, kun niissä on matala vyötärö, joka asettuu nätisti mahan alle.
 
Mulla ne H&M:n hipsterit nousee liian korkeelle edestä (tai mun vatsa alkaa sit tosi alhaalta?) ja rullaantuu vatsan alle tyhmästi. Ei kait näissäkään auta kuin kokeilla mitkä on itselle hyvät. Meitäkin on niin erimuotoisia! :)

Kevättä täälläkin odotellaan, tahtoisi pukeutua hameisiin, mekkoihin, ym!

Voisin samalla huudella, olisiko Tampereen seudulla halukkaita kokeilemaan 9fashion (http://kauppa.9fashion.fi/) vaatteita? En siis itse noita myy tai mitään sellaista, vaan itseäni kiinnostaisi niitä testata. En viitsi tilausta tehdä netistä, kun olen niin epävarma koosta. Mutta tuolta voisi tilata sovitukseen vaatteita (ja esittelijän?), jos halukkaita on paikalla vähintään kolme. Eli etsisin lisäkseni kahta muuta innostunutta! Lisätietoja täällä: http://kauppa.9fashion.fi/page/23/tilaa-vaatteiden-sovitus

Jos joku innostuu, voi laittaa mulle yksityisviestiä!
 
Mä olen itse tykästynyt H&M Mama-osaston vaatteisiin. Löytyy hyvin mustaa ja valkoista peruspaitaa, ja jotain vähän räväkämpääkin. Jotain Mamalicious-vaatteitakin olen ostanut Stockmannilta. Mamaliciousin farkut ovat ehdottomasti parempia kuin H&M:n, mutta toisaalta hintaakin on miltei kaksi kertaa enemmän.

Olen myös ostanut joitain "ihan tavallisia" vaatteita, vaan XL-kokoisena, niin on sitten mahallakin tilaa kasvaa. Nyt onneksi löytyy hyvin erilaisia pidempiäkin tunikoita ja mekkoja joita voi raskausaikanakin käyttää. :)

En ole äitiysalusvaatteita ostanut, vaan ihan tavallisia hipstereitä, kokoa, paria isompaa. :)
 
Mä olen itse tykästynyt H&M Mama-osaston vaatteisiin. Löytyy hyvin mustaa ja valkoista peruspaitaa, ja jotain vähän räväkämpääkin. Jotain Mamalicious-vaatteitakin olen ostanut Stockmannilta. Mamaliciousin farkut ovat ehdottomasti parempia kuin H&M:n, mutta toisaalta hintaakin on miltei kaksi kertaa enemmän.

Olen myös ostanut joitain "ihan tavallisia" vaatteita, vaan XL-kokoisena, niin on sitten mahallakin tilaa kasvaa. Nyt onneksi löytyy hyvin erilaisia pidempiäkin tunikoita ja mekkoja joita voi raskausaikanakin käyttää. :)

En ole äitiysalusvaatteita ostanut, vaan ihan tavallisia hipstereitä, kokoa, paria isompaa. :)
 
Löysin Jumbon Citymarketista äitiysmalliset kotihousut, 12,95e! Väriskaala oli mahtava ja nämä on tosi mukavat päällä. Kivan malliset, hiukan levenee lahkeisiin.

Ps. Koot melko suuria, kannattaa ottaa omaa kokoaan pienempi koko.
 
Löysin Jumbon Citymarketista äitiysmalliset kotihousut, 12,95e! Väriskaala oli mahtava ja nämä on tosi mukavat päällä. Kivan malliset, hiukan levenee lahkeisiin.

Ps. Koot melko suuria, kannattaa ottaa omaa kokoaan pienempi koko.
 
Kiitos hyvästä Citymarket vinkistä, anna-petteri! Onko Cittarilla joku on äitiysosasto, vai ihanko jostain sieltä normivaatteiden joukosta löysit?
 
Ei ollut erillistä mammaosastoa, sieltä normivaatteiden seasta löysin. Housut olivat superkivat muuten, mutta otin L-koon sovittamatta ja olisin hyvin voinut ottaa M-kokoiset housut. Taidankin ostaa vielä toiset, vaikka tummansiniset... Malli on superkiva ja kangas sopivan ohutta. :) Itse kuulun siihen ryhmään, jolle eivät minkäänlaiset collegehousut istu. Olen löytänyt urheiluosastolta ihan Anttilasta ja Intersportista kahdet äitiysmalliset jumppahousut. Toiset ovat Reebokin ja toiset Niken, ja molemmat tosi siistejä, voi käyttää ihan kaupassa käydessäänkin ja olen kehdannut huidella niissä kotona vieraidenkin läsnäollessa. Kannattaa siis vilkaista myös urheiluliikkeet!

Paitojen suhteen ei olekaan käynyt niin hyvä tuuri. Tuntuu että kaikissa paidoissa rinnoille on varattuna liian vähän tilaa, tai leikkaus on liian empire, ainakin tälle nykyiselle E-kupilleni. :(
 
Ei ollut erillistä mammaosastoa, sieltä normivaatteiden seasta löysin. Housut olivat superkivat muuten, mutta otin L-koon sovittamatta ja olisin hyvin voinut ottaa M-kokoiset housut. Taidankin ostaa vielä toiset, vaikka tummansiniset... Malli on superkiva ja kangas sopivan ohutta. :) Itse kuulun siihen ryhmään, jolle eivät minkäänlaiset collegehousut istu. Olen löytänyt urheiluosastolta ihan Anttilasta ja Intersportista kahdet äitiysmalliset jumppahousut. Toiset ovat Reebokin ja toiset Niken, ja molemmat tosi siistejä, voi käyttää ihan kaupassa käydessäänkin ja olen kehdannut huidella niissä kotona vieraidenkin läsnäollessa. Kannattaa siis vilkaista myös urheiluliikkeet!

Paitojen suhteen ei olekaan käynyt niin hyvä tuuri. Tuntuu että kaikissa paidoissa rinnoille on varattuna liian vähän tilaa, tai leikkaus on liian empire, ainakin tälle nykyiselle E-kupilleni. :(
 
Nyt saa superhalpoja äitiysvaatteita saa Lastentarvike-liikkeistä. Luopuvat äitiysvaatevalikoimasta ja myyvät loput halvalla pois. Kuopion liikkeessä äitiysvaatteet olivat 1-5 euroa kappale!!! Kokoja oli tosin enää hirmu vähän jäljellä, mutta kyllä mäkin sieltä kahdet euron housut ostin. Sinne jäi paljon kokoja 34-38, joten jos oot Kuopion seudulla ja em kokoa, niin kannattaa ehdottomasti käydä!

Muuten en oo paljon uusia vaatteita ostellut. Parit housut H&M:stä ja parit oon saanut kavereilta lainaan. Isojen tyttöjen osastoilla on aika paljon tosi kivoja vaatteita, jotka sopivat raskausajan vaatteiksi. Pari kauluspaitaa ja yhdet farkkulegginsit on tullut sieltä hankittua. Nykymuoti on mahdollistanut ihan "normaalien" vaatteiden käytön myös raskausaikana. Trikoota vaan päälle ja löysiä neuleita :)

Rintsikoita on tullut uusittua, joten jos joku kaipaa 60-75 G-K -kokoisia liivejä, niin mulla on ylimääräisinä. Myös kengät ovat jääneet pieniksi, kun jalka on laskeutunut (paljon turhia kokoa 41 olevia kenkiä). Pitäisi varmaan laittaa tonne kirpparipalstalle.
 

 Itse tilasin eilen kaksi äitiys/imetysmekkoa kesäksi. Toisen merkki Boob (ostin tän huutonetistä mut myydään kans nelly.comissa ja bebesin verkkokaupassa) ja toinen on mamaliciouksen mekko. Ajattelin että on kiva olla muutama siisti mekko jolla kehtaa lähteä jonnekin ja jolla olisi helppo imettää "säädyllisesti" :)
 
Takaisin
Top