Väsymys raskaana

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Oletko ollut raskaana väsynyt? Onko siihen auttanut mikään?

Kuopuksen raskaudessa olin tosi väsynyt jonnekin puoliväliin saakka. Jossain ensimmäisen ja toisen kolmanneksen välillä oli lyhyt virkeämpi aika, mutta väsymys iskikin takaisin. Epäilin hemoglobiinin olevan alhainen, mutta neuvolassa kuitattiin väsymys alkuraskauden väsymykseksi enkä saanut lähetettä verikokeeseen (täällä ei neuvolassa oteta pikatestiä). Rupesin silti syömään rautaa ja pian väsymys alkoi helpottaa.

Loppuraskaudesta taas väsytti kivut ja huonot unet ja olin ihan loppu raskaana olemiseen. Siihen ei auttanut muu kuin lapsen syntymä - ja sitä sai odottaa käynnistykseen asti.
 
Mulla menossa neljäs raskaus, ja jokaisessa raskaudessa olen ollut aivan poikki. Hemoglobiiniarvot jokaisessa alkuraskaudessa 130+. Ensimmäisessä (ainoa onnistunut) raskaus hemoglobiinit alhaimmillaan 121, joten ei mitenkään huono arvo raskaana olevalle sekään. Eilenkin meinasin nukahtaa 17 aikaan iltapäivällä kun luettiin kirjoja taaperon kanssa..

Alku- ja loppuraskaus on ollut unetonta aikaa. Alkuraskaudessa sammun aikaisin sänkyyn, mutta herään 05-06 pyörimään enkä pysty jatkamaan unia. Lisäksi jatkuva pissahätä herättää ja pätkäisee unia.

Synnytys on kuitannut nämä uniongelmat ja pahimman väsymyksen myös omalla kohdalla.
 
Takaisin
Top