Välipalavinkkejä raskauspahoinvoinnnin välttämiseen

cheeräiti

Näppärä viestien naputtelija
Elokuiset 2024
Onko teillä jotain hyviä go-to välipaloja mitä nappaatte jos huomaa että pahaolo alkaa hiipimään takaisin?

Huomaan itse, että pitää syödä 2-3h välein että olo on siedettävä. Suolaista tekee enemmän mieli, mutta sipseillä ja nachoilla ei voi elää loputtomiin.

Kaikenlaiset välipalavinkit ovat tervetulleita. Itse metsästän vähän kevyempiä suolaisia välipaloja!
 
Viinirypäleet on varmaan nyt itselle helpoimmat, mut tuntuu jo liian makeilta :D
 
- Activia-juotava jugurtti
- Omena/banaani/mandariini
- Vesimeloni
- Digestive keksi
- Tuc-keksi
- Myslipatukka
- Näkkäri tai hapankorppu margariinilla/voilla
-mehujää/jäätelö jos pystyy makeaa syömään :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:
 
Itsellä on tehonnut hyvin tämmöinen välipala:

Näkkäri plus sellainen banaani, joka on juuri ja juuri kypsä (ei liian makea)
 
Muokattu viimeksi:
Viinirypäleet ja sipsit! 😅 Ja ne punnittavat irtisnacksit, joissa on erilaisia pähkinöitä, jugurttipähkinöitä ja banaanilastuja (banaani ei uppoa kyllä nyt ainakaan itselle). 😊
Ja pillimehut & Elovena -välipalakeksit. Kokeilin myös kaneli-sokerikorppuja, mutta itselle se kanelin tuoksu oli liikaa tässä olossa 😊 Myös hedelmä Piltit ovat kylmänä tosi jees välipala 😊 Mun kans syötävä parin tunnin välein, niin olo pysyy ihan ookoona.
 
Kylmät vauvojen pussismoothiet, erityisesti kirpeämmät maut

Kurkkutikut, omenalohkot, mandariini, jääkaappikylmä greippi - huom: olennaista on että puoliso pilkkoo rasioihin, itsellä voi lähteä maku hommasta jos joudun haistamaan mitään ruokaa ennenkuin pääsen syömään 😅

Jogurttiannokset rasiassa: jäisiä suomalaisia marjoja, kauraa, luonnonjogurttia
 
Onpa jotenkin jännä lukee tätä ketjua, kun on kolmas lähes pahoinvoinniton raskaus meneillään. Tulee muistoon ne neljä pahoinvoinnillista... Mulla tumma suklaa oli toimiva sillon aikanaan. Siis sai olla ihan tosi tummaa, pieni pala riitti hillitsemään oloa, kun annoin sulaa suussa.
 
Kaikki kylmä, eikä mitään makeaa. Sitrushedelmät ehkä. Pähkinät on hyvä ensiapu jonka voimalla sit väsäämään jotain täyttävämpää ateriaa. Aika vähän löytynyt sellaista, joka kunnolla auttaisi.
 
Mulla on ollut tässä raskaudessa kaikkein vähäisin pahoinvointi. Aamulla ja illalla pahimmillaan eli oikeastaan silloin kun edellisestä ateriasta on kulunut vähän enemmän aikaa. Silloin kyllä yököttää eikä pysty ajattelemaankaan syömistä. Tekis mieli oksentaa mutta ei oo onneks tullut.

Lievyys on onneks sitä luokkaa, että riittää kun juon lasillisen kylmää, raikasta mehua niin heti palaa ruokahalu 😅 mulle riittävä niksi on siis mehu, muttei saa olla liian makea. Myös kylmä vesimeloni toimii. Sit voinkin syödä melkeinpä mitä vaan.
 
Aiemmissa raskauksissa kun oon ihan oksennellutkin ja ruokahalu on ollu lähes täysin kateissa alkuviikot, oon helpottanut oloa lisäks kylmillä hedelmillä, jogurteilla, juotavilla jogurteilla ym kaikella raikkaalla ja kylmällä.

Närästykseen paras apu (omepratzolin lisäks) on ollut luonnonjogurtti + omenapalat. Kuopusta odottaessa tein puolikkaan kulhollisen tätä jogurtti-omena-pelastusta ennen jokaista ateriaa. Muuten en pystynyt syömään.

Hätätilanteessa maito on auttanut myös. Esim välillä asioilla kulkiessani olo oli niin kamala että hain kaupasta pienimmän luonnonjogurtti- tai maitopurkin mikä kylmäkaapista löytyi ja se helpotti pahimman närästyksen poltteen pois.
 
Onpa jotenkin jännä lukee tätä ketjua, kun on kolmas lähes pahoinvoinniton raskaus meneillään. Tulee muistoon ne neljä pahoinvoinnillista... Mulla tumma suklaa oli toimiva sillon aikanaan. Siis sai olla ihan tosi tummaa, pieni pala riitti hillitsemään oloa, kun annoin sulaa suussa.

Tää tummasuklaa testattava. Koska muutoin suklaa ei ole maistunut niin innolla tahdon tietää miten tummasuklaan kanssa käy 😄🍫
 
Löysin just uuden hyvän - maitorahka ja kylmä ananas 😃 Liian heppoiset välipalat ei tunnu riittävän mulla pitämään pahaa oloa poissa, mut tää oli sopivan tuhti mut silti raikas. Mitään liian makeaa tai kuivaa en pysty syömään, joten keksit, leivät yms on pääosin poissuljettuja.
 
Mullakin nyt ylivoimaisesti suosituin on maistamaton jugurtti + mysli. Syön heti aamulla, ei voi odottaa yhtään (ennen saatoi mennä tunti ensin leikkiessä) ja sit välipalana ja iltapalana :D
 
Aiemmissa raskauksissa kun oon ihan oksennellutkin ja ruokahalu on ollu lähes täysin kateissa alkuviikot, oon helpottanut oloa lisäks kylmillä hedelmillä, jogurteilla, juotavilla jogurteilla ym kaikella raikkaalla ja kylmällä.

Närästykseen paras apu (omepratzolin lisäks) on ollut luonnonjogurtti + omenapalat. Kuopusta odottaessa tein puolikkaan kulhollisen tätä jogurtti-omena-pelastusta ennen jokaista ateriaa. Muuten en pystynyt syömään.

Hätätilanteessa maito on auttanut myös. Esim välillä asioilla kulkiessani olo oli niin kamala että hain kaupasta pienimmän luonnonjogurtti- tai maitopurkin mikä kylmäkaapista löytyi ja se helpotti pahimman närästyksen poltteen pois.
Ompussa ne kuoret närästyttää, ainakin mulla raskausaikana kuin nyt myös tuota vaaperoa. Vaan kuorittu kylmä omppu, on ( oli) se vain hyvää!
 
Takaisin
Top