Välipalavinkit

Tosi kylmä sitruunakiisseli oli super hyvä iltapäivän pahoinvointiin 👌 Ei ollu liian imelää. Pakko saada anopilta resepti!
 
Ooo kuulostaa nii herkulta😍🤤 Jaatko tänne jos saat reseptin?
Voin jakaa! Oli niin hyvää 🤤 Toi sitä lapsille mutta äiti tais syödä suurimman osan 😅 Kysyn ensi kerralla kun nähdään.
 
Nyt on alkanu jäätelöä tekemään jatkuvasti mieli, mutta koittanu pysyä pikkuporkkanoissa ja pähkinöissä!😌
 
Maustamaton jogurtti, tuoreet mansikat ja oma suosikki mysli🍓
Syötkö (tai syöttekö muut) ulkomaisia marjoja raakana vai joko kotimaisia löytyy? Suositusten mukaanhan ulkomaiset marjat pitäisi kypsentää, mutta tätä sääntöä olen kyllä itse rikkonut :Grimacing Face: en vaan itse näe, että esim. espanjalaiset saman EU-lainsäädännön alta tulevat marjat olisivat jotenkin kauhean riskisiä. Toki siirryn kotimaisiin vaihtoehtoihin heti, kun niitä saa.
 
@Mrs Willow Oon itse kans syönyt ulkomaisia mansikoita nyt kypsentämättä. Pesin viinietikka-soodavedessä, en tiedä miten paljon oikeasti auttaa mutta haluaisin uskoa että edes vähän.

Haluan myös uskoa että nuo espanjalaiset mansikat on turvallisia, ja siirryn toki itsekin suomalaisiin kun mahdollista. On mulla pakkasessa suomalaisia mansikoita, mutta eihän se kyllä oo yhtään sama kuin tuoreet
 
Joo, mullakin kyllä pakkasessa vielä marjoja, mutta niitä en kovin mielelläni nyt oo edes syönyt, kun meillä oli sähkökatkon takia pakastin turhan kauan pois päältä. Ei marjoissa mitään näkyvää tai maistuvaa vikaa oo ja aiemmin söin kyllä ja lapsetkin on syöneet, mutta nyt jotenkin ne ei oo houkutelleet. Enemmin oon sit ostanut just noita ulkomaisia tuoreita marjoja. Mut onneksi kotimainen sesonki lähestyy :smiling-eyes:
 
Espanjalaisia syönyt, mutta kotimaisiin siirryn heti kun vaan kypsyvät.🍓 en usko että ulkomaiset marjat ovat niin paljoa erilaisia kuin Suomessakaan vaan voin hyvillä mielin nauttia niistä.
 
Ja tutkin just niitä papereita mitä neuvolasta sain, niin niissä mainittiin vaan että ulkomaiset pakastemarjat pitää kuumentaa/keittää ennen käyttöä, tuoreista ei mainittu mitään 😊
 
Ja tutkin just niitä papereita mitä neuvolasta sain, niin niissä mainittiin vaan että ulkomaiset pakastemarjat pitää kuumentaa/keittää ennen käyttöä, tuoreista ei mainittu mitään 😊
Okei, no loistavaa, sitten voin paremmalla omallatunnolla jatkaa marjojen syömistä :smiling-eyes:
 
@Mrs Willow Kyllä mä oon huoletta syönyt espanjalaisia mansikoita sekä portugalilaisia vadelmia ja mustikoita. Vaihto kotimaisiin sitten, kun niitä saa. 😊
 
Mun suosikkivälipala on tällä hetkellä Fazerin muumikeksit ja jääkaappikylmä appelsiini 🍊
 
Mustikat, mansikat, viinirypäleet, smoothiet, munariisipasteijat, mansikkariisi, ruisleipä. Siinäpä oikeastaan kaikki aamu/ilta/välipala mikä nyt maistuu 😁
 
mä oon nyt tykänny syödä riisikakkuu voilla, juustolla, paprikalla tai tomaatilla.
 
Takaisin
Top