Vähäinen (veden yms.) juominen raskausaikana

Mirres

Silmät suurina ihmettelijä
Hei!

Onko täällä muita, jotka eivät vaan muista juoda tarpeeksi? Olen itse ollut aina huono juomaan ja nyt raskaana ollessakin olen välillä illalla havahtunut siihen etten ole juonut aamun jälkeen juuri mitään. Pissallakin käyn useimmiten vain aamulla ja illalla. Nyt on alkanut huolestuttaa, kuinka juomattomuus vaikuttaa lapsiveden määrään.

Miten teillä muilla huonosti juovilla on lapsiveden määrän kanssa ollut tilanne tässä tai aiemmissa raskauksissa? Nt-ultrassa lapsiveden määrä oli normaali, mutta nyt hieman pelokkaana odottelen mitä parin viikon päästä rakenneultrassa näkyy :sorry:
 
Aikaisempaa kokemusta minulla ei ole, mutta olen itse ollut aina todella huono juomaan. Nyt olen sen ”väkisin” opetellut. Mulle auttoi erillinen juomapullo, jonka täytän heti ensimmäisenä aamulla ja töissä pidän tuossa työpöydällä. Yllättävästi pullo tyhjenee ja saa käydä täyttämäss ä uudelleen. En mä edelleenkään mihinkään kolmeen litraan päivässä pääse, mutta 1,5-2 litraa menee. Helppoa se ei aluksi ollut, mutta nyt itseasiassa jopa janottaa herkemmin. Toki ei tuo jatkuva kusella hyppääminenkään mitään herkkua oo :p
 
Olen kyllä itsekin yrittänyt tsempata mutta silti on vielä liikaa päiviä jolloin juominen vain jää...
 
Mä oon aiemmin ollut tosi huono juomaan kans mutta nyt vesipullo koko ajan mukana. Ja kotona täytän 1,5l limsapullon ja juon vettä siitä. Se on sen verran iso et sen huomaa ja muistaa juoda.
 
Mä oon aina ollut tosi huono juomaan vettä. Nyt pidän puolen litran vesipulloa aina kotona lähettyvillä ja koitan saada edes sen 2litraa juotua päivittäin.
 
Mulla on töissä puolen litran pullo. Täytän heti töihin mennessä ja se tulee ainakin kertaalleen uudelleen täytettyä plus lounaalla juotua hyvin. Kotona mulla on vajaan litran muki minkä juon pari kertaa. Päivässä n.2,5-3l tulee juotua. Välillä toki päiviä kun se juominen on vähäsempää.
 
Täällä myös tosi vaikeaa välillä tuo veden juominen. Mulla on puolen litran vesipullo aina mukana ja mulla on tavoite et työmatkalla aamulla (tunnin matka) eka puol litraa, puoleen päivään mennessä toinen ja kotimatkalla kolmas. Tää on vähän auttanut tässä.. Kotona juominen usein unohtuu sit taas...
 
Pissallakin käyn useimmiten vain aamulla ja illalla.
Hui, oon vähän kateellinen, kun tää on niin kaukana omasta todellisuudestani :D Töissäkin ramppaan vähintään tunnin välein pissalla. Mulla on nyt koko raskausajan ollut ihan mieletön jano, varsinkin iltaisin se oikein yltyy.

Tuo on varmasti paras neuvo, että kannattaa pitää vesipullo koko ajan esillä. Pikkuhiljaa varmasti juominen alkaa sujua, kun on pullo muistuttamassa :)
 
Ja pullon laukussa kantaminen on kanssa hyödyksi. Itsellä saattaa tulla nopeasti ohimenevä ajatus siitä että saattaa olla jano kun kuljen kaupungilla. Se menee niin nopsaa ohi että jos sitä vettä ei ole samantien mukana niin juomatta jää. Itseäni auttoi myös omastamielestä tyylikäs ja tyyris juomapullo. Nätistä pullosta on mukavampi juoda ja kotonakin se on aina näköpiirissä. :)
 
Mä juon käytännössä koko ajan vettä, kun on niin kova jano. Varmasti menee pari litraa päivässä, yölläkin on pullo vieressä ja viime yönäkin meni puol litraa. Vessassa saakin ravata yhtenään :D
 
Alkuperäiseen kysymykseen, täällä yksi tosi huono juoja, ja saattaa tosiaan mennä yleensä työpäiväkin vessaa käyttämättä. Eihän se tietenkään hyvästä itselle ole ja myöhemmässä vaiheessa havahduin juomaan kunnolla aina kun harjoitussupistukset kävi liian tiheiksi mutta ei se kummassakaan aiemmassa raskaudessani lapsiveden määrään ole vaikuttanut, ihan normaali määrä molemmissa. En oo osannu aatella että se siihen vaikuttais. Verenpaineet ym olleet molemmissa oikein hyvät. Mutta kyllähän se kroppa paremmin vois kuin jois tarpeeksi, muutenki kun raskaana
 
Mä kärsiin raskauden ensimmäisillä viikoilla ihan tajuttomasta päänsärystä. Kaveri sitten mulle tuumas, että juon ihan liian vähän. Sen jälkeen rupes enemmän tarkkailemaan tuota juomista ja täytyy todeta, että ei oo päänsärkyä enää ollut :grin
 
Oon myös ollut aina huono juomaan, yleensä pelkkää kahvia ja ehkä ruuan kanssa mehua tai muuta. Nyt viime syksystä pakotin itteni juomaan vettä, tavoite joka päivälle 1,5l. Alkuraskaudessa vesi oksetti, niin join omenamehua, sen jälkeen piti saada fantaa ja nyt oon päässyt pulloveden kautta hanaveteen takas:grin
 
Mä juon ihan pelkkää vettä ehkä sen 1-1.5 l päivässä, joskus vähän vähemmän. Mutta nestettähän saa myös ruuasta. Monesta paikkaa kuullut ja lukenut, että normiaktiiviselle ihmiselle riittää se 1,5 l päivässä hyvin. Sit jos liikkuu paljon niin tarvitsee vähän enemmän.
 
Takaisin
Top