Uusperhesatu: Erilaiset synnytykset

Mulla on mennyt melko samalla kaavalla kaikki.
1. Käynnistyi korkealla vedenmenolla rv 38+5, kivunlievityksenä sain ilokaasun ja epiduraalin, nopea ja helppo synnytys kestoltaan 3h30min.
2. Käynnistyi vedenmenolla rv 37+2. Kivunlievityksenä taas epi. Nopeasti ja helposti tuli tämäkin 3,5 tunnissa.
3. Jälleen vedet meni rv 39+1. En ehtinyt saada kivunlievitystä (epiduraalia oltiin laittamassa kun aloinkin kesken ponnistaa), 2h14min nopea synnytys, kipeä mutta helppo.
4. Vedet meni jo rv29+2 josta seurasi sairaalalepo. Kotiutettiin 32+4 ja synnytys käynnistyi supistuksilla rv32+5. Epiduraalin sain, mutta se ei toiminut. Todella todella kipeä ja (mulle) pitkä synnytys 4,5h. Synnytyspelko jäi kaveriksi.
5. Tässäkin meni vedet rv 40+1. Ihana synnytys :Heartred En ehtinyt saada lääkkeitä, enkä olisi tällä kertaa halunnutkaan (mulle on vaikea pistää selkäpuudutuksia, 2-4 synnytyksissä on kaikissa jouduttu pistämään monta kertaa ennenkuin saatu laitettua), tens, synnytyslaulu, jyväpussi ja liike tekivät sen, että olin tosissaan kipeä vain kahdella viimeisellä supistuksella. Avautumisen kestokin oli vain 38min ja se meni tosiaan helposti lääkkeettömillä kivunlievityksillä.
 
Synnytys 1 oli ehdottomasti erinlaisin näistä meidän synnytyksistä, muut mennyt suht samaa kaavaa...
Eli 1 yllätysperätila, synnytys käynnistyi rv 39+6 veisien menolla. Perätila selvis synnärillä, synnytys alakautta josta lapsi lähtikin teholle kun napanuora tiukasti kaulan ympäri ja lapsi eloton... hän nykyään 6.5v terve typy:) synnytys kesti 14h.
2. Käynnistyi vesien menolla rv 39+5 normaali alatiesynnytys, kesto 7h
3-5 Käynnistyi supisteluilla rv 38,39,40) synnytykset kesti 5-6h
Kaikissa kerkesin saada epin(2 sain spinaalin joka ei toiminut) :)
Eli jos esikkoa ei lasketa niin suht samaa kaavaa kaikki:)
Ihania kokemuksia, innolla odottaen syyskuuta että pääsee synnyttämään 6 kerran :)
 
Itselläni on kaksi synnytystä takana ja aika samanlaisia ovat olleet eli aika nopeita ja edenneet samalla tavalla.
Esikoisen synnytys kesti 10,5 tuntia ja alkoi supistuksilla ja ne kovenivat synnytyksen lähestyessä. Lapsivedet menivät vasta synnytyssalissa, jossa kalvot puhkaistiin. Kivunlievityksenä minulla oli epuduraali, josta minulle olikin iso apu. Esikoinen syntyi rv 40+3.
Toisen lapsen synnytys kesti reilun 6 tuntia ja sekin alkoi supistuksilla, toki olivat heti tosi kovia supistuksia, kun esikoisen kohdalla supistukset kovenivat pikkuhiljaa. Ja vedet menivät synnytyssalissa vasta sitten, kun kalvot puhkaistiin. Sain kohdunkaulan puudutteen, mutta se ei jostain syystä vaikuttanut eli siltä osin tämä toisen lapsen synnytys oli erilainen, kun saamastani kivunlievitystä ei ollut apua yhtään. Kuopuksemme syntyi rv 41+3.
 
Takaisin
Top