Mulla on mennyt melko samalla kaavalla kaikki.
1. Käynnistyi korkealla vedenmenolla rv 38+5, kivunlievityksenä sain ilokaasun ja epiduraalin, nopea ja helppo synnytys kestoltaan 3h30min.
2. Käynnistyi vedenmenolla rv 37+2. Kivunlievityksenä taas epi. Nopeasti ja helposti tuli tämäkin 3,5 tunnissa.
3. Jälleen vedet meni rv 39+1. En ehtinyt saada kivunlievitystä (epiduraalia oltiin laittamassa kun aloinkin kesken ponnistaa), 2h14min nopea synnytys, kipeä mutta helppo.
4. Vedet meni jo rv29+2 josta seurasi sairaalalepo. Kotiutettiin 32+4 ja synnytys käynnistyi supistuksilla rv32+5. Epiduraalin sain, mutta se ei toiminut. Todella todella kipeä ja (mulle) pitkä synnytys 4,5h. Synnytyspelko jäi kaveriksi.
5. Tässäkin meni vedet rv 40+1. Ihana synnytys
En ehtinyt saada lääkkeitä, enkä olisi tällä kertaa halunnutkaan (mulle on vaikea pistää selkäpuudutuksia, 2-4 synnytyksissä on kaikissa jouduttu pistämään monta kertaa ennenkuin saatu laitettua), tens, synnytyslaulu, jyväpussi ja liike tekivät sen, että olin tosissaan kipeä vain kahdella viimeisellä supistuksella. Avautumisen kestokin oli vain 38min ja se meni tosiaan helposti lääkkeettömillä kivunlievityksillä.