Urheilun aloittaminen

Paapu

Oman äänensä löytänyt
Heipä hei!

Vihdoinkin tuli hypättyä tälle puolelle tuolta odottajista :) Kaksi viikkoa sitten synnytin pienen pojan ja nyt pohdituttaa milloin voisi aloittaa esim. vatsalihasten harjoittelun.

Milloin te olette aloittaneet urheilun? Kävelyllä tulee käytyä aina kun puhtia riittää ja paikkoihin ei satu, mutta nyt kaipaisi jo vähän jotain aktiviteettiä tuolle hyllyvälle mahalle. En mikään himoreenaaja ole, mutta pidän mahastani sellaisena kuin se oli ennen raskautta..
 
Heissan!

Täällä kans halutaan jo salille, mutta pakko malttaa vielä mieleni [:D] Treenaamisesta synnytyksen jälkeen on niin monenlaista tietoa ja varsinkin täällä netissä - toiset suosittelee oottamaan ja toiset ei. Ite ainakin ootan jälkitarkastukseen asti, ennenko lähen alotteleen lihastreeniä - nyt vaan alottanut kevyesti kävelylenkeillä ja yllättävää oli huomata, että kuinka nopeasti ja helposti sitä hengästyi. Mutta tässä on yks linkki, josta saa hyvää tietoa:

http://www.fit.fi/liikunta/liikesarjat/_a9207/pehmeasti+liikkeelle+synnytyksen+jalkeen/
 
Onnea Paapu pienokaisestasi! [:)]

Varmaan on neuvoja yhtä paljon kuin meitä odottajia/äitejä. [:)] Itse kuulostelisin kroppaani ja oloani ja lähtisin sen mukaan treenaamaan. Voihan sitä kokeilla ja jos hyvältä tuntuu, niin jatkaa. Itse olen toipunut synnytyksestä erittäin hyvin ja valmis jo hyppäämään spinningpyörän satulaan. Onhan sitä sanottu, että jälkitarkastukseen asti ois hyvä odottaa, mutta en tiedä miksi, jos tuntuu, että voisi aloittaa jo aikaisemmin.
 
Olen Riikan kanssa samoilla linjoilla, että omien tuntemuksien mukaan: Itselläni kolme poikaa ja neljäs pienokainen tulossa.
 
Olen aloittanut treenaamisen heti sairaalasta päästyäni, mutta toisaalta olen urheillut pienestä pitäen ja koko ajan. Mulle on sopinut näin, mutta tosiaan kehottaisin minäkin pikkuhiljaa, omaa itseään kuunnellen etenemään.
 
Voihan ne vatsalihakset aloittaa vaikka kokeilemalla, että miltä se tuntuu ja sitten lisätä määrää tuntemuksien mukaan.
 
Minua ohjeistettiin, että vähintään kaksi kuukautta pitää ottaa iisisti, tai voi tulla kohdunlaskeuma. Itseä ainakin sen verran pelotti, ettei tullut mieleenkään lähteä rehkimään yhtään mihinkään. [:)]
 
Kiitoksia vastauksistanne!!

Tuota kohdunlaskeumaa itsekin pelkään, joten ei uskalla kuin kävellä. Vähän kokeilin vatsojen tekoa, hyvältä tuntui, mutta sit pisti miettimään, että onkos tässä nyt sit järkee jos tulee sit myöhemmällä iällä ongelmia. Lääkäri tuumasi, että kävely saisi riittää, sit parin kk:n jälkeen vapaammin. eli joulukuussa sitten joulua varten reenaamaan ;D
 
Takaisin
Top