Urheilu raskaana

Sandra84

Puuhakas puhuja
Harrastan muodostelmaluistelua ja oon ensimmäistä kertaa raskaana. Jossain luki, että syke ei saisi olla kauaa urheillessa maksimisykkeissä? Kuinka kauan on kauan? Mä vetosin johonkin olkapääkipuun, kun alko oleen sykkeet niin kauan (minuutteja) maksimilla. Mulle kyllä sanottiin puhelimessa neuvolasta, että saa jatkaa luistelua, mutta tietääkö ne kuinka kovaa me mennään? Kaaduinkin vähän harjoituksissa, mutta osaan kaatua ja ei sattunut. 7vk menossa. Vielä olisi 3 viikkoa kautta jäljellä… Sit pitäs miettiä, et koska kertoo, että ei jatka ens kaudelle. Sekin pitäisi ilmoittaa 2vk päästä…
 
Ajattelisin, että menet oman jaksamisen mukaan. Jos alkaa tuleman supistuksia, kipuja ym. Niin tällöin tulisi pitää taukoa ja levätä.
 
Eikös toi maksimisyke-asia ole ns. vanhaa tietoa, ja ei enää pidä paikkaansa? Tietysti kilpaurheilijoille varmaan eri säännöt. Luulen, että toisella kolmanneksella tasapaino/kropan asento alkaa sen verran kärsiä, että suurin osa kestävyysurheilusta jää tavallaan automaattisesti, mulla kävi näin ainakin juoksemisen kanssa viimeksi - en pystynyt pitämään kunnon juoksuasentoa 🤔
 
Takaisin
Top