Ultrakuulumiset ja mahdolliset kuvat

Nt-turvotusta oli vaikea laskea, kun sitä ei ilmeisesti ollut, merkitsi 0.1mm, nyt vain odotellaan riskiarvioita pari viikkoa, varmaan jotain riskiä tulee, kun oon niin vanha.


Mää oon luokiteltavissa "vanhaksi", mutta riskiarvio oli lievä, vai miten se sanottiin. Eli noiden arvioiden mukaan ei hätää. Toivotaan, että sulla menee samoin [:)] 
 
Tämä "vanha" odottelee ensiviikon lopussa puhelimitse tuloksia veriseula+NP-mittauksesta. Turvotusta oli mittauksen mukaan nyt 1.4mm kun normaalin yläräja on 3mm, eli ei pitäisi sikäli olla hätää. En usko että lähdetään punktioihin tai koepalojen ottoruljanssiin mukaan vaikka arvio olisi kohonnut riski, keskenmeno on kuitenkin niin pelottava asia minulle. Jotenkin hassulta tuntuu että Down teettää näin ison ruljanssin kun kuitenkin vammaisuuden aste ei suurella osalla Down lapsia ole mikään mahdoton. Toki toivon tervettä lasta, mutta moni muu vammaisuus on suurempi hoidollisesti jne. eikä niitä testata samalla tarkkuudella ollenkaan.
Papu oli eilen ultran mukaan 12+0 eli sen saman yhden päivän edellä omia laskujani kuin ollut aiemmatkin ultraukset. No LA pidettiin kuitenkin 6.4. Kuten tuolla muualla jo kirjoitin Papu oli kovin unelias, ei suostunut heräämään tönimisestä ja mahan vellonnasta huolimatta. Käpertyi vaan enemmän kasaan ja pisti kädet tiukemmin pään ympärille "Älkää häiritkö kun mä nukun!". No sai sentään mitattua tarpeelliset asiat.
Täytyy sanoa että mää sitten itkin ihan ääneen kahviossa kun odoteltiin neuvola-aikaa, ja siis ihan onnesta! Kyllä mummot käänteli päätään ihmeissään [:)] Mutta Mä olen niin valtavan onnellinen! Mies sanoi että jokos sinäkin alkaisit olla onnellinen tuosta tiineydestäsi, ja kyllä mä nyt lupaan että pelko saa jäädä taakse.
 
ALKUPERÄINEN: IhaNainen

[:)] Mutta Mä olen niin valtavan onnellinen! Mies sanoi että jokos sinäkin alkaisit olla onnellinen tuosta tiineydestäsi, ja kyllä mä nyt lupaan että pelko saa jäädä taakse.


Odotan ultraa (en tiistaina RV12) kauhunsekaisella jännityksellä. Koko np-turvotus on saanut jotenkin valtavat mittasuhteet mun mielessä. Ikää 35v ja riskikertoimia tullee jo sen puolesta. Toivon että kaikki on hyvin ja ultran jälkeen raskaus todella konkretisoituu. <3-äänet kuului jo viimeviikolla, aika sykähdyttävä hetki sekin.
 
Ohhoh!

Käytiin np-ultrassa mekin ja yllätys yllätys - siellä onkin kaksi vauvaa. Identtiset kaksoset tulossa.

Pää on ihan pyörällä, en tiedä yhtään mitä pitäisi ajatella tai tehdä?!?

Viikkoja nyt 12+3.
 
Täähän on ihan mahtavaa! Onnea Jaana80 ja tervetuloa samaan veneeseen mun, Tiinan ja Jolanen kanssa! [:D]

Aika jännä fiilis, vai mitä? [;)]
 
montako meitä kaksosten odottajaa vielä putkahtaa kun viikot lisääntyy? :D
 
Voi jestas [:D]
Onnittelut myös Jaana80.

Täytyy sanoa, että on jotenkin tavattoman suuri keräymä teitä kaksosten odottajia täällä! Esikoisen aikaan olin vastaavalla foorumilla, eikä siinä meidän silloisessa SUURESSA ryhmässä ollut yhtään kaksosraskautta. [:D]

Kovin on hedelmällistä porukkaa tänne keräytynyt, siis. Eipä muuta kuin parasta mahdollista raskautta kaikille. Mahtavaa päästä seurailemaan tästä suht läheltä, että miten kaksosten odotus poikkeaa meistä yhden masukin kantajista.

Cava
 
Niin on kyllä suuri määrä tuplien odottajia meissä - tasasesti onnee vaan kaikille! [:)] Lisäksi meidän tässä ryhmässä ei oo ilmeisesti keskenmenojakaan tullu yhtään? Kun oon eri laskettujen aikojen ketjuihin kurkkinu, niin niitä keskenmenoja on joissain ollut aika paljonkin, mikä surullista...[X(] Toivotaan että me kaikki päästään loppuun asti!!! [:)][:)]
 
Onnea munkin puolesta kaikille kaksosia odottaville, ja tietenkin kaikille muille tasapuolisesti! [:)]

Tänään tuli käytyä np-ultrassa, siellä se pikkuinen koko ajan oli liikkeessä että ei meinannut saada mittauksia tehtyä [:D]
Kädet ja jalat liikkui niin vauhdilla että taisi olla tanssit menossa!
Vastaa 13+1, eli melkein 7 centin kokoinen :)
Turvotus oli normaali, siis ei mitään vakavaa ja veritestit ok.
Eli tuli 1:68000 eli todella pieni riski.
Kuvan laitan jahka saan kuvat ensin koneelle ja sitten vielä jos osaan ne tänne lisätä [:)]
Rakenne ultraa siis odotellessa [;)]
 
Meilläkin nyt eka ultra takana, huh, jännitin ihan hirmuisesti. Mutta kaikki oli hyvin, pikkuinen vastasi täysin viikkoja, pituutta oli 57,3mm. :D On kuulemma "täydellinen vauva", ainoa ei-niin-täydellinen on istukan paikka, kiinnittynyt etuseinään. Vaikka eihän siitä vauvalle mitään haittaa ole.

Vierähti kyllä kivi sydämeltä, ehkä nyt uskaltaa jo ryhtyä pikkuhiljaa vauvantarvikkeita hankkimaan. :)
 
Heip!

Np-ultra käyty. Kaikki näytti ihan siltä kuin pitääkin. Kovasti pätkä siellä huitoi, potki ja venytteli. Kokonaiset 6cm on pituuttakin, hurjaa. [:)]
On se jotenkin hämmentävää kuin sellainen elämöinti on mahassa menossa ja mitään ei tunne... Mutta sepä onkin ehdottomasti yksi maailman parhaista asioista kun ne vauvan liikkeet, potkut ja hikat tuntee vatsassaan. Ei malttais odottaa! <3

En ole ikinä ollut erityisen innoissani näistä "työnimistä" vauvalle... Jotenkin ne vaikuttavat kaikki niin teennäisiltä ja keksityiltä. Mutta sitten koin itse sen hetken siellä ultrapöydällä, että tuo nimi Pätkä vaan pomppasi mieleen... Eikä se nyt sitten lähde pois, eli joudun kait alistumaan tähän työnimen käyttöön. [:D]

Säädänpä tickerin kohdilleen myöhemmin, nyt pitäis keskittyä töihin... (Hyvin onnistuu taas!)

Cava ja Cavan Pätkä rv12+1 (joka vastaa päiviä 12+3... en vieläkään tiedä miten näitä pitäisi tulkita, mutta ehkäpä turvallisinta on mennä tuon LA:n mukaan :P)
 
Nyt on sitten virallinen np-ultra takana minullakin. Laskettu aika hyppäsi aika paljon eteenpäin(11 päivää) ja on nyt 20.4. On kuulemma ihan pikkuinen vielä 38mm. Kaikki oli niin kuin pitääkin, paikka oli kuulemma hyvä, istukka kiinni takaosassa.

Liikutuinkin nyt ekan kerran, kun kuulin samaan aikaan sydänäänet ja näin toukan siellä ruudulla heilumassa. Oli se kyllä aika jännää näin ekakertalaiselle. Ei siitä meidän oman terveyskeskuksen ultrasta saanut kyllä TYKSin ultraan verrattuna yhtään mitään selvää.

Mun äitini oli ihan liikuttunut vuorostaan siitä, että meidän pikkuisen laskettu aika on hänen syntymäpäivänsä :) Sattuipa sopivasti. Kyllä mulla on nyt vakaa usko, että sen täytyy olla tyttö, kun "meidän perheen" kaikki tytöt on syntyneet huhti-toukokuussa. Mut kyllä poikakin kelpaa, jos niikseen tulee.
 
Täälläkin ensimmäinen ultra onnellisesti takana. Kaikki oli hyvin. Kovasti potki ja venytteli. Ihanaa! Tänään siis viikkoja 11+3 ja ultran mukaan oli 11+5 eli sen mukaan la olis 13.4. Veriseula otettiin ja sen tulokset tulee kahden viikon sisällä.

Mun äiti oli esikoista vahtimassa kun oltiin ultrassa ja lykättiin kuvat sen kouraan kun tultiin kotiin. Ei tullu yllätyksenä. Oli jo arvannu asian ja sen uskon kun olen kerran oksentanut vanhempien kuullen ja tietävät että kahvin olen jättänyt pois (ei maistu). Siskolle kerroin pari viikkoa sitten eli kaikki mun porukat tietää. Miehen vanhemmille kerrotaan sitten kun ne nähdään, asuvat kaukana.

Pahoinvointi on hellittänyt. Iltasin tulee vahän paha olo ja silloin tällöin tulee oksennus aamuisin. Ruokakin ruvennu maistumaan. Väsyny kyllä olen.

Tänään klo 23.04 tulee tasan vuosi kun esikoinen putkahti maailmaan. Oi niitä muistoja!! Miten aika voikin mennä näin nopeesti.

Ihanaa odotusta kaikille ja onnea kaksosten odottajille!
 
Ekasta ultrasta just kotiuduin [:)] Jännitti NIIN paljon että piti oikeen pariin kertaan käydä pissallakin.
Yksi kappale siellä sätki ja potki, 6 cm pitkä täysin RV12 vastaava kuulemma. Niskaturvotusta vain 0.7mm eli sen suhteen kaikki ok. Verikokeen tulokset saan kahden viikon sisällä.
Laskettu aika säilyy päivälleen ennallaan huhtikuun 12.
 
Annik@:
Huippua! [:)]

Se ois sitten toinen kolmannes sielläkin käsillä. Hienoa! :)
 
No niin, nyt on sitten täälläkin takana se virallinen np-ultra. Oiskos lukema ollut 0,68mm, eli normi. Sen verinäytteen tulokset tulevat sit joskus, mutta uskoisin senkin tuloksen olevan ihan ok. 

Meitin pikkusen koko vastasi päivälleen sitä mitä pitikin, eli tänään 12+2 [:)] Kasvaa näköjään tarkkaan, kun edellisessäkin ultrassa vastasi päivälleen viikkoja [:D]

Ja kuten siinä pari viikkoa sitten tehdyssä ultrassa jo nähtiin, niin istukka mulla on etuseinässä. Nyt vaan nähtiin, että on sitten myös kokonaan kohdunkaulan päällä. Saas katsoa onko noussut sieltä rakenneultraan mennessä. Sen takia toi ultra hoitsu pisti mulle tyksiin sillon rak.ultran yhteyteen myös lääkärille ajan.
Ja mikäs siinä, pääsenpä ilmaiseksi siihenkin, kun normaalisti jos äippäpolille meen lääkäriin, niin siitä tulee se poliklinikka maksu, mut nyt menee lasku meitin kunnalle ton ultan yhteyden takia [;)]

Ja niin, molemmat käsivarret mulla on nyt sit piikitetty, kun tänään otettiin se veriseula, eilen olin sokerirasituksessa ja sitten napattiin ne parvon vasta-aineet.. Eli tuloksia odotellessa. Josko sitten ens viikolla, kun on neuvola, niin olisivat valmiina...


Mut siis kaikenkaikkiaan IHANAAAA oli jälleen nähdä, että pikkukaverilla kaikki hyvin ja kovasti siellä viuhtoi käsillä ja jaloillaan  [:)][:)]
 
Huh, helpotuksen huokaus [:)]

Ultra takana ja kaikki hyvin [:)][:)] Turvotusta oli 0,3, kunnollista lukemaa ei saanut kun vauveli oli kokoajan väärässä asennossa. Tyyppi otti rennosti, vähän venytteli ja sitten vaan köllötteli = nukkui?! [:D] Mun kohtu on aika lailla taaksepäin kallistunut, joten mahan päältä ei edes pystytty katsomaan mitään kun mitään ei juuri näkynyt.

Mutta siis kätilö sanoi, että hän näkee, että turvotusta ei ole, mutta kun olin menossa siihen veriseulaan, niin joku lukema kuulemma tarvittiin. Hän sitten sen jostain hieman sivusta sai napattua.

Kaikki oli kunnossa, mitä tässä vaiheessa pystyi näkemään [:)] Laskettuaika-arvio vaihtui menkkojen mukaiseksi, eli viikot onkin nyt 11 + 1 eikä 10 + 3 jotka sain varhaisultrasta. Eli niin ne näköjään heittää. Lähempänä siis ekan kolmanneksen loppumista ollaan [:)][:)]

Verenvuoto varmaankin on johtunut siitä, että istukka on osin kohdunsuun päällä, mitään muuta syytä ei löytynyt.

Tyyppi sai nyt nimenkseen Mii [:D] Hänen strateginen mittansa oli 42 mm ja syke 161.

Ihanaa ja kyllä putosi kivi sydämeltä. Seuraava ultra vasta joulukuun alussa. Sinne saakka pitää odotella, että nähdään taas...olisin voinut katsella sitä ruutua kyllä vaikka koko päivän ja odottaa, että siellä taas venytellään ja liikutaan [:)]
 
ALKUPERÄINEN: Cava

Annik@:
Huippua! [:)]

Se ois sitten toinen kolmannes sielläkin käsillä. Hienoa! :)


Pikkuhiljaa alkaa konkretisoitumaan, että lapsi on totta [;)] Tänään paras ystävä kävi miehensä kanssa ja heille sain esitellä ultrakuviakin...työpaikalla oma esimies on ainoa joka tietää, veikkaan että muut kyllä epäilee kun mun vaatetyyli on hetkessä muuttunut hiukka "välhemmäksi" [:D]
 
Jeijjjjj[:)]
Tänään se sitten oli, eka ultra ja siellä pikku pupunen pompsautteli menemään ja vilkutteli vanhemmilleen. Herkistymäänhän tuo pisti.
Laskettu aika muuttui päivällä taaksepäin ja rakenteeltaan oli juuri sellainen kun vauvan pitääkin eikä turvotustakaan ollut [:)]
I-H-A-N-A-A!!!!!!!!!
 
Sai tänään postia, "Tutkimuksessa ei ole todettu lisääntynyttä 21-trisomian riskiä" [:)]
 
Takaisin
Top