Ultra- ja neuvolakuulumisia

Täällä taas äippäpolikäynti takana.. nyt ultran mukaan vauva ei enää mikään rääpäle ollutkaan, vaan tää lääkäri sai kokoarvioks 3500g. Tasan viikko sitten arvio kun oli 2800g.. ei kai se nyt viikossa voi noin paljoa kasvaakaan eli aika paljon varmaan riippuu mittaajastakin että mimmosia lukemia sieltä tulee.. tai vauvan asennosta tai mistälie. Sisätutkimusta ei tehnyt ollenkaan, mut ultrassa näky että laskeutunu kyllä on ja pää on ihan kiinne lantiossa (tjuu ja sen huomaa kyllä vessa ravaamisista - kauhee hätä ja kun vessaan pääsee ni mitään ei tuu[8|]). Siltikään en oikein jaksa uskoa että ennen laskettua aikaa ulostautuis, vaik toivon kyllä.. ihan vaan sen takia et nää neuvola/äp ravaamiset loppuis! -ärsyttää kun myrkytystä kertaalleen epäiltiin, ni nyt sitten tarkkaillaankin koko ajan. Kerta viikkoon neuvola + kerta viikkoon vielä vähän vajaan tunnin matka äippäpolille [8|] Onhan se tietysti hyvä, et tarkkailevat vointia mut jotenkin tuntuu silti kauheen turhalta. 
 
satu' no juu ei se ihan viikossa noin paljon kasva [:D] Mulle neukkatäti sanoi, että vauva voi kasvaa max 200g viikossa loppuaikana, jos äiti oikein herkuttelee. No täällä varmaan tulee sit about ton verran, ku tämä mamma ei malta olla erossa herkuista.
Tänään ois kans neuvola-aika. Alkuraskaudesta noita odotti ihan innoissaa, mutta nyt alkaa jo tökkiä. Tuntuu turhalta ravata jossain puntarissa ja verikokeissa joka viikko. Varsinkin, ku ei kuitenkaan ole sitten mitää uutta ikinä, muuta ku paino nousee ja muuten kaikki ok. Oispa tapahtunu jotain tällä kertaa [:D] Vaikkapa menis vedet ajaes neuvolaan... Toive ajattelua [:D]
 
Tänään oli neuvola. Ja hoitaja meinas että vauva on jo niin alhaalla ettei päätä enään "kunnolla" tunne. Eli synnytys olisi mahdollisesti pian edessä. JEEEE.
Verenpaineet oli noussu, vähän koholla mutta sano että se on ihan normaalia tässä vaiheessa, kaikki muut arvot oli kyllä sitten normaalit. Nyt vaan jatketaan odotusta. Mä oon jo niin innoissani että olen vihdoin saavuttanu tän päivän! Tänään siis laskettua aika.
Taitaa olla taas sellainen ylionnellinen hetki menossa täällä [:D][:D]
 
Hoolle onnea lasketustapäivästä, itse toivon, etten ihan sinne asti pääsisi vaan vauva yllättäis iloisesti ja päättäisi jo syntyä. Alhaalla on myös, mutta nostelee ikävästi itteensä silti ylös asti (mikää ihme, ku tila loppuu pian kesken), niin aika tukalaa on [:D] No ihanaahan tätä silti on kantaa ja potkuja tuntea, mutta voisi silti jo syntyä [:)]
Neuvola myös tänään takana ja kaikki arvot oli ok, vauvan syke 130. Että hyvillä mielin täällä jatketaan. Itseni palkitsin suklaalevyllä, kun paino ei ollu viikkoon noussu yhtään [:D] Elikkäs nyt ois sitten kaiken kaikkiaan koko raskauden aikana tullut +4kg [:)]
 
Takaisin
Top