Tyttö vai poika?

Mä oon kans tehny sormustestin ja siitä tuli tyttö. Monet on myös todennu masun olevan "tyttömasu". Paha olo on vaivannu mikä myös viittais tyttöön ja makeanhimo. Vauvan sykeki ollu aina neuvolas yli 140.Tilasin viel alkuraskaudessa semmosen testin, joka mittaa hormonit pissasta ja jos on tyttö niin tulee vaal pun väri testiin ja poika niin sininen. Mulle tuli siitäkin tyttö. Testin varmuus pitäs olla 86% :D mutta uskon vast rakenneultran jälkeen jos sielt jotai paljastuu. Itte toivoisin tyttö ja mies poikaa.
 
Mikäs se tommonen testi on? Never heard! Aika jännä, jos on noinki korkee varmuusprosentti. Meillä toivoo molemmat tästä tyttöä, vaikka minusta ois toisaal ihana saada toinen poikaki. Mutta en oo vielä oikein uskaltanu aattella kunnolla kumpaakaan, ettei vaan tuu sit ultrassa pettymys..
 
Tilasin sen testin raskauskeiju.fi oli aika kallis, jotain 40e :D mut tilasin alkuhössötyksissäni. Testin voi tehä 6. raskausviikosta eteen päin jo. ite tein jollai viikol 9. Sehän olis teidän toisen pojan kannalta varmaan mukava saada leikkikaveriksi pikkuveli? :)
 
No niin määki aattelin just, että tolle viikarille pikkuveli. Mut ois se tyttöki niin ihana. Meillä on sisarrusten kesken 9 lasta ja niistä vaan 2 tyttöä eli hirveesti ei oo mekkoja saatu ostaa =D Miehen puolella kaikki kolme lastenlasta on poikia, ja luin rivien välistä anopista, että senki mielestä oos ihana saada tyttö Ei sillä omistakaan neljästä lapsesta oleku yks tyttö. Mutta vielä kuutisen viikkoa, ni eiköhän se selviä kumpi sieltä oois tulossa
 
Onhan näitä kotitestejä, joilla sukupuoli testin mukaan selviää liki 80% varmuudella. Kun lukee netistä kokemuksia, on kuitenkin selvää että testi ei kerro noin suurella varmuudella oikeaa tulosta (olisko 50% testitulos oikeasti lähempänä :wink ). Monet pettyneet ovat kertoneet kokemuksiaan vääristä testituloksista. Ja eihän noita tietty kukaan ostais, jos testin pakkauksessa jo lukee, että testi ei ole lainkaan varma.. Sen verran hinnakkaita, että siksi suosittelen jättämään testin ostamatta, jos oikeasti tiedon toivossa testin ostaa. Mutta jos haluaa leikkimielellä tehdä, vaikka babyshowereissa niin mielestäni silloin on oikeampi tuote :)

http://www.raskauskeiju.fi/poika_vai_tytto_kotitestit
 
Tyttö. Ja tähän on saatu jo varmistus kromosomitestistä. Tosin mitään perinteisiä tyttöoireita ei ole, eikä paljon muitakaan oireira, paitsi nollasta sataan kiihtyvyys likenee välillä maailmanennätystä...
 
Ihan leikkimielisesti mä sen testin tein enkä pety vaik masukki olis poika. Oikeastaan olisin ilonen mun miehen puolesta, joka haluais pikkumiehen. Oon kyl saanu mun kaksoisiskolta ihan sairaasti tyttöjen vaatteita ja juttuja ku hänen esikoinen on 10kk prinsessa. Joten jos typy tulee niin säästäisin paljon vaatteissa (en aio pukea poikaa vaal pun bodyihin tms...). No sen tosiaan näkee 3 vko päästä jos näkyy,sormet ristiin:D
 
Helmerielviira, missä/miten/miksi tuo kromosomitesti otetaan?
 
Muakin kiinnostaa tuo kromosomi testi jossa näkyy sukupuoli.täällä joku muukin oli saanut sukupuolen ilmi tälläisessä testissä.miks ihmeessä mä en ole edes tälläisestä kuullut!?
Kävin kyllä kromosomi seulassa mutta siinä ei taidettu sukupuolta tutkia,lähinnä vaan yleisimmät sairaudet jne.
 
Noihin kromosomitesteihin ei pääse ihan heppoisin perustein julkisella puolella. Meillä on takana viime kesältä T18-kromosomihäiriön takia keskeytykseen päättynyt raskaus (rv 16) ja sen perusteella päästiin poissulkemaan sen mahdollisuus tässäkin raskaudessa. Yleensä niskaturvotuksen ollessa poikkeuksellinen nt-ultrassa tai sitten rakenneultrassa esiintyvien poikkeavuuksien perusteella saa lähetteen sikiötutkimuksiin. Samoin jos on sukurasitteena joku kromosomihäikkä niin on oikeutettu noihin testeihin. Eli jos kaikki näyttää olevan ok seulonnoissa (ultrat + verikoe) niin huokaiskaa helpotuksesta, sillä ne testit eivät ole kivoja ja niihin liittyy aina mm.keskenmenon riski. Yhtä tarinaa lapsivesipunktion seurauksista voi lueskella "Raskaana"-osiosta ja sieltä se esikoista odottavien yli 35-vuotiaitten ketju. Itselleni tärkeämpää oli tieto että sikiö on terve kromosomeiltaan kuin tieto kumpaa sukupuolta pikkuinen on.
 
Muokattu viimeksi:
Mäkin tein sen pissatestin joskus 9. raskausviikolla ja tyttöä näytti. Tein myös soodatestin, josta tulokseks myöskin tyttö 2 kertaa :) Käytiin sitten vielä 16. rv yksityisellä ultrassa ja se gyne oli varma että tyttö ois. Ittellä on kans kyllä ollu sellanen olo et tyttö ois tulossa. Osaks voi kyllä johtua noista testeistäkin se tunne. En sit tiiä kuinka siihen tyttölupaukseen pitäis sit uskoo kun tytöt kai helpommin voikin "muuttua" pojiks... No saa nähä mitä mieltä ne on sit rakenneulultrassa. Siihen on sit viel kuukausi aikaa kun se on vasta 23. rv.
 
Mulla ollu ja vahva tunne, että poika ois tulossa ja pojalle ollaan nimiäkin mietitty valmiiksi. Nyt kävin yksityisellä varmistamassa, että kaikki on varmasti hyvin, kun ollut alamahakipuja. Samalla ultrattiinkin, niin poika sieltä ois tulossa :D h 13+4, että en nyt kuitenkaan ihan varmana pidä, mutta lääkäri meinas, että selvät kivekset näkyy :) jotenkin sitä vielä enemmän kiintyy pikkuiseen jo tässä vaiheessa, kun saa tietää sukupuolen. Jotenkin osaa kuvitella pienokaista paljon paremmin :)
 
Mesu, meillä sai np-ultrassa pienen maistiaisen 4D-ultrasta. Rakenneultra on nyt parin viikon päästä eri paikassa kuin np-ultra oli, sielläkin on 4D-mahdollisuus kuitenkin. Tiedän tämän koska siellä sitten taas käytiin varhaisultrassa, ja sielläkin näytettiin ihan pieni hetki 4D:nä :) Mutta en tiedä kuinka nyt rakenneultrassa käy, sen näkee sitten.
 
^ Anteeksi Isabella, nyt on pakko kysäistä, että mitä tarkoitat tuolla arvostelulla edelliseen viestiini...? En tajunnut :oops:
 
En nyt käsittänyt, mitä tarkotat:oops: tuo mun viesti ei ollu mitenkään kommentti tohon edelliseen viestiin, vaan yleensä tähän ketjun aiheeseen. Esitinkö asian jotenkin epäselvästi? Vai ymmärsinkö oikein mitä tarkoitat :)
 
Hah haa! Puhutte tytöt nyt eri asioista. Martuti ilmeisesti Isabella tarkoittaa tota kellon kuvaa Martutin viestin perässä. Veikkaan, että Isabella on vanhingossa painanu tota "arvostelu"-nappia? Itellä ainaki, ku värkkää tän tabletin kans, ni aina säihkähtää, että on vahingossa painanu noita kuvia, ku tää ei toimi ihan niinku ajatus tää vehje.
 
Juu -Stardust- ja Isabella sitä mä tarkoitin! Siis tuota "Arvostelusta" painettua juttua, kellonkuvaa. Mutta ilmeisesti olet sen vahingossa viestini perään painanut, joten ei sitten mitään, hämmennyin vain :grin P.s. sama juttu vissiin tuolla Masukuvat-ketjussa...?
 
Mäki kävin siis varhaisultrassa yksityisellä poistattamassa kierukan ja se oli 4D mut sillon kohdussa ei ollu vielä muuta kun ruskuaispussi jne.. en saanu sieltä siis mitään kuvii mukaa tietenkää :) ollaa kyl miehen kaa harkittu et mentäs ru jälkeen yksityisrele 4D:hen!
 
Voi kauhea mitähän oon painellut :grin Mulla iPadi käytös, enkä edes tiiä mitään sellaisesta "arvostelu" -painikkeesta. Enkä ite nää viestini perässä sellasta? Kiva aiheuttaa hämmennystä, kun ei osaa näköjään tätä käyttää :wink
 
Takaisin
Top