Tyttö vai poika?

pikku_m

Satasella mukana keskusteluissa
Semmoinen kiinnostaisi tietää, että haluatteko tietää vauvan sukupuolen etukäteen. Mietin vaan kun itse olen vähän kahden vaiheilla. Ensin ajattelin, että en tietenkään halua tietää ennen kuin syntyy, mutta nyt on tullut vähän semmoinen mieli, että ehkä sittenkin olis ihan käytännön syistä hyvä tietää... hmmmm.... ei nyt oikein tiedä mitä sitä tekis.
 
Me ei esikoisen kohdalla selvitetty sukupuolta, oli ihana kuulla synnytyksen jälkeen kumpi on tullut =)

Ainoa mikä harmitti, oli se että vaatteita oli todella hankala ostaa. Tuntui että tarjolla oli vain joko vaaleanpunaista tai vaaleansinistä. Ja toki valkoistakin. Pojan syntymän jälkeen vaatekappi oli aivan täynnä valkoista vaatetta, ja se oli tosi ärsyttävää.

Nyt ajattelin että ottaisin selvää kumpaa sukupuolta on tulossa, voi sitten pikkuhiljaa tehdä hankintoja.
 
Esikoisen kohdalla ultrasta ei saatu oikein selvyyttä kumpi tulossa..kamalat paineet miehen suvusta tulee että poikaa pitää tulla.Tais olla heille pettymys kun esikoinen olikin tyttö :( Itse olen sitä mieltä että pääasia että lapsi on terve.Yritämme nyt tän toisen lapsen kohdalla saada sitten selvyyttä kumpi tulee,ja pidämme sen ns.liian innokkailta piilossa.
 

Kyllä haluttiin tietää esikoisesta ja halutaan myös nyt.

Miehellä siis edellisestä liitosta tyttö, eka yhteinen oli poika. Jotenka siis nyt voi olla kumpi vain kun mies näköjään sekatyöläinen on. ;)

Meille ei ole väliä kumpi tulee, tervetulleita on kumpikin sukupuoli.

Helpottaahan se tosin vähän käytännön juttuja, ei nyt pinkkejä kukka vaunuja ja vaatteita ostele jos on poika jne.. Kyllä mekin vaatteita ostettiin ennenkun tiedettiin kumpi tulee, värit oli valkonen, vihree, turkoosi, beige, ruskea. Ja siis sellasia että sopivat kummalle vaan. Sit tuli enemmän poikamaisia kun selkis et poika tulee, oli autojen kuvia bodeissa jne.. 

 
Olen aina ajattelut että kunhan on terve. :) Mutta tahdotana kyllä tietää, justiinsa noiden hankintojen suhteen ja värien. Tosin lastenhuoneen värit on aika pitkälti jo suunniteltu (Keltaista, Vihreää & Ruskea ) Ja ne menevät kyllä molemmille. Sama vaatteiden suhteen, olen löytänyt tuon värisiä vaatteita, plus tietyst vaaleat ja beiget sävyt. :) Yllärihän oisi kyllä kiva sitten synnärillä, onneksi tässä on aikaa miettiä vielä ensikuuhun. :))
 
Esikoisen kohdalla emme halunneet tietää ja mukavaa saada tietää synnytyksen jälkeen kumpi on tulossa ja silloin ei sukupuolella ollut väliä. Halusimme silloin kunniottaa perinteitä ja ene siis tietää sukupuolta.
 Tämän toisen kohdalla haluamme tietää sukupuolen ihna siitä syystä että huone lapsille laitetaan kuntoon nyt ja jos kyseessä on tyttö en voi sisustaa esim autoverhoilla. Meillä on siis poika ennestään.
 
ei varmaankaan tule kysyttyä. Esikoisesta ei kysytty, toisesta kysyttiin kun ultraava henkilö sanoi että on anteliaalla päällä ja kun mie vielä sanoin et no kerro kun tiiän sen jo muutenkii et poika siel köllii ja niin olikii. :) kolmannesta ei kysytty ja varmaankaan ei tuu kysyttyä tästäkään koska mitenkään oleellinen tieto se ei ole ennen syntymää..tavaraa ja vaatetta kun löytyy molemmille sukupuolille :)
 
Meillä on ensimmäinen vasta tulossa, mutta kyllä mä ajattelin että tietysti kysyn sukupuolta siinä rakenneultrassa, jos vain jälkikasvu haluaa näyttää haaransa telkkarissa Mulla on ihan sellanen olo että tyttö tuolta on tulossa, enkä osaa edes ajatella että siellä voi olla myös poikalapsi. Ei kyllä tarvita tietoa mihinkään välttämättä, koska ei aiota sisustaa mitenkään sukupuolisidonnaisesti. Sama kuin vaatteet ja vaunut ja muut, ei mun mielestä pieni vauva piittaa siitä onko tyttölapsella poikien kalsarit tai poikalapsella hello kitty -sukkahousut.

Ainut miksi haluaisin tietää sukupuolen, on se että nimivalintaa se tieto helpottais huomattavasti.
 
Päätettiin, että halutaan tietää seuravassa ultrassa. Meille kelpaa kumpi vaan eli sukupuolella ei ole väliä. On mukava saada tietää etukäteen, niin voi jo vähän tavaroita ostella. Kunhan sieltä syntyisi terve pakkaus, muulla ei väliä
 
Mekin halutaan tietää sukupuoli jos vaan pikkuinen sen suostuu meille näyttämään. Esikoisestakin haluttiin tietää. Mulla on niin vahva tyttöolo koko ajan näiden pahojen olojen takia kun tätä on kestänyt jo 6viikkoa..... Sen näkee sit 24.8. Ensin se oli 25.päivä mut postissa tuli kirje et lääkäri ultraa joten aika vaihtuu kun mulla on reumaan lääkitys niin sen takia lääkäri ultraa automaattisesti.

niin ja piti vielä lisätä että meille saa tulla kumpi vain.. Vaikka poika onkin jo, emme toivo enemmän tyttöä vaan meille on ihan se ja sama kumpi sieltä tulee kunhan on terve!
 
Mä oon aina ajatellut etten haluu etukäteen tietää kumpi on tulossa mutta kyllä mä silti luulen etten pysty oleen kysymättä asiaa rakenneultrassa.. :) Monet on kyllä jo ennustaneet että kyllä siellä poika on.. Saas nähdä sitten.. Itselleni käy kumpi vain..
 
Ensimmäisen kohdalla uteliaisuus voitti ja piti mennä kysymään...tytön tylleröhän se sieltä tuli, kuten lääkäri arvelikin. Kaverille sanottiin rakenneultrassa, että tyttö tulee...ei mennyt ihan niin; poika syntyi! Meni vähän vaaleanpunaista vaatetta hyllylle odottamaan! Nyt siis toista odotellaan ja koitetaan olla kysymättä... Alkuun pärjää noilla sukupuolineutraaleilla vaatteilla, vaunut tuli aikanaan ostettua  kummallekin passaavat ja ehtiihän sitä sitten shoppailla. Huonekin on aika neutraali, menee niin tytölle kuin pojalle!
 
Sukupuolella ei ole tässä vaiheessa väliä, pääasia, että saadaan vauva taloon! Sitä kun on yli 30 vuotta haaveillut äidiksi tulosta ja viime metreillä tulee elämänsä ekaa kertaa raskaaksi, on vain onnellinen siitä, että unelma saattaa kuin saattaakin toteutua. Silti haluan ultrassa tietää, kumpi on tulossa. Olen aivan liian malttamaton ohittamaan tämmöisen tilaisuuden. Mies ei ole varma, tahtooko hän tietää.
 
Me tuon ekan aikana kysyttiin ja oltiin kyl jo veikkailtukin et poika tulee.Nyt oon miettinyt et ei kysytä jos ei sitten satuta seuraavassakin ultrassa käyttää 4d:tä niin sitten ehdottomasti kysyn. Viimeksi kysyin juuri siksi että tietää minkä värisiä vaatteita ostaa mutta nyt ajattelin että pojalle on kyllä vaatteita ja en varmaan ultran perusteella tohdi vaaleanpunaista ostaa jos sanotaan että tyttö(paitsi jos tosiaan se 4d)kun on näitä tarinoita kuullut että poika sitten tuotu vaaleanpunaisissa kotiin:) Ja toisekseen tyttöjä löytyy jo kummankin puolelta niin vaaleanpunaista varmaankin saa kun vauva syntynyt ja ehtii sitten ostaakkin:) Meille myös ehdottomasti tärkeintä että kunhan terve mutta minä kyllä rehellisesti myönnän että olishan se kiva kun olis sitten kumpaakin sukupuolta mutta ehdottomasti kumpikin käy:)
 
Meille tulee varma tieto sukupuolesta, kun kromosomitutkimukset on tehty. Sukupuolella ei meidän tapauksessa ole minkäänlaista väliä, ainoa toive on että lapsi saisi syntyä ja elää normaalia elämää, edes hetken kanssamme. Lapsi on lahja josta olisin hyvin kiitollinen, varsinkin kun minut on kahteen kertaan todettu lapsettomaksi.
 
Tämä onkin hauska keskustelun aihe...
Me odotetaan esikoista ja mies haluaisi tietää kumpi siellä on. Minä en sitä välttämättä haluaisi tietää, tietysti tässä vielä ehtii innostua kun seuraava ultra on vasta 30.8.
Kuitenkin olisi jotain mitä miettiä synnytyksessä, että kumpi sieltä tulee; tyttö vai poika?...

Lilypie Pregnancy tickers
 
Miehelläni on aikaisemmasta liitosta kaksi poikaa, joista toinen on vauva enkelinä
taivaassa :/ Meillä esikoinen on poika, eli mieheni tekee varmaan vain poikia. Silti 
olemme ajatelleet kysyä kumpi tulee. Minulle sillä ei niin väliä ole, mutta mieheni
haluaa tietää, että tuleeko taas poika :) Minä sanoin miehelleni, että jos hän on yhtään isäänsä tullut, niin seuraava on tyttö. Kun hänen isällänsä on myös 3poikaa ja sitten 1tyttö. Rakenneultraa odotellessa, että kumpi sieltä tulee :)
 
en ole koskaan aikaisemmin kysynyt sukupuolta ja luulen että nytkin jää selvittämättä, mä pidän siitä jännityksestä kun ei tiedä =).. meille on syntynyt tällainen sarja: tyttö-poika-tyttö-poika-tyttö, eli nyt kaikki olettaa että olisi pojan vuoro, saapas nähdä miten käy.
 
Mä olen ihminen joka haluaa tietää kaiken ja mieluiten HETI... Luin jo lapsena kirjoista ensin viimeisen sivun, nykyään luen netistä kaikkien realitysarjojen voittajat etukäteen (en välttämättä katso edes sarjaa). Ärsyttävä luonteenpiirre, joo.

Eli haluan tietää kumpi on tulossa, menen 4D ultraan ellei rakenneultrassa sukupuoli selviä. Esikoinen esitteli vehkeitään auliisti joten silloin ei tarvinnut asiaan lähteä tarkistuttamaan :).

Jotenkin nyt on tyttöolo mutta poika on ihan yhtä tervetullut.
 
Takaisin
Top