tyttö vai poika toiveessa?

Mytty_

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Kumpaa sukupuolta toivot? Ja jos aikaisempia lapsia niin aavistitko sukupuolen?
Olis ihana saada poika mutta tänään jo mietiskelin tyttöjen nimiä eli mahtaako kolmas neiti tulla :) esikoisesta mietin tyttöjen nimiä alusta asti ja sanoin rakenne ultrassa että eiks se ookki tyttö.. Toisesta meni pitkään ennenkun tuli pienintäkään aavistusta kuitenkin tyttöjen nimiä tupsahteli mieleen mutta neiti ei missään vaiheessa kunnolla vilauttanut ja sain kaikki 2 vaihtoehtoa toinen sano tyttö ja toinen poika kerran ennen syntymää olin varma pojasta raastoi niin hermoja ne uimahypyt mahassa mutta niin se vaan tempperamenttinen omaa tilaa tarvitseva neiti oli :)
 
Aiemmin, ennen raskautta, toivoin tyttöä, kun on tietty nimi mielessä jonka haluaisin antaa. Mutta ei väliä loppupeleissä kumpi. Molemmat käy. Jostain syystä jo nyt kutina, että poika tulisi myös toisesta. Tosin eipä sitä tiedä sitten ennen kuin syntyy, kun ei haluta tietää - ellei ny niin selvästi näy, ettei voi olla itse huomaamatta (mutta ei pyydetä arviota siitä, kumpi tulossa).
 
Mulla oli yrityksen alkaessa sellanen olo et haluaisin tytön kun on jo kaks poikaa, mut pian aloinkin ajatella, että olisi aika hauska kun olis kolme poikaa, kolme muskettisoturia :p

Oon kummassakin aiemmassa raskaudessa toivonu tyttöä. Ekan kohdalla siks et olin jotenkin aina ajatellut et saisin eka tytön, sit pojan ja sit vielä yhden tytön. No sit ku tuli poika niin tokassa raskaudessa toivoin tyttöä että olisi sit molempia. Nyt tavallaan toivon kolmatta poikaa :) Mut ei sillä oikeestaan oo niin väliä!

Kummassakin aiemmassa on tuntunut vasta lopussa siltä, että poika sieltä tulee. Siihen asti ei ollut oikein mitään selvää tunnetta.
 
Kumpikin käy ja molemmissa puolensa :p esikoinen on poika ja mulla oli alusta alkaen raskaudessa poikaolo, vaikka kaikki jotka sukupuolta koitti arvailla niin povasi meille tyttöä. Jotenkin poika tuntui mulle luonnolliselta ja koin olevani erityisesti pojan äiti. Ehkä siksi kun mulla on kaksi veljeä niin poikien maailma on mulle ehkä tutumpi kuin tyttöjen... :p

En osaa toivoa erikseen kumpaakaan sukupuolta tästä tulevastakaan vauvelista. Meillä on pojalle nimi valmiina, tytölle vielä mietinnässä. Toisaalta olisi kiva jos olisi kaksi poikaa, veljekset. :Heartblue mutta toisaalta oisi kiva jos olisi molemmat, jotenkin sitä miettii että varsinkin sitten vanhempana olisi kiva kun oisi se tytärkin. Mut siis kuten sanoin, niin kumpi vaan käy ihan yhtä hyvin! nyt ei oo vielä edes tullut sellaista oloa että olisi jompi kumpi, saa nähdä tuleeko vielä. Varmaan rakenneultrassa otetaan taas selville sukupuoli kuten esikoisestakin, jos vain suostuu näkymään.
 
Kumpikin käy ja molemmissa puolensa :p esikoinen on poika ja mulla oli alusta alkaen raskaudessa poikaolo, vaikka kaikki jotka sukupuolta koitti arvailla niin povasi meille tyttöä. Jotenkin poika tuntui mulle luonnolliselta ja koin olevani erityisesti pojan äiti. Ehkä siksi kun mulla on kaksi veljeä niin poikien maailma on mulle ehkä tutumpi kuin tyttöjen... :p

En osaa toivoa erikseen kumpaakaan sukupuolta tästä tulevastakaan vauvelista. Meillä on pojalle nimi valmiina, tytölle vielä mietinnässä. Toisaalta olisi kiva jos olisi kaksi poikaa, veljekset. :Heartblue mutta toisaalta oisi kiva jos olisi molemmat, jotenkin sitä miettii että varsinkin sitten vanhempana olisi kiva kun oisi se tytärkin. Mut siis kuten sanoin, niin kumpi vaan käy ihan yhtä hyvin! nyt ei oo vielä edes tullut sellaista oloa että olisi jompi kumpi, saa nähdä tuleeko vielä. Varmaan rakenneultrassa otetaan taas selville sukupuoli kuten esikoisestakin, jos vain suostuu näkymään.
 
Kumpikin käy ja molemmissa puolensa :p esikoinen on poika ja mulla oli alusta alkaen raskaudessa poikaolo, vaikka kaikki jotka sukupuolta koitti arvailla niin povasi meille tyttöä. Jotenkin poika tuntui mulle luonnolliselta ja koin olevani erityisesti pojan äiti. Ehkä siksi kun mulla on kaksi veljeä niin poikien maailma on mulle ehkä tutumpi kuin tyttöjen... :p

En osaa toivoa erikseen kumpaakaan sukupuolta tästä tulevastakaan vauvelista. Meillä on pojalle nimi valmiina, tytölle vielä mietinnässä. Toisaalta olisi kiva jos olisi kaksi poikaa, veljekset. :Heartblue mutta toisaalta oisi kiva jos olisi molemmat, jotenkin sitä miettii että varsinkin sitten vanhempana olisi kiva kun oisi se tytärkin. Mut siis kuten sanoin, niin kumpi vaan käy ihan yhtä hyvin! nyt ei oo vielä edes tullut sellaista oloa että olisi jompi kumpi, saa nähdä tuleeko vielä. Varmaan rakenneultrassa otetaan taas selville sukupuoli kuten esikoisestakin, jos vain suostuu näkymään.
 
Mies kaipaili kans poikaa mutta kyllä jo selvästi alkaa mieli vaihtumaan tyttöön :) eihän sillä mitää väliä oo mitä tulee kunhan tulee :) ois se kuitenki kiva saada tietää millasta se olis pojan äiti olla..
 
Tää on kyllä niin jännä kysymys! Oon tätä asiaa miettinyt nyt tosi paljon.

Ennestään meillä on tyttö. Mä toivoin yli kaiken saavani tytön, mutta mulla oli alusta asti poikaolo. Olin täysin varma että saan pojan, en tiedä miksi. Mies toivoi poikaa. Kaikki tutut povasivat myös että poika meille tulee. Rakenneultrassa haluttiin ehdottomasti saada tietää kumpi sieltä tulee. Muistan miten siinä ultratessa lääkäri tokaisi että "no siinähän se vilahtikin" ja mä aattelin mielessäni et noniin, pippeli siellä heilui. Hetken hiljaisuuden jälkeen lääkäri sanoi, että joo, kyllä tää on ihan varmasti tyttö. Olin pakahtua onnesta!! :D mutta sain silti raskauden loppuun asti kuulla miten mun maha on selkeesti poikamaha jne ja ultra ollut väärässä. Mut tyttö sieltä tuli!

Olisihan se kiva, että ois siskokset. Ois sit samantyyliset leikit, kaikki lelut kelpaisi pikkusiskollekin, vanhat vaatteet sais uusiokäyttöön pikkusiskolle. Säästäisi huikeen paljon rahaa kun menis samat vaatteet ja lelut. Mut toisaalta, oishan se kiva tehdä miehestä myös pienen pojan isä. Uskon, että miehellä ois tosi paljon annettavaa poikalapselle. Ois kiva myös itse olla pienen pojan äiti :) ehkä mä toivon poikaa, mutta tyttökin on ihan yhtä tervetullut. :Heartblue:Heartpink
 
Minä olen jo vuosia sitten tehnyt huuhaa sormustestin, jonka tuloksena ollut, että tulen saamaan yhden pojan. Joten nyt esikoista odottaessani oletuksena ja toiveenakin on poika. Toki tyttö käy ihan yhtä hyvin.
 
Hyvä kysymys! :) Meiltä kun löytyy jo molempia yksi kappale, niin oikeastaan ei ole väliä. Jompikumpi tulee saamaan samaa sukupuolta olevan sisaruksen. Esikoinen meillä on siis tyttö ja muistan silloin ajatelleeni, että jos saan vain yhden lapsen, toivoisin lapsen olevan tyttö. Aluksi kyllä aavistelin odottavani poikaa. Meillä mies kuumeili kovasti toista ja silloin sitten toivoin saavani pojan ihan vain sen takia, että tiesin miehen toivovan poikaa ja onhan se kivaa kun on molemmat. Ollaan tästä jonkun verran miehen kanssa puhuttu, kun jostain syystä tuttavapiirissä on perheitä, joissa on useampi tyttö ja poikaa olisi kovasti toivottu. Mies vaan sanoi, että jos meille tulee vielä toinen poika, niin tavallaan tuntuu todella epäreilulta. Vähän klisee, mutta mulle on oikeasti sama, kunhan vaan olisi terve vauva. Ehkei tarttisi olla ihan niin temperamenttinen kuin meidän esikoinen. :p

Musta on ollut tosi hyvä, kun on kaksi erisukupuolta olevaa lasta pienellä ikäerolla, niin tavallaan on molemmille tarjolla erilaisia leluja ja malleja. Meidän poika on pienestä pitäen saanut välillä pukeutua hameisiin ja leikkiä prinsessaa, vaikka onkin henkeen ja vereen automies. :grin Samoin meillä on kaikenmaailman dinot, ritarit ja pikkuautot tarjolla, meidän neiti kyllä niillä harvemmin leikkii, mutta ainakaan ei voi väittää ettei olisi ollut mahdollista. Mä olisin siis lapsena halunnut kovasti pikkuautoja, mutta en saanut. Ja keskenään leikkivät milloin merirosvoja, milloin eläimiä ja milloin prinsessoja. :)
 
Ja mullahan on siis valmiina nimi sekä tytölle että pojalle, joten siinäkin mielessä sama. :p Tosin se ehkä vähän harmittaa, kun toinen nimi jää sitten käyttämättä. Pojan nimi on ehkä hitusen enemmän mun mieleen kuin tytön nimi ja sopisi paremmin sisarussarjaan. (Ja mieshän ei siis vielä tiedä tätä, että voi olla ettei mun miettimät nimet ees hänelle käy.)
 
Mulla ei oo vielä tullut mitään aavistusta.. Suurin osa serkuista on tehny pojan esikoisena, tädit ja enot taas tytön :) Sukupuolella ei oo väliä.. Nimiä ei oo vielä uskaltanut miettiä. Tytölle on tosin jo nuoruudesta asti ollu nimi mielessä :D
 
Mä en kyllä lähe mahan peusteella sanomaan koska tiedän kahden tyttölapsen äitinä että jokainen joka mahan perusteella arvuutteli väitti pojaksi :D
 
Itse ehkä odottaa automaattisesti jotenkin enemmän tyttöä, koska esikoinen on poika. Esikoista odottaessa en yhtään voinut kuvitella saavani poikaa, mutta poikahan sieltä tupsahti. :Heartred Toisaalta taas kaksi poikaa olisi ihana?

Mutta sama se kumpiko, kunhan on terve. :)

Nimet on valmiina jo, tulipa kumpi vain.
 
Olen yrittänyt miettiä, kummalle kannalle kallistun ja kysellyt mieheltäkin jo mielipidettä, mutta aika tyhjää lyö molemmlla. Tällä hetkellä on ihan se ja sama, kumpi tulee, kunhan raskaus vaan etenee hyvin loppuun asti ja saadaan terve lapsi syliin. Haaveena on useampikin pikkuinen, jos se onni meille suodaan, joten on siinä saumaa molemmille :) Tytölle on jo nimi valmiina, mutta poikaa täytyy arpoa sitten erikseen.
 
Kuulostaa Kärhö tosi hyvältä, että teillä on siellä kaikenlaiset lelut lasten saatavilla :)

Niin ja tosta nimiasiasta.... Sen puolesta tyttö olis parempi kun me ei millään keksitä enää kolmatta pojan nimeä! Ollaan mietitty sitä jo paljon ennen yrityksen alkua eikä vain mikään tunnu omalta. Paljon on tietysti kivoja nimiä, mut että omalle lapselle laittais niin ei. Tytölle sen sijaan on koko nimi ollut esikoisen odotusajoilta saakka valmiina. Ja se on niin kovin kauniskin (ainakin mun mielestäni :p) että olis sääli jos en sitä sais kellekään laittaa
 
Mä mietin molemmille raskausaikana nimeä ja oli jo valmiinaki mutta sieltä ku se syliin putkahti nii meni nimiasiat uusiks esikoisesta päästiin vasta pariviikkoa syntymän jälkeen yhteisymmärrykseen ja päädyttiin ihan eri nimeen kakkosella oli 3 vaihtoehtoa mutta vielä napanuorassa kiinni mies sanoi mikä nimeks tulee ja se kyllä osu ja uppos :D
 
Itse olen ajatellut siitä saakka kun aloin lapsia toivomaan (n. 10 vuotta sitten, mutta ei ollut sopivia isäehdokkaita :grin), että haluan kumpaakin sukupuolta, mutta tyttö oli silti aina nro. 1. Kun esikoista aloin odottamaan niin ajattelin, että tulee kumpi vain niin seuraava saisi olla sitten toista sukupuolta, koska edelleen tahdoin molemmat.
Kun ultrassa tuli tyttölupaus niin toivoin samannäköistä tyttölasta jollainen itse olin pienenä ja toivoin, että tämä saisi isänsä nenän koska inhoan omaani :grin No, esikoinen onkin sitten ihan kopio siitä mitä itse olin, valokuvista ei erottaisi kumpi on kumpi, mutta tytöllä on paljon kauniimmat hiukset :p Ja toive toteutui loppuun saakka ja tytöllä on aivan selvästi isänsä nenä :grin:grin

Tytön syntymästä saakka olikin sitten mielessä, että haluan seuraavan olevan poika, nyt kuitenkaan en osaa enää haluta kumpaakaan vaan kumpikin vaihtoehto on aivan yhtä tervetullut. Välillä tuntuu, että se poikakin olisi kiva ja toisaalta olisi kiva jos olisi kaksi tyttöä :) Mieskin onneksi on samalla kannalla eikä siitä tule itselle tunnetta, että mies pettyy jollei saa olla myös pojan isä..

Kaikkien hankintojen kannalta olisi kätevää jos toinenkin olisi tyttö niin mitään ei välttämättä tarvitsisi hankkia aikoihin kun esikoiselta jää jatkuvasti mm vaatteita pieniksi ja saadaan niitä aika paljon uutena anopilta niin olisi uudenveroisena käyttöön vielä toisellekin, mutta ei sekään pettymys ole jos pitää vaate- ja leluvarastoa uusia poikamaisemmaksi :happy:

Esikoiselle itsellä oli nimi valmiina jo tuon 10 vuotta kun lasta toivoin, mutta loppujen lopuksi se ei (onneksi) miehelle kelvannut ja tyttö nimettiin aivan eri kaavan mukaan kuin meidän suvussa on ollut tapana ja jollainen nimi ensin itsellä oli mielessä. Tytöllä on nyt aivan erilainen nimi ja olen ollut tyytyväinen, että siihen päädyttiin. :) Uudelle tulokkaalle olisi myös etunimi molemmille sukupuolille mielessä, jotka ehdottomasti haluaisin sillä ne sopisivat hyvin esikoisen sisarukselle, mutta molemmat ovat käytössä joten en usko että kumpaakaan voin laittaa :confused: Pojan nimivaihtoehto on miehen kaverin pojalla :banghead: Ei enää niin läheisen kaverin, mutta kuitenkin.. Tytön nimivaihtoehto taas on hätäkastettu n. 30 vuotta sitten heti syntymän jälkeen menehtyneelle serkulleni, eikä varmaan olisi tädilleni, jonka lapsesta oli kyse, kovin mukavaa jos antaisin saman nimen.. :sad001
 
Jännä muuten nähdän pitääkö mun tyttö- ja poikaraskausteoria paikkaansa. :p Ekaa odottaessa teki koko ajan mieli makeaa (mies kerran osti mulle huoltoasemalla mm. kolme pullaa!) ja tyttö tuli. Toisessa raskaudessa makeanhimo taas oli poissa, teki mieli enemän suolaista ja tuli poika. :grin
 
Takaisin
Top