Tyttö- tai poikaolo?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Keskustelua siitä tunteesta, onko tuleva vauva tyttö vai poika. Esim. onko teillä ollut tuntemuksia tai aavistuksia vauvan sukupuolesta ennen kuin olette saaneet sen tietää? Jos tiedätte jo sukupuolen, menikö aavistus oikeaan? Uskotteko ylipäätään, että sen voisi tietää?

Itsestäni tuntui siltä että kuopus olisi tyttö, mutta ainakin ulkoisesti onkin poika. Ei siis omalla kohdalla osunut. En usko ennustamiseen, mutta en pidä mahdottomana, että sen alitajuisesti oikeasti tietää ja se aavistus tulee siitä.
 
Mä muistan esikoisesta tienneeni että hän on poika. Silloin kun ultrassa tuli tyttöveikkaus se tuntui niin väärältä, että otti mahanpohjasta. Mietin seuraavaan ultraan asti että ei ole ja poika hän sitten lopulta olikin. 💙

Kuopuksen kohdalla en ollut ihan varma sukupuolesta, mutta kun kuulin että hän on tyttö niin ei tullut semmoista vahvaa epäilevää oloa ettei olisi, toisin kuin esikoisesta.
 
Mulla oli tosi vahva maskuliininen preesensi olo koko ajan. En usko mihinkään hengellisiin juttuihin, ja en osaa selittää sitä tunnetta miksi näin oli. Olin vaan ihan varma, että poika on. Rakenneultrassa vahvistettiin olo ja poika siellä oli :Heartred.
 
Mulla oli tosi vahva maskuliininen preesensi olo koko ajan. En usko mihinkään hengellisiin juttuihin, ja en osaa selittää sitä tunnetta miksi näin oli. Olin vaan ihan varma, että poika on. Rakenneultrassa vahvistettiin olo ja poika siellä oli :Heartred.
Tämä menee nyt aiheen vierestä, pahoitteluni siitä 🙈. Olen miettinyt että tuleeko alkiodiagnostiikan yhteydessä sukupuoli ilmi jo heti, mutta ei siis ilmeisesti tule? Oon miettinyt, että jos kävis niin onnekkaasti, että useampi terve alkio tulee, niin joutuuko sit siihen tilanteeseen että itse joutuu valitsee sukupuolen perusteella, että mikä alkio siirretään. Se tuntuu jotenkin ikävältä ajatukselta, ja yhtä ikävältä tuntuis antaa jonkun muun tehdä se päätös.
 
Tämä menee nyt aiheen vierestä, pahoitteluni siitä 🙈. Olen miettinyt että tuleeko alkiodiagnostiikan yhteydessä sukupuoli ilmi jo heti, mutta ei siis ilmeisesti tule? Oon miettinyt, että jos kävis niin onnekkaasti, että useampi terve alkio tulee, niin joutuuko sit siihen tilanteeseen että itse joutuu valitsee sukupuolen perusteella, että mikä alkio siirretään. Se tuntuu jotenkin ikävältä ajatukselta, ja yhtä ikävältä tuntuis antaa jonkun muun tehdä se päätös.
Suomessa ei saa kertoa ettei valita sukupuolen perusteella. Labra tietää, mutta ei kerro. Tuloksissa ei lue sukupuolta.
 
Suomessa ei saa kertoa ettei valita sukupuolen perusteella. Labra tietää, mutta ei kerro. Tuloksissa ei lue sukupuolta.
Ok, kiitos tiedosta! En tiedä (vielä) miten tuo mahtaa olla omassa kohdemaassa, mutta toivon, että valinnat voisi tehdä täysin lääketieteellisin perustein, oli se sitten itse tai jonkun muun toimesta.
 
Mulla oli vahva tyttö-olo mutta rakenneultrassa selvisi että poika tulossa 🤭 Poika sitte tulikin 🥰
 
Mulla oli kumpaakin lasta odottaessa aluksi olo, että tyttö tulee. Näin päättelin lähinnä raskausoireilusta (puhutaan että kovin pahoinvoiva äiti saa tytön ja oksentelin runsaasti, ruokahaluni oli tiessään, vauvoilla oli melkoisen korkeat sykkeet ja muutenkin tuntui siltä, että olisin odottanut tyttöä. Kummatkin tosin ovat poikia. Selkeä "poikamerkki" kuitenkin raskausaikana oli viimeisinä kuukausina se, ettei takaapäin nähnyt että olin raskaana, vatsa oli voimakkaasti eteenpäin, mitä sanotaan poikavatsaksi.
 
Oli tyttöolo, nt-ultran perusteella tulkittiin kaverin kanssa nub tyttönubiksi, oireet oli enemmän tyttöoireita, rakenneultrassa kätilö sanoi "kyllä tää enemmän tytöltä näyttäisi, täysin varmahan ei voi olla mutta siltä vaikuttaisi", vatsa oli kaikkien suvun vanhempien naisten mielestä päivänselvä tyttövatsa. Oltiin niin varmoja tytöstä, että kutsuttiinkin häntä tulevasta nimestä väännetyllä lempinimellään. Ja poksis vain, niin se synnyttyään olikin poikavarusteilla varustettu 😂 onneksi vaatteiksi valkkailin aika neutraaleja kun en oo mikään vaaleenpunaisen ja röyhelöiden ystävä, ja ne pinkit mitä valkkasin meni aivan hyvin vauvalle silti. Ainut mekko jäi kyllä käyttämättä. Taidan säästää sen hänelle, niin voin sitten aikanaan kertoa tätä tarinaa kun tulee sopiva hetki hänen aikuisuudessaan 😄
 
@litranmitta Jaiks, toi on just se syy miksi alunperin en halunnut tietää sukupuolta! 😄

Käytiin kuitenkin tuossa ennen juhannusta ( 16+1 ) Kaunis Odotus Vantaalla ylimääräisessä ultrassa, ja tää kätilö oli aivan varma, ja näytti meillekin ruudusta, että tyttö siellä on 😊 Ja keskiviikkona neuvolalääkäri oli kyllä samaa mieltä, vaikka toki myönsi että hänellä ei hirveesti kokemusta ole.

Mutta tosiaan tää kätilö silloin sai mut vakuutettua että on oikeassa. Ja jotenkin tyttöolo mulla on ollutkin, vaikka en sen enemmän osaa selittää miksi
 
Ensimmäisen ICSI:n turesiirto oli 20.2. Lähdin aamulla töihin ja taivas oli uskomattoman värinen! Nouseva aurinko oli raidoittanut sen persikan ja vaaleansinisen sävyillä. Riippukoivuissa oli jääpisaroita, jotka vienosti helisivät tuulessa. Silloin se iski; tämä on Helinä.

Alkionsiirto oli lounaan jälkeen ja alusta saakka olin varma, että Helinä sinne laitettiin. Valikoitui myös työnimeksi. En halunnut ensin palleroa nimetä, ettei siihen kiinny liikaa, mutta toisaalta oli hauska, ettei se ollut pelkkä "alkio."

Helinä tarttui! Raskausoireita ollut melkeinpä pyöreät nolla. Nt ultran nubista sain vahvistusta sille minkä jo tiesinkin. Viikolla 17+ käytiin kuitenkin omakustanteisesti kurkkaamassa ja tyttöhän tuo. Ei ollut kasseja kasvattanut myöskään rakenneultraan :smiling face with heart-eyes:
 
Mulla ei varsinaisesti mitään tunnetta ollut sukupuolesta, mutta koska miehen puolen suvussa on vain poikia, niin olin sen perusteella aivan varma pojasta. Ja niinhän se onkin (ellei sitten synnärillä tule ylläriä :Smiling Face With Open Mouth And Cold Sweat:).

Itsellä ei ole ollut mitään pahoinvointeja ja mahakin on se "poikamaha".
 
Minulla ekasta oli ajatus, että on poika. Miehen suvussa selvästi enemmän poikia. Ja poika olikin. Toinen raskaus oli ihan samanlainen kuin ensimmäinen ja olin ihan varma, että tulee toinen poika ja niin tulikin. Ei mistään raskaudesta olla kysytty sukupuolta ennen syntymää. Tämä kolmas raskaus on ensimmäinen, josta ei ole selvää sukupuolioloa. Jännää nähdä syyskuussa, tuleeko kolmas poika vai se tyttö. :smiling-eyes:
 
Esikoisen(tyttö) kanssa ei ollut mitään tuntemuksia, toisella kertaa oli ekat pari viikkoa tyttö olo, joka sitten muuttui vahvaksi poika oloksi ja poika tuli. Nyt on kolmas raskaus ja vahva tyttö olo, toinen ultra vasta kk päästä 😀
 
Esikoisen kohalla toivoin kovasti tyttöä, mutta ei muistaakseni ollu erityisiä fiiliksiä siitä kumpi olis. Pelkäsin vaan hirveesti poikaa kun oli haave siitä tytöstä. Tyttö siellä sit oli. Sit toisen kohdalla fiilikset taas puuttui, mut toivoin poikaa. Poika oli. Kolmannen kohdalla mulle ei ollu väliä kumpi sieltä tulee, mutta esikoinen toivoi tyttöä ja mulla oli alusta asti tosi vahva tyttöolo. Tuntui, että siellä on vaan pakko olla tyttö 😂 Ainakin rakenneultrassa lupaili meille tyttöä, joten katsotaan katsotaan 🤞
 
Takaisin
Top