Tyhmä kysymys

maisa22

Silmät suurina ihmettelijä
Minkä päivän laskette ekaksi kuukautispäiväksi?
Minulla ainakin tiputtaa pari ruskeaa tippaa ja seuraavana päivänä tulee vähän ja sitten kolmantena ja neljäntenä enempi.
Olen laskenut siitä tippapäivästä... Niinkuin sillä nyt väliä olisi, mutta ... kun on liikaa aikaa miettiä miettii liikaa :D
 
Mä lasken ekasta vuotopäivästä. Tää on taas keskustelupalstatietoutta: jollekin oli gyne sanonut, että kierron ensimmäinen päivä on ensimmäinen kunnollinen vuotopäivä. En sitten tiedä, jos on jo muutenkin niukat kuukautiset, että mikä on kunnollista ja mikä ei. Mutta joo, itsellä on tuhruilua pari ensimmäistä päivää ja niitä en laske vielä. 
 
Moi,
minäkin olen lukenut jostain, että vasta ensimmäinen kunnon vuotopäivä olisi kiertopäivä 1.

Itsellä ei ole kylläkään tuota tiputtelua, joten homman pitäis olla selvää. Kuitenkin ajattelin sanoa, että minusta tämä ei ole yhtään tyhmä kysymys, koska asialla voi olla väliäkin: esim. ovispäivien laskennassa ja samoin, jos pitää esim. laskea kierron alkuosan ja loppuosan pituutta (vaikkapa jos lääkäri kysyy). Niiden kummankin tarvitsee kuulemma olla tarpeeksi pitkät, jotta raskautuminen on mahdollista, ja kummankin pituuteen voidaan vaikuttaa jollain (eri) lääkkeillä. Tän enempää en tästä juuri tiedä, mutta noin oon lukenut. Noista syistä varmaankin kannattaa laskeskella "oikeasta aloituspäivästä", taikka ainakin pitää mielessään/merkata muistiin, että mitkä on minkäkinlaisia päiviä.
 
Takaisin
Top