Tuulimunaraskauden jälkeen uudelleen raskaaksi

Kuules Yksisarvinen :-) Ensinnäkin suuren suuret onnittelut plussasta sinulle!!! Aivan ihanaa, ihan kylmät väreet tuli kun ensimmäisen kerran kävin uutisen lukemassa. Ja arvaa mitä?!?! Itsellänikin pärähti plussa testiin tänä aamuna. Ihan hullua! Tosi epätodellinen olo koko asiasta. Vielä ei pelota, iloinen vaan olen. Varmaan ne pelot alkaa hiipimään jostain, mutta kuten sanoit, eletään päivä kerrallaan. Jos osasin laskea oikein niin, jos kaikki menee hyvin (tämä lausahdus tulee olemaan kovassa käytössä, laskettu aika olisi noin 17.7.

Mekin mennään varmasti alkuraskauden ultraan omalla kustannuksella tällä kertaa. Mulla on nyt viikko-pari tosi kiireistä ja stressiä työasioissa. Nyt tuntuu, että se on tosi hyvä. En ehdi liikaa pyöritellä päässäni mitään skenaarioita. Ja sitten voikin jo melkein mennä ultraan ja alkaa ihmetellä enemmän tätä uutta odotusta.

Oireita on todellakin vähemmän kuin viimeisessä raskaudessa. Ainakin toistaiseksi. Mulla on nyt lähinnä ollut yöllä heräilyjä ja univaikeuksia, mutta ne voi johtua stressistäkin. Toivon vaan, että ei stressi vaikuta pieneen alkuun mitenkään. Ja eilen, kun olin varma ettei plussaa tule, join lasillisen viiniäkin :-( Noniin, sieltä ne huolet alkavat taas tulla esiin...

Tsemppiä Yksisarvinen. Mukavaa päästä jakamaan tätä kokemusta kanssasi. Kirjoitatko jossain odotuspinossa? Vielä itse harkitsen, onko minulla aikaa palstailla kuinka paljon. Mutta jotenkin olisi kiva ainakin sinun kanssa jakaa näitä kaikkia tuntemuksia...
 
Aivan mahtavaa Raita!!! Extrapaljon onnea raskautumisen johdosta!!! Tuli niin valtavan hyvä mieli, kun luin tekstisi. Siis todellakin jonkin sortin helpotuksen tunne. Tuntuu niin ihanalta (vaikkakin samalla uskomattomalta), että raskauduttiin molemmat nyt. <3 Ollaan jaettu ajatuksia keskenmenoon liittyen ja nyt saadaan hieman iloisempaa ajateltavaa. Tuntuu hyvältä tietää, että samassa veneessä mennään edelleen. Jos matkalla jotain ongelmia tulee niin ainakin tuki on lähellä. Toivottavasti kuitenkin kaikki menee nyt loppuun asti hyvin.

Meilläpäin pääsee alkuraskauden ultraan kunnalliselle puolelle, kun on km takana. Ja itse asiassa varattuna on aikakin 21.11. Mut ajattelin, et olisin kysynyt vielä tältä tutulta gyneltä, joka hoisi mut km:n aikanakin, et jos se voisi katsoa nyttekin. Varmasti ultran jälkeen (jos kaikki on hyvin) raskaus alkaa tuntua todelliselta ja pääsee tosissaan nauttimaan tästä kaikesta.

Mulla tosiaan kovaa väsymystä on ollut tän viikon. Ja sit välillä on ollut pientä huimausta. Ikään ei ole ennen ollut näin. Ihan siis, et paikallaankin istuu sohvalla, niin saattaa yhtäkkiä alkaa huippaamaan. Ei onneksi paljoa, kävellessäkin pääsee eteenpäin ihan hyvin. Semmosta pientä keinumista. :)

Ei se yksi viinilasi haittaa tee. Olin itsekin perjantaina kaverin häissä ja raskaudesta huolimatta join alkumaljan (se oli 0,7%). En halua muiden tietävän vielä. Muuten onnistuin hyvin boolit, yms. välttämään. :) Esikoisen kohdalla kävi niin, et perjantaina meillä oli kunnon bileet ja alkomaholia käytettiin reilusti. Pari päivää myöhemmin aloin miettimään, et millos ne menkat oli ja tein sit testin, joka näytti plussaa. Silloin oli pieni ahistus päällä, mut terve poika syntyi. :)

Huihai, tekstiä on tullut taas jonkin verran. Toivottavasti ei sekavaa luettavaa. Olen ollut mukana tuolla "toista vauvaa kuumeillen" -ketjussa. Ja pysyn siellä varmasti ainakin ultraan asti. =P Sit varmaan siirryn tuonne heinäkuisiin, jos kaikki on ok. Tule sinäkin sinne, jos vain ehdit. Ja voidaanhan me jatkaa tätäkin. :) Sit on tietty yksityisten viestien lähettely omien sivujen kautta...

Mut oikein paljon tarrasukkia meille! Toivotaan että vauvamme pysyy nyt mukana! <3
 
Raita ja Yksisarvinen! IHANAA! Hirmuisesti onnea teille molemmille! Toivottavasti nyt menee kaikki hyvin loppuun saakka :)

Enpä ole itse hoksannut täällä käydä lueskelemassa, nyt vasta huomasin tekstinne, ja voi, tulin kyllä iloiseksi :)

Mulla on tosiaan viikko 19 alkamassa, ja kaikki hyvin. <3 Olihan se pieni pelko sinne ensimmäiseen ultraan asti, ja aina neuvolaan mennessä pelkää, ettei enää sydänääniä kuulu, mutta täytyy se alkaa jo uskomaan että kaikki voi mennä hyvin loppuun asti. :) Kahden viikon päästä on täällä jo rakenneultra. Äkkiä menee aika. Kohta on jo heinäkuukin ;) Nauttikaa! <3
 
Kiitos Nenänen!!! Mahtavaa, että sielläkin kaikki vaan edelleen hyvin. Ja puoliväli häämöttää :-)

Mä kävin tänään varhaisultrassa yksityisellä. Voi jännitys ja ahdistus, että oli vaikeeta. Ja mikä helpotus, kun kaikki olikin hyvin. Löytyi viikkoja 8+6 vastaava tyyppi ja pamppaileva sydän. Lääkäri sanoi, että kaikki on niin hyvin kuin vaan voi olla ja että hyvin todennäköisesti kaikki menee myös loppuun asti hyvin. Oli ihanaa kuulla nuo sanat. Toki kaikki on edelleen mahdollista, mutta kyllä olo helpottui silti roimasti.

Olisi tosi kiva kuulla Yksisarvisen kuulumisia!
 
Hei pitkästä, pitkästä aikaa! On jäänyt kirjoittelu hieman vähemmälle... itse asiassa oli tuossa 2 kk välissä etten jaksanut avata kotona koko tietokonetta. =/ Mitäs Raidalle kuuluu? :)

Täällä oli niin kamalat alkuraskauden oireet ettei ikään. Kaikki mahdolliset "vaivat". Ensimmäinen raskaus oli todella helppo (oksentelusta huolimatta). Nyt on nämä oireet jo helpottanut mutta tilalle tuli vatsakivut (tod.näk. sektiohaavan kiinnikkeet, jotka oireilee) ja supistelut. Mua on tosiaan jo sieltä 14-15 viikolta supistellut. Välillä kipeästi mutta kuitenkin epäsäännöllisesti. Mutta kuitenkin ihan päivittäin, että tarkkailussa ollaan. Vielä ei nämä supistukset ole aiheuttanut kohdunsuulle mitään. Ensi viikolla taas neuvola. Töissä olen ollut koko ajan kuitenkin. Esikoisen kohdalla mua alkoi supisteleen 20 viikolta ja 28+ jäin sairaslomalle, koska silloin alkoi supistusten teho näkyä alapäässä. Mutta päivä kerralla eteenpäin. Liikkeitä olen tuntenut reippaan viikon ajan. Ihanaa! :)

Nt-ultrassa oli kaikki hyvin. LA siirtyi 17.7. silloin, mutta pari viikkoa sitten tehty ultra (supistusten takia) näytti taas mitat siihen 12.7. päivään, et nähtäväksi jää mikä se sit tulee olemaan.
 
Takaisin
Top