Turvotus

Emmy'

Sanaisen arkkunsa ammentaja
Onko muilla vielä näin varhaisessa vaiheessa ilmennyt turvotusta? Itselläni vatsan alueella aivan jäätävää turvotusta jo. Painoa ei juuri ole vielä tullut lisää. Huomaan vaan, että farkkujen nappi ei meinaa mennä enää kiinni (rv 8+1 nyt menossa).
 
Mä en huomaa vielä vaatteista, mutta jo ennen plussaa en voinut nukkua vatsallani. Lisäksi kaksinkerroin meneminen (vatsa reisiä vasten) on vastenmielistä. Olo on koko ajan kuin olisi ihan täynnä ruokaa tai kaasua. Ja tosiaan alusta saakka. Outoa! :)
 
Eihän tämä nyt tosiaan vielä muuta ole kuin turvotusta. Kauhulla odotan miten kesä turvottaa. Mulla oli esikoisestakin ~10 kg pelkkää turvotusta.. :/ No onneksi sain vielä toiset 'tavalliset' farkut jalkaan. Ei tarvitse vielä äitiyshousuihin siirtyä.. :wink Laalaa82: Kyllä sen turvotuksen tosiaan myös huomaa olossa. Vähän semmoinen ilmapallo olo on kyllä täälläkin.. :D
 
Jep, muakin on alavatsaa turvottanut ihan alusta lähtien. Ei huvita pitää mitään muuta kuin legginssejä jalassa. Oon ihan saletti että musta tulee vielä kunnon valas. Vaa'alla en oo käyny, ei huvita.
 
Joo, turvotusta on havaittavissa täälläkin, koko ajan nälkä ja pierettää. Mulla on ollut myös ummetusta, ja jouduin hakea Levolacia apteekista, onneksi helpotti oloa. Musta tulee varmaan kans ihan valas vielä :rolleyes:
 
Juu tuo turvotus on aikamoista! Melkein pelkään jääväni raskaudesta kiinni kun pömpöttää :) Nyt olisi (laskureiden mukaan) menossa kuitenkin vasta 6+4
 
Liia: Ummetusta mullakin. Voisin halea tuota Levolacia minäkin. :sad001

Triina: Mä alan olemaan vainoharhainen sen suhteen, että kaikki muka koko ajan katsoo mun mahaa. Kysyin sitten eilen ystävältäni joka tietää raskaudestani, että näkyykö se hänen mielestään vielä. Hän oli sitä mieltä, että ei, mutta toisaalta sanoi myös, että jotkut tuntuvat huomaavan toisen raskauden tosi varhaisessa vaiheessa. Siinähän huomaavat jos huomaavat! :D
 
Täälläkin turvotusta ja masu näkyy ihan selkeästi, jos pitää esim. tiukkoja trikoopaitoja! :)

Ummetustakin ollut hieman, mutta onneksi mennyt aina kuitenkin ohi suht nopeasti.
 
Mullakin turvottaa. Kilojakin tullut niin että sunnuntaina pidin itkupotkuraivarit.... eilen urheilin hulluna nesteitä pois. Tänään jatkuu...vaan hulluns urheilu ei oo helppoa kun pitää pitää sykkeet maltillisina. 5min intervalleja suoritin.

Sent from my GT-I9300 using Vau Foorumi mobile app
 
Kyllä turvotuksen tunnetta täällä myös.
Tai lähinnä oli on sellainen että menkat ois alkamassa, silloin yleensä tulee turvonnut olo. Kiloja ei ole kyllä tullut, päinvastoin, kilo pudonnut muutamassa päivässä.
Tää turvonnut olo ei oo kyllä kiva, toivon että helpottaa jossain vaiheessa ja juu kyllä ummetusta on. Eli ehkä kun sen saa hoidettua niin lähtee se ilmapallo-olokin pois :)
 
Joo - se turvotus on inhottavaa. Elä Boboo huoli, kyllä ne sun kilot lähtee sitten kun vauva syntyy. Stressaaminen, kun ei ole vauvalle hyväksi. Silti ymmärrän tuon tunteesi: Itseänikin jonkin verran ahdistaa, kun vaa'an lukemat alkavat hivuttautua taas ylöspäin. Onneksi se on vain väliaikaista! :wink Tsemppiä kaikille!
 
Viikolla 6 vasta mennään ja täytyy varmaankin käydä ostamassa jo mamasukkahousuja. Normaalit sukkahousut painaa niin paljon turvonnutta mahaa, että pakko käärästä resori masun alle :D
 
Kyllä tuota turvotusta on tullut. Työhousuista huomaa, että pömpöttää alavatsa, mutta onneksi ne housut saa sen verran ylös ettei paina mahaan ja piilotettua sen pömpön paidan ja liivin alle. :wink Yksistä farkuista huomasin, että en pysty kovin kauaa pitämään kerralla, kun ne on sen verran matalaa mallia, että ne painaa mahaan.. Onneksi eivät ole ainoat farkut.. :)
 
Täälä kans yksi turvonnut :D ! Ja oikeesti maha näkyy jo.... Tuntuu että viimeksi mulla oli tällänen maha puolessa välissä. .... Juu "odottelen" kans mitä kesä tuo tullessaan...
 
Samoin, kuin puolessa välissä!! Mä en ala. Mun hikoile turvotus pois ilta teki sen että aamulla oli kiloja +1. Eli ne nousi kun piti laskea!!!!!! Mulla on nyt 5kg ylimääräistä kehossa. Normaali paino heittelee 57-60kg välissä ja nyt se on 63-65kg. Ja raskaushan on hädin tuskin vasta alkanut! Mä olen vielä lyhyt, 160senttinen, ni kyllä näkyy!

Onkohan mulla joku puutos? Mahakaan ei tunnu toimivan...otin magnesiumia siihen..(ja muahan ei ikinä ummeta, maha toimii ku kello) No nyt otin magnesiumia vauhdittamaan vatsan toimintaa...ei tunnu olevan vaikutusta. Hän haluaa toimia vain joka toinen päivä.

Janottaa kokoajan. Kuulin juuri, että magnesium kerää nestettä kroppaan eli nyt jätetään se magnesium vähäksi aikaa kokonaan pois (jos vaan lihakset antaa myöten, parina aamuna on tuntunut viittä vaille alkavaa suonen vetoa)

Ja sitten vielä tää väsymys, ei jaksa liikkuakaan....narinarivalivali

Jos mä alkaisin syödä ananasta? :wink
 
Kävin toiselta foorumilta lukemassa tälläisen tekstin turvotuksesta mikä kuulostaa järkeenkäyvältä:

"Neuvolassa sanottiin, että alkuraskaudessa sileät lihakset rentoutuvat jotta kohtu pääsee kasvamaan. Sileää lihasta on esim. virtsarakossa ja suolistossa, mikä tarkoittaa sitä että vessassa joutuu ravaamaan tiuhempaan ja ruoka kulkee hitaammin suolistossa. Ilmeisesti turvotuksen pitäisi toiselle kolmannekselle helpottaa tullakseen sitten loppuraskaudessa uudelleen takaisin. :)"
 
Kyllä tähän turvonneeseen oloon kannattaa (valitettavasti) totutella. Mä vähän toivoisin, ettei olisi ihan kauhean kuuma kesä tulossa. Kuuma kesä tietää muuten sitä, että mitkään kengät mahdu jalkaan ja olo on tukala.. Turha maalailla piruja seinille. Tsemppiä kaikille!
 
Emmy, voi mielikuvaa turvonneista ja hikisistä jaloista ... koko kesä crockseissa :grin
 
Järkyttävä turvotus ollut jo ennen plussaa. Nyt menossa rv 6 + 0 ja onneksi hieman lieventynyt.

Edellisessä raskaudessa loppuvaiheessa turvotti niin että ei kengät jalkaan mennyt. Siinä -30 asteen pakkasessa oli kiva miettiä että millä hemmetin kengillä sitä ulos lähtee :mad:... että onneksi tulee kesä ja kärpäset ja saa vetäistä ne crocksit vaan jalkaan :smiley-bounce013
 
Takaisin
Top