Turvakaukalo

Gragon kaukalot on ainaski toosi painavia, niistä ei sen enempää käyttökokemusta oo kukaan mun korviin asti kommentoinu..

Maxi-cosin kaukaloita on moni kehunu hyväksi ja kevyeksi, kalliita kuitenkin ovat.. Telakan kanssa uutena lähemmäs 300e. Käytettynä tätä olen miettinyt, tutulla kun ois myynnissä..

Toisena vaihtoehtona itsellä nyt mietinnässä ostaisko brion primo-turvakaukalon, isofix-jalustan kanssa nyt hobbyhallissa 149 alessa. Sitä on myös tosi paljon kehuttu ja on kyllä tuttavat tykänneet..

Ehottomasti kannattaa kuitenkin se isofix-jalusta hankkia mikäli autoileva on! :)
 
Esikoisella ollut Brio Primo ja ollaan oltu tyytyväisiä. Kevyt ja tilavampi, kuin päältä päin näyttäisi olevan.
Se on kai nykyään Britax Primo nimellä. Neiti siirtyy sopivasti istuimeen, niin jää kaukalo vapaaksi pikkukakkosta varten.
 
Minä liputan istuimissa nykyään vain Maxi Cosin puolesta; ehdottomasti parhaat istuimet käytössä ja testeissäkin todettu hyviksi. Maxi Cosin kaukaloa meillä ei ole ollut, mutta tälle kolmoselle sellainen on tulossa hankittavaksi. Meillä telakka jo on; kuopus saa siirtyä isompaan istuimeen sitten kun tarvitsee ottaa kaukalo käyttöön.
 
Ellukainen,

Onko sulla tietoa pitääkö tähän maxi-cosiin olla joku tietynlainen telakka vai kelpaako "mikävain" ? onko siis merkillä väliä?
 
Ellukainen,

Onko sulla tietoa pitääkö tähän maxi-cosiin olla joku tietynlainen telakka vai kelpaako "mikävain" ? onko siis merkillä väliä?

Luulen kyllä että telakat ovat merkkikohtaisia. Ainakin tohon maxi cosin pebble -kaukaloon sopii kaksi erilaista maxi cosin telakkaa ja meillä on niistä se toinen telakka, missä kuopuksella on nyt kaukalosta seuraava istuin kiinni :) Tosin en oo kuullu että oisko kukaan koskaan kokeillut, että sopiiko eri merkit yhteen! Mutta eiköhän nuo rahasta sillä, että molemmat pitää olla samaa merkkiä...
 
Aa okei, nyt oon siis tämän asian tiimoilta edes vähän viisaampi :)

Jokos siellä ollaan vaunuja katsottu?
 
Juu, on telakat merkkikohtaisia. Maxi cosit on vaan niin pieniä. Tai siis ettei pitkät lapset mahu niihin kauaa.....

Gracon kaukalo oli esikoisella ja painoi jo tyhjänä yli 5kg! Meillä oli siihen telakka, et sen puolesta oli kätevä.

Uutta autoa ostaessa pitää kyllä huolehtia et löytyy isofix. Se helpottaa turvaistuimenkin hankintaa huomattavasti.
 
Juu, on telakat merkkikohtaisia. Maxi cosit on vaan niin pieniä. Tai siis ettei pitkät lapset mahu niihin kauaa.....

Gracon kaukalo oli esikoisella ja painoi jo tyhjänä yli 5kg! Meillä oli siihen telakka, et sen puolesta oli kätevä.

Uutta autoa ostaessa pitää kyllä huolehtia et löytyy isofix. Se helpottaa turvaistuimenkin hankintaa huomattavasti.

Meillä ei ole mitkään pitkät lapset ja silti tuntuu että olipa kaukalo mikä tahansa niin ennen vuoden ikää saa jo siirtää seuraavaan! :banghead:

Mut noissa uusissa Maxi Cosin istuimissahan on se i-size oli menee pituuden mukaan eikä kilojen. Mun mielestä kuopuksen istuin menee vielä 105cm pitkälle eli sinne noin neljään vuoteen. En oo nyt käyny istuinkaupoilla hetkeen että onko tuo i-size tullut jo miten muihin merkkeihin?
 
Minä kans liputan Maxi Cosin puolesta, mutta tosiaan siksi, että meidän tyttö on aina ollut tosi pieni (syntyi keskosena ja nyt 4,5-vuotiaanakin vielä alle 15kg :). Lisäksi koska ollaan lennetty tätä kodin ja Suomen väliä, toi kaukalo mahtui hyvin myös koneeseen (kun sattui olemaan tilaa) ja vapautti mun kädet niin ettei tarvinnu pitää vauvaa koko 10 tunnin lennon ajan sylissä...

Nyt kun ikäeroa tulee 5 vuotta ja sanotaan että kaukaloiden ikä olis tuon 5v, saattaa olla että hankitaan uusi. Varsinkin kun vanha on varastossa varmaan järkevästi pakattuna joidenkin painavien tavaroiden alle (joo mieheni on tosi ajattelevainen tällasissa), en ehkä luota sen turvallisuuteen enää. Maxi Cosi tulee kyllä olemaan uusikin, sen tiedän jo nyt :D.
 
Meillä on britaxin kaukalo joka menee kätevästi matkaraittasisiin kiinni vaan nostamalla paikalleen. Tosi kätevä! Tosin tyttö on jo seuraavassa istuimessa kun ei enää pituus/hartia tila riittäny.
 
Meillä oli kahdella ensimmäisellä tämä paljon parjattu Graco trilogic ja nyt hommattiin taas sama. Painoa tosiaan on ihan mukavasti siinä pelkässä kaukalossakin, mutta en yleensä sitä sen enempää kantele kuin koti-auto-koti väliä ja sitten turvakaukalon saa Gracon matkarattaisiin suoraan kiinni. Muskelit siinä vaan kasvaa :wink se on turvallisen oloinen ja telakka nopeuttaa autoon siirtymistä ja poistumista.
 
Muokattu viimeksi:
Huhhuh, tuolla Maxi-Cosilla ja telakalla on hintaa Jollyroomin alessa se 300e, mutta kyllä minunkin kai tuota täytyy miettiä, kun sitä on nyt kehuttu joka paikassa ja eikös se lapsen turvallisuus autossa ole pääasia, vaikka siitä täytyy vähän kalliimpi hinta maksaakin. :wink
 
Kun esikoinen oli kaukaloikäinen, todettiin että suoraan sateenvarjorattaisiin telakoituva turvakaukalo oli tosi kätevä. Silloin oli kesä, ja helpotti elämää, ettei autoon nukahtanutta vauvaa tarvinnut herättää vaan hänet sai nostettua nukkuvana mukaan esim. kauppareissulle. Nyt, kun on talvivauva, en tiedä, tuleeko käytettyä sattareita yhtä paljon kun talvella on pahana tapana pesiä enemmän kotona kuin pyöriä kaupingilla :D
 
Meillä on Bugaboot, joihin saa kiinni vaunukopan, ratasistuimen tai turvakaukalon (Maxi-Cosille ja monelle muulle merkille on adapterit), eli meillä kulki se vaunujen runko aina autossa mukana ja turvakaukalon sai niihin kiinni. Se oli kyllä ihan älyttömän kätevää, joten suosittelen kyllä jotain sellaista kaukaloa, jonka saa jonkinlaisiin rattaisiin kiinni. Oikeesti helpottaa. Ja liputan kyllä myös kantovälineiden puolesta, mutta autoon nukahtanut vauva oli kyllä kivointa nostaa siinä kaukalossa suoraan rattaisiin kiinni eikä veivata sitä sitten reppuun tai liinaan. Mutta jokainen toki muodostaa omat rutiininsa ja se mikä toimii yhdelle ei välttämättä toimi toiselle.
 
Me nostettiin noi edelliset muksut aina kaukalossa suoraan ostoskärryyn, jaostoksiakin mahtui vielä mukaan :) oli meillä tosin myös vaunut mihin ne olis saanu kiinni mutta toi tuntui jotenkin mutkattomimmalta vaihtoehdolta.
 
Meillä on ollut cybex aton kaukalo, pärjännyt testeissä hyvin :) meillä ei ole telakkakiinnitys mahdollisuutta ja oli pärjännyt hyvin turvavyökiinnitteisenä :)
 
Mammu, toki ostoskärrypaikoissa saa kaukalon suoraan kärryyn, mutta itse kuljen paljon paikoissa joissa kärryjä ei ole (kirjastot, kahvilat, pienet kaupat), joten kaukalon kantaminen olis liian raskasta ja sitten taas lyhyille pysähdyksille en jaksanut aina kantoreppua säätää. Eli tosiaan, ihan oman käytön mukaan nää kannattaa ajatella aina.
 
Meillä on Bugaboot, joihin saa kiinni vaunukopan, ratasistuimen tai turvakaukalon (Maxi-Cosille ja monelle muulle merkille on adapterit), eli meillä kulki se vaunujen runko aina autossa mukana ja turvakaukalon sai niihin kiinni. Se oli kyllä ihan älyttömän kätevää, joten suosittelen kyllä jotain sellaista kaukaloa, jonka saa jonkinlaisiin rattaisiin kiinni. Oikeesti helpottaa. Ja liputan kyllä myös kantovälineiden puolesta, mutta autoon nukahtanut vauva oli kyllä kivointa nostaa siinä kaukalossa suoraan rattaisiin kiinni eikä veivata sitä sitten reppuun tai liinaan. Mutta jokainen toki muodostaa omat rutiininsa ja se mikä toimii yhdelle ei välttämättä toimi toiselle.


Mä halusin esikoiselle jo ratasosan johon saa justiin kiinni vaunukopan ja kaukalon, mutta ei ollut opiskelijaperheellä silloin varaa. Nyt olisi hankintalistalla uusi turvaistuin, mutta en tiedä raaskinko sijoittaa ratasosaan, kun esikoisen jäljiltä rattaat/vaunut hyväkuntoiset ja vähän käytetyt..... :/ Minkä hintaset nuo teidän Bugaboot oli?
 
Takaisin
Top