Turhat ja kivat lisävarusteet ;)

Me saatiin itkuhälytin, kun serkku olisi heittänyt avaamattoman paketin roskiin! :eek: En varmaan muuten olisi hankkinut koko laitetta. Kaveri kyllä sanoi, että hälytin olisi kätevä, kun vauva nukkuu parvekkeella eikä tarvii koko ajan vilkuilla ikkunasta, onko jo herätty. Jää nähtäväksi, miten paljon tuota tulee käytettyä. Merkki on Philips mutta kokemusta ei tosiaan ole tästä tai muistakaan.

Saatiin myös sellainen keinu, joka heiluttaa patterien voimalla itteensä tietyllä vauhdilla. Se on ruma kuin mikä ja vie pirusti tilaa mutta ajattelin, ettei kokeileminen pahaakaan tee. Sitteriäkään ei ole, joten tuo hoitanee sitä virkaa samalla. Tavoite olisi kuitenkin pitää lasta enimmäkseen sylissä tai lattialla tms muuten kuin istumassa. Ehtii tuo istua sitten isompanakin ihan tarpeeksi kun menee kouluun ja töihin. :p
 
Meille on kotiutumassa itkuhälyttimen lisäksi myös kätkythälytin! Menin mainitsemaan kesällä miehen kuullen kätkytkuolemista ja siitähän hänelle paniikki nousi. Meille pitää kuulemma ehdottomasti sellainen laite hommata, jos se vaan lisää lapsen turvallisuutta. En ottanut siinä vaiheessa asiaa vielä kovin tosissani, ja sanoin, että katsellaan, mutta kun anoppi lähti samaan veneeseen miehen kanssa, niin eipä siinä sitten enää keskusteltu. Sellanen meille sitten tulee. Aion ostaa sen, joka tulee vaippaan kiinni (snuza hero). Onko jollakulla kokemusta laitteesta?

Ps. Tottakai mulle vauvan turvallisuus on tärkeää ja varmaankin alussa valvon kuuntelemassa hengittääkö, mutta ajattelin, että ehkä toi laite ei olis ihan must-have-juttu. Ilmankin uskon, että pärjättäisiin hienosti, mutta toisaalta en kyllä kestäis sitäkään, jos mun päätöksen takia meille ei laitetta ostettais ja jotain kamalaa kävisi..
 
Mulla on sama mielikuva kätkythälyttimisestä kun Citruksella. Luulen että meillä jää moinen vempele hankkimatta. Doppleriakaan en omista.

Itkuhälyttimiä sen sijaan ollaan katseltu. Onko kellään hankittuna Ikean hälytintä? Toimiiko se millään tavalla? Käytiin eilen Prismassa kyselemässä ja siellä vastattiin että ovat vetäneet pois myynnistä itkuhälyttimet niiden huonon toimivuuden vuoksi.. Ilmeisesti ottavat niin paljon häiriöitä kaikenmaailman radio- ja verkkoaalloista. Onko toimivaa itkuhälytintä mahdollista löytää kohtuuhintaan (n. 50e)?
 
Mä meinaan hankkia käytetyt huutiksesta tai torista tai fb-kirpparilta.
Meillä on yhdet radiopuhelin-hälyttimet, mutta ovat todella epäluotettavat.
Perhepeti vähentää kätkytkuoleman riskiä, joten meillä vauva nukkuu tiiviisti kainalossa. Sitä paitsi mä uskon, ettei kätkytkuolema ole estettävissä. Se tulee jos on tullakseen.
 
Meillä mies hoiti itkuhälyttimen hankinnan, eli nyt on sellainen, joka soittaa tuutulauluja (5 erilaista) ja toimii yövalona. Sen kautta voi myös puhua vauvalle :p Ei sentään ostanut sellaista, jossa olisi videokuvaominaisuus mukana :grin
 
Takaisin
Top