Tuplat tulossa?

Sandy

Kommentoinnin ninja
Syysmammat 2016
Syysmammat 2018
MamaBeasty, huomasin tuolta listasta että teillä on tulossa kaiketi kaksoset! :) Ihanaa, kerro jooko enemmän :)
 
Anteeksi kovasti! Olen ollut todella huonosti nyt netissä, olot on ollu aivan kamalat :D Joo tosiaan meille selvisi alkuraskaudenultrassa että siellä onkin kaksi pientä sykettä :D Melkonen shokki mutta iloinen sellainen toki :) Epäilin/pelkäsinkin jotain että voisko olla kaksi kun olot oli 100x pahemmat kuin kolmessa aikasemmassa :) Nyt siis mennään 10+6 ja 25.2 olis niskapoimu-ultra... tasan viikko sitten käytiin viimeksi kurkkimassa ja molemmat pienet siellä ketkutteli, vastasi viikkoja kumpainenkin ja näyttäs että kaikki on molemmilla omaa eli todennäkösesti erimunaset kaksoset :)
 
Hei, meillä on kans tuplat! Huikeeta, täällä on muitakin :)

Mulla on nyt rv7+2 menossa ja la on 1.10., mutta liityin tänne, kun rakettiryhmä todennäköisesti kuitenkin saapuu syyskuussa. Esikoiset on meille ja pieni shokki oli tosiaan viime viikon ar-ultrassa tämä uutinen. Molemmat köllötteli omissa sikiöpusseissaan ja sydämet sykkivät ja viikkoja vastasivat :)
 
Oi ihanaa Mrsc! Tuntunu et on jotenkin niin ulkopuolinen tän kaksosraskauden kanssa näillä foorumeilla :angry1 Meillä alkuraskaudenultraan kun menin ni näin itse jo samalla sekunnilla et siel on kaks, samalla tokas lääkärikin et "Arvaappas mitä?!?!" mielessäni manasin et ei vvvvv! ja rääkäsin "SIELLÄ ON KAKS!" ja aloin itkemään :D Miehelle soitin samantien ku pääsin ultrasta ja itkin ja nauroin :D mies vaan kiroili xD Loppupäivän mies vaan toisteli illan "KAKSOSET!!" ja illalla se kävi sitten ostamassa pakastemansikkakakun :Heartred Piti kuulemma jotenki juhlistaa :D Nyt ollaan niin innoissaan kyllä tästä, ei mitenkään jaksas odottaa et tulee ultrat ja maha alkaa kasvaa ja liikkeet tuntua ja ja ja ja... dopplerilla sain sykkeitä kuuluviin olikohan se 9+2 vai 9+3 :Heartred Meilläkin kyllä todennäkösesti tullaan jo elokuun puolella, mulla kaks viimesintä odotusta ollu aika hankalia ja olen ollu vuodelevossa rv 14-37 herkästi supistelevan kohdun ja ennenaikasen aukeamisen takia :angry1 pelottaa jo kamalasti valmiiksi et miten nyt käy kun on kuitenki entistä hurjempi rasitus kohdulle ja kropalle...
 
rentoreetta :D heh tosiaan kaksosraskaus :D

On tää kyl niin mahtavaa... Aina mie tavallaan oon haaveillu et kaksoset sais mut en koskaan ikinä uskonu et niin kävis, mun isän eikä äidin puolen suvuissa ole kaksosia vaikka erittäin monilapsisia perheitä PALJON mut ei kaksosia... Siks tää on myös niin UPEETA! Kun vaan nyt kaikki menis hyvin ja sais pitää molemmat pikkuset ja pääsis hyville viikoille...
 
MamaBeasty, joo ei täällä palstalla paljon monikkoja odottavia ole. Huhheijaa, teillähän on sitten aikamoinen lapsikatras, kun tuplat vielä tulee :) Mua kyllä jännittää ihan älyttömästi, eihän mulla ole mitään hajua, miten pärjätä edes yhden kanssa saatikka sit kahden :D mutta mun yks ystävä sai just kaksoset ja siltä saa nyt kyllä sitä paljon kaivattua vertaistukea. Ennenaikaisuus mua pelottaa eniten, mutta ei se taida auttaa kuin toivoa, että kaikki menee hyvin. Sua mahtaa jännittää vielä enemmän, kun sulla on tuota kohdunkaulan lyhentymistaustaa.

Rentoreetta, kaksosraskaus. Mahtavaa! Mua kyllä vähän vielä hengästyttää koko tilanne, mutta äidille kun kerroin jo niin sanoi vaan, että auttavat niin paljon kuin annetaan eli eiköhän sieltä ainakin saa ihan konkreettistakin apua :Heartred
 
Ihania uutisia! :)

Mä vielä jännäilen nt-ultraan asti monta sieltä löytyy :wink

Oliko sulla mamabeasty mitään "riskitekijöitä", kuten korkeampi ikä tai ylipaino? Ymmärtääkseni kolme tai enemmän raskauksia lisää myös todennäköisyyttä ja sehän teillä täyttyi :) voin vaan kuvitella sun fiilikset ultrassa! :D

Onnittelut myös mrsc lle tuplista! :)

Kertokaahan tähän sit lisää kuulumisia :)
 
Mä haluan valaa teihin toivoa, mulla on tuttavapiirissä useammat tuplat ja heistä kiireisimmät on syntyneet 36+4 ja pisimpään viihtyneet on käynnistetty 40+4. Kahdet tuplat on mun esikoisen aikaisesta mammaryhmästä ja kaveripiiristä löytyy myös kahdet.
 
Onpa ihanaa, et syyskuisissakin on tuplaodottajia :happy: Varmasti tulen seurailemaan teidänkin kuulumisia, lähipiirissä kun on kaksosia. Itselläni luultavasti on vain yksi kyytiläinen,oireet sen verran lievät. Nt ultraa odotellessa.... Onnea kaikille, toivotaan että odotukset sujuu hyvin :Heartbigred
 
Mrsc: Joo hulinaa tulee olemaan :D Meillä vielä 2/3 lapsesta varusteltu ADHD-diagnoosilla ja pienin varsinki oikee tasmanian tuholainen (lapset siis 8v, 6v ja 4v) ja tilanteeseen tuo toki omaa maustettaan meidän olematon tukiverkosto jota ei käytännössä ole ollenkaan :angry1 Mut onneks on meillä luonnetta :D me pärjätään aina!

Sandy: Joo olihan noita riskitekijäitä, tosiaan aikasemmat synnytykset ja raskaudet (raskauksia 6, synnytyksiä 3) ja ylipaino ainakin (BMI 34 :angry1)... ikä ei kai viel ole "riskitekijälukemissa" täytin tammikuun alussa 28 vuotta :D

Sit mietin tuota kiertoa mistä tärppäsi, oli TODELLA outo... ensin oli normisti kp 14-16 ovisoireet joista yleensä olen pystyny laskemaan menkkojen alun ja pitäny paikkaansa mut menkkojapa ei kuulunutkaan vaan tuli uudet ovistuntemukset kp 25-26 :O ja tikutinkin sitten kun ihmettelin oireita ja ovistestiin piirty vahva plussa..., olin kuullu et ovistikku vois näyttää raskaudenkin ja tein r-testin joka oli ihan puhdas nega... no jäin odottelemaan menkkoja joita ei sit kuulunu mut alko aivan järetön jano! kp 38 tein taas testin joka oli puhdas nega :O kp 40 tein taas raskaustestin johon tuli selvä plussa... yleensä mun kierto on ollu 30 päivää melko tarkkaan, joskus pari päivää pidempi, mut tuo oli kyl jotain niin outoa et olin ihan puulla päähän lyöty kun r-testi oli lopulta plussa...
 
Odecca, on kyllä helpottavaa kuulla, että normaalisti voi myös mennä. Joka paikassa vaan toitotetaan että riskiraskaus, keskonen, sairaslomaa jne... Vähemmästäkin alkaa pelottaa :oops:

Carliina, äläpä nuolaise ennenkuin tipahtaa :grin mulla ei ole kyllä vielä juurikaan oireita (ja mun puolesta pahoinvointi voisikin jäädä väliin). Janottaa, useammin nälkä, pissattaa öisin, rinnat kipeät ja thats it. Lääkäri olikin oireiden vähyyden vuoksi sika yllättynyt kaksosista :hilarious:
 
Wikipedia (johon en oikein luota tietolähteenä aina) tietää kertoa että kaksoset syntyy keskimäärin raskausviikolla 37-38 ja kolmoset viikolla 33.
 
Rv 11+0 POKS! :D Enää viikko ja kaksi päivää niskaturvokeultraan (ja että saan vihdoin julkistaa asian ,mies kun on kieltänyt että julkisteta ei ennen tuota ultraa :D ) ! Enää tasan viikko maagiseen 12 viikon rajaan (vaikka eihän sekään vielä mitään takaa mutta pahin pitäs olla takana sitten)
 
Meil on muuten yksi tupla odottaja tuolla yhdellä toisella foorumilla, mainitsin hälle et täällä vaun puolella olis vertaistukea :)
 
Mrsc ; Vau ootpa välillä oireilla selvinny, tietty hyvä niin, mut aina vaan kuulee et tuplaodotuksissa on vähintäänkin tupla- tai triplaoireetkin....

Mä oon viime viikkoina saanu kuulla noita tuplavitsejä ihan tarpeeksi, kun maha pompannut esiin joku viitisen päivää sitten, niin pakko kyl kertoo odotuksesta huomenna esimiehellekin ennen kuin alkaa jutut leviämään :cat: Silti en usko et tuplat ois, kun oireet niin samantapaisia kuin esikostakin... katotaan mitä ultra sit kertoo joskus 3-4 vk päästä....


Juu mun mututuntuman mukaan kans kaksosodottajista valtaosa pääsee ainakin sinne 35+ viikoille:) Ehkä se olo kovin ennenaikaisista syntyneistä johtuu siitä, kun niistä pikkukeskosista on aina enemmän puhetta, lehtijuttuja ym...
 
Onpas kiva, että täällä on muitakin tuplaodottajia, täällä yksi lisää! Tieto tuli totaalisena järkytyksenä ja ajatukset olivat todella sekavia. Nyt kärsin järkyttävän pahasta olosta ja väsymyksestä. Raskaus on ensimmäinen, niin ei ole vertailupohjaa raskausoireisiin, mutta voin melkein allekirjoittaa tietämättäkin, että tuplasti kovemmat oireet on! Tänään 8+1. Nyt vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin. LA 27.9.
 
Muokattu viimeksi:
mammatina : Ihanaa! Lisäätuplaodottajia tänne! Mulla tosiaan kolme yksösraskautta ja nyt tämä tuplaraskaus ja pahoinvointi ei millään tasoa ollu verrattavissa siihen mitä oli aikasemmissa vaikka esikoisesta oli aika paha! Tässä odotuksessa se pahoinvointi oli jotain niin lamauttavaa :angry1 mulla onneks helpotti jokunen viikko sitten (toki sitten säikähdin ettei kaikki ole kunnossa :D)... Väsymystä on edelleen mutta se taas ei ole niin paha mitä aikasemmissa odotuksissa vaikka välillä paha onkin... tässä odotuksessa uutena sitten taas on päänsärky :angry1 liittynee kai jännitysniskan lisäksi hormooneihin... onneks huomenna pääsee taas hierojalle! Liitoskivut ja löystymiset on alkanu jo heti alkuunsa ja iskias alko kans vaivaamaan tosi aikasessa vaiheessa :angry1 saa nähdä oonko pian jo ihan liikuntakyvytön/rampa :angry1

Vatukka ja minionit rv 11+1
 
Mammatina tervetuloa!

Meillä tosiaan on myös esikoiset tulossa :happy: mä olen toistaiseksi päässyt helpolla ja ainoa oire on käytönnössä tissikipu. Yksi etomiskohtaus on ollut, mutta sekin tuntui liittyvän äkilliseen verenpaineen laskuun suihkussa. Eli ilman ar ultraa en kyllä ikinä olisi epäillyt kaksosia. Väsymys on läsnä kokoajan, mutta muuten vointi on onneksi hyvä.
 
Kiitos! Tsemppiä teidänkin odotukseen! Kyllä tosiaan välillä on ihan tukehduttavan paha olo, mutta toivottavasti jossain vaiheessa helpottaa. Kuukauden päästä toiseen ultraan, mielenkiintoista nähdä tarkemmin, että mitä siellä on :)
 
Takaisin
Top